Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Aha eli surkeasti ohjattu tarina? Tämäkö on päätelty, mitä reippaan tunnin pituisesta leakatusta materiaalista. Jospa katsotaan mitä ne loput 10-20 tuntia dialogia pitää sisällään ennen kuin haukutaan peli surkeasti ohjatuksi.

Itsellä ainakin ensimmäisenä tulee mieleen odottaa kuinka se shokeeraava ja SJW-painotteinen tarina on saatu punottua järkeväksi kokonaisuudeksi ennen kuin alan räksyttämään foorumeilla pelin olevan pilalla.

Mietin ihan täysin samaa. Tuskin kukaan ulkopuolinen on koko peliä päässyt pelaamaan tai näkemään, joten tämä "paskamyrsky" on lähtenyt liikkeelle jostain pienen osan paljastumisesta. Ainakin oma tuntemus on, että sitä nyt sitten suurennellaan ainakin osittain turhaan ja sen pohjalta vedetään liian isoja johtopäätöksiä. Väkisin tulee mieleen, että tästä haetaan tahallaan tukea pönkittämään sitä omaa agendaa, että päästään haukkumaan ja moittimaan peliä, vaikka valmista tuotosta ei olla päästy edes vielä kokeilemaan.

En siis ollenkaan väitä, etteikö pelissä voisi jotain (piilo)agendaa ollakin mukana, jota se yrittää tarinansa kautta esittää tai jopa tuputtaa, mutta haluan tehdä siitä omat johtopäätökseni oman läpipeluuni aikana sen sijaan, että antaisin jonkun pienehköä osaa koskevan vuodon määritellä mielipiteeni ilman, että itse kokeilen. The Last Of Us 2 on kuitenkin niin odotettu peli ja iso nimi kiitos edellisen osan, että muodostan siitä ehdottomasti mielipiteeni mieluummin itse sen sijaan, että antaisin jonkun muun muodostaa sen minun puolestani. Vieläpä vain jonkun pienen tarinanosasen pohjalta.
 
Aha eli surkeasti ohjattu tarina? Tämäkö on päätelty, mitä reippaan tunnin pituisesta leakatusta materiaalista. Jospa katsotaan mitä ne loput 10-20 tuntia dialogia pitää sisällään ennen kuin haukutaan peli surkeasti ohjatuksi.

Itsellä ainakin ensimmäisenä tulee mieleen odottaa kuinka se shokeeraava ja SJW-painotteinen tarina on saatu punottua järkeväksi kokonaisuudeksi ennen kuin alan räksyttämään foorumeilla pelin olevan pilalla.
Ei välttämättä huonosti ohjattu sinänsä. Tuohon ei tosiaan pysty spoilereista saaduilla tiedoilla varmaankaan kukaan aidosti ottamaan kantaa. Mutta punainen lanka on silti hukattu juonen suhteen - erityisesti kun verrataan sitä miten juoni ja henkilöhahmot kudottiin ykkösosassa. Sanoisin, että varsinainen ongelma on siis käsikirjoituksessa.

Tarkoituksettomilta (paitsi shock valuen haun kannalta ja mahdollisesti tietyn agendan väkisin läpi puskemisen kannalta) vaikuttavat tapahtumat henkilöhahmoille ovat se suurin ongelma selkeästi. Käytännössä koko ykkösosassa hienosti kudotulta tarinalta vedetään matto alta. Se on se mikä ihmisiä nyt ärsyttää kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Ei välttämättä huonosti ohjattu sinänsä. Tuohon ei tosiaan pysty spoilereista saaduilla tiedoilla varmaankaan kukaan aidosti ottamaan kantaa. Mutta punainen lanka on silti hukattu juonen suhteen - erityisesti kun verrataan sitä miten juoni ja henkilöhahmot kudottiin ykkösosassa. Sanoisin, että varsinainen ongelma on siis käsikirjoituksessa.

Tarkoituksettomilta (paitsi shock valuen haun kannalta ja mahdollisesti tietyn agendan väkisin läpi puskemisen kannalta) vaikuttavat tapahtumat henkilöhahmoille ovat se suurin ongelma selkeästi. Käytännössä koko ykkösosassa hienosti kudotulta tarinalta vedetään matto alta. Se on se mikä ihmisiä nyt ärsyttää kovasti.
Agendaa, agendaa. Muuta et hoekaan. Vastaavia temppuja juonellisesti on tehty aikaisemmin peleissä ja elokuvissa mutta ei niistä porukka vetänyt herneitä nenään. Ainut mistä et tykkää on että minkälaiset hahmot tässä versiossa on.

Pahoittelut muille jos vaikuttaa offtopicilta mutta vältän spoilereiden jakelua kun joillekin se on suuri ilo jakaa niitä kun eivät tykkää jostakin itse niin pilataan muidenkin ilo.

Mutta mitä minulta kysytään pelistä niin ostan sitten vuoden parin päästä että en tule pettymään pelimekaniikkaan niin paljoa kuin ensimmäisen osaan jonka mekaniikoista liioiteltiin. Petyin silloin erittäin pahasti. Tarina erikseen josta minulla on pari valitusta mutta ne ei liity millään tavalla tämän hetkiseen vinkumiseen.
 
Enpä olisi aavistanut, että tulen odottamaan Last of Us II:n julkaisua näin mielenkiinnolla, ihan uskomaton show käynnissä pelkkien spoilereiden perusteella. Samalla tavalla en olisi koskaan osannut aavistaa, että joku Naughty Dog, tuo pelimaailman Christopher Nolan (teknisesti moitteettomia, yhteiskunnalliselta sanottavaltaan mykkiä tuotoksia) olisi yhtäkkiä liian poliittinen toimija. Ja siis pelkästään joidenkin etukäteistietojen perusteella, eli ei edes arvioida tuotosta omatoimisesti.
Mitäköhän käy, kun jengi törmää taiteeseen joka iskee poliittista sanomaa ihan tosissaan vasten kasvoja?

Mutta kyllähän tämä kaikki kertoo vain siitä, että ihmiset suhtautuvat intohimolla videopelaamiseen ja kyllä se on hyvästä. Itse jään seuraamaan sivusta ja toivon, että mahdollisimman monen pelaajan odotukset palkitaan lopulta.
 
Mitähän tuo viittaus yöunien menettämiseen nyt on tarkoittavinaan? Siis olen aina valvonut todella pitkään ja itse asiassa eilen menin jopa vappuaatoksi aikaisin nukkumaan kun menin jo puoli kolmen aikaan nukkumaan. En myöskään tarvitse yleensä pitkiä yöunia, joten normaalisti mennään 5-7 tunnin unilla, ja viime yönä riitti hyvin 5,5 tuntia.
Oletko nyt oikeasti tosissasi? Etkö muka ymmärrä mitä "yöunien menettäminen" tarkoittaa? Sitä ei nimittäin tarvitse ottaa kirjaimellisesti. Ei ihme jos kanssasi tuli niin kova vääntö tuolla toisessa ketjussa.

Kyllä tuossa juonessa jotain käsittämätöntä todellakin tehdään. Jotain jonka kaltaista shock valueta ei ole Naughty Dog tai kukaan muukaan aiemmin peleihin tehnyt. Sittenpähän näet kun pelin mitä ilmeisimmin ostat heti uutena.
Ihan järjettömällä mielenkiinnolla odotan että saan melkein sadan euron spessuversion käsiini ja pääsen peliä pelaamaan ja hurjat "shokkivaluet" kokemaan. Uskallan väittää että tulen tänne ketjuun kertomaan kuinka oli taas turhaa lätinää "woke"-lampailta, jotka muodostavat mielipiteensä jostain youtubettajien rant-videoilta, joilla nämäkin rotat keräävät lähinnä klikkauksia ja näkyvyyttä eli rahaa.

Ja henkilöstöön liittyen on viimeisestäkin etiikan rippeestä myös matkan varrella luovuttu.
ND:n etiikoissa voi olla korjaamista mutta ei firma ole ainoa, jolla on mm. crunch-ongelmia. Tämän kautta on outoa että ND nimenomaan saa näin paljon ininää aiheesta. Asia, josta sietää kritisoida mutta oudosti juuri tässä kohtaa otettu silmätikuksi. No, kun ei vähemmistöjen näkyminen ole itselle se juttu niin sitten otetaan myös kaikki muu mukaan valitukseen, totta kai.
Enpä olisi aavistanut, että tulen odottamaan Last of Us II:n julkaisua näin mielenkiinnolla, ihan uskomaton show käynnissä pelkkien spoilereiden perusteella. Samalla tavalla en olisi koskaan osannut aavistaa, että joku Naughty Dog, tuo pelimaailman Christopher Nolan (teknisesti moitteettomia, yhteiskunnalliselta sanottavaltaan mykkiä tuotoksia) olisi yhtäkkiä liian poliittinen toimija. Ja siis pelkästään joidenkin etukäteistietojen perusteella, eli ei edes arvioida tuotosta omatoimisesti.
Mitäköhän käy, kun jengi törmää taiteeseen joka iskee poliittista sanomaa ihan tosissaan vasten kasvoja?
Näin juuri. Olen pelannut useita pelejä, joissa on varmasti paljon enemmän agendaa ja tuputtamista mutta eipä niitä ole nämä pahimmat valittajat yleensä edes nähneet tai kuulleet.

Veikkaisin että oma skaala on paljon laajempi mitä tällaisen kokemiseen tulee, joten en millään usko ennen kuin näen että siellä oikeasti jotain oikeaa tuputtamista on. Juonen suunta taas on artistin näkemys. Onhan sitä maailma täynnä leffoja ja sarjoja, jotka ovat loppuneet "väärin" katsojan mielestä mutta siitä on aika turha valittaa tuputtamisena. Se on tekijän valinta.
 
Kuulin myös tutulta streamerilta joka nämä spoilerit on lukenut, että alkuperäinen leakkaaja nimesi ne YouTubessa tyyliin "hahahhaha look at this scene xxxx" jne. Ja nyt on käytännössä laidasta laitaan vuodettu kohtauksia alusta ja lopusta, mutta jostain kumman syystä itse pelin ending ei ole vielä vuotanut. Miksi? Luulisi leakkaajan tietävän, että tuokin ihmisiä kiinnostaa vai onkohan kaverilla nyt jokin tietty suunnitelma siitä mitä leakkaa?

Tulee nyt itselläni näistä mieleen, että kuinkakohan kovasti tämä leakkaaja haluaa johdatella yleisön luulemaan, että peli on täysi sekamelska täynnä SJW-meininkiä? Helpostihan sitä tietyn kuvan saa pelistä jos tiettyjä palasia sieltä täältä tiputtelee ilman kontekstia.
 
Linkissä lisää tästä aiheesta (vuodot) mistä nyt ollaan itketty täällä jatkuvasti. Tämä ei spoilaa mitään ja jos pelistä jotain näytetään, on se trailerista napattu.
 
Vetäkää minut hirteen..tai modet poistakaa koko foorumilta..!
Ei saatana !mikä paska myrsky on tähän keskusteluun noussu!
Täälläkö muka "aikuiset ukot" vääntää moista shaissee!?..
Nii no toki tämä on foorumi jossa keskustellaan.
Olen pelin fani ja ostan tämän jahka julkaistaan..
Ja jos jostain spoilereita näen..vittu.. niitä ole pakko lukea!
Mitä te vouhkaatte??
Anteeksi ku avauduin...
 
Hauskaa loppuelämää leakereille. Ei taida Sony päästää kavereita ihan helpolla.

Hyvähän se oli vaan, että halukkaat ovat saaneet tietää miten ikävää kuviota tuossa pelissä on tiedossa. Monet spoilerit lukeneet ovat olleet todella kiitollisia siitä, että ovat saaneet tiedon siitä tulossa olevasta skeidasta ja säästävät rahaa olemalla ostamatta peliä. Itsekin tyytyväisenä kun nyt voin varmistaa sen, etten ainakaan Naughty Dogille suoraan rahaa jatkossa anna - ainakaan niin kauan kuin tuo Druckmannin limanuljaska siellä sirkusta pyörittää.

Onko niitä spoilereita sitten aivan pakko lukea, jos on päättänyt, että haluaa pelin ostaa eikä halua siitä etukäteen mitään tietää? Tämä on ensimmäinen kerta kun itse päädyin ennen pelin julkaisua spoilereita lukemaan (täysin omasta tahdostani), ja hyvä niin, että luin, mutta koskaan aiemmin en ole niitä missään muussa pelissä mennyt lukemaan, vaikka väitettyjä spoilereita olisikin ollut liikkeellä. Ei todellakaan ole ollut vaikea välttää niitä, kun on päättänyt niitä välttää.
 
Viimeksi muokattu:
Vetäkää minut hirteen..tai modet poistakaa koko foorumilta..!
Ei saatana !mikä paska myrsky on tähän keskusteluun noussu!
Täälläkö muka "aikuiset ukot" vääntää moista shaissee!?..
Nii no toki tämä on foorumi jossa keskustellaan.
Olen pelin fani ja ostan tämän jahka julkaistaan..
Ja jos jostain spoilereita näen..vittu.. niitä ole pakko lukea!
Mitä te vouhkaatte??
Anteeksi ku avauduin...
Koska nykyaikainen teknologia, niin spoilerin saattaa lukea vahingossa, koska kaikenlaisia linkkejä jakaessa saattaa alusta, jossa se näytetään, näyttää vaikkapa osan sisällöstä, tai linkkiä klikatessa ei ole vielä selvillä mitä sen takaa aukeaa.
 
Hyvähän se oli vaan, että halukkaat ovat saaneet tietää miten ikävää kuviota tuossa pelissä on tiedossa. Monet spoilerit lukeneet ovat olleet todella kiitollisia siitä, että ovat saaneet tiedon siitä tulossa olevasta skeidasta ja säästävät rahaa olemalla ostamatta peliä. Itsekin tyytyväisenä kun nyt voin varmistaa sen, etten ainakaan Naughty Dogille suoraan rahaa jatkossa anna - ainakaan niin kauan kuin tuo Druckmannin limanuljaska siellä sirkusta pyörittää.

Mielenkiinnosta, kuinka paljon tulee yleisesti ottaen tuomittua kulttuurituotteita etukäteen?
Ei sillä, että jonkin ennakkotilauksen peruutuksen ymmärrän, olen itse tainnut viimeksi ennakkotilata pelin joskus 2005 aikoihin. Mutta tämä "tämä on huono teos koska etukäteen luin asian x"-ajattelu on mielenkiintoinen kuvio. Samalla on myös mielenkiintoinen ajatus, että on "hyvä vaan", että ihmiset saavat etukäteen tietää jonkin taideteoksen juonen pääpiirteet. Tämä on pidemmälle vietynä todella veikeä ajatuskuvio.
 
Mielenkiinnosta, kuinka paljon tulee yleisesti ottaen tuomittua kulttuurituotteita etukäteen?
Ei sillä, että jonkin ennakkotilauksen peruutuksen ymmärrän, olen itse tainnut viimeksi ennakkotilata pelin joskus 2005 aikoihin. Mutta tämä "tämä on huono teos koska etukäteen luin asian x"-ajattelu on mielenkiintoinen kuvio. Samalla on myös mielenkiintoinen ajatus, että on "hyvä vaan", että ihmiset saavat etukäteen tietää jonkin taideteoksen juonen pääpiirteet. Tämä on pidemmälle vietynä todella veikeä ajatuskuvio.
Lisääpä kuitenkin sana: ”HALUTESSAAN”.
 
Koska nykyaikainen teknologia, niin spoilerin saattaa lukea vahingossa, koska kaikenlaisia linkkejä jakaessa saattaa alusta, jossa se näytetään, näyttää vaikkapa osan sisällöstä, tai linkkiä klikatessa ei ole vielä selvillä mitä sen takaa aukeaa.

Tätä on tapahtunut nyt myös random pelien live streameissa. Urpot spämmäävät varoittamatta spoilereita chatissa, joissa ei sattunut olemaan välissä erillistä moderaattoria. :confused:
 
Mielenkiinnosta, kuinka paljon tulee yleisesti ottaen tuomittua kulttuurituotteita etukäteen?
Ei sillä, että jonkin ennakkotilauksen peruutuksen ymmärrän, olen itse tainnut viimeksi ennakkotilata pelin joskus 2005 aikoihin. Mutta tämä "tämä on huono teos koska etukäteen luin asian x"-ajattelu on mielenkiintoinen kuvio. Samalla on myös mielenkiintoinen ajatus, että on "hyvä vaan", että ihmiset saavat etukäteen tietää jonkin taideteoksen juonen pääpiirteet. Tämä on pidemmälle vietynä todella veikeä ajatuskuvio.
Toki haluan tietää suhteellisen paljon kulttuurituotteesta etukäteen. Varsinkin jos olen epävarma siitä voiko tuote sisältää mielestäni erityisen epämiellyttäviä tai epäkiinnostavia asioita. En minä elokuvia esim. katso varmistamatta, ettei mitään asenteellista paskaa ole sieltä todennäköisesti tulossa. Itse en ainakaan halua rahallisesti tukea kaiken maailman itselleni epämieluisien asenteiden menestymistä ja leviämistä. Enkä toisaalta laittaa rahaa sellaiseen tuotteeseen jonka itselleni sopivuus on erittäin todennäköisesti huono.

Tässä nyt sattui tuote, johon liittyen (ja ylipäätään Naughty Dogiin liittyen) tuli itselleni varsin vahvoja huonoja viboja pettymykseksi itselleni muodostuneen Uncharted 4:n jäljiltä. Siinähän joutui aiempien UC-pelien sekä loistavien Legacy of Kain-pelien sielu Amy Hennig ulossavustetuksi kesken UC4:n tekemisen, koska ei sinänsä voinut hyväksyä tätä nykyisen tyylistä Naughty Dogin linjaa, kuten moni muukin ulossavustettu työntekijä teki.

UC4 oli varsin vaisu peli aikaisempiin osiin nähden (varsinkin tarinan ja loppuratkaisun osalta), ja itselleni aika suuri pettymys, vaikkei siltikään missään tapauksessa huono peli ollutkaan. Varoitusmerkkejä alkoi jo kuitenkin siinä näkyä SJW-agendan väkisin tyrkyttämisestä. Ja olen siitä ja spinoffista lähtien ollut huolissani ja epäileväinen Naughty Dogin kuvioista, ja erityisesti tuosta dirtbag-Druckmannista. Tekee muuten aivan sanoinkuvaamattoman törkeän ja asenteellisen tempun

<spoileria pelistä>
omalla naamallaan varustetulla hahmolla TLoU2:ssa.
Jotain jota en asenteensa ja in your face-faneille vittuilunsa puolesta tule kyseiselle lowlifelle koskaan antamaan anteeksi. Todellinen limanuljaska on tuossa tyypissä todellakin kyseessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvähän se oli vaan, että halukkaat ovat saaneet tietää miten ikävää kuviota tuossa pelissä on tiedossa. Monet spoilerit lukeneet ovat olleet todella kiitollisia siitä, että ovat saaneet tiedon siitä tulossa olevasta skeidasta ja säästävät rahaa olemalla ostamatta peliä. Itsekin tyytyväisenä kun nyt voin varmistaa sen, etten ainakaan Naughty Dogille suoraan rahaa jatkossa anna - ainakaan niin kauan kuin tuo Druckmannin limanuljaska siellä sirkusta pyörittää.

Onko niitä spoilereita sitten aivan pakko lukea, jos on päättänyt, että haluaa pelin ostaa eikä halua siitä etukäteen mitään tietää? Tämä on ensimmäinen kerta kun itse päädyin ennen pelin julkaisua spoilereita lukemaan (täysin omasta tahdostani), ja hyvä niin, että luin, mutta koskaan aiemmin en ole niitä missään muussa pelissä mennyt lukemaan, vaikka väitettyjä spoilereita olisikin ollut liikkeellä. Ei todellakaan ole ollut vaikea välttää niitä, kun on päättänyt niitä välttää.
Jos mielestäsi Druckmannin ja ND:n toimet ovat likaisia niin muistahan pistää Cyberpunk myös boikottiin. Sielläkin crunchataan yhtä lujaa niin kuin Witcher 3 aikanaan näytti ja SJW on vahva sielläkin kun ei edes sukupuolia ole Cyberpunkissa.

Ja ei, vaikka ohjaajan agenda on mikä tahansa, ei se oikeuta paria limanuljaskaa paljastamaan monen tunnin edestä videokuvaa materiaalista jota ihan tavalliset ihmiset ovat vuosia työstäneet. Jos et tiennyt niin videopelien parissa työskentelee monet muutkin pelkkä ohjaaja ja esimerkiksi nämä työntekijät kuten animaattorit, combatin ja kenttien suunnittelijat eivät todellakaan ansaitse tuota paskaa jota sinä ja muut foorumeilla harrastatte jossa haukutte koko pelin skeidaksi irtonaisten cutscenien perusteella.
Tässä nyt sattui tuote, johon liittyen (ja ylipäätään Naughty Dogiin liittyen) tuli itselleni varsin vahvoja huonoja viboja pettymykseksi itselleni muodostuneen Uncharted 4:n jäljiltä. Siinähän joutui aiempien UC-pelien sekä loistavien Legacy of Kain-pelien sielu Amy Hennig ulossavustetuksi kesken UC4:n tekemisen, koska ei sinänsä voinut hyväksyä tätä nykyisen tyylistä Naughty Dogin linjaa, kuten moni muukin ulossavustettu työntekijä teki.

UC4 oli varsin vaisu peli aikaisempiin osiin nähden (varsinkin tarinan ja loppuratkaisun osalta), ja itselleni aika suuri pettymys, vaikkei siltikään missään tapauksessa huono peli ollutkaan. Varoitusmerkkejä alkoi jo kuitenkin siinä näkyä SJW-agendan väkisin tyrkyttämisestä. Ja olen siitä ja spinoffista lähtien ollut huolissani ja epäileväinen Naughty Dogin kuvioista, ja erityisesti tuosta dirtbag-Druckmannista. Tekee muuten aivan sanoinkuvaamattoman törkeän ja asenteellisen tempun omalla naamallaan varustetulla hahmolla TLoU2:ssa. Jotain jota en asenteensa ja in your face-faneille vittuilunsa puolesta tule kyseiselle lowlifelle koskaan antamaan anteeksi. Todellinen limanuljaska on tuossa tyypissä todellakin kyseessä.
Lopeta valehtelu tuosta Amy Hennig-casesta ja muista ND:n työntekijöiden syistä poistua yhtiöstä. Et ole selvästikään perehtynyt asiaan vaan oletat asioita jotta kantasi tässä asiassa näyttäisi vahvemmalta.

Ja mielestäni UC4 lopetus oli täydellinen lopetus sarjalle. Sekava UC3 näytti jo, että ei ollut Amy Hennigillä enää punainen lanka käsissä. Ja yllättävästi hänen monta vuotta johtama Star Wars-projekti myös kuopattiin. Miksi?

Oletko harkinnut, että Amy Hennig ei ole enää tätä nykyä yhtä pätevä ohjaaja kuin hän 15 vuotta sitten oli? Ala muuttuu kumminkin koko ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt rauha maahan. Tässä tapahtui jo se, mitä olen itse pelännyt, eli hiljalleen spoilereista ei enää puhuta pelkin kiertoilmauksin, vaan kerrotaan jo asioista kohtuullisen suoraan.

Tuon yhden spoileritagien alle laittamani jutun olisin mieluummin ollut tietämättä. Joten tästä lähtien kaikenlainen spekulointi TLOU2:n tarinasta on yksiselitteisesti kielletty, ellei sitä tee täysin spoileritagien alla.

Tämä kielto päättyy vasta pelin julkaisun jälkeen, ja senkin jälkeen spoileritagien käyttö on enemmän kuin suositeltavaa.

Update! Koska sanani taisivat kaikua kuuroille korville ja sokeille silmille, lähtivät kaikki tämän viestin jälkeen raapustetut tarinat suoraan avautumisketjuun.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti ovat maailmalla tätä ennakkotilanneet Amazonista. Viime ajan ”kohu” todennäköisesti vain lisää myyntiä. Ilmaista julkisuutta.



Edit: Nyt jo ykkönen myös Yhdysvalloissa ja Ranskassa

Siis kai sen nyt "pitääkin" olla PS4-pelien bestsellers-listan kärjessä. Sanoisin että se olisi outoa jollei olisi.
 
Ylös Bottom