Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Olikos Last of Us perus PS4:lla ~60fps peli? Tuli se aikoinaan pelattua sillä laitteella.

Jos oli niin itselle entistä isompi syy odottaa, jospa Last of Us Part II pyörisi PS5:lla yli 30fps. Itselläni, kun ei noin muutenkaan ole mikään kiire tämän pelin pariin.
 
Olikos Last of Us perus PS4:lla ~60fps peli? Tuli se aikoinaan pelattua sillä laitteella.
60 fps-ish. Tiukimmissa mähinöissä tippui nelosella alkaviin ruudunpäivityslukemiin sekä yksin- että moninpelin puolella.

Frame-rate is mostly in 60fps territory for the duration, but just like the single-player mode, there are dips in the heat of the action. Our lowest reported reading came in an enclosed room with multiplayer games and saw frame-rate dip to the mid-40s, but that is the exception rather than the rule.

Lähde: Eurogamer
 
PS5 ei pitäis olla kyllä mitään ongelmia pyörittää tätä 60fps.

Kyllä nämä Naughtydogin pelit on sen verran sulavan tuntuisia myös 30fps että en kyllä itse rupea PS5 versiota odottamaan.
 
naughty dogiin luotan paljon. eiköhän sieltä mestariteos jälleen kerran tule - se on varma. mitä tulee nyt näihin ellien lesboiluun niin se ei haittaa minua yhtään, koska en ole juntti enkä rasisti, vaan minusta se on ihan normaali asia, joten sen takia en nyt ainakaan jätä peliä ostamatta.
 
Itseäni harmittaa vietävästi että Juhannus + Last of Us 2 ja path of Exile Harvest League launch sattuu kaikki samalle päivälle :D
 
Kaksi viikkoa olisi vielä. Ykkösosahan oli pohjimmiltaan PS3-sukupolven peli ja käsittääkseni repi aikalailla kaiken irti, mitä siitä laitteesta irti sai. Sykli on aika sama kakkososan kanssa, kun se tulee ulos ihan laitesukupolven loppuaikoina. Tältä pohjalta on ihan kiva päästä "vertailemaan", paljonko tämä sukupolvi on mennyt edellisestä eteenpäin, kun nyt aletaan puristamaan laitteesta irti ihan niitä viimeisiä mehuja ennen taas seuraavia laitteita.

Nuo puheet 40 tunnista pelattavaa nostivat ainakin omaa hypeä asteen ylemmäs. Pelin pituus ei toki normaalitilanteessa takaa, että peli olisi hyvä, mutta kun on kyseessä The Last Of Us, niin kyllä enemmän pelattavaa on aina parempi.
 
Neil Druckmann haastattelussa.


"You think you know what's right and wrong in the world. You are sexually attracted to people you're attracted to. Those are all things we want to explore for this character - that's how we do honest storytelling.
So if you somehow have a problem with that, well, then that sucks, but the story's gonna win for us. It's ironic or maybe sad - I think that people will benefit the most from this kind of story are the ones that are yelling the loudest right now, but I hope there's enough in the game to draw them in and just normalize stuff that is normal. It is part of our society and it is part of owning up to an interesting nuanced character."

"And yeah, a lot of the misconception is like, oh, we're somehow sacrificing the story to win diversity points. And that's not how we work. Everything is in service of the story. Getting better diversity gives us better story, gives us fresher perspectives on conflict. And I hope once they play the game, they'll realize it."
 
Se on niin että vaikka tämän pelin ympärillä on ollut kaikenlaista niin ei se lopulta merkkaa oikeastaan mitään.
Tämä on niin laadukaasti tehty peli että se puhuu itse puolestaan, tämä tulee olemaan samanlainen merkkipaalu kuin The Last of Us 1 oli PS3.

Mitä tarinaan tulee niin kukaan ei oikeasti tiedä vielä isoa kuvaa, itse luotan siihen että Druckmann tietää mitä se tekee.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on se peli jota olen odottanut sen 7 vuotta.. Vielä 2 viikkoa, niin tajunta räjähtää taas kerran. Naughty Dog ei ole pettänyt koskaan.
 
Aika paljon peliä verrataan MGSV stealth-ominaisuuksiensa vuoksi.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is often hailed as the greatest stealth shooter of all time, but, in its best moments, The Last Of Us Part II is, for my money, a better experience. You can move in and out of stealth, given enough cover and enough time for enemies to lose track of you. You can now go prone to hide under vehicles and in grass, squeeze through gaps in walls, and an expanded set of climbing and jumping abilities mean you can reach higher areas to get a vantage point. Stealth is tense, fighting is fraught and it comes together in the best combat system in ages.

Enemies respond in a way that’s more realistic and convincing than anything I’ve seen in a video game before. It’s the communication between the enemies that I think is most impressive.

Olen myös lukenut, että pelissä on todella kattava vaikeusaste-valikko jossa esimerkiksi Selviytyjä/Survival-vaikeusasteella pystyy edelleen käyttämään kuuntelutilaa ja vielä slider-valikon tyyliin pystyt päättämään kuinka paljon pelaaja ottaa vahinkoa tai kuinka paljon tavaraa löytyy pelimaailmasta. Jos tuo on totta niin erinomaista sillä itse tulee aina tälläiset survival-pelit pelattua sillä kaikkein vaikeimmalla vaikeusasteella.

Olisi se meinaan hieman harmi jos ykkösen tapaan vaikeimmalla vaikeusasteella jää esimerkiksi yli puolet puukolla avattavista ovista avaamatta, kun ei vain tipu niin paljoa metallia pelissä, että riittäisi craftata puukot jokaiselle avattavalle ovelle. Tietenkään ei pidä pelaajaa myöskään upottaa siihen tavaraan vaikealla vaikeusasteella, mutta itse vain toivotan tervetulleeksi sen, että nyt on oletettavasti enemmän valinnanvaraa pelaajalla toteuttaa combat-skenaariot kuin aikaisemmin.
 
Aika paljon peliä verrataan MGSV stealth-ominaisuuksiensa vuoksi.

Olen myös lukenut, että pelissä on todella kattava vaikeusaste-valikko jossa esimerkiksi Selviytyjä/Survival-vaikeusasteella pystyy edelleen käyttämään kuuntelutilaa ja vielä slider-valikon tyyliin pystyt päättämään kuinka paljon pelaaja ottaa vahinkoa tai kuinka paljon tavaraa löytyy pelimaailmasta. Jos tuo on totta niin erinomaista sillä itse tulee aina tälläiset survival-pelit pelattua sillä kaikkein vaikeimmalla vaikeusasteella.

Olisi se meinaan hieman harmi jos ykkösen tapaan vaikeimmalla vaikeusasteella jää esimerkiksi yli puolet puukolla avattavista ovista avaamatta, kun ei vain tipu niin paljoa metallia pelissä, että riittäisi craftata puukot jokaiselle avattavalle ovelle. Tietenkään ei pidä pelaajaa myöskään upottaa siihen tavaraan vaikealla vaikeusasteella, mutta itse vain toivotan tervetulleeksi sen, että nyt on oletettavasti enemmän valinnanvaraa pelaajalla toteuttaa combat-skenaariot kuin aikaisemmin.
No huh huh! Tällaiselle stealth- ja "no kill"-pelaajalle tämä on huippu-uutinen! Hype nousee ja nousee eikä special editionin ennakkovaraus todellakaan harmita vaan entistä enemmän tuntuu että tuli tehtyä oikea valinta!

En tietenkään usko että peliä voi pelata tappamatta läpi mutta vähän vaikea on uskoa etteikö suuren osan yhteenotoista voisi jotenkin välttää, väistää tai jollain muulla tapaa suorittaa hiljaisemmin. Minä kyllä yleensä tutkin kentät läpi ja sitä mukaa myös hoitelen tavalla tai toisella kaiken vastaantulevan. Dishonoredeissa oli kentät tyhjinä kun porukka makasi tajuttomina roska-astioissa.
 
Tän voi poistaa, jos ei tänne kuulu.. Itseäni hymyilytti pikkaisen, että onko Sony haistanut markkinaraon, kun pleikkarit pitää kovaa ääntä tätä pelatessa... Eli nämä päähän, kun Last of us part 2 pelaa =)
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20200608_122436.jpg
    Screenshot_20200608_122436.jpg
    180,5 KB · Lukukerrat: 53
Ylös Bottom