Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Vaikka suurimmassa osassa tämän päivän viesteistä oli myös TLOU2 aiheena, niin keskustelu lähti sen verran sivuraiteille, että viestit siivottiin avautumisketjuun. Jos siltä tuntuu, niin keskustelua voi jatkaa siellä.
 
Se mistä minä pidän tässä pelissä on sen aikuismainen ote. Kirosanoja ei ole leikattu pois ja ne on suomennettu yhtä hyvin.

Minä en ainakaan yhdistä ylenpalttista kiroilua aikuismaisuuteen. Päinvastoin. Ne ovat yleensä keskenkasvuisia teinejä, jotka luulevat tekevänsä asiastaan jotenkin painokkaampaa lisäämällä kirosanoja joka lauseenkäänteeseen.

Sama pätee peleihin. Ei jatkuva kiroilu tee niistäkään yhtään uskottavampia.
 
Minä en ainakaan yhdistä ylenpalttista kiroilua aikuismaisuuteen. Päinvastoin. Ne ovat yleensä keskenkasvuisia teinejä, jotka luulevat tekevänsä asiastaan jotenkin painokkaampaa lisäämällä kirosanoja joka lauseenkäänteeseen.

Sama pätee peleihin. Ei jatkuva kiroilu tee niistäkään yhtään uskottavampia.

Ei mutta jotkut hahmot kiroilee, jotkut ei. Näinhän se menee oikeastikin. Aika pahaa yleistystä, että "keskenkasvuiset teinit" kiroilee. BTW, mikä Ellie on jos ei keskenkasvuinen teini? Plus kiroilu Last of Usin kaltaisessa maailmassa on mielestäni aika eri asia, kun kiroilu jos potkaisee varpaansa kaapin kulmaan. Ihan hyvä ottaa TÄSSÄKIN asiassa konteksti huomioon.
 
Ei mutta jotkut hahmot kiroilee, jotkut ei. Näinhän se menee oikeastikin. Aika pahaa yleistystä, että "keskenkasvuiset teinit" kiroilee. BTW, mikä Ellie on jos ei keskenkasvuinen teini? Plus kiroilu Last of Usin kaltaisessa maailmassa on mielestäni aika eri asia, kun kiroilu jos potkaisee varpaansa kaapin kulmaan. Ihan hyvä ottaa TÄSSÄKIN asiassa konteksti huomioon.

Offtopic hommia mutta mulle ainakin peleissä kiroilu on aivan ok hommaa kuten elokuvissa ja sarjoissa, työelämässä kuullut semmosia kirjosanojen yhdisteitä ja itsekkin kasvanut semmosessa ympäristössä misä kiroiltiin joka päivä niin näihin on helppo samaistua :D
 
Ei mutta jotkut hahmot kiroilee, jotkut ei. Näinhän se menee oikeastikin. Aika pahaa yleistystä, että "keskenkasvuiset teinit" kiroilee. BTW, mikä Ellie on jos ei keskenkasvuinen teini? Plus kiroilu Last of Usin kaltaisessa maailmassa on mielestäni aika eri asia, kun kiroilu jos potkaisee varpaansa kaapin kulmaan. Ihan hyvä ottaa TÄSSÄKIN asiassa konteksti huomioon.

Meinaatko, että pelissä (teini)kiroilua pitäisi jotenkin sietää paremmin, koska konteksti? Pliis.

Eikä tähän tarvitse mitään yleistyksiä. Kun on istunut viimeiset 20 vuotta pääkaupunkiseudulla työmatkat julkisissa, voin todeta, että kirosanat käyvät hyvin usein välimerkeistä.
 
Meinaatko, että pelissä (teini)kiroilua pitäisi jotenkin sietää paremmin, koska konteksti? Pliis.

Eikä tähän tarvitse mitään yleistyksiä. Kun on istunut viimeiset 20 vuotta pääkaupunkiseudulla työmatkat julkisissa, voin todeta, että kirosanat käyvät hyvin usein välimerkeistä.

Missä välissä olen niin sanonut? Kukin sietää kiroilua juuri niin paljon, kun haluaa. Sanoin, että on ihan luonnollista, että tässä pelissä kiroillaan ja se sopii siihen. Lisäksi sanoin, että hyvin moni muukin ihminen kiroilee, kun vain teinit.
 
Sieltä se platinatrophy pamahti, nyt voikin ottaa levyn koneesta ja keskittyä muihin peleihin :)

Helppo platina, mutta kyllähän tuohon meni aikaa jonkun verran.
 
Minä en ainakaan yhdistä ylenpalttista kiroilua aikuismaisuuteen. Päinvastoin. Ne ovat yleensä keskenkasvuisia teinejä, jotka luulevat tekevänsä asiastaan jotenkin painokkaampaa lisäämällä kirosanoja joka lauseenkäänteeseen.

Sama pätee peleihin. Ei jatkuva kiroilu tee niistäkään yhtään uskottavampia.
Ylenpalttisuutta en ole tuossa pelissä havainnut. Kyseessä onkin subjektiviinen käsite, sillä se mikä toiselle on ylenpalttista, on toiselle ihan normaalia.
 
Mä voin sanoa että tykkäsin ekasta jo moninpeliäkin ja oikeasti siis peliä tukeneena, että miten joku voi edes vahingossa pitää tätä kakkosta onnistuneena. Tämä oli itelle ihan Game of thrones 8 kautta. Ei todellakaan näin. Hieno pelisarja käytännössä kuoli koska tehtiin paskaa.
 
Mä voin sanoa että tykkäsin ekasta jo moninpeliäkin ja oikeasti siis peliä tukeneena, että miten joku voi edes vahingossa pitää tätä kakkosta onnistuneena. Tämä oli itelle ihan Game of thrones 8 kautta. Ei todellakaan näin. Hieno pelisarja käytännössä kuoli koska tehtiin paskaa.

Määki ostin ykkösen oikee kahteen kertaan ja pidin siitä niin paljon, että menee aika korkealle kaikkien aikojen suosikkien listalla. Kakkonen on samaa tasoa ellei jopa parempi. Todellakin näin ja lisää tällaista rohkeutta ja aikuismaisuutta videopelien tekoon!
 
Yhdyn aikaisempiin kommentteihin, tällaista rohkeaa tarinankerrontaa tarvitaan pelialalla ettei se jää junnaamaan paikoilleen ja pelit ole ennalta arvattavia. Pelaajat pyytävät uudenlaisia ja erilaisia pelejä, sitten kun saavat niitä (Death Stranding,Last of Us 2) niin sitten alkaa kauheet itkupotku raivarit siitä miten ne eivät ole sitä mitä haluavat. Onneksi suurinosa kuitenkin tajuaa että muutos ja yllätykset on vain hyvästä tällä alalla.
 
Niin paljon olen käteni paskaan iskenyt, mutta nyt niin ei käynyt niin. Te vaan ette käsitä, että jos joku viihdetuote tulee jopa uniin, niin sen täytyy olla loistava! Ja tämä tuote ON sitä!
Toki sinulle noin onkin, ja varmasti monelle muullekin. Mutta myös todella monelle pelin tarina ja hahmot ovat huonoja ja ärsyttäviä. Niin mitä sanoitkaan itse makuasioista?

Kyllä angstista shock valueta on helppo tehdä - varsinkin kun TLoU 1 oli niin universaalisti pidetty ja hyväksi tunnustettu peli - ei siinä kyllä sinänsä mitään isoa riskiä otettu tämän pelin myynteihin nähden. Jos vielä kuitenkin tulee kolmas TLoU, tulee sen myynteihin tällä halpahintaisella jupakalla olemaan jo ainakin jonkin verran negatiivisia vaikutuksia.
 
Peli vihdoin itselläkin läpi. Onhan tämä pelillisesti ja laadullisesti täysi mestariteos mutta muutamat asiat häiritsivät pelikokemusta sen verran että ei mene klassikoiden joukkoon omalla kohdalla.
Harvemmin valitan pelin pituudesta mutta tämä oli kyllä osittain sellaista pakkopullaa puolesta välistä. Turhaan pitkitetty ja kun tajusi että Abbyllä pelataan puolet pelistä niin läpipeluu omalla kohdalla lössähti siihen. Tuli pelattua paljon muita pelejä tässä välissä ja pienissä erissä sitten tätä eteenpäin.
Alkuhan oli aivan mahtava Joelin kuollessa, itse tykkään tälläisestä ”game of thrones” draamasta missä kuka vaan voi kuolla ja olin aivan täpinöissä että nyt tulee upea kosto tarina missä käänteitä riittää. Sitten se vähän lässähti jo Ellien aikana tuo tarina ja
kun ruettiin seuraamaan Abbyn tarinaa mielenkiinto meni aika alas. Suurin syy varmaan tuo mörssäri Abby mikä ei kiinnostanut kyllä pelattavana hahmona yhtään. Mutta ei nuo Levit sun muutkaan herättänyt mitään mielenkiintoa koko hommassa. Onneksi kuitenkin loppu oli ihan ok ei valittamista sen suhteen.
En täysin ymmärrä kohua tämän pelin suhteen. Ihme kitisemistä. Ymmärrän että Joelin kuolema on joillekin kova paikka mutta en tässä muuten mitään agendaa sun muuta nähnyt.
Pieni pettymys tästä kyllä jäi tarinallisesti ja olisin mieluusti pelannut Elliellä koko pelin mutta muutenhan peli oli ihan täyttä timanttia. Kyllä Naughty Dog on yksi parhaimmista studioista eikä tämäkään peli himmennä sitä hohtoa yhtään. Mielenkiinnolla jään odottamaan heidän seuraavaa peliä
 
Toki sinulle noin onkin, ja varmasti monelle muullekin. Mutta myös todella monelle pelin tarina ja hahmot ovat huonoja ja ärsyttäviä. Niin mitä sanoitkaan itse makuasioista?

Kyllä angstista shock valueta on helppo tehdä - varsinkin kun TLoU 1 oli niin universaalisti pidetty ja hyväksi tunnustettu peli - ei siinä kyllä sinänsä mitään isoa riskiä otettu tämän pelin myynteihin nähden. Jos vielä kuitenkin tulee kolmas TLoU, tulee sen myynteihin tällä halpahintaisella jupakalla olemaan jo ainakin jonkin verran negatiivisia vaikutuksia.

Kyllä tämän pelin tarina ja näyttely on ollut kaikkea muuta, kun helppo tehdä. Lisäksi se on kaikkea muuta, kun angstista shock valueta. Tiedän myös paljon ihmisiä jo omasta lähipiiristä, tältä foorumilta sekä muiltakin foorumeilta, jotka eivät ole pitäneet ensimmäisestä osasta. Se siitä "universaalisti pidetystä ja hyväksi tunnustetusta pelistä.

Nyt kun alkaa olemaan omalta osalta platina taputeltu tästä pelistä ja täältäkin on saanut lueskella ihan oikeasti pelin pelanneiden kommentteja tarinasta ja pelistä yleensäkin niin on kyllä aika jättää tämä ketju ja siirtyä seuraavien pelien pariin. Tämä mestariteos tulee varmasti jossain välissä läimittyä fiilistellen vielä uudemman kerrankin läpi, todennäköisesti sitten PS5:llä. :)
 
Ylös Bottom