Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SOJ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Eipä tässä pelissä oikeastaan mitään muuta valittamisen aihetta ole paitsi että se noudattaa jatkuvasti sitä samaa kaavaa. Ensiksi etsitään vihjeitä uudesta temppelistä, etsitään se ja sitten mennään Ocean Kingin temppeliin joka on muuten pelin ehdottomasti ärsyttävimpiä paikkoja. Minulla on kolmas kierros jo menossa enkä todellakaan jaksa sitä enää. Toivon todella ettei sinne tarvitsisi mennä enään tämän jälkeen. En jaksa jatkaa tallennustakaan koska tiedän että minun pitää sählätä siellä seuraavat 15 minuuttia. Ei kiva. Miksi siitä piti tehdä noin pahuksen ärsyttävä? Hermot menee.
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Nyt on läpi ja arvosanaksi 8. Tämä on ehkä helpoin ja eräällä tapaa pahiten itseään toistava peli (niistä ns. odotetuista / hyvistä peleistä) mitä on viimeiseen pariin vuoteen pelannut. Pelaajaa ohjataan koko ajan, ihan suoraan kertomalla mitä tehdä /missä aarteet ovat jne eli helppus ei ole vain taistelussa (vaikka sekin on todella helppoa - toisaalta kohtuu nautittavaa kun ohjaus toimii erittäin hyvin). Vaikein puzzlekin oli sellainen, että sen keksimiseen meni minuutti-kaksi ja pomotaisteluissa ei ole mitään, siis ei mitään haastetta. Pelin tuotannossa ja muussa ei ole vikaa ja myös ohjattavuus on siis erittäin hyvä, mutta äärimmäinen helppous ei kyllä mielestäni oikeuta tämän metacriticin 90-huippupisteitä (läpipeluun aikana kuolin kolme kertaa joista niistäkin kaksi johtui siitä, että 2-vuotias tyttäreni oli sitä mieltä että nyt kyllä isi tarvitsee apuja).

Onko aika vain kullannut muistot, kun vanhat originaalit Zeldat tuntuivat aikoinaan vaikeilta (NES-aikaiset siis)?
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

No itseasiassa pelin olen pelannut jo aikaa sitten läpi, mutta voisinpa nyt tulla teillekkin kertomaan kuinka tämä oli se huonoin Zelda peli mitä olen tähänasti lyhyessä elämässäni kerinnyt pelaamaan.

Ja fiiliksiä nyt en rupea kirjoittamaan kun mieleen ei oikein jäänyt mitään erikoista... Olihan toi vika pomo ihan siisti, mutta se siitä sitten.
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Scatterbrain XO sanoi:
Onko aika vain kullannut muistot, kun vanhat originaalit Zeldat tuntuivat aikoinaan vaikeilta (NES-aikaiset siis)?

Ei ole aika teikäläisellä kullannut muistoja. Pelailin ihan kokeilun vuoksi joku aika sitten noita vanhoja NES:in Zeldoja ja kylläpä tuntuivat vaikeilta ja kuolokin korjasi suhteellisen tasaiseen tahtiin:). Tässä on ilmeisesti pelien helpontuessa tullut samalla huonommaksi pelaajaksikin.

Noh, mutta sitten itse topicin aiheeseen. Itse en ole vielä peliä kerennyt hankkimaan kun pelattavaa on muutenkin liiaksi asti. Täytyisi kuitenkin ilmeisesti jossain vaiheessa hankkia, kun ainakin ulkoiset puitteet näyttävät olevan DS:n mittakaavassa todella hyvin kuosissa. Hiukan vaan pelottaa tuo pelin kristisoitu helppous. Kai tämä tuostakin ominaisuudesta huolimatta on ihan hintansa arvoinen teos. Näin ainakin toivon...
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

En osta, paitsi jos joku myy kympillä posteineen, mitä ei kyllä tule tapahtumaan.:p
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Asia on asiaa vaikka olisi naamioitu huumoriksi. Mikä kohta tuossa arvostelussa on valhetta?
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Linkitys sanoi:
Asia on asiaa vaikka olisi naamioitu huumoriksi. Mikä kohta tuossa arvostelussa on valhetta?

Todella kiinnostavaa lukea viesti viestin perään miksi et hanki Zeldaa!
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Huolimatta kaikesta siitä paskasta mitä uuden Zeldan päälle täällä kaadetaan, uskallan väittää pelin olevan edelleen yksi parhaista peleistä DS:lle. Jos peli olisikin ollut joku satunnainen "Princess Tale" niin aika moni olisi ulvonut pelin olevan paras miesmuistiin. Zelda-nimi on taakka tässä kohtaa, odotukset ovat korkealla. No, niin myös itselläni mutta mä ainakin pidin pelistä. Paljon enemmän kuin muista hehkutetuista DS:n peleistä, esim Hotel Dusk (liikaa dialogia, liian hitaasti) ja Phoenix Wright (suoraan sanoen minua vitutti aina niiden hahmojen liioitellut ilmeet ja reaktiot - tosin vihaan animea juuri samasta syystä, joten...). Zelda on aina Zelda vaikka voissa paistaisi.
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Oikeastaan ainoa vika ja ärsyttävämpi osa tässä pelissä on se yhdessä ja samassa temppelissä ravaaminen. Muuten peli on hyvä vaikkakin melko helppo. Joskus kaipaisi pelimaailmaan piristykseksi sellaisia pelaajantappopelejä kuten Zelda 2 tai F-Zero GX. No voihan Zelda 2:n hankkia VC:hen. Eikä se eka Zeldakaan helppo ollut.
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Linkitys sanoi:
Asia on asiaa vaikka olisi naamioitu huumoriksi. Mikä kohta tuossa arvostelussa on valhetta?
Niin ei myöskään kannata ostaa Halo 3:sta, Bioshokkia Super paper mariota, Orange poksia, Heavenly Sworddia ja kumppaneita.

No enpä nyt jaksa katsoa tuota uudelleen ja eikä tuosta mitään oikein jäänyt mieleen (Zero P:ltä on tullu niin paljo parempaakin tavaraa).
Ja voihan niistä suurinosa ollakkin totta. Mutta jo ajatus siitä, että oikeasti peliä ostaessa ottaisi ihan tosissaan noita Yahtzeen arvosteluja tuntuu huvittavalta.
 
Vastaus: The Legend of the Zelda: Phantom Hourglass (DS)

Njoo, 16 sydäntä, 20/20 powerit ja wisdomit mutta 19/20 couraget. Ei löy'y mistään :/
 
Ylös Bottom