Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Simpsons vs. South Park

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aki Ahlroth
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Simpsons vs. South Park

Kyllä se on South Park ehdottomasti, eihän Simpsonit paini edes samassa sarjassa. Simpsoneiden huumori on täysin riippuvainen Homerista, sen sijaan South Park on täynnä loistavia hahmoja ja sarja osaa olla uskaliaampi kuin Simpsonit. JA SOUTH PARK EI OLE PIERU HUUMORIA!

Otettu wikipediasta; "Esimerkkejä pieruhuumorista ovat televisiosarja South Park..."

Kyllä mun muistaakseni Terrance ja Phillip piereskelevät toistensa naamoille jne :rolleyes:

Paras jakso on ehdottomasti make love not warcraft.

Kyllä mun mielestä on ainakin aika ronskia sanoa että SP on parempi kuin Simpsons, koska Simpsonsin taso on laskenut viime aikoina ja SP:n taso sen kun nousee vuosi vuodelta. Juurikin aiemmin mainituista syistä.

Simpsons on mun mielestä paras sarja ikinä ja missään. Legendaarista läppää ja legendaarisen suuri hahmokaarti. Simpsonsista olen ostanut kaikki kaudet mitä on tullut ja SP:stä yhden, kertonee sekin kummasta pidän enemmän.

Komppaan Pibeä ihan täysin. South Parkin huumori on vaan liian yksinkertaista että sitä jaksaisi yhtä monta vuotta kuin Simpsoneita. Ei SP huono ole, ei missäään nimessä. Ei vaan pysty kilpailemaan Simpsonien kanssa HVYÄSSÄ huumorissa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kyllä mun mielestä on ainakin aika ronskia sanoa että SP on parempi kuin Simpsons, koska Simpsonsin taso on laskenut viime aikoina ja SP:n taso sen kun nousee vuosi vuodelta. Juurikin aiemmin mainituista syistä.

Tähän voin vielä kommentoida, että mielestäni Simpsonien kulta-aika oli karkeasti arvioiden kausilla 4-9. Paras kausi oli mielestäni kausi numero seitsemän. Kun tällä hetkellä Jenkkilässä pyörii kausi numero 19, niin ei voi oikein sanoa,että taso olisi laskenut "viime aikoina". Ainakaan itse en ole niin sanonut.

South Park on ollut mielestäni about nelos-vitoskausista lähtien täyttä timangia, ja nythän Ameriikoissa pyörii kausi numero 12. Ja selvää tasonlaskua en ole ainakaan itse havainnut, vaikka ihan uudemmissa kausissa pari vaisumpaa jaksoa ehkä onkin. Kuitenkin, South Parkissa on ollut enemmän loistavia kausia ja meno tuntuu jatkuvan samanlaisena.

Tosin, Simpsoneiden kaudet sisältävät n. 22 jaksoa, kun taas South Parkin n. 17.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ehkä tämä vähän selvensi logiikkaani miksi pidän tällä hetkellä South Parkia parempana sarjana, vaikka sarjat ovat hieman eri yleisölle suunnattu. Simpsonit on kyllä aivan legendaarinen sarja, sitä en kiellä. Itsekin tulee sitä vielä seurailtua, jos sattuu telkkarin ääreen samaan aikaan. Mutta South Park tuntuu itselle vaan maistuvan paremmin. Sarjan luonteeseen kuuluva piilovittuilu ja viiltävä ironia ovat harvinaista herkkua nykyajan televisiosarjoissa. Jaksoissa esitettävät läpät yleensä koskevat jotain isompaa kokonaisuutta, mitä ei ensikatsomalta välttämättä tajua. Etenkin jryi kiteytti sarjan huumorin hyvin:http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=612564&postcount=26

T4iZuunille: Kyllä Terrancen&Philipin meiningissä on suurempi juttu taustalla, kuten sarjan tyyliin kuuluu. Ainakin jos Wikipedia luokitellaan uskottavaksi lähdeaineistoksi: http://en.wikipedia.org/wiki/Terrance_and_Phillip

"Terrance and Phillip are most likely a self-parody -- that is, a representation of how many people viewed South Park at the time. Their comedy seems to mainly be based on fart jokes, which is how many people seemed to judge South Park. Since then, Terrance and Phillip has been used as a plot device to reflect how Matt and Trey (or alternatively, South Park) is viewed in the real world."

"Terrance and Phillip are most likely a self-parody -- that is, a representation of how many people viewed South Park at the time. Their comedy seems to mainly be based on fart jokes, which is how many people seemed to judge South Park. Since then, Terrance and Phillip has been used as a plot device to reflect how Matt and Trey (or alternatively, South Park) is viewed in the real world."
No en kyllä sanois Terrance & Phillipiä "viiltäväksi ironiaksi". Jos joku ei tajua heti sen pointtia, niin täytyy olla hieman hidas. Muutenkin kaikki SP:n "piiloläpät" on vähän liian helppoja, että niistä sais mitään irti.

Äänestyksen kysymys oli "kumpi lähempänä sydäntäsi?" Eikä "kumpi parempi?". Jos jälkimmäinen olisi ollut, niin olisin vastannut Simpsons. Kuitenkin laadukkaampi ensimmäisten ~10 kauden ajan. Mutta kun kysyttiin sydämen lähellä olemista, niin SP sitä nykyisin on. Christmas in Iraq ja Jessen kommentit jakson keskivaiheilla... niin mahtavaa. Simpsonshan on myös paljon monisävyisämpi ja monimutkaisempi sarja kuin SP. Mikä ei toki vähennä SP:n vetovoimaa.

No en kyllä sanois Terrance & Phillipiä "viiltäväksi ironiaksi". Jos joku ei tajua heti sen pointtia, niin täytyy olla hieman hidas. Muutenkin kaikki SP:n "piiloläpät" on vähän liian helppoja, että niistä sais mitään irti.

No jos lukaiset viestini lopun läpi vielä kertaalleen, niin huomaat etten itse luokitellut T&P:n meininkiä ollenkaan. :rolleyes: Luokittelin koko South Park-sarjaa noilla sanoilla.

South Park on tietysti jenkeille ensisijaisesti suunnattu, joten se sisältää paljon heidän omia insidejuttuja sekä vitsejä. Mutta hyvä vaan, jos joku täällä pohjolassakin hoksaa niistä heti jokaisen:D.

Täytynee kyllä myöntää, että nämä uudet South Parkin jaksot ovat paljon parempia, mitä Simpsonit ovat parhaimmillaan. South Parkissa just se irstas huumori uppoaa ja uppoaa syvälle. Suosikki jakso South Parkista on ehdottmasti se jakso, missä Cartman esittää sairastavansa touretten syndroomaa.

Simpsoneilla oli hetkensä, mutta kyllä South park on ajanut Simpsoneiden ohi. Nuorena pidin Simpsoneista todella paljon, mutta SP:n jälkeen Simpsoneiden huumori ei vain enään napannut. Futurama tulee sitten kovana kakkosena mun listalla.

Ennen olisin vastannut Simpsonit, mutta nyt oli pakko sanoa South Park. Sen huumori on vain niin loistavaa. Toki Simpsonit katson aina kun tulee.

Simpsonit on aina ja tulevat olemaan suosikki ohjelmani. Mielestäni uudemmissa jaksoissa saa enemmän naureskella, kuin vanhoissa. Ja en ymmärrä miksi porukka valittaa, että Simpsoneissa on ideat loppu. Onhan SP sitä samaa rasismia, p*ska huumoria(siis kirjaimellisesti) mitä vanhemmissakin jaksoissa on nähty. Vaan kelpaa niitäkin katsella ja huumori kolahtaa myös tässäkin minuun loistavasti.
Kumpikin sarja on lähellä sydäntä, mutta Simpsonit vie voiton ainakin omalta osaltani.

Simpsonit on mielestäni parempi kuin South Park, mutta toisaalta Family guy pesee nämä molemmat sarjat ihan mennen tullen. Myös American dad on Simpsoneita ja South parkkia parempi.

Simpsonit on mielestäni parempi kuin South Park, mutta toisaalta Family guy pesee nämä molemmat sarjat ihan mennen tullen. Myös American dad on Simpsoneita ja South parkkia parempi.

Family Guy.....:eek: Anna mun kaikki kestää, siis Family Guyin komedia on täysin juonesta irrallista. Plääh ei se vaan toimi mitenkään, jaksoin katsoa kaksi jaksoa kun kaveri suositteli.

Family Guy.....:eek: Anna mun kaikki kestää, siis Family Guyin komedia on täysin juonesta irrallista. Plääh ei se vaan toimi mitenkään, jaksoin katsoa kaksi jaksoa kun kaveri suositteli.

Näköjään joudut kaiken kestämään. :rolleyes: Mitä väliä jos komedia on välillä juonesta irrallista? Family guyn komedia vaan sattuu olemaan niin loistavaa, minun mielestäni, että sille tulee naurettua ääneen melkein aina kun jaksoja katsoo.

Simpsons rules! Kauhujentalo halloween specials jaksot taitavat olla parhaimmistoa:) Jos nyt tuli edes oikein kirjoitettua.

Kun vaan tulis diiviidii boksi mis ois kaikki halloween jaksot.. :D

Kyllä ne Simpsonit on vaan parempia:D
Ei sille mitään voi ja varsinkn nuo Kauhujentalot..:D

Kyllä simpsonit vaan vie täälläkin voiton. Vaikka SP on kyllä viimeaikoina aiheuttanut aikamoisia nauru räjähdyksiä mutta niin se vain on että, jos South Parkissa on huono jakso nii se ei sitten sytytä millään tavalla. Huumorit ovat kovin erilaisia mutta kyllä se Simpsonit on enemmän lähellä sydäntä.

Ylös Bottom