The Witcher 2: Assassins of Kings

Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Iltasella pääsin ensimmäistä kertaa tämän pariin ja melko tehokkaasti imaisi mukaansa. Ensimmäinen chapter alkoi juuri, enkä taida malttaa mennä vielä nukkumaan. Tähän mennessä ei juuri valittamista ole löytynyt. Tarinan kuljetus pitää otteessaan ja Geralt vaikuttaa oikeasti kiinnostavalta hahmolta. Ainoa pieni valittamisen aihe löytyy tikarien tähtäyksestä, joka on hieman kiikkerää, mutta siihenkin varmaan tottuu. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea tarina tuo tullessaan.

Mutta pidemmittä puheitta takaisin pelin pariin.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Ainoa pieni valittamisen aihe löytyy tikarien tähtäyksestä, joka on hieman kiikkerää, mutta siihenkin varmaan tottuu. Mielenkiintoista nähdä mitä kaikkea tarina tuo tullessaan.

Mutta pidemmittä puheitta takaisin pelin pariin.

Tuohon ongelmaan ratkaisuna toimii se että et tähtää sitä tikaria vaan kun olet lockannut viholliseen LT:llä niin vain viskaiset tikarin nopeasti, menee kyllä perille kun rintamasuunta sinne päin.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Tuohon ongelmaan ratkaisuna toimii se että et tähtää sitä tikaria vaan kun olet lockannut viholliseen LT:llä niin vain viskaiset tikarin nopeasti, menee kyllä perille kun rintamasuunta sinne päin.

Kiitos vinkistä, tuota en hoksannutkaan kokeilla.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Mielenkiintoisia huhuja liikuskelee tällä hetkellä ympäri internettiä:

2007 fantasy RPG The Witcher 1 will launch on PlayStation 3 and Xbox 360, shop listings have suggested.

Tämähän olisi kerrassaan muikeaa! Ykkösen avulla tästä erinomaisesta jatko-osastakin saisi varmasti vieläkin enemmän irti.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Lesbomancy! Siinäpä sitä noiturin tarjoamaa aikuisempaa otetta ropeläpänderin puolelta!

Kyllähän tämän ihan mielellään lätkäisi läpi, vaikkakin jotain vähän huikeampaa sitä kyllä odotteli ennakkorummutusten perusteella. Ärsyttävyyksiä tuntui vaan tuppaavan siihen malliin, että sellaista täydellistä hurmaantumisen tunnetta ei aivan päässyt syntymään. Välivideoiden viivetekstuurit, sekavahko inventaariosysteemi, turhauttava karttahaku, tarina-alueiden rajallisuus, minipelien dominointi sivutehtävissä... pistivät mieltä toisinaan matalaksi. Taistelumekanismi oli sentään nautittavaa tasoa, varsinkin kun taitoja sai kehiteltyä tarpeeksi. Pelin loppupuolellahan Geralt on jo semmoinen väkkäräterminaattori, että alta pois ja vähän ylhäältäkin. Hyvä hahmo noin muutenkin tämä Geralt Rivialainen.

Tarinastahan löytyy tosiaan sitä uudelleenpeluuarvoa, koska matkakumppanin valitseminen sen ensimmäisen luvun lopussa heittää tarinan etenemisen vain sinne toiseen ja toisesta valinnasta poikkeavaan polkuun. Tämän ollessa tiedossa pitikin tehdä taktinen tallennus juurikin tuohon taitekohtaan ja nyt olisi tarkoitus katsastaa vielä ne Vernon Rochen tarjoamat näkemykset meininkiin. Ihan mielellään sitä tuonkin reissun vielä katsoo, vaikka nuo alussa mainitsemani asiat turhauttanevat sielläkin. No niponipo ja niin, ihan mukavan näyttävää pelattavaahan tämä on loppujen lopuksi. Eikun jatkoa vaan tulemaan.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

My favorite kind of sorcery!

Osaltaan allekirjoitan kyllä kritiikkisi, mutta mulla tuo pelimaailma imaisi allekirjoittaneen jotakuinkin ensiminuuteista niin syvälle, että vasta neljäs pelikerta taisi tuoda lopullisen klosuurin - päätöksien seuraamukset olivat todella kauaskantoisia, mutta toisin kuin oikeassa elämässä mulla oli mahdollisuus tehdä ne päätökset uudestaan. Miusta tuli fanipoika :D

Olen tässä miettinyt viime päivinä aika paljon suhdetta roolipeleihin ihan yleisesti; nykysin konsolisukupolven puitteissa olin aika pitkään sitä mieltä, että Mass Effect - trilogia antoi mulle täydellisen vapauden luoda juuri sellainen Shepard kuin itse haluan. No, tavallaan totta, mutta loppua ajatellen millään ei ole mitään väliä.

Sitten taas voisi väittää että W2:n loppuja nähneenä millään ei ole mitään väliä edelleenkään. Rohkenen olla eri mieltä, pohjoisten kuningaskuntien valtataistelun voittaja on ollut joka kerta sellainen hahmo, jonka mun roolipelihahmo olisi halunnut nähdä valtaistuimella. Pitkäkantoiset seuraukset olivatkin sitten aikalailla isoa kalibeeria. Tällä taas ei ole varsinaisesti tekemistä loppuanimaation kanssa, "headcanon" on se juttu, ja niistäkin nelkästä nähdystä yksi on oikea.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Ensimmäiseksi minun pitää todeta: Iorveth *ihq*

That's out of the system now, I can continue.

Sain vasta vähän aikaa sitten tämän käsiini, kun hinta viimein laski inhimilliseksi pariksi kympiksi ja tätä onkin sitten tullut pelattua minkä töiltä ehtii, yksi pelikerta on takana, toinen on jo aloitettu heti perään.

Aloitin suosiolla easylla alun tutoriaalin perusteella (nöyryyttävä kokemus), joka meni aivan totaaliseksi sähläilyksi. Pääasialllisin syy tähän oli se, etten pelaa käytännössä koskaan boxin pelejä, enkä siis näin ollen tajunnut kontrolleista yhtään mitään (seli seli). Kun käsketään painaa sinistä äxää, niin minä painan väärin! Kiusallaan tekevät tuollaista, selkeästikin.

No, viestin ensimmäisestä lauseesta päätellen voitaneen arvata, kenen kyytiin lähdin reissaamaan, enkä katunut. Hauskaa oli ja tykästyin haltiaan kovasti. Minulla on jokin kohta sydämessä, joka sulaa haltioille, pitäisi tutkituttaa pää. Toisella pelikerralla pitää tietysti kokeilla toiseen suuntaan menemistä, Roche kutsuu. Uusia tehtäviä tuli myös vastaan tarkemmin tutkittaessa ympäristöään, mitkä tuli missattua ensimmäisellä pelikerralla, kuten
ryyppyilta Blue Stripesien kanssa
.

Easy oli suhteellisen helppo, mutta ei haitannut, koska halusin muutenkin keskittyä juoneen ja pelin kontrolleihin tottumiseen. Mitään kovin kummoista taktikointia peli ei tällä tasolla vaadi, riittää pääasiassa, että hakkaa miekalla ja heittää vähän tulta tms. väliin.

Nyt toisella pelikerralla alkaa olla jo selkärangassa, että missä mikäkin nappula sijaitsee, niin voi kokeilla vaikka normaalia vaikeustasoa! Ryhdyn hurjaksi. Normaalilla suuri vihollismäärä tai joku yksikin vahvempi vastustaja alkaa jo heti tuntua ja huomaa tarvitsevansa muutakin apua. Ei auta vain hakata päälle, vaan pitää taktikoidakin, jopa pyörähtää välillä pois alta. Täytynee alkaa tutustua trappeihin.

Minun ensimmäinen loppuni ei näyttänyt olevan kovin positiivinen, saas nähdä millaiseen lopputulokseen seuraavaksi päädytään :)
 
The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Tutorialissa oli kohta, joka katkaisi oman ensipeluun. Piti muistaakseni joki vastahyökkäys tms suorittaa - silloin kun vihollisen ylle ilmestyy tämä reagoimismerkki. No, eipä ilmestynyt. Täytyi guugeloida ja viisastua.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings [X360]

Pitkään peliä himoinnut foorumihehkutusten vuoksi, ja kirjoja lukeneena. Kirjat olivat pieni pettymys vaikka rosoisemmasta fantasiasta pidänkin, tuli ajoittain Moorcockin Elric mieleen mutta Geralt jäi kirjoissa ohueksi hahmoksi Elriciin verrattuna.

Anyways, pelin hommasin pari viikkoa sitten jaaaaaa, meh.

Tunnelma ihan ok, maisemat välillä komeat mutta ne pienehköt negatiiviset seikat veivät itseltä pelifiilikset kokonaan.

- Bugiset grafiikat, puunjuurista kimpoilut kesken kuperkeikkojen. Kaupungissa kaiffari avaa oven, joskus pääset samalla ovenavauksella mukana, joskus et. Kaiffarit tehtävien aikana ovat välillä näkymättömiä, välillä ei. Tuskin kyseessä toimimattomat spellit vaan bugit.

- Välivideoita koko ajan, blah. Ilman mitään suurta immersiota tai sisältöä.

- Karmaisevat valikot.

- Pomotaistelut ei nappaa laisinkaan. Etenkään kun vastustajan on hakannut henkitoreisiin joka käynnistää skriptatun välivideon jossa otetaan sitten pataan samaiselta vihulta, wtf?

- Taistelujärjestelmässä oli ideaa, vaikkakin tuli hyvin vahvasti Fable mieleen. Ainoa ero, että Fablessa taistelu toimi ja palkitsi kun kontrollit iskostuivat selkäytimeen. Witcherissä tuli vain kaoottinen räpellys mieleen jatkuvasta kuperkeikkojen putkesta.

Taitaapi jäädä pelaamatta loppuun.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

En usko että eroaa PC versio X360 versiosta niin paljon eli miten noita keskustelujen QTE tilanteet pitäisi tehdä? Esim. Prologuessa on muutama keskustelu missä voi käyttää tuota Axii taitoa mutta miten se tehdään onnistuneesti. Tutoriaali ei ottanut mitään kantaa tähän ollenkaan ja ketuttaa kun menee asioita ohi sen takia kun ei kerrota pelaajalle mitään.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

En usko että eroaa PC versio X360 versiosta niin paljon eli miten noita keskustelujen QTE tilanteet pitäisi tehdä? Esim. Prologuessa on muutama keskustelu missä voi käyttää tuota Axii taitoa mutta miten se tehdään onnistuneesti. Tutoriaali ei ottanut mitään kantaa tähän ollenkaan ja ketuttaa kun menee asioita ohi sen takia kun ei kerrota pelaajalle mitään.

Kärsii pelaaminen jos en saa vastausta. Hjälp mej.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Omasta Witcheristä on jo aikaa, mutta luulen että nuo Prologuen Axiit ( ja muutkin mahdolliset reisille menevät taiat ) epäonnistuu sen takia että ko. taika ei oo Geraltilla vielä kovin hyvin hyppysessä.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Omasta Witcheristä on jo aikaa, mutta luulen että nuo Prologuen Axiit ( ja muutkin mahdolliset reisille menevät taiat ) epäonnistuu sen takia että ko. taika ei oo Geraltilla vielä kovin hyvin hyppysessä.

Yhdessä videossa näkyi että sitä taitoa käytettiin onnistuneesti Prologuessa. Vai voiko sitten aloittaa uuden pelin á la Mass Effect jossa voit pelata maksimi tasoisella hahmolla jos sellaisen on saanut kehitettyä?
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Nyt tulee vahvaa mutua, mutta luullakseni tuossa taikojen onnistumisessa on joku nopanheittojärjestelmä piilossa. New Game plussaa ei ole. Edit. Mutta älä huoli, kaikkiin kysymyksiin tullaan kyllä vastaamaan ennemmin tai myöhemmin ainakin rivien välissä. Älä jätä ( mun mielestä ) sukupolven hienointa roolipeliä väliin kankean prologin takia :)
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Nyt tulee vahvaa mutua, mutta luullakseni tuossa taikojen onnistumisessa on joku nopanheittojärjestelmä piilossa. New Game plussaa ei ole. Edit. Mutta älä huoli, kaikkiin kysymyksiin tullaan kyllä vastaamaan ennemmin tai myöhemmin ainakin rivien välissä. Älä jätä ( mun mielestä ) sukupolven hienointa roolipeliä väliin kankean prologin takia :)

Kyse on enemmän nyt siitä että peli mahdollisesti luo polun mitä en missään nimessä halunut vain siksi koska pelaajalle ei kerrota miten pelataan peliä.
Tilanne olisi samanlainen jos en voisi tehdä yhtään hyvis valintaa Mass Effectissä koska ei kerrota mitä pitää tehdä kyseisenä hetkenä.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Muistaakseni prologissa tehdyt valinnat eivät torppaa loppupeliä mitenkään. Ja taas, voin olla väärässä kun tästä on jo puolisentoista vuotta.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Muistaakseni prologissa tehdyt valinnat eivät torppaa loppupeliä mitenkään. Ja taas, voin olla väärässä kun tästä on jo puolisentoista vuotta.

Tässä viettänyt aikaa googlailemassa ja lukemassa Gog:in foorumia missä sanottiin että aluksi ne toimii satunnaisesti mutta mitä enemmän käytät kyseistä valintaa sitä suuremmat mahdollisuudet on onnistua kyseisessä valinnassa jatkossa. Mutta tämä tiedon pimitys ärsyttää suuresti. Sama homma oli ykkös osassakin. Muuten on tosi mielenkiintoisia pelejä.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Omastakin Witcheroinnista on aikaa, mutta tottahan taidoilla oli joku oma rank-systeeminsä. Alun Axiit menivät useimmiten vituilleen ja aiheuttivat lähinnä hämmennystä kuin mitään muuta. Onhan tuo Witcher 2 rikki ja aika suurelta osin hölmöä pelisuunnittelua, mutta silti aika rutosti parempi kuin valtaosa 3rd person kekkuloinneista.

Hankala kuvitella että joiltakin jäisi tämä kesken muutoin kuin tuon taistelumekaniikan vuoksi - ja juuri useimmiten sen vuoksi, että väki ei kehitä hahmon taistelua muuhun kuin kuperkeikkojen suuntaan.

Peli on Skyrimin kanssa ehkä pöllöimmillä taistelumekaniikoilla liikenteessä. Korostuu niin saamaristi semmoinen pelimäinen kekkulointi, että pahaa tekee. Kumpikin peli haastetta lisätessä menee juuri siitä kohden aitaa mistä se on matalin - korkeampi vaikeustaso tarkoittaa lähinnä sitä, että viholliset kestävät sata kertaa enemmän rankaisua. Olipahan aika villin näköinen kaveri Skyrimissä itsellä taistelun jälkeen jaloissa kun nostin pelin vaikeimmalle ja nostin haavojen pysymisaikaa ja yhteismäärää kehoissa. Jäbä oli joku verigolemi.
 
Vastaus: The Witcher 2: Assassins of Kings

Vosiko joku ystävällinen sielu spoilata raa'asti ykkösen tapahtumat, lopun mukaan lukien? Saisi twicher :2:n juonen päästä kiinni heti alussa :)
 
Ylös Bottom