Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Witcher 3: Wild Hunt

Toiveesi toteutuu, sillä tämä julkistettiin viime vuoden puolella.
Niin, tosiaan, näinhän se oli. Ehkä muistissa mennyt tuo asia huhuiksi eikä varmistukseksi mutta nyt kun muistutit niin silloinhan ne julkisti montakin Witcher-projektia ja remake oli yksi niistä.

Olipas se jäänyt muistiin jotenkin oudosti hämärään.
 
Jännä. Aika usein juuri sivutehtäviä on kehuttu ja itsekin voin yhtyä siihen että useimmiten ne oli jopa parempia kuin se pääjuoni, joka oli tosiaan vähän turhankin pitkä ja/tai rönsyilevä. Usein sivutehtävät myös tukivat tai liittyivät melko lailla pääjuoneen tavalla tai toisella, joten vaikea kyllä allekirjoittaa tuota hajanaisuutta.

Ellen sitten muista/ymmärrä väärin ja tarkoitat jotain sivusivutehtäviä :D Eli kun usein peleissä on main questit ja side questit ja sitten jotain kolmansia pienempiä ja turhempia juttuja.


Itselle se oli se tarina, hahmot ja maailma, joka oli kirjoissakin se juttu. En tiedä onko sieltä muuta "tunnetta" saatavillakaan :D


Ne olivat kyllä pelin parhaita juttuja + niiden tarinat, jotka ei usein todellakaan olleet sitä mustavalkoista "hirviö paha, ihminen hyvä"-kamaa.


Tästä toivoisin remakea jos sen takia että en jaksa vääntäytyä pc:lle tuon pariin. Plus onhan se vanhentunut ja vaatii huomattavasti enemmän "sietokykyä" kuin ne kaksi muuta peliä.
Ehkä se on juuri se päätarina ja "lore" joka jäi mulle etäiseksi. Mä löysin pelistä paljon kaikkea mielenkiintoista ja sitä oli kiva pelata mutta mikään ei oikein tuntunut sitovan mua siihen maailmaan. Mä en nyt oikein löydä sanoja sille mitä mä tarkoitan...Sanotaan näin että multa puuttui side pelin maailmaan ja sen hahmoihin. Mä en ole kirjoja lukenut joten Witcherin maailma on jäänyt mulle aika etäiseksi. Mä en tiedä sen historiasta ja kulttuureista yms. oikeastaan mitään ja pelit eivät ole antaneet paljonkaan infoa mistä siinä on kyse. Tekemistä oli paljon ja dialogia riitti sivutehtävissäkin mutta mikään ei tuntunut oikeasti tärkeältä.
Mä olen myös jo vähän kyllästynyt itse Witcher hahmoon. Ymmärrän kyllä että pelit kertovat Geraltin tarinaa mutta onhan se melkoista roolipelin haaskaamista kun pitää jo kolmas peli pelata samalla hahmolla ja vielä täsmälleen samoilla kyvyillä. Mikäänhän ei estäisi tekemästä Witcherin maailmaan sijoittuvaa peliä jossa pelaaja voi itse valita hahmonsa. Sieltähän löytyy velhoja ja ties mitä joten hahmoluokkiakin riittäisi.
Vaikea oikeastaan sanoa miksi peli ei toiminut mulle niin hyvin kuin monille muille.

No joo, mun pitää vielä korostaa sitä että kyllä mä pelistä pidin. Se on ihan hyvä peli, monilta osin upeakin, mutta se ei vain kolahtanut mulle niin hyvin kuin olisi ehkä pitänyt.
 
Kyllähän noiturin taistelu on aika kankeaa, ihan kuin Geralt olis jatkuvasti humalassa. Ei ole ainakaan kirjoissa Geralt näin hidas ja kankea liikkeissään. Mutta se Gwent onkin jo liiankin koukuttavaa, voi sitä ilon määrää kun pääsee esim. Novigradiin, niin pääsee sitä kaikkien kauppiaiden kanssa pelaamaan. Sama juttu kun pääsee Skelligeen tai Toussaintiin. Jos joku Gwentistä pitää, eikä ole Thronebreaker: The Witcher Talesia pelannut, niin suosittelen pelaamaan. Sehän ei taida täysin kolmiulotteinen peli olla ja puolet pelistä kuunnellaan kertojaa, mutta siinäkin on todella hyvä tarina mihin omat valinnat vaikuttaa, niinkuin Witcher 3:ssa.

Lisäreineen olen varmaan 5 kertaa pelin läpäissyt, että on tässä jotain tehty oikein, vaikkei taistelu niin kummoista olekaan. Kyllähän Geraltissa on jotain sellasta, mitä ei oikeen minkään pelin pelattavassa hahmossa ole. Se kuiva huumori ja jonkinlainen kyllästyminen työhönsä tekee siitä aika persoonallisen hahmon.

Voisin vielä lopuksi sanoa, että Noiturin Netflix-sarjasta ja Cyberpunkista en ole juuri tykännyt, ei iskenyt yhtään.
 
Täytyypä pitkästä aikaa palata Witcher 3 -ketjuun, vilkastuneen keskustelun innoittamana. Witcher 3 on minulle tietyllä tapaa hyvin erityinen, koska yleensä arvostan juuri sitä taistelua ja toimintaa, mitä peleissä on. Witcherissä tarina, hahmot, monipuoliset ja vaihtelevat tehtävät, ja valtava määrä erilaista tekemistä nostavat sen arvon todella korkealle. Tähän päälle yksi parhaimmista (pelin sisäisistä) minipeleistä, joita olen koskaan pelannut.

Pointti siis siinä, että harvinaisesti kaikki muu sisältö menee arvosteluasteikossa taistelun edelle, vaikka pidän siitä yleensä eniten. Joku sanoi tässä ketjussa kauan sitten, että sign-taidot kuulemma pilaavat peliä paljon, koska ne helpottavat liikaa. Se on osittain totta. On huomattavasti huolettomampaa käydä päälle jos on kaiken damagen blokkaava suoja päällä. Tai murjoa pahista, joka on ensin lamaannutettu/stunnattu loitsulla. Monta vihollista? Ei haittaa, sytytetään kaikki tuleen ja väistellään liekkien polttaessa elämää pois. Tiivistettynä kaikkiin tilanteisiin on oma keinonsa heti alusta asti. Itse ajattelen, että vaaran tunne ei ole riittävä. Ei edes silloin, kun haastetaan huomattavasti isompilevelistä monsteria.

Edellä mainitut jutut ovat omia kokemuksia, mutta edes deathmarch ei tuo kuin hyvin harvoin ahdistavia tilanteita, jolloin henki on vaarassa, ja se on iso harmi. Kokonaisuudessa kyse on kuitenkin melko pienestä miinuksesta.

Se pitää myös sanoa, että pelistä menettää aivan liian paljon jos on sen sortin pelaaja, joka skippaa keskustelut, ja loren, mitä löytää. Se on niin iso osa Witcher 3:n maailmaa.

Spoileri: listaus kaikesta, mitä Witcher 3:ssa voi tehdä. Sitä on paljon! Varoitus: mukana on myös tarinaan liittyviä pieniä spoilereita. Pointtina siis tekemisen paljous, mitä on saatu mahtumaan yksien "kansien" väliin. Osa näistä on vain kerran koettavia, mutta tekemistä yhtä lailla. Näitä olisi taatusti enemmänkin, mutta jääköön lista nyt tuohon. Ulkoiseen habitukseen liittyviä juttuja en listannut.

– Auttaa ja tehdä palveluksia ihmisille
– Taistella monstereita vastaan
– Pelata Gwent-korttipeliä
– Osallistua Gwent-turnaukseen
– Harrastaa tutkimusmatkailua
– Käydä kauppaa
– Kerätä kasapäin tavaraa
– Ratsastaa
– Kokea romansseja
– Mennä juhliin (tarinassa)
– Purjehtia veneellä
– Sukeltaa
– Tehdä yli-inhimillisiä asioita
– Lukea mielenkiintoista tietoa ihmisten kohtaloista tai kuulla niitä muiden kertomana
– Ansaita rahaa
– Pelata usealla eri hahmolla
– Hankkia kykypisteitä ja kehittää hahmoa
– Harrastaa seksiä
– Kokea erilaisia juonenkäänteitä keskusteluiden ja toimien myötä tehtyjen valintojen myötä
– Kohdata hyvällä maulla ja mielikuvituksella tehtyjä hirviöitä
– Tehdä valintoja magian, lahjonnan ja taistelun välillä
– Nähdä eläimiä luonnossa
– Juoda itsensä humalaan
– Varastaa tavaroita
– Jäljittää
– Tuntea itsensä yhdeksi, ylivoimaiseksi sankariksi, jolle ei löydy pysäyttäjää
– Tapella perinteiseen tapaan (nyrkein)
– Sytyttää muita tuleen, hallita mieltä tai tyrkätä syrjään
– Kuunnella laulua
– Taistella veden alla jousipyssyllä
– Tavata muodonmuuttajia
– Ratkoa arvoituksia[
– Olla piilosilla
– Hankkia reseptejä /SPOILER]
 
Täytyypä pitkästä aikaa palata Witcher 3 -ketjuun, vilkastuneen keskustelun innoittamana. Witcher 3 on minulle tietyllä tapaa hyvin erityinen, koska yleensä arvostan juuri sitä taistelua ja toimintaa, mitä peleissä on. Witcherissä tarina, hahmot, monipuoliset ja vaihtelevat tehtävät, ja valtava määrä erilaista tekemistä nostavat sen arvon todella korkealle. Tähän päälle yksi parhaimmista (pelin sisäisistä) minipeleistä, joita olen koskaan pelannut.

Pointti siis siinä, että harvinaisesti kaikki muu sisältö menee arvosteluasteikossa taistelun edelle, vaikka pidän siitä yleensä eniten. Joku sanoi tässä ketjussa kauan sitten, että sign-taidot kuulemma pilaavat peliä paljon, koska ne helpottavat liikaa. Se on osittain totta. On huomattavasti huolettomampaa käydä päälle jos on kaiken damagen blokkaava suoja päällä. Tai murjoa pahista, joka on ensin lamaannutettu/stunnattu loitsulla. Monta vihollista? Ei haittaa, sytytetään kaikki tuleen ja väistellään liekkien polttaessa elämää pois. Tiivistettynä kaikkiin tilanteisiin on oma keinonsa heti alusta asti. Itse ajattelen, että vaaran tunne ei ole riittävä. Ei edes silloin, kun haastetaan huomattavasti isompilevelistä monsteria.

Edellä mainitut jutut ovat omia kokemuksia, mutta edes deathmarch ei tuo kuin hyvin harvoin ahdistavia tilanteita, jolloin henki on vaarassa, ja se on iso harmi. Kokonaisuudessa kyse on kuitenkin melko pienestä miinuksesta.

Se pitää myös sanoa, että pelistä menettää aivan liian paljon jos on sen sortin pelaaja, joka skippaa keskustelut, ja loren, mitä löytää. Se on niin iso osa Witcher 3:n maailmaa.

Spoileri: listaus kaikesta, mitä Witcher 3:ssa voi tehdä. Sitä on paljon! Varoitus: mukana on myös tarinaan liittyviä pieniä spoilereita. Pointtina siis tekemisen paljous, mitä on saatu mahtumaan yksien "kansien" väliin. Osa näistä on vain kerran koettavia, mutta tekemistä yhtä lailla. Näitä olisi taatusti enemmänkin, mutta jääköön lista nyt tuohon. Ulkoiseen habitukseen liittyviä juttuja en listannut.

– Auttaa ja tehdä palveluksia ihmisille
– Taistella monstereita vastaan
– Pelata Gwent-korttipeliä
– Osallistua Gwent-turnaukseen
– Harrastaa tutkimusmatkailua
– Käydä kauppaa
– Kerätä kasapäin tavaraa
– Ratsastaa
– Kokea romansseja
– Mennä juhliin (tarinassa)
– Purjehtia veneellä
– Sukeltaa
– Tehdä yli-inhimillisiä asioita
– Lukea mielenkiintoista tietoa ihmisten kohtaloista tai kuulla niitä muiden kertomana
– Ansaita rahaa
– Pelata usealla eri hahmolla
– Hankkia kykypisteitä ja kehittää hahmoa
– Harrastaa seksiä
– Kokea erilaisia juonenkäänteitä keskusteluiden ja toimien myötä tehtyjen valintojen myötä
– Kohdata hyvällä maulla ja mielikuvituksella tehtyjä hirviöitä
– Tehdä valintoja magian, lahjonnan ja taistelun välillä
– Nähdä eläimiä luonnossa
– Juoda itsensä humalaan
– Varastaa tavaroita
– Jäljittää
– Tuntea itsensä yhdeksi, ylivoimaiseksi sankariksi, jolle ei löydy pysäyttäjää
– Tapella perinteiseen tapaan (nyrkein)
– Sytyttää muita tuleen, hallita mieltä tai tyrkätä syrjään
– Kuunnella laulua
– Taistella veden alla jousipyssyllä
– Tavata muodonmuuttajia
– Ratkoa arvoituksia[
– Olla piilosilla
– Hankkia reseptejä /SPOILER]
No mitäs tuossa nyt on? Noita kaikkiahan voi tehdä reippaan baari-illan yhteydessä IRL. Been there done that… ;) :D
 
No mitäs tuossa nyt on? Noita kaikkiahan voi tehdä reippaan baari-illan yhteydessä IRL. Been there done that… ;) :D
Nyt on kyse videopelistä, ei IRL-tason simulaattorista :p.

Lisätään vielä, että pitäisihän tämä pelata edes kerran loppuun. Saan aina kulumaan aivan liikaa aikaa tekemisen paljouden vuoksi. En halua jättää ainuttakaan karttamerkintää jäljelle ennen kuin matkaan seuraavalle alueelle, mikäli ne on vain mahdollista suorittaa. Tai sitten innostun nylkemään ihmisiltä rahat Gwentissä ja huomaan koko päivän menneen tämän erittäin koukuttavan korttipelin parissa.
 
Pitkästä aikaa tuli tätäkin pelailtua ja kontrollit oli vähän hukassa. Piti oikein googlettaa miten hevosen selästä pääsee pois. Hakutulosten perusteella en ollut ainoa tämän ongelman kanssa :D Nappiahan siis pitää pitää pohjassa. Pelkkä painallus ei riitä
Screenshot_2023-07-29-14-38-09-802_com.android.chrome.jpg
 
N. 30h omaa NG+ alla, ja nautintoa ollut! Noudatan tosiaan "ei fast traveli, ei kysymysmerkkejä" sääntöä, niin pelaaminen vie aikaa :D oikea elämä myös estää liikaa pelaamista...
 
Ylös Bottom