Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The World Ends with You

makedin

New Member
Hämmentävää kerta kaikkiaan, ettei tästä maan mainiosta toimintaropesta ole vielä ketjua askarreltu, vaikka peli on ainakin Wikipedian mukaan ollut euroalueellakin myynnissä jo kelpo tovin (Japaninmaalla yllättäen jo kohta vuoden.) Itse olen USA-importtia pelaillut tässä jokusen tunnin, ja todella mainiolta tekeleeltähän tämä tuntuu. Aivan vielä en ole päässyt samoihin tunnelmiin kuin vaikkapa Wikipedian mainitsemat arvostelijat, mutta toisaalta kaikesta päätellen olenkin pelistä vasta pienen osan kokenut.

Pelissä siis pelataan antisosiaalista japanilaisnuorukaista, joka, no, pelaa vähän toisenlaista peliä, jossa panokset ovat hiukan tavallista kovemmat. Kyseisen pelin luonne ei ole allekirjoittaneelle vielä aivan selvä, mutta sen verran tiedän, että pelaajien on päivittäin suoritettava yksi tehtävä, kunnes seitsemän päivän peliaika on ohi. Pelinjohtajan (roolipelaajana en kerta kaikkiaan voinut olla kääntämättä "game master:ia" näin) ja tämän avustajien suhtautuminen pelaajiin ei vain ole erityisen ystävällismielinen, ja pelaajien "poisto" pelistä - ja siinä svussa ilmeisesti kaikkialta muualtakin - vaikuttaisi olevan näiden suurinta huvia.


Pelin mainioudesta ehkä kertoo jotakin sekin, että tällainen lähinnä rauhalisempiin, juonivetoisiin peleihin mieltynyt kaveri jaksaa sitä ilmeisestä toimintapainotteisuudestaan huolimatta pelata (en kyllä todellakaan jaksaisi, ellei juoni olisi näinkään kiinnostava.) Osa pelin innovatiivisuudesta on tosin jäänyt itseltäni huomaamatta - rintamerkkeihin perustuva taistelujärjestelmä on mielestäni lähes aivan tavanomainen - mutta eiköhän sekin asia korjaannu jossakin välissä.

Kaiken kaikkiaan kyseessä on paras - ja ensimmäinen - peli, jota olen pelannut sitten Professor Layton and the Curious Village:n, ja suosittelen sitä melko varuksetta kaikille, joille "Square Enix", "animetyylisyys" ja "toimintarope" eivät ole kirosanoja.
 
Vastaus: The World Ends with You

Tämän pelin takia DS:n hankinta on käytännössä ekaa kertaa harkinnassa.. vaikuttaa helvetin mielenkiintoselta kaiken perusteella mitä olen lukenut.
 
Vastaus: The World Ends with You

Kiva, että tästäkin on threadi. Olen nimittäin aivan koukussa TWEWY:yn, joka on todella loistava peli mielestäni. Taistelusysteemi on osoitus siitä, että myös nopeatempoinen tosiaikainen battle voi olla taktisesti syvällinen, haastava ja hallittavissa, ei siis pelkkää napin hakkaamista. Juoni on yllättävyydessään aivan omaa luokkaansa ja muistuttaa enemmän hyvää mangaa kuin perus JRPG:tä (joita tosin fanitan sitäkin :)) Lisäksi pelissä löytyy aivan älyttömän paljon kerättävää, säädettävää ja nysvättävää. Peli on myös mielestäni aivan oikeasti todella hauska. Kaikkein parasta on ehkä kuitenkin se, että peliä voi pelata ja sen voi läpäistä hyvin monella eri tyylillä. Itse kun olen noita vinksahtaneita ropettajia, aion kyllä pelata pelin läpi useampaan kertaan ja hankkia kaikki napit (tai ainakin melkein). Ne on vain pakko saada.

Toivottavasti tästä tulee sarja Kingdom Heartsin tapaan. Kaikki edellytykset ovat kyllä olemassa.
 
Vastaus: The World Ends with You

Aamulehden Valo liitteessä törmäsin arvosteluun tästä. Ja kun ei täällä ketjua löytynyt, niin joutui sokkona laittamaan tilaukseen. Vaikutti arvostelun perusteella laatu peliltä. Juurikin tälläistä olenkin kaipaillut DS:lle.

Toivottavasti Square ei petä...

(Mainos lopppuun)
Play-Asia tarjoaa noin 31 euron hintaan (AFFI LINKKI)
 
Vastaus: The World Ends with You

Oman kappaleeni löysin kyllä ihan Gamestopista, tosin vähän suolaisempaan hintaan eli 49,90. Toisaalta on TWEWY kyllä ollut joka sentin arvoinen.
 
Vastaus: The World Ends with You

TUon Wikipedian kuvauksen perusteella voisi sanoa pelin saaneen paljolti vaikutteita erinoimaisesta japanilaisesta leffasta nimeltä Battle Royale.
 
Vastaus: The World Ends with You

TUon Wikipedian kuvauksen perusteella voisi sanoa pelin saaneen paljolti vaikutteita erinoimaisesta japanilaisesta leffasta nimeltä Battle Royale.

Battle Royalehan on tosiaan alun perin kirja. Elokuva, vaikkakin kohtuullisen onnistunut versiointi, ei oikeastaan esittele mitään uusia elementtejä, joista imeä vaikutteita - päinvastoin. Nillitystähän tämä on, mutta jotenkin aina osuu ikävästi silmään, kun kyseiseen elokuvaan viitataan alkuperäisteoksena.

Valittaminen ei tosin ollut tämän viestin pääasia; jotakin ihan asiallistakin sanottavaa minulla on. Juoni ei näet ole kovinkaan yhteneväinen BR:n kanssa. Itse asiassa (pikkuspoileri sinänsä, mutta spoileri silti)
siinä missä BR:ssä avain voittoon oli muiden pelaajien tappaminen, WEwY:n pelissä kaikki pelaajat hyötyvät yhden parin (niin, parityöskentely on pelissä välttämätöntä) toimista. Toisia pelaajia vastaan ei oikeastaan edes saa taistella, vaan vastuksen plaajat saavat pelinjohtajien luomista hirviöistä, joita kohinoiksi kutsutaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The World Ends with You

Pakko oli tulla kehumaan kun sain tämän pelattua läpi. Tyylikäs, omaperäinen, koukuttava ja älyttömän toimiva. Alussa on pihalla kuin lintulauta kun uutta pelimekaniikkaa pukkaa joka raosta, mutta sitten palaset alkaa loksahdella kohdilleen ja keräilyneuroosi iskee. Extrasälääkin löytyy toisen pelikerran edestä, eli joutunee jauhamaan lisää. :p Suosittelen.
 
Vastaus: The World Ends with You

Itse petyin kyseiseen teokseen, vaikuttaa lupaavalta mutta lopulta geneeriset hahmot, huono tarina ja järjetön määrä hyödyntöntä dialogia pilaavat peli-ilon. Ihan mukava taistelusysteemi tosin, sääli että peli kaatuu jrpg-helvettiin muilta osin.
 
Vastaus: The World Ends with You

Itse petyin kyseiseen teokseen, vaikuttaa lupaavalta mutta lopulta geneeriset hahmot, huono tarina ja järjetön määrä hyödyntöntä dialogia pilaavat peli-ilon. Ihan mukava taistelusysteemi tosin, sääli että peli kaatuu jrpg-helvettiin muilta osin.
Miten pitkälle pelasit peliä? Hahmot tuntuvat todella kliseisiltä alkuun, varsinkin päähenkilö Neku, mutta pelin edetessä hän muuttuu todella paljon. Joten voin yhtyä Nekun emoiluun pelin alussa sinun kanssasi. Nyt pelin pelattuani voin sanoa, että peli sisältää yhdet mielenkiintoisimmista hahmoista JRPG:n historian aikana. Kingdom Heartsin hahmokolmikosta diggailen todella paljon, mutta voisin sanoa että Twewy vetää paremman suorituksen.

Huonoa tarinaa en sitten ymmärrä yhtään. Et selvästi pelannut peliä alkua pidemmälle.

Dialogista voi olla montaa mieltä. Välillä monologia tulee ehkä vähän liiakseltaan, mutta Twewysta löytyy todella paljon hauskoja ja mielenkiintoisia quoteja.

Vaikka et pitäisi JRPG:eista, niin on tämä katsastamisen arvoinen teos. Varsinkin kun peliä saa Anttilasta 34,90e hintalapulla.

Yksinkertaisesti DS:n paras peli ikinä juoneltaan, hahmoiltaan, pelimekaniikalta ja musiikiltaan.
 
Vastaus: The World Ends with You

Tänään lähti tämä anttilasta mukaan ja jos on edes puoliksi niin hyvä kun väitetään niin onkin sitten hupia pitkäksi aikaa.
 
Vastaus: The World Ends with You

Pelailin vähän alkua tuossa ja mielenkiintoiselta vaikutti. Pelataan nyt ensin Final Fantasy: Ring of Fates niin pääsee uppoutumaan TWEWY:yn.
 
Vastaus: The World Ends with You

Tuli nyt sitten ostettua tämä kun aloin hankkimaan hyviä pelejä DS:lle ja on kyllä mielenkiintoista menoa... Jäin tosin jo jumiin tokana päivänä sinne helkkarin koirapatsaalle kun en nyt keksi yhtään kuinka edetä. Musiikit mitä parhaimmat! :D
 
Vastaus: The World Ends with You

Tuli tämä juuri hankittua ja hyvältähän peli tuntuu. Ei kyllä ole mitään mahdollisuutta molempia ruutua seurata ja ohjata taisteluissa. :eek: Viides päivä menossa ja aika lyhyeltä tuntuu jos vain seitsemän päivää peli kestää.
edit. Tuli luettua vähäsen pituudesta ja se on 3x7 päivää se koko stoori

Hieman offtopic kysymys pelistä. Onko DS'llä muita samanlaisia pelejä jossa statsit nousee offline aikana niinkuin TWEWY pin kokemus pisteet? Samalla tapaa miten Eve-Onlinen kokemus nousee. Sopii tosi hyvin allekirjoittaneelle kun ei joka päivä ehdi pelailemaan.
Myös sama homma GBA platformille jos loytyy...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
ResetEran kommenttien perusteella Switch käännös on sen verran paskamaisesti hoidettu kontrollien osalta, että osa jopa suosittelee pelaamaan Google Play/App Storen versiota pelistä. Alunperin olin innoissani tästä, mutta vastaanotto ollut sen verran nihkeä etten varmaan koskaan koske tähän - tai ainakaan Switch versioon.
 
Mitä itse olen tästä arvosteluja katsonut niin peli toimii kosketusnäytöllä ihan yhtä hyvin mitä ds ja ios versiot, mutta jos telkkarin kautta haluaa pelata niin parempi unohtaa.
Toisaalta uuden pokemonin kanssa on ihan sama tilanne eikä sitä kukaan pahemmin hauku. Itsekin tuon ostin ja ärsyttää kun peliä on pakko pelata portablena ellei halua kärsiä paskoista ja pakotetuista joy-con liikeohjauksista.
 
Ylös Bottom