Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

tietoa xbox:sista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avanto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Kysyisin teiltä Xboxin omistajilta kun olisin saamassa tuon konsolin jouluksi, mietin kuitenkin kun GameCube olisi enemmän se pelikonsoli minulla ja Xbox olisi se DVD vekotin enemmän mutta ostaisin sille kuitenkin niitä helmi pelejä jota GC:lle ei tulisi...niin onko se Xboxin DVD ihan kelvollinen?

Jos harrastaa enemmän elokuvia --> Erillinen dvd-soitin.

Jos harvakseltaan katsoo elokuvia --> XBox voi jopa riittää.

Katso kummalle on ensin mielenkiintoisimmat pelit ja osta se ensin. Pelkkään dvd käyttöön Xbox on huono.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
[BAntaa kyllä väärän kuvan sanoa, että pätkiviä pelejä olisi älyttömästi. Koska niitä ei kyllä ole montakaan. Tai sitten pelaan vain niin myöhään, että päässäkin jo pätkii. Kuitenkin niissäkin joissa se pätkii, se tekee sen usein samassa kohtaa, tai sitten harvoin. Vakavasta päivitysongelmasta kärsivää peliä en ole vielä kohdannut Boxilla, vain lieviä tapauksia kuten Jet Set Radio Future, jossa pätkiminen tapahtui aina samassa paikassa ja taisi olla pelin ainoa kohta jossa sitä ilmaantui. [/B]

no en sano älyttömästi, mutta paaljon niitä on, jos nyt jotain tässä mieleen tulee niin:

- blade 2, kokoajan ~30 ja alle fps
- bloodrayne, pätkii aika paljolti välistä
- fuzion frenzy, fps laskee joissain kohdin (harvemmin kyllä)
- nfshp2, pätkii ihan kokoajan ja kaikkialla :)
- transworld snowboarding, pätkii välistä yksinpelissä ja moninpelissä tahmaa kokoajan
- halo, hidas kokoajan ja pätkii enemmän välistä

xboxilla on kyllä paljon hyvin toteutettuja pelejä missä ei ole pätkimistä ollenkaan, mutta on aika tekopyhää väittää että xboxin pelit eivät pätkisi =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
No tämmöiselle tavan talluralle joka katsoo telkkaristakin suurimmaksi osaksi vain urheilua se on aivan riittävän hyvä eikä valittamisen sanaa ole. Jos taas harrastaa elokuvia ja on tarkka viimeisimmästäkin yksityiskohdasta ei laite varmaankaan ole tarpeeksi hyvä. Summa summarum, DVD-toisto on ihan hyvälaatuinen, muttei mitenkään erityisen hyvä.

No en minä nyt ole sellainen, että kuvanlaadun täytyy olla niin hyvä kun vaan voi olla vaan katselen DVD elokuvia silloin tällöin ja DVD olisi minulle enemmänkin sellainen jolla katselisin niitä extra juttuja mitä siinä DVD:ssä on. Xbox toisi tuon minulle ja myös samalla sen, että voisin ostella silloin tällöin noita yksinoikeus pelejä joita ei GC:llä nähdä :)

Se DVD:n laatu riippuu muuten myös vähän elokuvista. Esim. LOTR:ssa tummat alueet olivat läheltä katsottuna rakeisia, mutta Gladiaattorissa ongelmaa en huomannut... Sanotaan, että Xboxin DVD-toisto on keskinkertaisen DVD-soittimen tasoa. Useimmille tämä riittää, mutta elokuvafriikki tarvinnee kuitenkin jonkun hinnakkaan/laadukkaan DVD-soittimen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan darkven
no en sano älyttömästi, mutta paaljon niitä on, jos nyt jotain tässä mieleen tulee niin:

- blade 2, kokoajan ~30 ja alle fps
- bloodrayne, pätkii aika paljolti välistä
- fuzion frenzy, fps laskee joissain kohdin (harvemmin kyllä)
- nfshp2, pätkii ihan kokoajan ja kaikkialla :)
- transworld snowboarding, pätkii välistä yksinpelissä ja moninpelissä tahmaa kokoajan
- halo, hidas kokoajan ja pätkii enemmän välistä

xboxilla on kyllä paljon hyvin toteutettuja pelejä missä ei ole pätkimistä ollenkaan, mutta on aika tekopyhää väittää että xboxin pelit eivät pätkisi =)
Joo eiköhän se ole niin, että jokaiselta alustalta löytyy hidastelevia pelejä. Enkä nyt sanoisi tuota 30FPS:ää vielä nykimiseksi, mikäli ruudunpäivitys pysyy tasaisena. Ei se yhtä sulava ole kuin 50-60FPS, mutta täysin pelattava. Huomatkaa myös, että pelit voivat välillä nykiä liian suuren ruudunpäivityksen takia (ei synkkaa hertsien kanssa). Useimmiten peleihin kuitenkin asetetaan FPS-rajoitin estämään tällaiset tilanteet.

Pelimoottori on aika ratkaisevassa asemassa pelin ruudunpäivitykselle. Hyvä pelimoottori puskee ruudulle näyttävää jälkeä sulavasti, kun taas heikolla pelimoottorilla rumatkin pelit hidastelevat pahasti. Mm. PS2:lla hidastellut MOH: Frontline toimii Xboxilla ja GC:lla merkittävästi sutjakammin, koska pelimoottoria on ehditty viilata ajan kanssa ja se voi myös sopia paremmin XB:n/GC:n arkkitehtuurille kuin PS2:n. Oman odotuslistani kärkipäässä majaileva Panzer Dragoon Orta näyttää myös kerrassaan mainiolta rullaten ruudulla tasaisesti 60FPS (ainakin previkkaversiot).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Se DVD:n laatu riippuu muuten myös vähän elokuvista. Esim. LOTR:ssa tummat alueet olivat läheltä katsottuna rakeisia, mutta Gladiaattorissa ongelmaa en huomannut... Sanotaan, että Xboxin DVD-toisto on keskinkertaisen DVD-soittimen tasoa. Useimmille tämä riittää, mutta elokuvafriikki tarvinnee kuitenkin jonkun hinnakkaan/laadukkaan DVD-soittimen.

No sittenhän tuo sopii minulle erittäin hyvin kun en ole sellainen elokuvafriikki ja onhan se mukava ostella niitä Xboxin yksinoikeus pelejä jotka kiinnostavat :D

Olen ollut tyytyväinen.
DVDt ovat toimineet. Olen ollut tyytyväinen kuvan laatuun.
Pelit ovat joissain kohdin hidastelleet, mutta ei häiritsevästi.
Peli valikoimassa on kyllä helmiä ja puhdasta huvia paljon.

Sulaco

Ylös Bottom