Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneen liittäminen Xboxiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matias.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Matias.

New Member
Miten saan liitettyä tuo Xboxin tietokoneeseen, että saisin siirrettyä PC:stä musiikkia, videoita yms. tuohon xboxiin?

Vastaus: Tietokoneen liittäminen Xboxiin

Musiikkia voit ainakin siirtää Boksiin USB-tikulta tai polttamalla CD-R levylle audio-cd levyn. Näillä kahdella tapaa onnistuu mutta myös muitakin tapoja varmasti on. Tosin niistä ei minulla kokemusta. Videoiden siirtäminen ei onnistu USB-tiukan avulla, niiden kanssa pitänee käyttää jotain eri tapaa.

Mutta ku ois just tarkotus yhdistää tuo Pc ha xbox keskenään.

Molempien koneiden pitää olla samassa lähiverkossa ja sitten Media Player 11sta median jakaminen päälle.

Molempien koneiden pitää olla samassa lähiverkossa ja sitten Media Player 11sta median jakaminen päälle.
Elikkä mun pitää reititiimeltä tietokoneelle ja xboxille piuhat ja sitten vaan Media playeristä tuo median jakaminen päälle. Näinkö pitäis onnistua?
Sori jos kyselen vhän tyhmiä :)

Elikkä mun pitää reititiimeltä tietokoneelle ja xboxille piuhat ja sitten vaan Media playeristä tuo median jakaminen päälle. Näinkö pitäis onnistua?
Sori jos kyselen vhän tyhmiä :)

Juurikin niin. Löytyy media playerin asetuksista välilehdestä Kirjasto ja sieltä Määritä jakaminen.
Kannattaa tarkistaa myös verkko ja jakamiskeskuksesta että tiedostojen jakaminen on käytössä, sinne pääsee klikkaamalla sitä Verkko... nappia. Meidan jakaminen kyllä ilmoittaa mikäli jako on poissa päältä.

Tämän jälkeen pitäisi boksista löytyä, esimerkiksi musiikkia kuuntelemaan mentäessä, lähteissä yhtänä vaihtoehtona koneesi nimi.

Noi ohjeet on on sitten Vistalle, en sitten tiedä miten poikkeaa jos on Xp.
Toivottavasti sai edes jotain selvää...:)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Joo kyllähän tuosta selvää sai. Pitääpä huomenna lähtee metsästämään jostain reititintä. Kiitoksia avusta.

Joo kyllähän tuosta selvää sai. Pitääpä huomenna lähtee metsästämään jostain reititintä. Kiitoksia avusta.

Jaa sulla ei ole esimerkiksi ADSL-modeemia jossa olisi 4 porttia?
Siinä tapauksessa kannattaa koittaa lyödä verkkopiuha suoraan koneen ja boksin väliin ja koittaa jos sen saisi sillä lailla pelaamaan.

Mulla on vaan tuo kaapeli modeemi missä ei ole kuin yksi lähtö.
Siis pitäiskö tuon alkaa pelittämään kun lyön tietokoneen takaa verkkopiuhan tuohon xboxiin. Siis netti kokonaan pois. Ja sitten vielä tuon Windows Media Player 11 asetuksista se ¨Määritä jakaminen¨ ja sieltä jaa media. Ja homma toimii vai toimiiko sittenkään?

Kyllä sen periaatteessa pitäisi toimia suoraankin. On tietysty kätevämpää jos olisi erillinen reititin siinä välissä niin ei tarvitse jatkuvasti johtoja vaihdella ja saisi boksinkin liveen.

Joo helpompi se on hommata se reititin. Voi olla että joudun huomenna kysäseen vähän apua :)

Osta parilla kympillä pieni kytkin niin saat ilman kikkailuja tietokoneen ja boxin samaan verkkoon yhtäaikaa.

Itseäni ihmetyttää, miten kaikki tuntuvat saavan XO:n ja PC.n naitettua täysin kivuttomasti. Itse ostin halvan neliporttisen kytkimen lähinnä jakamaan nettiyhteyttä PC:n, XO:n ja PS3:n kesken ja ýritinpä yhdistää Boxin ja PC:n, mutta hermothan siinä meni (PS3 ei ollut kytkimessä kiinni samaan aikaan) :mad:

Step-by-step-ohjeiden mukaan etenin ja PC:ssä (XP SP3) MediaPlayer 11 jako päällä ja ei löytänyt XO:ta sitten millään, eikä XO PC:tä. Kikkailin XO:n IP-asetuksia aikani (auto-asetuksilla eivät laitteet löydä toisiaan) ja sain kuin sainkin koneet paritettua (joten tiedän, ettei yhdistäminen ole vain urbaanilegendaa). MUTTA tämän toimenpiteen jälkeen kumpikaan laite ei enää löytänyt tietään interwebiin :eek:

Osaisikohan kukaan antaa vinkkiä miten tästä edetä, että saisin lähiverkon pidettyä yllä, samoin kuin nettiyhteyden molemmilla laitteilla? Eipä tuo PS3:kaan näy
MP11:ssa, mutta jos sais edes toisen konsolin kiinni tietokoneeseen... :confused:

Kävi ostamassa tuon kytkimen. Nyt pitäis saada tuo Xbox haistamaan tietokone mutta se ei sitä millään löydä. Miten nuo Xboxin Ip asetukset pitäis olla?

Itseäni ihmetyttää, miten kaikki tuntuvat saavan XO:n ja PC.n naitettua täysin kivuttomasti. Itse ostin halvan neliporttisen kytkimen lähinnä jakamaan nettiyhteyttä PC:n, XO:n ja PS3:n kesken ja ýritinpä yhdistää Boxin ja PC:n, mutta hermothan siinä meni (PS3 ei ollut kytkimessä kiinni samaan aikaan) :mad:

Step-by-step-ohjeiden mukaan etenin ja PC:ssä (XP SP3) MediaPlayer 11 jako päällä ja ei löytänyt XO:ta sitten millään, eikä XO PC:tä. Kikkailin XO:n IP-asetuksia aikani (auto-asetuksilla eivät laitteet löydä toisiaan) ja sain kuin sainkin koneet paritettua (joten tiedän, ettei yhdistäminen ole vain urbaanilegendaa). MUTTA tämän toimenpiteen jälkeen kumpikaan laite ei enää löytänyt tietään interwebiin :eek:

Osaisikohan kukaan antaa vinkkiä miten tästä edetä, että saisin lähiverkon pidettyä yllä, samoin kuin nettiyhteyden molemmilla laitteilla? Eipä tuo PS3:kaan näy
MP11:ssa, mutta jos sais edes toisen konsolin kiinni tietokoneeseen... :confused:

Mikä palomuuri/virustorjunta? Mulla oli aikasemmin nortonin joku internet security 2008 mikä tuli läppärin mukana sen kans ei saanu mitään jakoja boxin ja pleikan välillä toimimaan. Vaihdoin zonealarmiin niin alko pelittään. Kytkimen asetuksista kiinteät ip kaikille laitteille mitkä ovat kiinni siinä, ettei se aina anna eri ip osotteita niille laitteille.

Minä sain musiikin striimaamisen PC:ltä Xbox 360:lle toimimaan suurin piirtein seuraavasti:

1. Loggaa sisään reitittimesi setuppiin ja ota muistiin sen ip-osoite ja aliverkon maski. (Vaihtoehtoisesti cmd->ipconfig)
2. Pakota PC ja Xbox käyttämään kiinteää ip-osoitetta, joka on viimeistä lukemaa lukuunottamatta sama kuin reitittimen ip. Kaikkiin laitteisiin sama subnet mask. Tarkista että verkko toimii edelleen kaikissa laitteissa säätöjen jälkeen.
3. Tarkista että PC:n palomuuri ei estä kyseistä konetta näkymästä sisäverkossa.
4. Windowsin Media Playerista jako päälle (Library -> Media Sharing...). Media Playerin versionumeron pitänee olla vähintään 11.
5. Pienen odottelun jälkeen windowsin pitäisi löytää Xbox 360. (Joskus auttaa että uudelleenkäynnistelee boksia). Merkkaa Xbox 360 sallituksi mediajakokohteeksi.
6. Xboxin pitäisi nyt myös löytää PC - jos ei löydä niin syyttäisin ensimmäisenä palomuuria.

Edit: Laitteeni ovat siis langattomasti yhteydessä Asus-merkkiseen ADSL-modeemiin/reitittimeen. En muista purkin tarkkaa mallia.

Mulla suunnilleen samanlainen ongelma tulossa, mutta tarkoitus saada xbox langattomasti liveen ja pc:lle yhtä aikaa.

Mulla normaalisti PC kiinni koko ajan kiinteässä laajakaistayhteydessä ADLS modeemin kautta. Modeemissa vain yksi ethernet portti. Joskus olen pitänyt siinä XBOXia ja sekin toimii siinä hyvin. Mutta nyt haluisin saada XBOXin, PC:n ja laajakaistan yhteen samanaikaisesti. Niin ja toimiiko Windows2000:lla? Vai joudunko lopultakin asentamaan XP:n tai Vistan?

Miten tehdä? Kannattaako käyttää vielä tuota modeemia? Ja mitä sen perään reititin/kytkin/tukiasema?
Tuleeko tuo paljon kalliimmaksi tehdä langattomana vai kannattaako vetäistä 5m lakua huoneesta toiseen?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Päädyinkin helpompaan ratkaisuun ja ostin 10m RJ45:sta. Ainoa vaan että modeemissa on vain yksi RJ45 portti ja liitintä saa vaihtaa sen mukaan mitä konetta käyttää.

Käykö esim. tällänen mini switch modeemin perään: http://www.multitronic.fi/index.php?prod=TL-SF1005D , että saisin toimimaan PC:n ja XO:n keskenään?

Minulla oli ennen ADSL-motukan perässä wlan routteri, jonka hajottua heivasin molemmat purkit helvataan ja ostin Asus WL-600G -purkin, jossa on kaikki tarpeellinen (ADSL-modeemi, langallinen ja langaton reititin ja monenlaista pientä kivää, kuten USB-kovon jako sisäverkossa).

Vaati pientä säätöä että kaikki lähti toimimaan (oli jotain häikkää IP-liisauksen kanssa) mutta nyt kaikki toimii kuin unelma.

Eli bottom line: suosittelen tuollaisen 'kaikki yhdessä purkissa' -laitteen hommaamista, joskin en välttämättä tuota nimenomaista Asusta. :)
Pelkästään johtohelvetin selkiytyminen on hintansa arvoista.

Ite taas oon tässä kovasti yrittänyt saada Vista Home Premiumin Media Centeriä pelittään boksin kanssa, mutta ei vaan pelitä. Aina heittää "Extender not found." :mad:

Ylös Bottom