Vastaus: Tietokoneongelmia (PC)
kysyn täällä kun en löytänyt sopivampaa ketjua.
Harkitsen tabletin hankintaa:
- onko kokemuksia sekä iPadista että Samsungista. Ovatko yhtä helppokäyttöisiä?
- iPad on kalliimpi. Tuoko hinta jotain erilaista mitä Samsungissa ei ole vai onko vain Apple - lisää?
- Canonin järjestelmäkamerani käyttöohje ilmoittaa, että kuvankäsittelyohjelma toimii windowsissa tai macissa. Saanko sierrettyä kuvat ja käsiteltyä myös Samsungiin?
- jos vaihdan nykyisen HTC-luurini aikanaan johonkin muuhun onko etua, ettö luuri ja lablettei on saman valmistajan?
Nykyään ei ole muuta eroa, kuin joissain sovelluksissa. Itse olen tykästynyt Android-laitteisiin niiden paremman kirjon vuoksi. Laitteista löytyy hyvin varmasti laite, joka sopii juuri minulle. Sen sijaan Applen tuotteita on tasan n kappaletta, jotka toimivat "kuten Steve olisi halunnut".
Jos sinulla on Applen tietokone, on tuolloin järkevämpää hommata myös Applen tabletti synkkausten vuoksi. Android-puolella taas ei juurikaan ole väliä käyttämästäsi tietokoneesta.
Android-puolella tabletin ja luurin
välillä ei juurikaan synkkailla, muuta kuin muutaman valmistajan toimesta. Tätä varten kannattaakin heti alkuun ruveta tehokäyttämään Googlen palveluita (valokuvat synkkautumaan Google Plus -palveluun, tiedostot Driveen, sähköpostina Gmail, kalenterina Calendar, yhteystiedot sidottuna Gmailin Contactseihin). Tämän jälkeen on aivan sama, käytätkö palveluita tabletilla, luurilla vaiko tietokoneella.
Itse kirjoittelenkin pitemmät jutut tietokoneella (viimeisimpänä Googlen "exeliin" parvekkeen pinta-alalaskuri), jonka jälkeen voin vain tarkistaa tietoja luurilla esim. kaupassa. Kalenterimuistutukset tulevat jokaiseen laitteeseen jota käytän, joten parturiaika ei jää huomaamatta. Meilit luen siltä laitteelta, joka sattuu olemaan lähimpänä.
Itsellä valokuvia varten Google Picasa -asennettuna windowsissa, johon olen laittanut synkronoinnit päälle, joten kaikki digivalokuvat jotka olen napsinut, ovat varmuuskopioituna hieman huonompilaatuisena Googlen pilvipalvelussa, joihin pääsen käsiksi Google Plussan kuvat-pikakuvakkeella.
Googlen kaupasta ostetut tuotteet myös siirtyvät Google -tilisi mukana kaikkiin seuraaviin laitteisiisi (halutessasi), joten sinun ei tarvitse ostaa tuotteet kuin kerran. Sovellusten ostokset eivät siis toimi Applen ja Androidin välillä (arvatenkin HTC:n laitteesi on android?).
Itse ostin juuri jokunen viikko sitten Google Nexus 7:n vanhan ja hidastuneen 9" täppärin tilalle. En ole katunut hetkeäkään puhdasta androidia.