Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tilaaminen ulkomailta Visa Electron kortilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mika73

Well-Known Member
Onko kenelläkään kokemusta tuotteiden tilaamisesta, vaikkapa Amazon.comista Visa Electron kortilla?

Asiasta kuuluu kovin ristiriitaista tietoa.. Jotkut väittävät, että Sammon Visa Electron toimii nettikaupoissa, mutta Nordean ei. Tätä ihmetteli kovasti eräs tuttu, joka työskentelee Nordea pankissa.

Kokemuksia?

Mikä on totuus.. Peruutanko Nordean Electron kortin ja avaan toisen tilin Sampoon nettiostoksia varten.. Oudolta tuntuu.

Olen tilannyt 3 kertaa nettiliikkeistä Sammon visa electronilla. Amazon.co.uk cd:itä ja Cuben 251 paikkaisen muistikortin ja Play.com:ista RGB kaapelin Cubelle.
Hyvin on toiminut. Playstä kesti tosin kauemmin tulla tavara himaan, mutta amazonista ne lähettää 3-4 päivän sisään eli suht nopeesti.
Kannattaa käytää tuota Amazon.co.uk, koska se on lähenpänä ja eikös siellä ole samat tavarat kuin amazon.com:issa.

Niin mielellään, kun tuosta Amazonin UK puolelta tilaisikin, niin heillä ei ole samoja tavaroita. Euroopan kauppoja kannattaa kyllä suosia, tullimaksujen puuttumisen takia.

Mutta tuo, että Sammon Electron toimisi ja Nordean ei tuntuu vähintäänkin omituiselta.. Myös useamman pankissa työskentelevän ihmisen mielestä.

Pitäisi olla joku pieni ostos, jolla voisi testata.. :) Tai sitten odottelen suosiolla, että rahaa tulee.

Sammon Electron käy kait jokaisessa nettikaupassa, jotka hyväksyvät "normaalin" Visan. Mulla on tili sekä Sammossa että Nordeassa ja Sammon kortilla makselen netissä. Nordean kortti ei kelpaa kaupoissa.

Sammolla on siis erilainen sopimus tms. kuin muilla pankeilla. Osuuspankin Electronilla sai maksella netissä myös joku vuosi sitten, mutta turvallisuussyistä lopettivat tuon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73

Mutta tuo, että Sammon Electron toimisi ja Nordean ei tuntuu vähintäänkin omituiselta.. Myös useamman pankissa työskentelevän ihmisen mielestä.

Luulisi että Nordean työntekijä tietää ettei niiden kortti toimi. Tiesivät siellä minulle jopa sanoa ettei tule koskaan toimimaankaan, silloinkaan kun muut pankit ottavat electronin online-maksuominaisuuden käyttöön 2004. Sampon kortti on ainoa joka itseasiassa toimii lähes kaikissa nettikaupoissa jo nyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Luulisi että Nordean työntekijä tietää ettei niiden kortti toimi. Tiesivät siellä minulle jopa sanoa ettei tule koskaan toimimaankaan, silloinkaan kun muut pankit ottavat electronin online-maksuominaisuuden käyttöön 2004. Sampon kortti on ainoa joka itseasiassa toimii lähes kaikissa nettikaupoissa jo nyt.

No eivät näytä tietävän. Ja oudolta se muutenkin kaikista tuntuu.

Avataan sitten internet tili Sampoon.

Jos Nordea ei toimi, pitää tehdä valitus.

Ei toimi, valittaminen ei auta. Norden Electronilla ei voi maksaa, koska se ei ole heidän mielestään turvallista.

Eikös amazon.com ole sellainen että ne eivät lähetä esim. GBA-pelejä Eurooppaan? Ainakin sivuilla lukee niin.

Verkkopankin ja Electronin saamiseen ei tietääkseni ole mitään rajoitusta. Electronilla tilin saldo ei voi mennä miinukselle, joten en näe mitään syytä, miksei esim. 12-vuotias voisi saada moista.

Toisaalta, jos raha polttaa liikaa taskussa, niin (luotto)kortit kannattaa jättää, iästä riippumatta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gnmn
Electronilla tilin saldo ei voi mennä miinukselle, joten en näe mitään syytä, miksei esim. 12-vuotias voisi saada moista.

Korjaus: kyllä voi. Itse tullut todettua. Ensin ostelet electronilla, sitten käyt nostamassa rahaa automaatista. Näin jopa tuplaat nykyiset rahavarasi!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Korjaus: kyllä voi. Itse tullut todettua. Ensin ostelet electronilla, sitten käyt nostamassa rahaa automaatista. Näin jopa tuplaat nykyiset rahavarasi!!

No ei todellakaan. Itse jos olen electronilla ostanut niin rahat ovat häippässeet tililtä saman tien!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
No ei todellakaan. Itse jos olen electronilla ostanut niin rahat ovat häippässeet tililtä saman tien!

Voit kokeilla itse! Minulla meni pari vuotta sitten tili miinukselle, kun ostin ensin electronilla ja sitten nostin automaatista. Tilillä oli suht vähän rahaa, ja oston ja noston väli oli vain pari minuuttia. Kuten kumppe sanoi, summa "varataan" tililtä oston yhteydessä, mutta ne ovat vielä käytettävissä. Näin ainakin Sampolla.

varmistusta

tere.

siis onko nyt tosiaan niin, että VAIN Sammon kortilla tuo Visa Electronin käyttö ulkomailla on mahdollista? Eli tuo korvaa täysin normaalin visan, muttei tietenkään ole sitä luotto mahdollisuutta, mikä onkin aivan turha...

Jos näin tosiaan on, niin tämähän on paras uutinen vähään aikaan :) Kortilla siis voisi esim maksella laskuja www.ebay.com kautta henkilöille, jotka hyväksyy Visa maksun, ja myös kortti toimisi esim www.amazon.co.jp tyylisessä nettipuljussa, ja vaikkapa www.dvd.com :issa....?

Olisi myös hyvä tietää, miten tuo maksu käytännössä tapahtuu tuolla kortilla? koska käsittääkseni electroneissa ei käytetä sitä numerosarjaa, joita taas käytetään normaalissa Visassa, ja jolla voi vain syöttää määrätyn numeron kortista nettikaupan tilausivulle...

vastailkaapa pian!

Re: varmistusta

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nauku
tere.

siis onko nyt tosiaan niin, että VAIN Sammon kortilla tuo Visa Electronin käyttö ulkomailla on mahdollista? Eli tuo korvaa täysin normaalin visan, muttei tietenkään ole sitä luotto mahdollisuutta, mikä onkin aivan turha...

Jos näin tosiaan on, niin tämähän on paras uutinen vähään aikaan :) Kortilla siis voisi esim maksella laskuja www.ebay.com kautta henkilöille, jotka hyväksyy Visa maksun, ja myös kortti toimisi esim www.amazon.co.jp tyylisessä nettipuljussa, ja vaikkapa www.dvd.com :issa....?

Olisi myös hyvä tietää, miten tuo maksu käytännössä tapahtuu tuolla kortilla? koska käsittääkseni electroneissa ei käytetä sitä numerosarjaa, joita taas käytetään normaalissa Visassa, ja jolla voi vain syöttää määrätyn numeron kortista nettikaupan tilausivulle...

vastailkaapa pian!

Sammon kortti käy useissa Visan hyväksyvissä nettikaupoissa, mutta ei kaikissa. Muiden pankkien kortit saattavat käydä jossain, mutta määrä on pieni.

Kortin hyväksyviä nettikauppoja on listattu täällä:DVDPlaza
Tuolta "Keskustelufoorumit" ja hakuun sana "electron". Sieltä löytyy nettikauppoja. Pääosin tuolla on DVD-leffakauppoja ja (saksalaisia) elektroniikkaliikkeitä. Noista luettelemistasi kaupoista en osaa sanoa.

Käytännössä maksu tapahtuu kortin numerosarjalla (16 numeroa) ja viimeisellä voimassaolopäivällä. Eli nuo naputellaan asianmukaisiin kenttiin.

Ylös Bottom