Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TIlasimpa PS3:n saksasta

Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Jos saksan amazonista tilaa peljä niin onko niissä saksankieliset kannet vai ihan englanninkielise t?
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Saksan. Ihan kuten täällä pitäisi kaikissa olla suomenkieliset.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Aero sanoi:
Hauska tosiaan olisi nähdä että näinköhän starter pack maksaa tänävuonna 599e. Tosin 524e on sen verran pienempi luku että pakko oli tilata varsinkin kun noita starter packin pelejä en halua. Helpompi jättää ne ostamatta kuin yrittää niitä sitten jälkikäteen kaupitella..
esim. verkkokauppa.comista ja disc shopista saa 599.. ja keskisen veljeksiltä saa 60gb mallin 499.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Tänään tuli toi mun 60GB sieltä Saksan Amazonista. Ihan suht nopeesti ku viime lauantai iltana tein tilauksen ja maanantai aamuna tuli ilmotus, että on lähetetty ja tänään pakettia tuotiin kotiovelle. Eli alle viikossa. Toinen ohjain ja pelit tulee eri lähetyksenä kun ohjain oli tilapäisesti loppu varastosta, mutta eipä tuolla niin väliä kun ei kuitenkaan tuu lisä postikuluja. ;)

Hyvältähän tuo kone näyttää ja tuntuu. Vähä änäriä tuli jo kokeiltua ja langaton nettikin yhdisty ilman ongelmia ja päivitykset tuli, että ei valittamista :)
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Suomesta ostettujen PS3:n 1:n vuoden takuu on voimassa vain maahantuojan Nordisk Filmsin edustamalla alueella eli suomessa, ruotsissa, norjassa ja tanskassa ( http://fi.playstation.com/servlet/file/PS3_SS_Finnish_Web.pdf?ITEM_ENT_ID=61098&COLLSPEC_ENT_ID=40 sivulta 12 eteenpäin ). ja sama on käänteisesti saksasta ja hollannista ostetuissa PS3:ssa, eli ei ole takuu voimassa suomessa.
Pakko kommentoida tähän, vaikka onkin vanha thread, mutta tässä logiikassa on virhe. Nordisk Film (fi-hotline@nordiskfilm.com) todellakin hoitaa myös Saksasta (ja siten oletan että muutkin EU-alueelta) hankitut PS3:t. Tiedän tämän faktana koska toimitin omani (Saksasta tilattu) sinne vastikään. Vaihtokappaleen saantiin kesti yksi päivä.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Pakko kommentoida tähän, vaikka onkin vanha thread, mutta tässä logiikassa on virhe. Nordisk Film (fi-hotline@nordiskfilm.com) todellakin hoitaa myös Saksasta (ja siten oletan että muutkin EU-alueelta) hankitut PS3:t. Tiedän tämän faktana koska toimitin omani (Saksasta tilattu) sinne vastikään. Vaihtokappaleen saantiin kesti yksi päivä.

Hyvä saada vahvistusta aatoksille. Saksasta tilasin itsekin eikä mitään ongelmia ole ollut. Mutta mukava tietää, että sellaisten ilmaannuttua ei suinkaan tarvitse Saksaa postitella... Vankka käsitys tuntuu olevan toinen täällä ja muualla.

Kysyttiinkö mitään hankintapaikasta? Ja esititkö jotain kuittia, josta ilmene hankinta-aika?
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Kysyttiinkö mitään hankintapaikasta? Ja esititkö jotain kuittia, josta ilmene hankinta-aika?
Ei ollut mitään puhetta hankintatavasta tai -paikasta. Liitin mukaan lyhyen mutta kuvaavan vikaselosteen jossa oli lisäksi yhteystietoni ja sähköpostiosoitteeni. Lisäksi tietenkin kuitti, joka tuli laitteen mukana. Tästähän käy ilmi nimi ja tilauspäivä. Näytti olevan sama minkä sain myös sähköpostiini PDF:nä laitteen lähtiessä matkalle Suomea kohti joten siitäkin printti riittää.

Täsmennän vielä että aina ensiksi yhteyttä sinne Nordisk Film Hotlineen joko sähköpostilla tai puhelimella jos iskee kauhea hätä. Sieltä saa melko nopeasti vastauksen ohjeineen miten laite kannattaa toimittaa heille. Hiukan tosin ihmettelin etten saanut ohjetta ottaa varmuuskopiota kovalevyn tiedostoista, koska vanhaa rakasta levyäni en enää koskaan näe. Ehkä vaikutin niin asiantuntevalta ettei katsottu tarpeelliseksi ;D

Laitetaan nyt nämäkin varmuudeksi tähän vaikka löytyvät kyllä muista threadeista.
PlayStation ja DVD Kids Hotline / Tuotetuki
Playstation: 0600-411911, 0,79 /min.
DVD Kids: 0203-51222
Avoinna ma-pe 15:00 - 19:00
fi-hotline@nordiskfilm.com
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Lisätään tänne nyt itselle tullut vastaus, jos se auttaa joitakin:

PS3lla on vain myyntialueen kattava takuu. Näin ollen ns. PAL-konsolilla (ostettu Euroopasta) takuu toimii Suomessa, mutta Aasian tai Amerikan PS3t ovat ilman takuuta. Jos Suomalaisesta koneesta häviää kuitti, otamme konsolin toimistollemme, ja sitä kautta saamme ongelman eteenpäin. Samoin toimitaan myös EU-koneiden kanssa. Huomaathan, että jos maksat ostoksesi pankkikortilla tai muulla maksuvälineellä jää tästä toimesta jälki myyjän rekistereihin. Samoin käy jos käytät kaupassa heidän kanta-asiakaskorttiaan (PLUSSA tai jokin muu vastaava).

Emme ota EU-alueen koneita vastaan. Jos laitteelle käy jotain, joudut itse hoitamaan takuuasiat ja muut vastaavat esim. tässä tapauksessa USAn Sony Computer Entertainmentin kanssa. Näin ollen rahdit ja vakuutukset tulevat (ainakin) itsellesi maksettavaksi. Suurimmalla todennäköisyydellä uusi kone on halvempi, kuin postit ja muut USAhan.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Näin tosiaan on, että Sonyllä on Euroopassa vain EU-alueen laajuinen takuu.
Emme ota EU-alueen koneita vastaan.
Tässä lienee kirjoitusvirhe? Luulen että pitäisi olla "Emme ota kuin EU-alueen koneita vastaan." :)
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Luultavasti, itsekin sen vasta nyt äkkäsin. Ja tuo vastaus on siis suoraan Nordisk Filmsiltä.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Ymmärtäisin asian niin, että kuluttajan itse Suomen ulkopuolelta (mutta EU:n sisältä) tilaamat PS3:t Nordisk Film kyllä korjaa takuuseen, mutta esim. Capi-Onlinen (Suomeen ohi virallisen maahantuojan harmaatuodut) PS3:t pitää toimittaa Capille takuuseen, eikä Suomen viralliselle maahantuojalle Nordisk Filmille.

Eli summa summarum:
- jos ostat harmaatuodun koneen Suomesta joltakin yritykseltä, niin tuo yritys vastaa itse takuusta, ei Nordisk Film
- jos tuot/tilaat koneen itse EU:n alueelta (muualta kuin Suomesta), niin tällöin Nordisk Film hoitaa takuuhuollot
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

jos ostat harmaatuodun koneen Suomesta joltakin yritykseltä, niin tuo yritys vastaa itse takuusta, ei Nordisk Film

Kaikki kaupat, Prisma, Anttila jne Suomessa ottavat heiltä ostetun konsolin takuu asioissa takaisin. Ja hoitavat takuu korjauksen maahantuojan kanssa.

Capi ottaa takuu laitteen takaisin ja toimittaa sen NF. Samalla viivalla kaikki ovat, miksi Capista ostetut konsolit pitäisi toimittaa suoraan ohi virallisen kuvion?

jos tuot/tilaat koneen itse EU:n alueelta (muualta kuin Suomesta), niin tällöin Nordisk Film hoitaa takuuhuollot

Kyllä, koska laitetta ei ole Suomesta ostettu, vaan kauppa on saksassa. Tällöin NF hoitaa asian suoraan. Saa toki toimittaa ostomaahan takasinkin.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Kaikki kaupat, Prisma, Anttila jne Suomessa ottavat heiltä ostetun konsolin takuu asioissa takaisin. Ja hoitavat takuu korjauksen maahantuojan kanssa.

Capi ottaa takuu laitteen takaisin ja toimittaa sen NF. Samalla viivalla kaikki ovat, miksi Capista ostetut konsolit pitäisi toimittaa suoraan ohi virallisen kuvion?



Kyllä, koska laitetta ei ole Suomesta ostettu, vaan kauppa on saksassa. Tällöin NF hoitaa asian suoraan. Saa toki toimittaa ostomaahan takasinkin.

Eli rautalangasta: jos kosahtaa ensimmäisen 12 kuukauden aikana, toimitan NF:lle. Ja jos kosahtaa 12-24 kk:n päästä, lähetän Saksaan myyjälle, koska lupasi 24 kk takuun.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Capi ottaa takuu laitteen takaisin ja toimittaa sen NF. Samalla viivalla kaikki ovat, miksi Capista ostetut konsolit pitäisi toimittaa suoraan ohi virallisen kuvion?

Tarkoitan siis sitä, että Capista ostetut harmaatuodut koneet pitänee toimittaa nimenomaan aina Capille, ei koskaan suoraan Nordisk Filmille tai minkään muun Playstation jälleenmyyjän kautta NF:lle.

Capi sitten joko huollattaa nämä itse maahantuodut koneensa jossain muussa paikassa tai vaihtoehtoisesti se joutuu maksamaan NF niiden huoltamisesta.

Muuten en käsitä miten Sony voisi pakottaa Suomen virallisen Playstation-maahantuojan veloituksetta huoltamaan toisen, samoja konsoleita Suomeen harmaatuovan yrityksen, laitteita ilman korvausta.
 
Vastaus: TIlasimpa PS3:n saksasta

Kaikki kaupat, Prisma, Anttila jne Suomessa ottavat heiltä ostetun konsolin takuu asioissa takaisin. Ja hoitavat takuu korjauksen maahantuojan kanssa.

Capi ottaa takuu laitteen takaisin ja toimittaa sen NF. Samalla viivalla kaikki ovat, miksi Capista ostetut konsolit pitäisi toimittaa suoraan ohi virallisen kuvion?

Ainakin noiden yritysten näkökulmasta ovat kuitenkin lienee eri viivalla. Capi tuo konsolinsa itse Suomeen jostain päin Eurooppaa, kun taas nuo muut ostavat konsolinsa viralliselta Suomen maahantuojalta.
 
Ylös Bottom