Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tilin avaaminen Sampoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JTahti

Well-Known Member
Ok. Kaikkihan tietävät varmaan jo että Sampo pankin Visa Electron kortti toimii maksuvälineenä Internetissä ja Xbox Live verkkopelijärjestelmässä, eikä siihen tarvita mitään tuloja tai luottokelpoisuutta jotta sen saa. Nyt kun tuo Xbox Live rantautuu Suomeen niin ajattelin hankkia sellaisen jotta pääsee pelaamaan. Minulla on ennestään tili Nordeassa.

Päivä 1.
Lapsin sisään Sampo pankkiin ja menen neuvontaan. Ilmoitan neuvonnan pankkineidille, että haluan avata tilin Sampoon. Hän sanoo että jos haluat palkkatilin avata, sinun pitää saada palkkaa jostakin ja pyysi näyttämään palkkakuitteja. Ihmettelelin että mikä palkkatili? Ei minulla ole mitään kuitteja mukana.

Kävelin hölmistyneenä ja järkyttyneenä ulos pankista.

Päivä 2.
Menin uudestaan Sampoon palkkakuitit taskussa. Neuvontatiskillä oli tällä kertaa eri henkilö ja ilmoitin taas että haluan avata tilin. Kysyi että haluanko palkkatilin vai muun tilin. Vastasin että muun tilin. Kysyin myös että mikä ihme palkkatili? Hän vastasi että sivutiliä ei välttämättä myönnetä, siis sellaista johon ei tule palkkaa.

Sain vuoronumeron ja odotin aikani. Sitten menin tiskille.

Pankkiiri: Päivää
Minä: Päivää
Minä: Haluaisin avata tavallisen Sampo tilin tähän Sampo pankkiin.
P: Tuleeko tästä tilistä sellainen että siihen maksetaan palkka?
M: Ei tule, siitä tulee sivutili
P: Valitettavasti emme voi myöntää tiliä jos sille ei ole mitään käyttöä.
M: Kyllä sille on käyttöä. Se tulee Internetostoksia varten sekä Xbox Live verkkopeliä varten. Nämä tarvivat Sammon Electronin, sillä Nordean electronilla ne eivät toimi.
P: Tilille kyllä pitäisi tulla aina rahaa, sitä ei voi pitää tyhjänä - vai aiotko laittaa tilille rahaa?
M: Kyllä aion laittaa rahaa ostoksia varten.
P: Sainsinko vielä henkkarit, käyn kysymässä tuolta takaa?
M: Selvä.
*aikaa kuluu*
P: Valitettavasti emme voi myöntää teille tiliä. Tilin pitää olla sellainen että sinne maksetaan palkkaa.
M: Selvä, satutko tietämään onko käytäntö kiristynyt nyt viimeaikoina?
P: En tiedä, aloitin juuri työt täällä.

Eli näyttäisi siltä ettei Sampoon enää kävellä noin vain muina miehinä ja perusteta tiliä.

Älkää kuitenkaan kaikki lukijat lannistuko. Voi olla että Sampo myöntää nuorille vielä koulua käyville tilin helpommin, jos luulevat että he myöhemmin töihin mennessään sijoittavat rahansa Sammon tilille.

Ei tuo Xbox Live niin paljon kiinnosta että viitsisin siirtää rahani toiseen pankkiin. Taidan tästä kuikuilla enemmän tuonne PC verkkopelaamisen suuntaan.

Ne kenellä on tunnukset pelit.fi:n VIP alueelle voivat lukea keskustelua aiheesta täältä.

Ihme homma. Itse avasin heinäkuussa tilin Sampoon, eikä mitään palkkatietoja tms vaadittu tai edes kyselty. Voisikohan olla konttorikohtainen tapaus, vai olisivatko tosiaan kiristäneet tilien myöntämisehtoja. Oli miten oli, ihmettelen suuresti, kun ei asiakkaat kelpaa. :confused:

Mielenkiintoista. Tuntuu jotenkin siltä, etteivät haluaisi perustaa tilejä, joilla ei juuri rahaa liiku? Tai sitten sinulle on sattunut huono tuuri ja kodallesi tuli 2 aloittelijaa, jotka ymmärsivät homman väärin. Kyllä kai nyt tilin perustamisen luulisi olevan mahdollista vaikkei mitään tulojakaan olisi. Lapsetkin saavat tilin, miksei sitte työssä käyvä ihminen?

Tästä tuli mieleen, että onko kukaan Nordean Electronin omistaja kokeillut tilata verkosta jotain? Nythän Nuurdea otti Verified by Visa-palvelun käyttöön, mutta pitääkö verkkokaupalla olla VbV-tunnus?

Ota näistä nyt selvää.

itse avasin tässä muutama viikko sitten ja sanoin että tili tulee ainoastaan sitä varten että voin sen avulla tilata ulkomailta pelejä toimivalla electronilla hetken neiti ihmetteli ja kyseli että eikö muiden pankkien electron muka toimi? "ei toimi" "aha selvä, tehdään sulle sellanen tili sitten" ja sain tilin

Ei jumankekka!

Muistan kun entisaikoina asiakkaat saivat valita mihin pankkiin säästönsä tallettavat. Pankit palvelivat ystävällisesti, olivat kiitollisia aina kun ihmiset tallettivat rahaa ja maksoivat siitä hyvästä asiakkailleen palkkioksi korkoa.

Nykyään kaikki palvelut ovat maksullisia. Pankkeja ei kiinnosta tavallisten sukankuluttajien eurot. "Joutaisivat pois yhteiskunnasta, mokomatkin piensäästäjät!", on muutama pankkiiri julkisuudessakin sanonut. Perhana sentään, kun eräät pankit perivät nykyään rahaa siitäkin, että ihmiset tallettavat rahaa!

Olisiko aika tehdä asialle jotain?

Mitä jos kaikki ns. piensäästäjät liittyisivät yhteen, vetäisivät rahansa pois riistäjäpankeilta ja perustaisivat oman piensijoittajia palvelevan pankin? Maksuttomat palvelut ja sopiva korko turvattaisiin jokaiselle ja toiminnan lähtökohtana olisi asiakas, eikä raha.

Yllättäen suuret pankit huomaisivatkin holviensa tyhjenevän. Asiakkaat heittäisivät jonotusnumeronsa lattialle, marssisivat yhdessä ulos riistäjäpankkien toimitiloista ja siirtäisivät rahansa uuteen pankkiin. Suurten pankkien konttorit olisivat silloin tyhjillään ja pienasiakkaita ylenkatsova henkilökunta joutuisi pyörittelemään peukaloitaan.

Ehkä silloin joku taas alkaisi ajatella. Muistettaisiin keitä varten pankit alkujaan perustettiin ja ketkä maksoivat edellisten pankkien laman aikana aiheuttamat valtavat viulut. Ehkä pankinjohtajat joutuisivat tv-kameroiden edessä tunnustamaan virheensä ja muuttamaan toimintaansa ihmislähtöiseksi. Joku saattaisi ehkä nostaa katseensa omasta navastaan ylös ja viedä kehitystä eteenpäin muuallekin maailmaan. Siten ei varmaankaan pelastettaisi koko yhteiskuntaa, mutta kenties siten saataisiin takaisin edes pieni osa siitä, jonka luultiin jo kauan sitten kadonneen: pieni osa ihmisyyttä ja hiukan lämpöä tähän rahan ympärillä pyörivään maailmaan.

Re: Ei jumankekka!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
...Nykyään kaikki palvelut ovat maksullisia...
Tuosta tulikin mieleen Nooa-Pankin mainos, jonka näin jossain vähän aikaa sitten: "Ei itsepalvelumaksuja" tjsp siinä luki. Ei jumankekka, indeed. Ja ihmiset eivät edes tajua, että nykyään on normaalia maksaa itsepalvelusta. :(

Eilen kävin Sampossa avaamassa tilin johon tulee Visa Electron mukaan,ei mitään ongelmia.Kyselivät vaan,että meinaakko raahaakin joskus tilille laittaa...Joo,joo tottakai meinaan.
Sopivasti ens viikkoa varten sain asiat kuntoon.No mitä nyt se nettiliittymä vielä puuttuu...

Re: Ei jumankekka!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Olisiko aika tehdä asialle jotain?

Mitä jos kaikki ns. piensäästäjät liittyisivät yhteen, vetäisivät rahansa pois riistäjäpankeilta ja perustaisivat oman piensijoittajia palvelevan pankin? Maksuttomat palvelut ja sopiva korko turvattaisiin jokaiselle ja toiminnan lähtökohtana olisi asiakas, eikä raha.

Siis totahan harrastetaan monissa kehitysmaissa sillä erotuksella että useimmat harrastajista eivät ole koskaan omistaneet pankkitiliä. Kun paikalliset pankit ovat haluttomia myöntämään pieniä lainoja niin perustetaan useamman henkilön ryhmiä jotka sitten vuorotellen lainaavat jokaiselle rahaa pieniä investointeja varten. Miksei voisi toimia teollisuusvaltiossakin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Ei varmaan ihan noin helposti pistettäisi pankkisetiä polvilleen. Tosin hävetä saisivat.

Kyllä pankit kyykkyyn saisi mutta ongelma on siinä että jengi on Suomessa niin nössöä ettei massoja saa liikkeelle tuollaisiin tempauksiin. Suomessa on aikojen saatossa mennyt läpi monia sellaisia päätöksiä jotka olisivat temperamentisimmissa maissa saaneet jengin barrikadeille.
Täällä on sellainen "hys hys, eläpä ny innostu, kahellaan vielä"-mentaliteetti ja mielenosoituksiin osallistuvia pidetään vähintään varttihulluina.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Buckley
Eilen kävin Sampossa avaamassa tilin johon tulee Visa Electron mukaan,ei mitään ongelmia.Kyselivät vaan,että meinaakko raahaakin joskus tilille laittaa...Joo,joo tottakai meinaan.
Sopivasti ens viikkoa varten sain asiat kuntoon.No mitä nyt se nettiliittymä vielä puuttuu...

Kuinka vanha olet..? Lapsille tilit myönnetään, koska pankki ajattelee että rahaa tulee sitten vanhempana. Aikuinen ihminen jolla ei ole tuloja on epäilyttävä eikä sellaisia Sampoon varmastikaan kaivata. Tai sitten mitään sivutilejä, stana. Itse vaikka palkkaa saankin, en ikinä siirtäisi tiliäni Sampoon. Varmaan kallein mahdollinen pankki "palvelun" kannalta.

Edit: Tosin nyt kun luin Pelit.fi:ssä ihmiset ovat kertoilleet kontakteistaan Sammon asiakaspalveluun, niin kaikki asiakkaat kelpaavat. Eli jollakulla on nyt ollut vaan paska tsägä..? :confused:

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ohoh.
Oma Sampon tili saatiin avattua näin helposti:

Minä: Moi haluisin avata tänne Sampoon tilin.
Virkailija: Selvä onko sulla mielessä minkälainen tili vai haluatko että kerron eri vaihtoehdoista?
M: No kerro vaikka vaihtoehdoista.
virkailija kertoo ja minä päädyn ihan normaaliin tiliin.
V: Jahas elikkä henkkarit tarttisin ja jos haluat tallettaa rahaa niin nyt olisi hyvä hetki antaa. Haluatko muuten electroninkin?
Esittelee sitten erilaisia malleja ja 15 minuutissa koko show on ohi ja minulla on uusi tili. Sain heti nettipankkitunnukset ja electron tuli viikossa.

Erittäin hyvää palvelua siis.

Jo monta vuotta tyytväisenä sammon käyttäjän ei voi sanoa ku et onpas käyny huono tuuri.
Mulla on ollu sammossa pankkikorttikin, mut ne "pyysivät" sen takaisin kun mulla oli ylihöyläyksiä vaatimattomat 800e ;) sitä ennen tuli vaan muistutuksia et maksahan noi pois.
Sit tossa viime viikolla kävin hakemassa visa electronin ja viikko kesti ja kortti tuli postissa ja toi kortin saaminen oli todella helppoa...monta kertaa ne on aikasemmin yrittäny tyrkyttää sitä mulle, mut en jostain kumman syystä oo sitä ottanu. Ja verkkopankkiinkin olen ollut tyytyväinen.

Jos muuten on tili sammossa valmiina ja verkkopankkitunnukset niin ton visa electronin hakeminen pitäs kai onnistua netistäkin käsin?

Kannattaa kokeilla vielä kerran käydä pankissa avaamassa tili. Jos ne kyselee et saatko palkkaa tai muuta rahaa niin sano vaan et siin kestää hetken kääntää se palkka uudelle tilille ja et kyllä sitä rahaa sinne tulee...noin puhuin itelleni toisesta pankista pankkikortin...jonka ne kumma kyllä ottivat pois kanssa :D
Iso hymy vaan naamalle ja leikit vähän tyhmää et mites tää oikeen toimiin niin kaikki onnistuu...

Vastaus: Tilin avaaminen Sampoon

Minkä ikänen pitää vähintään olla,että saa tuon ''teinivisan'' eli Visa Electronin ja Sampoon tilin? :confused:

Ylös Bottom