JTahti
Well-Known Member
Ok. Kaikkihan tietävät varmaan jo että Sampo pankin Visa Electron kortti toimii maksuvälineenä Internetissä ja Xbox Live verkkopelijärjestelmässä, eikä siihen tarvita mitään tuloja tai luottokelpoisuutta jotta sen saa. Nyt kun tuo Xbox Live rantautuu Suomeen niin ajattelin hankkia sellaisen jotta pääsee pelaamaan. Minulla on ennestään tili Nordeassa.
Päivä 1.
Lapsin sisään Sampo pankkiin ja menen neuvontaan. Ilmoitan neuvonnan pankkineidille, että haluan avata tilin Sampoon. Hän sanoo että jos haluat palkkatilin avata, sinun pitää saada palkkaa jostakin ja pyysi näyttämään palkkakuitteja. Ihmettelelin että mikä palkkatili? Ei minulla ole mitään kuitteja mukana.
Kävelin hölmistyneenä ja järkyttyneenä ulos pankista.
Päivä 2.
Menin uudestaan Sampoon palkkakuitit taskussa. Neuvontatiskillä oli tällä kertaa eri henkilö ja ilmoitin taas että haluan avata tilin. Kysyi että haluanko palkkatilin vai muun tilin. Vastasin että muun tilin. Kysyin myös että mikä ihme palkkatili? Hän vastasi että sivutiliä ei välttämättä myönnetä, siis sellaista johon ei tule palkkaa.
Sain vuoronumeron ja odotin aikani. Sitten menin tiskille.
Pankkiiri: Päivää
Minä: Päivää
Minä: Haluaisin avata tavallisen Sampo tilin tähän Sampo pankkiin.
P: Tuleeko tästä tilistä sellainen että siihen maksetaan palkka?
M: Ei tule, siitä tulee sivutili
P: Valitettavasti emme voi myöntää tiliä jos sille ei ole mitään käyttöä.
M: Kyllä sille on käyttöä. Se tulee Internetostoksia varten sekä Xbox Live verkkopeliä varten. Nämä tarvivat Sammon Electronin, sillä Nordean electronilla ne eivät toimi.
P: Tilille kyllä pitäisi tulla aina rahaa, sitä ei voi pitää tyhjänä - vai aiotko laittaa tilille rahaa?
M: Kyllä aion laittaa rahaa ostoksia varten.
P: Sainsinko vielä henkkarit, käyn kysymässä tuolta takaa?
M: Selvä.
*aikaa kuluu*
P: Valitettavasti emme voi myöntää teille tiliä. Tilin pitää olla sellainen että sinne maksetaan palkkaa.
M: Selvä, satutko tietämään onko käytäntö kiristynyt nyt viimeaikoina?
P: En tiedä, aloitin juuri työt täällä.
Eli näyttäisi siltä ettei Sampoon enää kävellä noin vain muina miehinä ja perusteta tiliä.
Älkää kuitenkaan kaikki lukijat lannistuko. Voi olla että Sampo myöntää nuorille vielä koulua käyville tilin helpommin, jos luulevat että he myöhemmin töihin mennessään sijoittavat rahansa Sammon tilille.
Ei tuo Xbox Live niin paljon kiinnosta että viitsisin siirtää rahani toiseen pankkiin. Taidan tästä kuikuilla enemmän tuonne PC verkkopelaamisen suuntaan.
Ne kenellä on tunnukset pelit.fi:n VIP alueelle voivat lukea keskustelua aiheesta täältä.
Päivä 1.
Lapsin sisään Sampo pankkiin ja menen neuvontaan. Ilmoitan neuvonnan pankkineidille, että haluan avata tilin Sampoon. Hän sanoo että jos haluat palkkatilin avata, sinun pitää saada palkkaa jostakin ja pyysi näyttämään palkkakuitteja. Ihmettelelin että mikä palkkatili? Ei minulla ole mitään kuitteja mukana.
Kävelin hölmistyneenä ja järkyttyneenä ulos pankista.
Päivä 2.
Menin uudestaan Sampoon palkkakuitit taskussa. Neuvontatiskillä oli tällä kertaa eri henkilö ja ilmoitin taas että haluan avata tilin. Kysyi että haluanko palkkatilin vai muun tilin. Vastasin että muun tilin. Kysyin myös että mikä ihme palkkatili? Hän vastasi että sivutiliä ei välttämättä myönnetä, siis sellaista johon ei tule palkkaa.
Sain vuoronumeron ja odotin aikani. Sitten menin tiskille.
Pankkiiri: Päivää
Minä: Päivää
Minä: Haluaisin avata tavallisen Sampo tilin tähän Sampo pankkiin.
P: Tuleeko tästä tilistä sellainen että siihen maksetaan palkka?
M: Ei tule, siitä tulee sivutili
P: Valitettavasti emme voi myöntää tiliä jos sille ei ole mitään käyttöä.
M: Kyllä sille on käyttöä. Se tulee Internetostoksia varten sekä Xbox Live verkkopeliä varten. Nämä tarvivat Sammon Electronin, sillä Nordean electronilla ne eivät toimi.
P: Tilille kyllä pitäisi tulla aina rahaa, sitä ei voi pitää tyhjänä - vai aiotko laittaa tilille rahaa?
M: Kyllä aion laittaa rahaa ostoksia varten.
P: Sainsinko vielä henkkarit, käyn kysymässä tuolta takaa?
M: Selvä.
*aikaa kuluu*
P: Valitettavasti emme voi myöntää teille tiliä. Tilin pitää olla sellainen että sinne maksetaan palkkaa.
M: Selvä, satutko tietämään onko käytäntö kiristynyt nyt viimeaikoina?
P: En tiedä, aloitin juuri työt täällä.
Eli näyttäisi siltä ettei Sampoon enää kävellä noin vain muina miehinä ja perusteta tiliä.
Älkää kuitenkaan kaikki lukijat lannistuko. Voi olla että Sampo myöntää nuorille vielä koulua käyville tilin helpommin, jos luulevat että he myöhemmin töihin mennessään sijoittavat rahansa Sammon tilille.
Ei tuo Xbox Live niin paljon kiinnosta että viitsisin siirtää rahani toiseen pankkiin. Taidan tästä kuikuilla enemmän tuonne PC verkkopelaamisen suuntaan.
Ne kenellä on tunnukset pelit.fi:n VIP alueelle voivat lukea keskustelua aiheesta täältä.