Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's H.A.W.X [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kenzy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kenzy

New Member
Pistetääs tämmöinenkin ketju pystyyn, kun ei ainakaan PS3- puolella tätä ole vielä tehty. Eli Tom Clancy's H.A.W.X julkaistiin käsittääkseni tämän viikon maanantaina, tai ainakin silloin brittikaupat rupesivat ko. peliä päästämään asiakkaille asti. Itse latailin demon storesta parisen viikkoa sitten, ja olin aivan koukussa pidemmän aikaa, itse peli menee tilaukseen heti, kun alkuaikojen lisäeurot ovat rapisseet hinnasta pois.

Kyseessä siispä jonkinlainen lento-arcade-ilmaräiskintä-yhdistelmä, simulaattoriksi tuota ei kannata kutsua, mutta on tässä mahdollista saada simumaista tunnelmaa ja ehkä hieman vastaavanlaista haastettakin mukaan, jos oikein yrittää. Olen kuullut/lukenut tästä paljon kritiikkiä simuharrastajien toimesta, on haukuttu arcadepelleilyksi ja simupelien raiskaajaksi - itsellä täysin päinvastaiset kokemukset, joten kerätäänpä tähän kokemuksia ko. pelistä ja katsotaan, pelaako kukaan muu tätä mielestäni juuri konsolille todella hyvin istuvaa peliä.

http://hawxgame.uk.ubi.com/

Ja hieman hintapolitiikkaa tällä hetkellä:
http://www.blahdvd.com/Games/Tom-Clancys-H-A-W-X-PS3/HAWXPS3/product.htm
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20199

EDIT: Typoja..

Vastaus: Tom Clancy's H.A.W.X [PS3]

Demoa testasin tuossa männä viikonloppuna ja sen perusteella jää kaupan hyllyyn. Ei edes kaukaista lentämisen tuntua, johon esim. samankaltainen Ace Combat -sarja pystyy. Välttävästi, mutta kuitenkin. Minä jään odottamaan uutta Sturmovikia...

Itselle tarttui tämä eilen mukaan ja voin kyllä sanoa, että on ihan laadukas ja hyvä peli. Jossain oli itketty, että peli nykisi ja siinä olisi jatkuvia FPS-droppeja, mutta en kyllä itse sellaisia huomannut. Ensimmäisissä tehtävissäkin on jo kivasti haastetta ja käsitykseni mukaan pelissä on paljon pelattavaa.
Eihän peli mikään täysi lentosimulaattori ole, mutta kyllä tässä itselleni on ainakin kivasti lentämisen tuntua jo perusasetuksilla ja kontrollia voi vielä säätää lisää simulaattorimaisempaan suuntaan. Olen myös aikanaan PC:llä muutamaan kertaan kokeillut näitä paljon kehuttuja IL-2 Sturmovikeja ja ne olivat kyllä minun makuuni aivan liian simulaattoreita, paljon mukavampi laittaa konsoliin HAWX ja pelata ns. rennosti niin että pysyy taivaalla, kuin että pelaisi Sturmovikia koko ajan kontrollisivua vahdaten, että "mistä se nyt vaihto sen aseen ja mistä se nyt kään ja väänsi...", siinähän menee vaan hermot.

Itselleni demo aiheutti kyllä aika vahvoja pettymyksen tunteita, kun olin odottanut jotain edes etäisesti simulaatiota muistuttavaa. Melkoiselta pökäleeltä vaikutti siis. Se hävittäjä nyt vaikutti vain joltakin junan, ralliauton ja ufon välimuodolta. Pienet vapaudet fysiikan suhteen ovat välillä ihan ok, mutta tässä nyt oli kutakuinkin kaikki painovoimasta ja aerodynamiikasta lähtien heitetty romukoppaan. Warhawkissakin lentäminen tuntui realistisemmalta.

Niitä pelejä odotellessa missä ohjekirja sisältää satakunta sivua pelkistä kontrollivipstaakeista...

Demon perusteella ei ollut todellakaan meikun peli. Avaruudellinen hahmottaminen ei ole vahvimpia osaamisalueitani, mutta jo tutoriaalissa pää oli ihan pyörällä, kun piti liikkuviin maaleihin osua. Lentokoneen ohjaaminen kolmannesta persoonasta ei vaan toiminut ollenkaan. Ei varsinkaan tuollaisilla täysin leikkifysiikoilla, joissa kone heittää vaikka käänteisen silmukan tosta noin vaan.

H.A.W.Xilta en mitään odottanut, joten siinä suhteessa en joudu pettymäänkään. Ace Combat -ihmisille tuo ehkä maistunee kevyenä välipalana. Simulaattoriksi kutsuminen sen sijaan on silkkaa vääryyttä oikeita lentosimuja kohtaan.

Omasta mielestä aivan fantastinen peli. Vauhdintunne, tyylikkäät dog-fightit ja stallaamisen hyväksikäyttö on ne mitkä itseäni tässä pelissä viehättää ja varsinkin pelaaminen ilman assistancee expert-ohjauksella. Tuo ihan uuden ulottuvuuden lentopeleihin pelkän cockpitistä tiirailemisen sijaan. Jonkun verran kokemusta radio-ohjattavista lennokeista, joten en kaipaa yhtään pilotin paikalla istumista. Paljon hauskempi ja addiktoivampi ulkopuolelta. Oikeastaan toi peli on täysin paska jos täytyis cockpitin kautta pelata. Sellaseen pelaamiseen on pc tarkoitettu. Loistava arcadelentelypeli hienoilla grafiikoilla. Jopa demo on niin koukuttava, että sen jaksaa pelata aina uudelleen ja uudelleen läpi. Laskeutumista ja take-offia olisin kaivannu, niitä ei varmaan kokoversiossakaan ole(?). Mutta toi nyt on pieni miinus.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itse koen kyllä pelin myös varsin viihdyttäväksi, ja kuten jo aloituksessa sanoinkin, simulaattoriksi tästä ei ole, mutta sopivan haastavaksi ja vauhdikkaan pelinautinnon tarjoajaksi kyllä. Itse en tuosta sivustaseuraajan kuvakulmasta oikein hahmota kokonaisuutta, kun ei noita vastustajan lennokkeja näe kovinkaan kaukaa ilman avustusta, mutta ihan hauska konsepti. Takeoffia ja landingia kaipailisin itsekin, mutta ei kai kaikkea voi kerralla saada :)

Antakaas lisää kommentteja pelistä jotka jo ostaneet tämän. Demon perusteella vaikutti hyvältä. Itse myös lentosimulaattorien ystävänä tämä kiinnostaa varsinkin kun enään nykyään ei jaksaisi keskittyä tuntitolkulla ohjauksiin ym. vaan päässä heti lentelemään.
Ei varmaan enään kärsivällisyys riitä siihen että kun olet päässyt jopa koneella ilmaan niin sitten 15min kohteeseen lennon jälkeen tehtävä päättyy ennen kuin päsee edes tuhoamaan mitään, kun pilotti saa osuman tai kone tulee lentokelvottomaksi ensimmäisen osuman jälkeen. :rolleyes:

Itselläni lähti tilaukseen! Demo oli todella koukuttava. Tuoreessa muistissani on pc:lle sellainen helmi kuin crimson skies. Vaihteeksi mukava ettei ole sellainen hampaat irvessä-simu

Hmm, nyt irtoisi Play.comista 23,49 euroon tämäkin peli, pitäisiköhän tuo pistää tilaukseen :o mitäs porukka on pitänyt koko pelistä? Itse olen pelannut vain demoa.

Hmm, nyt irtoisi Play.comista 23,49 euroon tämäkin peli, pitäisiköhän tuo pistää tilaukseen :o mitäs porukka on pitänyt koko pelistä? Itse olen pelannut vain demoa.

Viikko sitten tilasin Hawxin Playsta tuohon hintaan.
Omasta mielestäni erittäin viihdyttävää lentoräiskintää. Eihän tämä ole simulaatiota nähnytkään, mutta itselläni hauskuus ajaa sen edelle. Sain kyllä vastinetta 23 eurolleni.

Peli kannattaa aloittaa suoraan Elite tasolla. Itse tein sen virheen, että aloitin hardilla ja peli oli aivan liian helppo. Sen jälkeen peli tuntui yhtä helpolta Elitelläkin, kun oli jo kokemusta pelistä ja sai lentää joissakin tehtävissä paremmilla koneilla. Jos haastetta haluaa, niin laittakaa suoraan Elitelle. Itse suosittelen kanssa assistance offin käyttöä mahdollisimman paljon ja expert ohjausta sen kanssa. Paljon hauskempi pelata. Cockpitista tuo peli on melko keskinkertainen. Ilman assistance offia ja expert-ohjausta en itse pitäisi pelistä lainkaan.

Noniin tulipa itekkin hankittua tämä ja pelattua läpi heti Elitellä kuten Simo tuossa neuvoi. Ei ollut alkupään tehtävät kauhean haastavia ja loppupäässä meninkin co-op tyyliin "siivellä" tehtäviä lävitse. Nyt edessä nettisessiot jotka maistuu aika makosalla. Yksinkertainen peli joka onnistuu kuitenkin koukuttamaan. Eihän tässä oikeastaan ole kuin campaign, co-op ja tdm.

Nyt kun H.A.W.X 2 on jo tuloillaan, päätin vihdosta viimein tilata tämän ykkösosan x) NHL ja Battlefield on vieneet aikaa niin paljon, ettei tämä ykkösosa koskaan päätynyt ostoskoriin... nyt sen saa 12,19 punnalla blahdvd:stä, joten tilaukseen lähti. Mahdollisia co-op-halukkaita voisi olla mukava saada mukaan sähinöihin, niin ei olisi campaignin suorittaminen tylsää :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voisin tulla lentelemään co-oppia vaikka pelin oonkin pelannu läpi, sillä puuttuu pari trophyä.
PSN: tosinopee

Ylös Bottom