Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dahol
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tylsistyneenä päätin katsella jotain R6S Videoita ja törmäsin LevelCappiin. Siellä se paukutteli Safari Bundle Skineillä... Onko siis PC pelaajat saaneet tuon? :(
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Vai olisiko ollut ennakkotilaajan tiikerinkuviot?
Juu voihan se olla niinkin, en vain huomannut aikaisemmissa videoissa, että olis tuolla skinillä paukutellut. Mulle on kyllä vieläkin epäselvää se, että koska toi Safari Bundle ym oikein julkaistaan? Toiset sanoo 12.1 ja toiset sit taas 2.2
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Ymmärtänyt Safarin tulevan nyt ensi viikolla ja The Black Ice -lisärin ensi kuussa.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Mulle on kyllä vieläkin epäselvää se, että koska toi Safari Bundle ym oikein julkaistaan? Toiset sanoo 12.1 ja toiset sit taas 2.2

Viimeisin aikataulu, joka on koostettu internetin syövereistä:

12.1. Safari bundle eli skinit Tiger, Leopard, Gold, Snake, Zebra

2.2. Operation Black Ice DLC eli uusi mappi ja 2 uutta operaattoria. Uudet operaattorit auki vain season passin ostaneille.

9.2. Uudet operaattorit auki kaikille
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Viimeisin aikataulu, joka on koostettu internetin syövereistä:

12.1. Safari bundle eli skinit Tiger, Leopard, Gold, Snake, Zebra

2.2. Operation Black Ice DLC eli uusi mappi ja 2 uutta operaattoria. Uudet operaattorit auki vain season passin ostaneille.

9.2. Uudet operaattorit auki kaikille
http://www.gamereactor.fi/uutiset/3...vat+herkut+myohastyvat+parilla+viikolla/?noad

26 päivä tulee Black Ice lisäri ja toinen päivä helmikuuta tulee muulle kansalle. Tiijä sitte onko tuo jo vanhentunutta tietoa..
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Ei itelle kyl oo tullut vastaan. Veikkaan, että sekoittaa yliopistoon (article 5) joka on keltaisen biokemikaalin peitossa. :D
Tätä minäkin epäilen. Itselläni tuo yliopiston huurukenttä oli ihan ensimäinen kenttä mitä pelasin tero huntissa kun pelin sain :D
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Patch 1.2 saapui tänään pc:lle, konsoleille 14. päivä. Samalla julkaisivat tammikuun suunnitelman tulevista korjauksista / päivityksistä

General Tweaks and Improvements

Hit Registration Improvements
Updated the server tick rate for all PC users, coming soon to consoles
With the goal of improving positioning and shooting replication, we had deployed a first update on PC in which the player position update rate is set to 60 times per second (vs. the previous 30). This change however has been done in an intermittent fashion and in certain regions only, as we were testing various configurations. We are now satisfied with its state so we are now deploying this update to all PC users. As soon as this feature has been validated with this more massive test on PC, we will be deploying this update on consoles as soon as possible.

Data center selection is now possible (PC users only, for now)
PC users can change their default data centers in the Rainbow Six game settings file (gamesettings.ini), which is usually located in the ‘My Documents\My Games\your Uplay ID’ folder. Change the DataCenterHint value from ‘default’ to the region’s short name that you wish to have as your default data center. The available region short names can be found just above the DataCenterHint line.

Note that we are planning to eventually expose this in the in-game UI for all platforms and this PC-exclusive feature is only a first step.

Matchmaking Improvements
Refining the quality of PVP matches with more evenly matched opponents
Added a criteria that increases the odds of pre-made parties being matched against a squad with an equal number of pre-made parties within them.
Skill criterion originating from the player’s region is now more precise.

Improved connectivity to PVP and PVE matches
Increased match quality by ensuring players using the same data center get matched together, leading to better ping.
Improved accuracy of the estimated waiting time while in lobby.


Top Community-Raised Bug Fixes
Please be aware that this is not an exhaustive list and that we are only highlighting fixes that were done about the most commonly raised community bugs.

Gameplay Fixes
Ranked matches HUD synch with Casual update has been applied (read: playlist changes from this post).
Did some fixes on an issue in which players would get stuck when walking, running or at the end of a rappel. The player could do other actions and rotate but couldn’t move.
Some situations still cause this bug. It is a work in progress.

Level Design Fixes
Kanal: fixed a bug in which the red blocker wall was not present on a window in the holding room for Defenders and allowed them to exit their zone during the preparation phase.
Some lighting issues on maps have been fixed.
Some minor collision issues have been fixed on House, Clubhouse, Kanal and Russian Café.

Online Flow Fixes
Fixed Error [3-0x0001000B].
Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.
Partial fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.

UI Fixes
Player skill rank display has been re-activated.
Authentication pop-up title had inconsistent spacing.

Audio Fixes
XB1: Fixed a bug in which if a player constrained the game, snapped an app, then unconstrained the game, he or she would lose the voice chat.
XB1: Fixed a bug in which the game did not exhibit any audio whilst the player had any app snapped.

Other Fixes
The Season Passes temporary activation for everyone for issue identification purposes has now ended, see this post for more details.
Fixed a bug in which the Tier 5 faded skin for the FBI’s 5.7 USG pistol didn’t unlock even after purchasing it.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Patch 1.2 saapui tänään pc:lle, konsoleille 14. päivä. Samalla julkaisivat tammikuun suunnitelman tulevista korjauksista / päivityksistä

General Tweaks and Improvements

Hit Registration Improvements
Updated the server tick rate for all PC users, coming soon to consoles
With the goal of improving positioning and shooting replication, we had deployed a first update on PC in which the player position update rate is set to 60 times per second (vs. the previous 30). This change however has been done in an intermittent fashion and in certain regions only, as we were testing various configurations. We are now satisfied with its state so we are now deploying this update to all PC users. As soon as this feature has been validated with this more massive test on PC, we will be deploying this update on consoles as soon as possible.

Data center selection is now possible (PC users only, for now)
PC users can change their default data centers in the Rainbow Six game settings file (gamesettings.ini), which is usually located in the ‘My Documents\My Games\your Uplay ID’ folder. Change the DataCenterHint value from ‘default’ to the region’s short name that you wish to have as your default data center. The available region short names can be found just above the DataCenterHint line.

Note that we are planning to eventually expose this in the in-game UI for all platforms and this PC-exclusive feature is only a first step.

Matchmaking Improvements
Refining the quality of PVP matches with more evenly matched opponents
Added a criteria that increases the odds of pre-made parties being matched against a squad with an equal number of pre-made parties within them.
Skill criterion originating from the player’s region is now more precise.

Improved connectivity to PVP and PVE matches
Increased match quality by ensuring players using the same data center get matched together, leading to better ping.
Improved accuracy of the estimated waiting time while in lobby.


Top Community-Raised Bug Fixes
Please be aware that this is not an exhaustive list and that we are only highlighting fixes that were done about the most commonly raised community bugs.

Gameplay Fixes
Ranked matches HUD synch with Casual update has been applied (read: playlist changes from this post).
Did some fixes on an issue in which players would get stuck when walking, running or at the end of a rappel. The player could do other actions and rotate but couldn’t move.
Some situations still cause this bug. It is a work in progress.

Level Design Fixes
Kanal: fixed a bug in which the red blocker wall was not present on a window in the holding room for Defenders and allowed them to exit their zone during the preparation phase.
Some lighting issues on maps have been fixed.
Some minor collision issues have been fixed on House, Clubhouse, Kanal and Russian Café.

Online Flow Fixes
Fixed Error [3-0x0001000B].
Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.
Partial fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.

UI Fixes
Player skill rank display has been re-activated.
Authentication pop-up title had inconsistent spacing.

Audio Fixes
XB1: Fixed a bug in which if a player constrained the game, snapped an app, then unconstrained the game, he or she would lose the voice chat.
XB1: Fixed a bug in which the game did not exhibit any audio whilst the player had any app snapped.

Other Fixes
The Season Passes temporary activation for everyone for issue identification purposes has now ended, see this post for more details.
Fixed a bug in which the Tier 5 faded skin for the FBI’s 5.7 USG pistol didn’t unlock even after purchasing it.
Toivottavasti nyt ubi pitää sanoistaan kiinni, viime patchissahan lupailtiin lähes samoja juttuja. Kuitenkin todellisuudessa korjattiin pari juttua ja rikottiin loput 98. Toivotaan nyt, että toi Error loppuu. Jos ei kokonaan niin edes niin, että sais pelattua 10-20 peliä putkeen ennen kuin ilmestyy Erroria ruudulle. Tässä pelissä on oikeesti potentiaalia olla vuoden FPS peli, mutta jos eivät saa noita muutamia juttuja korjattua niin turha toivo.
1. Error pitää saada korjattua 2. Sync Bugi pelin loputtua pitää saada korjattua 3. Hit reg pitää saada korjattua

Pelkästään noilla 3 asialla pelistä tulisi todella hyvä. Tai niin ainakin minun mielestä.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tipuin eilen kahdesti kasuaalista errorin takia, mulla silti näky sama ryhmä squadiruudussa. Mie että en jaksa odotella poikien pelin päättymistä ja klikkasin multiplayer ja casual ja vóila pääsin samaan peliin väärtien kans uudelleen. Ja sama toimi toisellakin kertaa. Toki ryhmä oli minun kasaama, että en tiedä sitten putoaako muut squadista samalla kun saavat errorin.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Näköjään ihmiset ovat löytäneet sellasen porsaanreikä, joka pilaa pelikokemuksen kokonaan. Nimittäin puolustajat pystyy poistuu valmistelujen aikana ulos talosta ja kylvii spawniin C4:t tai asettumaan asemiin. Tappavat sitten hyökkääjät saman tien, kun peli alkaa. Pahoin pelkään, että moinen yleistyy rankedin peleissä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Näköjään ihmiset ovat löytäneet sellasen porsaanreikä, joka pilaa pelikokemuksen kokonaan. Nimittäin puolustajat pystyy poistuu valmistumisen aikana ulos talosta ja kylvii spawniin C4:t tai asettumaan asemiin. Tappavat sitten hyökkääjät saman tien, kun peli alkaa. Pahoin pelkään, että moinen yleistyy rankedin peleissä...

Tämä toivottavasti korjataan tuossa päivityksessä.

Level Design Fixes
Kanal: fixed a bug in which the red blocker wall was not present on a window in the holding room for Defenders and allowed them to exit their zone during the preparation phase.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Näköjään ihmiset ovat löytäneet sellasen porsaanreikä, joka pilaa pelikokemuksen kokonaan. Nimittäin puolustajat pystyy poistuu valmistelujen aikana ulos talosta ja kylvii spawniin C4:t tai asettumaan asemiin. Tappavat sitten hyökkääjät saman tien, kun peli alkaa. Pahoin pelkään, että moinen yleistyy rankedin peleissä...

Joo kuullu tosta aikasemminkin, onkos noita tullu vastaan useammassakin kartassa? Itelle ei vielä onneksi ole tullu noita vastaan. Melkosia peli-ilon nakertajia.

EDIT: Heti pienellä kuuklettelulla löyty redditistä ohjeet tähän. Eli toimii joka ovessa joka johtaa ulos jopa autotallin ovissa. Ja ovat testanneet monessa kartassa. Tuo pitäis heti korjata! "Sniperit" ulos ampumaan kaikki 5 sekuntia ulkona olleet.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tulee kyllä olemaan konsoleilla kiva kuukausi rankedissä tosiaan jos tuo yleistyy...

Pieni lohdutus on spawnipaikan vaihto tuossa etsintävaiheessa, ei tietenkään auta jos koko vihollistiimi hajautuu joka spawniin, mutta auttaa niitä yksittäisiä clitchaavia kusipäitä vastaan.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Privaservut ja ongelma ratkaistu kunnes päivittävät korjauksen.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Privaservut ja ongelma ratkaistu kunnes päivittävät korjauksen.

Toki, mutta renowia pitäsisi saada kasaan se 50k uusia operaattoreita varten, ja tuoltahan sitä ei tipu. :(
TH / casual taas ei pidä taitoa mitenkään yllä ja tulee nopeasti korvista ulos.
 
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tämä toivottavasti korjataan tuossa päivityksessä.
Level Design Fixes
Kanal: fixed a bug in which the red blocker wall was not present on a window in the holding room for Defenders and allowed them to exit their zone during the preparation phase.
Tuo on vain se helpoin tapa päästä puolustajana ulos. On olemassa hieman vaikeampi tapa, jolla pääsee kaikista ovista läpi kaikissa mapeissa juurikin tuon punaisen "blockeriseinän" läpi, joka tuosta ikkunasta puuttuu. Tätä ei tietääkseni korjata seuraavaan pätsiin. Eli seuraavat pari viikkoa saattaa olla aika hirveää kurapaskaa, kun porukka oppii tuon glitchin.
 
Ylös Bottom