Milkkis
Member
Vastaus: Tom Clancy's Rainbow Six Siege
Täällä päässä mitään verkko-ongelmia missään peleissä kun mennään johdollisella NAT1:llä, eikä ole edes mitenkään nopea netti; http://i.imgur.com/ZFF0ZnK.png
Useimmiten ne ongelmat on joko käyttäjän päässä tai sitten ISPn (Internet Service Provider) puolella. Ensimmäisena tulee mieleen kysyä onko LAN vai WLAN yhteys? Ja jos on tehty porttiohjauksia/DMZ niin onko käytössä erilliset modeemi ja reititin? Jotain mokkulan tapaista vai kuitu/ADSL?
Ensimmäinen kymysys on aika itsestään selvä, LANilla saa sen parhaimman yhteyden. Vähän sama juttu kolmannen kanssa, johto > ei johtoa.
Toinen on vähän monimutkaisempi. Jos siellä on säädetty porttien/DMZn kanssa ja on erilliset laitteet ja reititin on modeemin ei-siltaavassa portissa kiinni ja reititin on myös ei-siltaavassa tilassa niin siellä saattaa olla 2 palomuuria vastassa ja toisessa laitteessa tehdyt portti/DMZ säädöt ei toteudu koska toinen laite taas blockkaa ne.
Itsellä on tuossa TeleWellin TW-EA501 ADSL modeemissa 3 ja 4 portit valmiiksi siltaavassa tilassa niin toiseen on pistetty WLAN reititin (data kulkee modeemin läpi ja reititin hoitaa palomuurit, yms. jutut) ja toisessa portissa on PS4 kiinni. Data kulkee taas vapaasti ja pleikan verkkoasetuksisa näkyy ihan perus julkinen-IP sen 192.168.x.x sijasta. Tässä plussana se että reitittimeen pistetyt QoS asetukset jättää aina pleikalle jonkin verran kaistaa (parhaassa tapauksessa 1,5Mbps alas ja 0,2Mbps ylös) eikä pitäisi tulla mitään lagipiikkejä kuten joskus on tullut kun ollut useampi laite verkossa (yleensä joku 3-4 pleikan lisäksi).
Pitänee kai myös mainita etten ole mikään IT ammattilainen vaan ihan itseoppinut ... just in case siellä on jotain termejä väärin![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png)
EDIT: Jos siellä on ongelmia omissa peleissä niin kannattaa tarkistaa; https://www.reddit.com/r/Rainbow6/new/ Aika nopeasti siellä alkaa postauksia tulee jos on jotain isompia servu ongelmia.
Täällä päässä mitään verkko-ongelmia missään peleissä kun mennään johdollisella NAT1:llä, eikä ole edes mitenkään nopea netti; http://i.imgur.com/ZFF0ZnK.png
Useimmiten ne ongelmat on joko käyttäjän päässä tai sitten ISPn (Internet Service Provider) puolella. Ensimmäisena tulee mieleen kysyä onko LAN vai WLAN yhteys? Ja jos on tehty porttiohjauksia/DMZ niin onko käytössä erilliset modeemi ja reititin? Jotain mokkulan tapaista vai kuitu/ADSL?
Ensimmäinen kymysys on aika itsestään selvä, LANilla saa sen parhaimman yhteyden. Vähän sama juttu kolmannen kanssa, johto > ei johtoa.
Toinen on vähän monimutkaisempi. Jos siellä on säädetty porttien/DMZn kanssa ja on erilliset laitteet ja reititin on modeemin ei-siltaavassa portissa kiinni ja reititin on myös ei-siltaavassa tilassa niin siellä saattaa olla 2 palomuuria vastassa ja toisessa laitteessa tehdyt portti/DMZ säädöt ei toteudu koska toinen laite taas blockkaa ne.
Itsellä on tuossa TeleWellin TW-EA501 ADSL modeemissa 3 ja 4 portit valmiiksi siltaavassa tilassa niin toiseen on pistetty WLAN reititin (data kulkee modeemin läpi ja reititin hoitaa palomuurit, yms. jutut) ja toisessa portissa on PS4 kiinni. Data kulkee taas vapaasti ja pleikan verkkoasetuksisa näkyy ihan perus julkinen-IP sen 192.168.x.x sijasta. Tässä plussana se että reitittimeen pistetyt QoS asetukset jättää aina pleikalle jonkin verran kaistaa (parhaassa tapauksessa 1,5Mbps alas ja 0,2Mbps ylös) eikä pitäisi tulla mitään lagipiikkejä kuten joskus on tullut kun ollut useampi laite verkossa (yleensä joku 3-4 pleikan lisäksi).
Pitänee kai myös mainita etten ole mikään IT ammattilainen vaan ihan itseoppinut ... just in case siellä on jotain termejä väärin
![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png)
EDIT: Jos siellä on ongelmia omissa peleissä niin kannattaa tarkistaa; https://www.reddit.com/r/Rainbow6/new/ Aika nopeasti siellä alkaa postauksia tulee jos on jotain isompia servu ongelmia.