Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Ensimmäinen tehtävä nyt suoritettu, taisi mennä n. tunti siihen. Varmaan olisi mennyt paljon nopeamminkin, mutta rauhassa otti tuntumaa pelimekaanikkaan ja yritti muodostaa itselle sujuvaa pelityyliä. Ja kyllähän se pelityyli muokkautuikin aika nopeasti ja arvasin kyllä millainen siitä muodostuu. Sitä voisi kuvailla tiivistettynä vanhalla sanonnalla "When the shit hits the fan", eli kun paska osuu fanittajaan ;).

Yritin kyllä mahdollisimman hiipimällä ja taktikoiden edetä, mutta kun vaimennetusta pistoolista loppui panokset jo ensikättelyssä, niin eipä minun luonteella jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin poimia vanha kunnon AK-47 vihulta ja todeta itselleen: " Okey, so were going loud now, let´s do it! ". Käytin minä kyllä sähkö-lamauttajaakin, oli hauskan näköistä kun vihu saa kunnon voltit itseensä ja rupeaa kouristelemaan. Yhden vahtikoirankin lamautin, kun en hennonnut päästää sitä päiviltään. Ja olihan siellä Hitmanista tuttuja isoja roskiksia, vai mitä ne nyt ovatkaan, mihin piilottaa ruumis.

Ihan puhtaaksi rynnimiseksi ja räiskinnäksi ei kuitenkaan mennyt, koska ainakin ekassa tehtävässä liikutaan kapeissa varjoisissa käytävissä yms., joten hitaasti kyyryssä kuitenkin etenin koko ajan. Ei ollut sellaista tunnetta, että selkä suorana rynnimällä hengissä selviäisi kuitenkaan, enkä nyt sellaista haluaisikaan.

Normaali vaikeustaso tuntui itselleni ainakin nyt sopivalta, sitähän voi kyllä muuttaakkin halutessaan. Tehtävän lopussa peli arvioi pelityylikseni assaultin, mikä oli kyllä vähän pettymys, tähtäsin pantteriin. No, pitää yrittää panostaa enemmän stealthiin jatkossa.

Edit: Toiselle koiralle kävi köpelösti. Tulitaistelu alkoi ja terroristit onnistuivat heittämään kranaatin kohtaan missä oma vahtikoira oli juuri sillä hetkellä. Ei taita nuo terroristit olla varsinaisia koiraihmisiä.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Mietteitä pelistä neljän yksinpelitehtävän ja kahden online spies vs. mercs pelin jälkeen.

Pelin statsien mukaan olen pelityyliltäni ghost 97,5% ja loput 1,5% on pantheria. Eli tosiaan itse olen koittanut edetä mahdollisimman huomaamattomasti ja tappamatta ketään.

Yksinpelissä nyt neljä tehtävää suoritettu ja niistä kolme kokonaan huomaamatta. Normal vaikeustasolla kenttien läpäisyajat ovat vaihdelleet puolesta tunnista tuntiin.
Kaikinpuolin positiivinen arvio pelistä näin alkuun. Cooppia en ole vielä ehtinyt testaamaan tässä splinter cellissä, mutta kunhan velipoika ennättää kylään niin tuokin korjaantuu.:)

Jos yksinpeli oli positiivinen yllätys, niin sitä on kyllä myöskin spies vs. mercs nettipeli. Kokeilin eilen illalla hieman kyseistä moodia ja kyllä täytyy sanoa, että olen täysin myyty. Vaikka ensimmäinen peli meni hieman ihmetellessä, että mitäs tässä tehdäänkään ja oikeastaan kuolin vain vakoojana. :D Toisessa pelissä sitten tajusin ottaa vähän rauhallisemmin ja antaa vihollisen maistaa puukkoa taaksehiippailun päätteksi.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Jos yksinpeli oli positiivinen yllätys, niin sitä on kyllä myöskin spies vs. mercs nettipeli. Kokeilin eilen illalla hieman kyseistä moodia ja kyllä täytyy sanoa, että olen täysin myyty.

Samaa mieltä. Joskus Double Agentissa tuli mentyä tätä samaa myös. Aluksi oli vain tuo klassinen 2v2 ottelumuoto auki ja odotin innolla, että saan 4v4 matsit auki, mutta ne olikin kustu ihan täysin. Ei klassista pimeää valaistusta, ei mercenaryjen taskulamppuja, vaan aivan liian valoisa ympäristö, joka tuhoaa koko pelin idean. Jäi niin huono maku, että lopetin koko nettipelailun siihen pisteeseen. Tulen kyllä vielä pelaamaan, mutta se on sitten vain ja ainoastaan klassista 2v2.

Yksinpeli taas on ihan kultaa. Menen realistisella vaikeustasolla ja 4 tehtävää takana. Tehtävät ovat mukavan haastavia ja mapit hyvin suunniteltuja ja niissä menee yleensä sellainen vähän vajaa tai reilu tunti tehtävän lopussa näkyvän kellon mukaan. Oman seinäkellon mukaan menee kyllä huomattavasti kauemmin, kun lasketaan mukaan useat checkpointtien lataukset. Tässä viimeisimmässä tehtävässä meni yli 80min pelin mukaan, mutta siihen kului ainakin pari tuntia yhteensä. Pelin alussa menin pikkasen löysemmällä otteella ja vetelin porukkaa matalaksi jos olivat tiellä (non-lethal), mutta nyt koitan mennä mahdollisimman rauhallisesti ja koskematta kehenkään, tosin välillä tulee tilanteita, joissa pitää pikkasen harventaa vihollisten lukemia.

Nyt tässä neljännen tehtävän aikana tajusin alkaa käyttää tuota pikkukopteria. Se on hyvä jättää johonkin kohtaan ikäänkuin valvontakameraksi, josta voi aina välillä vilkaista vihollisten liikkeitä sillä alueella ja sitten edetä kun tulee hyvä kohta. Tuo kopteri on myös hyvä väline dead droppien etsimiseen. Fisherin lasit minulla on edelleen ihan koskemattomat. En ole viitsinyt ostaa niitä sonareita, koska vihollisten näkeminen seinien läpi kuulostaa jo liian helpolta. Lentokonetta päivitin sen verran, että tuli toi minimappi, mutta siinä nyt ei vielä näy kuin viholliset pisteinä kun ovat melko lähellä.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Fisherin lasit minulla on edelleen ihan koskemattomat. En ole viitsinyt ostaa niitä sonareita, koska vihollisten näkeminen seinien läpi kuulostaa jo liian helpolta. Lentokonetta päivitin sen verran, että tuli toi minimappi, mutta siinä nyt ei vielä näy kuin viholliset pisteinä kun ovat melko lähellä.

Ainakin yksinpelissä vaikuttaa mainiolta tässä pelisuunnittelussa se, että on ilmeisesti haluttu luoda pelaajalle suuri vapaus pelata peliä miten haluaa akselilla totaalinen huomaamattomuus- take this bitches, ratataah. En itsekkään ehdottomasti halua nähdä vihollisia seinän läpi, enkä edes minimapissa. Yllätyksellisyys on minulle se avainsana, reagointi siihen on toissijaista (tapauksessani: Ratataah...:D).
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Ai että kävi makiasti.:mad: Olin yksinpelissä jo viimeisessä tehtävässä ja aika lopussakin vielä, niin eiköhän ps3 jää jumiin. Eikä tässä vielä kaikki, sillä sehän jumi tietenkin juuri tallennuksen aikana ja tadaa seivit kusahti.

Sinänsä ei haittaa, koska yksinpeli oli tarkoitus pelata vielä uudestaan kerran tai pari, mutta olin mennyt pelin tappamatta tuonne asti harmittaa.:(
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Kirjoittelin tästä arvostelun ja iskin perään videorevikankin: Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist - Arvostelu - PlayStationFIN

Ihan hyvä pelihän tuo oli, ja teknisesti oli jotenkin vaikea keksiä, miksi en antaisi suoraan viittä tähteä. Toisaalta noi pisteet tulee aina perstuntumalla, ja tämä vain tuntui alusta loppuun neljän tähden peliltä. Parhaimmillaan tosi vaikuttavia kohtia, mutta aika paljon melkoista meh-temmellystä.

Yksi vajaan vartin videopätkä jäi arvostelussa käyttämättä, joten nauhoitin siihen päälle selostusta ja tein jonkinmoisen let's playn. Onko tällaisille tilausta?

 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Mielenkiinnosta tiedustelisin, että mitä pelimuotoa lähinnä pelaatte netissä?

Itse olen oikeastaan pysytellyt Classicissa, koska jotenkin tuntuu että 8 pelaajaa on liikaa - varsinkin kun hahmot pystyy varustamaan kaikenmoisilla hifi-härpäkkeillä. Classicissa homma pysyy simppelinä ja uskoisin tunnelman olevan jännittävämpi, kun ei pysty joka välissä tarkistamaan vihollisen olinpaikkaa kaikuluontaimilla ym. teknologian ihmeillä. Tosin, myönettäköön että en ole vielä yhtäkään kokonaista Blacklist-matsia pelannut, joten ihan "mutu" -fiiliksellä tuomitsen:)

Edit: leveli on muuten tällä hetkellä 33. Jos kiinnostusta löytyy, niin otan mielellään velipojan kanssa haasteita vastaan:) PSN:Yellowhill & diipadaapamies
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Mielenkiinnosta tiedustelisin, että mitä pelimuotoa lähinnä pelaatte netissä?
[/FONT][/COLOR]

Classic on kyllä parempaa minustakin, mutta jos haluaa varmistaa pelikokemuksen mielekkyyden niin siinä olisi melkein kriteerinä että on tuttu aisapari mukana ja ehdottomasti molemmilla mikit tulilla. Mutta koska tuo edellä mainittu ei ole aina mahdollista niin minusta Blacklist muoto on ihan jees lisä, sitä voi pelata puplallakin ihan ok menettämättä hermojaan :) Tietenkin hektisempi Blacklisti siinäkin mielessä ok että illemmalla saattaa olla parikolmekin frendiä halukkaita pelaamaan. Mahtuu sitten kaikki samalle puolelle. Extraction ja Uplink muodot on vielä vähän hakusessa, vain kerran ehtinyt koittamaan molempia. Ei nyt mitenkään erityisemmin iskenyt mutta ei vissiin ihan sysipaskojakaan ole jos vähän perehtyy.

Toissaliltana käytiin taas vähän matsaamassa 4v4 Blacklistiä, otin tällä kertaa purkkiin kun mulla ei vielä ollut tästä yhtään videota. Kaikki matsit alempana yhdessä pötkössä. On se kyllä hauskaa ja piinaavaa sekä kommunikaation toimittava Blacklist muodossakin. Merceillä "valvontakamerassa" näkymien selittäminen muille uusi hauska juttu. Eli kuolleella respaa odotellessa ei olekaan enää niin tylsää, joskus jopa kriittisen tärkeä rooli kuolleella jos näkee mihin haxaava Spy meni lymyämään ja kertoo sen tiedon muille.

Spyn puolella taas mielenkiintoinen peli siinä mielessä että joskus paras mahdollinen apu haxori-Spylle on vain kaikenlaisen häsän aiheuttaminen ja jopa tahallaan kuoleminen jotta Merccien focus menisi pois siitä Spystä joka haxaa. Vain sillä on merkitystä että haxaava Spy kestää. Viimeinen videon peli oli tiukkaa vääntöä, hemmetin hyvin vastapuoli oli koko ajan tilanteen tasalla varsinkin Merceillä. Huomasin että sielläkin oli kommunikaatuopuoli vimosen päälle kunnossa. Hieno ja omaperäinen moninpeli!

[video=youtube;TQ68bYqbZIA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TQ68bYqbZIA[/video]
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Onkohan kellään ollut ongelmia ton nettipelin kanssa? Itse olen varmaan about 20 peliä pelannut, ja vain neljä päässyt kokonaan loppuun asti. :( Yleensä kesken nettipelin ilmestyy teksti: "Host has changed (+jotain muuta)..." ja sen jälkeen peli palaa lobbyyn ja ilmoittaa, että yhteys katkesi. Aika outoa kun esim. Black Ops 2:sen nettipeli toimii mainiosti.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Jos haluatte "Stealthina" vetää niin ostakaa unikaasua, aijai mitä nannaa.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Viimein sain omiin tassuihini tämän ja peliä on pelattu vissiin kolmanteen kenttään. Kontrollit ovat vielä melkoisen hakusessa, Conviction kun on jäänyt väliin Boksin/peli-PC:n puutteen vuoksi; olettaisin molemmissa olevan samankaltaiset ohjausmekaniikat.

Ghost-pelityyli on ollut vain pelkkää kaunista haavetta, loppujen lopuksi jossain vaiheessa tulee kärsimättömän miehen kämmi ja Pantheriksi menee. Hyvä vain, että pelistä löytyy henkeen ja vereen stealth-miehelle haastetta.

Pentele kun Ultimatum-version mukana tullut kello näyttää olevan epäkuntoinen yksilö, pitänee ottaa maahantuojaan yhteyttä.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Pentele kun Ultimatum-version mukana tullut kello näyttää olevan epäkuntoinen yksilö, pitänee ottaa maahantuojaan yhteyttä.

Huvittavinta tuossa kellossa on se, ettei siihen paljon patteria vaihdeta. Muoveihin jäi.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

On muuten typerästi tehty levelu jossain 50-60% paikkeilla
Tehtävän lopussa mrnnään junaan ja ei sitä voi vetää ghostina kun ei ole kuin yksi tie sisään niin joutuu ASSaulttina vetämään. Jos joku kuitenkin jonkun kikka kutpsen löytää niin voisiko ystävällisesti sen jakaa :)

Ja onko tässä pelissä mahdollista aloittaa kahta eri peliä? Ghostina pelailen niin olisi kiva aloittaa toinen Pantherina.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Suosittelen cooppia. Todella hauskaa kaverin kanssa, varsinkin charlien tehtävät, joissa eliminoidaan vihollisaaltoja.
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Suosittelen cooppia. Todella hauskaa kaverin kanssa, varsinkin charlien tehtävät, joissa eliminoidaan vihollisaaltoja.

Hih, jos vain toimisivat (Wii U-versio), ehkä 1 kymmenestä yrityksestä päätyy peliin. SvM kaatuu aina, joten fuck this shit. Pathi on tulossa kuulemma mutta pitäkööt tunnkkinsa, viimeinen Ubin peli jonka ikinä ostan!
 
Vastaus: Tom Clancy´s Splinter Cell: Blacklist

Loisto peli! Conviction sai lämmitellä minua pitkään kunnes sytyin, mutta tämä iskee välittömästi! Suosittelen kaikille hiippailu pelien ystäville.
 
Ylös Bottom