Tomb Raider: Legacy of Atlantis

Voi kyllä minä tästä niin pidän! Oon pelannut alkuperäisen Tomb Raiderin Saturnilla, PlayStationilla ja jopa N-Gagella. Anniversaryn Xbox 360:llä ja PS3:lla ja remasteredin PS5:llä. Tomb Raider on yksi parhaista peleistä koskaan, joten kyllä minä mieluusti vielä yhden remaken otan ja pelaan suorastaan riemumielin. Toivottavasti Shadow of the Tomb Raiderin kaltaista lässähdystä ei ole luvassa.

Viimeks kun pelasin Laran syntytarina trilogian niin Shadows oli selkeästi paras peli. Vähemmän taistelua ja enemmän originaalien tyylinen. Aikomus pelata ne uudestaan ennen tätä peliä niin katsotaan onko mieli muuttunut.

Muistelen tykänneeni uuden trilogian ensimmäisestä osasta eniten. Toki näiden pelaamisesta on hetki aikaa, joten muisti voi tehdä tepposet. Yhdyn kyllä siihen fiilikseen, että kaikki uuden trilogian pelit on hyviä. Uusintakierros voisi tosiaan olla paikallaan, mutta ehkä suuntaan kuitenkin katseeni remasteroituihin ensimmäiseen kuuteen peliin. Tuossa ne hyllyssä odottelisi, jos vaan niiden kimppuun ehtisi.

Viimeksi muokattu:
Uudessa trilogiassa ei ole huonoja pelejä. Kaikki on hyviä.
Samaa mieltä olen. En edes koe, että mikään noista olisi kunnolla toistaan parempi. Jos joku pitäisi valita heikoimmaksi, niin hiuskarvan mitalla kuitenkin se ensimmäinen, koska pelattavuutta ja joitakin yksityiskohtia muutenkin parannettiiin jatko-osiin. Kaikki kolme kuitenkin erinomaisia pelejä. Ja toki niin makuasia kuin voi olla, mikä noista on paras tai vähiten paras.

Minäkin koen, että tuossa uudessa trilogiassa ei varsinaisesti ole huonoja pelejä, mutta uusintakierros osoitti muistikuvat todeksi, että jotenkin se kiinnostus ja innostus vain laski osa osalta. Kaikki muodollisesti päteviä, mutta näin paremman termin puutteessa "se jokin" heikkeni peli peliltä.

Alkuperäistä tuli aikanaan pelattua Saturnilla (ja myös PlayStationilla), eikä se jaksanut silloisen kaveripiirin intoilusta huolimatta oikein toimia alkua pidemmälle omalla kohdalla, ja minkä johdosta jatko-osat jäivät pimentoon. Ei se ykkönen siis minusta mitenkään huono ollut, mutta ei vain innostanut yhtään. 2013 reboot räjäytti pankin ihan täysin, ja näitä molempia tulevia pelejä kyllä odotetaan mielenkiinnolla.

Ylös Bottom