Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

En yhtään ylläty, että gamereactor antoi 7/10 jotekin tuntuu ettei mikään peli saa sieltä hyviä pojoja

Pyydän jo etukäteen anteeksi jos joku gamereactorin porukoista vetää herneen nenään tästä viestistä

Ei se herne varsinaisesti nenään mene, mutta muistuttaisin, että asteikolla 1-10 seiskan peli = hyvä. Asteikkoa ei pidä sekoittaa kouluarvosanoihin. :)
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Ei se herne varsinaisesti nenään mene, mutta muistuttaisin, että asteikolla 1-10 seiskan peli = hyvä. Asteikkoa ei pidä sekoittaa kouluarvosanoihin. :)

Jees, tätä asiaa porukka ei oikein tunnu sisäistävän. Skaalahan on kuitenkin huomattavasti laajempi kuin normaalilla kouluasteikolla, joten seiskakaan ei tosiaan tarkoita sitä keskinkertaista peliä, vaikka suurin osa porukasta näin olettaakin. Kannattaakin tosiaan aina lukea se arvostelu kokonaan läpi eikä tuijottaa liian tarkasti sen numeroa.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Arvostelukynnys on noussut huomattavasti mitä enemmän roskapelejä tuotetaan markkinoille, mulle ostamisen arvoinen peli on 8 arvosanasta ylöspäin, alle tarkoittaa lähes kertakäyttöpelejä tai tarkan harkinnan tarpeessa. Tiukkaa on mut pyrin erottamaan jyvät akanoista, ei aina toimi.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Vanhana Tomb Raider fanina on tullu tota jenkki versiota jonku verran jauhettua ja alkaa tuntuun et tää ois kevyesti paras Tombbi mitä oon pelannu. Puzlet tuntuu välillä helvetin vaikeilta mut sit ku tajuu et mitä pitää tehdä niin tulee sama tunne ku vanhoissa versioissa. tuntuu helvetin hyvältä peliltä näin vanhan fanin silmin! ite en tykänny yhtään Legendistä ja anniversary ei myöskään kunnol napannu, mut tää tuntuu niiltä vanhoilta hyviltä peleiltä tunnelman puolesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Vajaan tunnin pelaamisen jälkeen täytyy sanoa, että on kyllä parantunut legendistä..

Siinnä tokassa kentässä olin ensin ihmeissäni, että minne oikeen pitäis mennä kunnes tajusin hypätä veneestä veteen ja sukeltaa :D Oli kyllä siistiä sukellella ja väistellä haita
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Nyt meni läpi ja täytyy sanoa, että oli mun mielestä paras Tomb Raider mitä oon pelannu. Aikaa meni 8-10 tuntia ja läpipelattua aukeaa "Treasure Hunt" pelimuoto missä ei ilmeisesti ole vihollisia kentissä vaan saa keskittyä aarteiden etsimiseen..
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Nyt meni läpi ja täytyy sanoa, että oli mun mielestä paras Tomb Raider mitä oon pelannu. Aikaa meni 8-10 tuntia ja läpipelattua aukeaa "Treasure Hunt" pelimuoto missä ei ilmeisesti ole vihollisia kentissä vaan saa keskittyä aarteiden etsimiseen..
Oho! Vielä parempi kuin 2? Eipä Underworld taida hakkaa 2 pituudessa :)
Täytyypi kokeilla lähiaikoina kun vapaata on.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Oho! Vielä parempi kuin 2? Eipä Underworld taida hakkaa 2 pituudessa :)
Täytyypi kokeilla lähiaikoina kun vapaata on.

En paljoa kakkosesta muista, mutta on kyllä hemmetin hyvä peli tämä Underworld ;) Ei ollut liikaa räiskintää (Legendissä räiskittiin liikaa) ja sen takia tämä kolahti kympillä meikäläiseen
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Tänä aamuna aloitin pelin hardilla. Hieman ahdisti uintisessiot, varmaan osittain traumaa edellisistä peleistä (isot vedenalaiset luolat harvoine hapenottopaikkoineen :) )

Ei toistaiseksi vaikeuksia paitsi taistelussa, jopa kankeampi kuin legendissä. Manuaalitähtäys kankeaa! Käsipyssyt ja konepistoolin voi unohtaa heti kättelyssä, pitää varmaan tyhjentää ainakin viisi lipasta ennen kuin vihollinen kaatuu. Rynnäkkökiväärillä yksi lipas per naama! Jopa Gearsin peruslocukset ovat heikoimpia. Haulikko on paras, kaataa vihollisen, sit mennään potkimaan maassa olevaa.
Health packit on aika hyödyttömii, vähän HP:ta, tekee kamikazen, voi' la HP täysi!
Health packit resetoituu kentän vedettyään, se siitä hamstraamisesta.

Lopuksi, muutama kuolemat tullut kun verrataan Mirror's Edgeen. Konamin kuuluisa "30 up"-koodilla ei varmaan riittänyt Mirroriin :rolleyes:

Jatketaan myöhemmin, illalla pikkujoulun paikka.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Ihan hyvältä peli vaikuttaa,muttei kovin helpolta.
Itsellä tuntuu tuhraantuvan tuohon etsimiseen aivan kipeesti aikaa,ja hermot meinaa palaa.
Mutta kun löytää etsimänsä,palkitsee se mukavasti...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Tykkäsin ainakin demossa tuosta itse säädettävästä vaikeustasosta. Tuota haluaisi nähdä useammissakin peleissä.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Demon perusteella vaikutti olevan mukavasti jäljellä alkuperäistä tunnelmaa. Kamera oli välillä täysin hukassa ahtaammissa paikoissa.

Ale-hintaan voisin tämän vaikka hommatakin!
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

tilasin tänään undiksen ;D voisko joku kertoo minkälaisii kokemuksia on tästä pelistä?;)))
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Kamera heittää häränpyllyä ahtaissa kiipeilykohdissa. Pienet esteet/tasot mm. kivenmurikat, puunjuuret, joihin ei pääse, Lara jää jumiin ja sätkii paikallaan aika pahasti...
En tiedä onko mun boksissa vikaa mut se tykkää lataa automaattisesti Thaimaa kentän vaikka olen vetänyt siitä muutama eteenpäin. Automaattitallennus ei oikein toimi, pakko tyytyä manuaaliseen.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Pelailu vielä kesken, mutta hyvältä Lara-seikkailulta vaikuttaa. Ympäristöt ovat kauniita, kentät ovat mielestäni hyvin suunniteltuja ja puzzlet sopivan haasteellisia (ehkä vähän helpompia kuin aiemmissa peleissä).

Tomb Raider -pelien kameraa on taidettu haukkua aina, mutta minua se ei ole aiemmin häirinnyt. Underworldissa kuitenkin häiritsee, sillä...
a) kamera poukkoilee minne sattuu (jonka takia hypyt saattavat juoksun viime metreillä suuntautua väärään paikkaan koska kuvakulma muuttuu)
b) kameraa ei voi käännellä yhtä sujuvasti kuin aiemmin ja aina ei pysty katsomaan mitä edessäpäin on (jonka takia välillä joutuu hypyt tekemään sokkona ja toivomaan että onnistuu)
c) jos kameran laittaa käsin johonkin kohtaan niin se ei pysy siinä vaan vaihtaa paikkaa heti kun Laraa liikuttaa.

Kameraongelmien lisäksi Lara vaikuttaa vähän kömpelöltä, saattaa jäädä sätkimään johonkin maassa olevaan kiveen ja eri liikkeiden yhdistyskohdassa Lara saattaa kompuroida (tehty ehkä tarkoituksella, mutta vaikuttaa vähän hölmöltä). Tomb Raider -seikkailuna Underworld on siis hyvä. Vähän on kuitenkin alkanut mietityttämään se, kuinka vähän uutta Underworld pelisarjaan tuo. Kohtapuoliin olisi ehkä aika alkaa kehittämään Tomb Raidereita enemmänkin kuin vain parantamaan grafiikkaa ja lisäämään Laralle pari liikettä.

Itse lähtisin lisäämään pelisarjaan elementtejä 90-luvun seikkailupeleistä säilyttäen kuitenkin nykyisen kaltaiset puzzle- ja hyppelyosuudet. Indiana Jones & Fate Of Atlantiksen tyyliset seikkailuosuudet voisivat sopia myös Tomb Raiderin hyppelyosuuksien välipätkinä, jolloin pitäisi keskustella muiden hahmojen kanssa ja selvittää mysteereitä, etsiä johtolankoja kaupungeissa ja yrittää selvittää minne matkata seuraavaksi (ja seuraava matkakohde olisi sitten se puzzle/hyppely-osio).
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

No, just meni Tombi läpi. Helppo kuin mikäkin, 0 Health packia käytetty :) Kuolemia huomattavasti vähemmän kuin 2:ssa tai Mirroris. Peli ei tarjonut mitään uutta, pelkkä jatkoa Legendille. Yksi merkittävä lisäys taisi olla juoksuliike, sen verran Laran peruslöntystely oli hidasta.

Kenttäsuunnittelu oli aika "undergroundia", hämärissä mestoissa pyöritään.
Arktisessa meressä sukeltaminen oli vaikuttavaa!

Kiipeilysessiot itsestään ovat puzzlei, pitää päästä tiettyyn paikkaan tavalla tai toisella. Puzzle yksinkertaisia paitsi
Se helvetin vasara-aukio Valhallassa, jossa silta romahtaa alas. Menin ihan sekaisin kumpaa päätyyn piti mennä, prkl:mad: Pieni jumitus ja vitutus, taukoa muutama päivän ja se meni sit läpi. En nyt muista miten pääsin sen.

Juoni oli aika sillisalaattia. Meinasin putoa kärryiltä
kun Lara meni toisen kerran "samalle" laivalle. Saman näköinen, paikat ja tavarat. WTF! Luulin hetkeksi et Lara käytti ihme aikakonetta.
Sapiskaa pelintekijälle saman paikan kierrätyksestä.

Peli oli hieman pettymys, Legendin jälkeen odotus oli melko suuri. Pelin pelaa kuitenkin kerran, en lähde pelleilee aartenmetsästyten kanssa, joku turha achievement, kivaa!
Lopuksi, Tomb Raider 2 on edelleen paras Tomb-sarjasta, seikkailua parhaimmillaan. Siitä remake, I'm in!
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

tietääx kukaan milloin tulee ladattava lisämateriaali tähän?=)
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

tietääx kukaan milloin tulee ladattava lisämateriaali tähän?=)

Ensimmäisen episodin luvattiin ilmestyvän ennen joulua, toisen ensi vuoden alussa. Tarkempia julkaisupäiviä ei ole sattunut silmään vielä.
 
Vastaus: Tomb Raider: Underworld (Xbox 360)

Ei se herne varsinaisesti nenään mene, mutta muistuttaisin, että asteikolla 1-10 seiskan peli = hyvä. Asteikkoa ei pidä sekoittaa kouluarvosanoihin. :)

Minun kouluaikoinani 7 arvosanana oli jotain uskomatonta, kerrassaan häkellyttävää. ;)
 
Ylös Bottom