Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1765269541682.png

Nimi: Tomb Raider
Kehittäjä:
Julkaisija:
Alustat: Xbox Series, PS5, PC
Lajityyppi: Kolmannen persoonan seikkailu/toiminta
Julkaisu: 2026
Kotisivut: <täytä>
KonsoliFIN Pelisivu: <linkitä tähän https://www.konsolifin.net/pelit -listasta löytyvä pelin sivu tai jätä tyhjäksi, jos peliä ei tuolta vielä löydy>

<< tähän kohtaan kirjoita julkaisijan, kehittäjän tai jonkin muun arvovaltaisen tahon kuvaus pelistä >>

Uusi Tomb Raider tulossa joten tottakai olen innoissani. Uusi alku Laralle joka luo pohjan yhdistetylle saagalle ? Toivotaan että saadaan kunnon remake nykypäivän standardeilla joka saisi kuitenkin tuotua jotain alkuperäisen tunnelmaa mukaan peliin. Lisää infoa kun sitä 12.12 saadan.

Viimeksi muokattu:
En ole ikinä päässyt oikein Tomb Raider hypeen sisälle. Enemmän on iskenyt uudempi pelisarja Uncharted, vaikka eivät olekaan aivan samanlaisia pelejä.

Toki, joitain vanhoja pelannut ja uutta trilogiaa enemmän. Ihan hyviä pelejä ovat olleet, varsinkin vuoden 2013 peli oli kyllä hyvin tehty.

Tottakai tämä remake kiinnostaa kumminkin. Tämän genren pelit aina kiinnostavat. Toivottavasti tämä remake paikkaa Unchartedin jättämään aukkoa.

En ole ikinä päässyt oikein Tomb Raider hypeen sisälle. Enemmän on iskenyt uudempi pelisarja Uncharted, vaikka eivät olekaan aivan samanlaisia pelejä.

Toki, joitain vanhoja pelannut ja uutta trilogiaa enemmän. Ihan hyviä pelejä ovat olleet, varsinkin vuoden 2013 peli oli kyllä hyvin tehty.

Tottakai tämä remake kiinnostaa kumminkin. Tämän genren pelit aina kiinnostavat. Toivottavasti tämä remake paikkaa Unchartedin jättämään aukkoa.
Itselleni tuo reboottitrilogia toimii nykyään paljon paremmin kuin ne alkuperäiset Tomb Raiderit. Aikanaan toki noilla alkuperäisillä oli tosi sykähdyttävä vaikutus pariakymppiä kolkuttelevaan pelaajaan. Nykyisin ne vanhentuneet grafiikat ja pelimekaniikat eivät kuitenkaan oikein maistu. Upeita pelejä siis toki nimenomaan nuo reboot-Tomb Raiderit.

Itselleni tuo reboottitrilogia toimii nykyään paljon paremmin kuin ne alkuperäiset Tomb Raiderit. Aikanaan toki noilla alkuperäisillä oli tosi sykähdyttävä vaikutus pariakymppiä kolkuttelevaan pelaajaan. Nykyisin ne vanhentuneet grafiikat ja pelimekaniikat eivät kuitenkaan oikein maistu. Upeita pelejä siis toki nimenomaan nuo reboot-Tomb Raiderit.
Itse joskus lapsena pelasin varmaan sitä ekaa osaa. Ei oikein lähtenyt. Myös jatko-osia testannut, mutta en tosiaan niistäkään hirveästi välittänyt.

Reboot oli vuonna 13 kyllä vaikuttava. Vaikka oma PC ei jaksanut sitä oikein pyörittää hyvillä asetuksilla, niin silti se tili tahkottua hyvillä mielin läpi. Yllättäen taistelu siinä oli jotenkin hyvin tehty. Puzzlet eivät toki olleet haastavia, mutta toivat hauskaa vaihtelua.

Rise ja Shadow ei taas oikein samanlailla iskeneet. En oikein muista miksi. Ei nissä varmaan ollut ihan samaa viehätystä.

Voisi toki pelata nyt uudella koneella nuo ja katsoa, että mikä niissä mättäsi.

Itse en ole tainnut mitään peliä fanittaa niin paljon kuin ensimmäisiä Tomb Raidereita. Tosin aika äkkiä se laimeni, viimeistään kolmosen kohdalla.

Reboot oli sitten taas ihan huikea koska sitä ennen olin kokenut että Uncharted hoiti seikkailut paremmin, joten kun Lara lähti vähän samoille linjoille niin olin tietysti innoissani. Sitten tuli ne kaksi jatko-osaa eikä ne enää sitten niin innostaneet. Ihan hyviä pelejä mutta jotenkin ei enää ollut samanlaista intoa.

Viimeisimmät kaksi remasteroitua trilogiaa, tarkemmin ottaen pelit 1-4 on taas maistuneet tosi hyvin. Ehkä sen vuoksi että ne eivät nimenomaan ole sitä samaa mitä jo on useampi erilainen peli olemassa. Itse asiassa itsellä ei tule samanlaisia pelejä kauheasti edes mieleen. Ehkä Soul Reaverit on palikan pyörittelyineen ja kiipeilyineen vähän sinne päin.

Odotan mielenkiinnolla mitä uusi peli tarjoaa ja varsinkin, jos se on enemmän niitä alkuperäisiä kuin Unchartedia.

Ihka ensimmäinen Tomb Raider -peli on jäänyt mieleen yhdeksi lapsuus/nuoruusajan parhaimmistoon. Olin itse yläasteella kun peli julkaistiin ja muutaman kaverin kanssa pelailtiin sitä samaan aikaan. Aamuisin tuli aina tuntien alkua odotellessa juteltua, miten pitkälle kukin oli edellisenä iltana pelissä päässyt ja jos joku oli jäänyt jumiin niin siinä sai aina sitten vertaistukea samalla. Ei sitä tuolloin tullut ajateltua, miten kankealta se Laran ohjaaminen tuntui tai miten vaikeita jotkin kentät olivat. Yritin tuossa remasteroitua versiota ottaa työstöön pleikalla, mutta jätin aika nopeasti kesken, mutta pitäisi ehkä antaa uusi mahdollisuus nyt tämän julkistuksen myötä. Mielenkiintoista kyllä nähdä, millainen peli sieltä tulee aikanaan!

Mielenkiintoinen teoria on myös se että julkistettaisiin kaksi eri Tomb Raideria. Eidos Montreal = Tomb Raider (2026) ja Crystal Dynamics = Tomb Raider 12 (2027). Paljon on hypeaä ja odotukset kovat. Tomb Raider fanit on syöneet hyvin viimeaikoina originaalien remasterian avulla joten toivotaan että se jatkuu.

Ylös Bottom