Lopputekstit tuli ruutuun.
Nintendon uusin häröilypeli räjäytti pankin kun möi ensimmäisen kolmen kuukauden aikana 8 miljoonaa. Jos ihmettelee mihin pelin viehätys perustuu, tämän pelaaminen on helppo tapa saada päivän naurut. Pelissä riittää kohellusta kuin vanhoissa hyvän ajan komedioissa. Tämä on minun ensimmäinen tutustuminen sarjaan, en ole pelannut sarjan muita osia DS:llä tai 3DS:llä.
Pelissä luodaan aluksi muutama mii hahmo, jotka pyörivät kylillä. Jos miit saadaan pidettyä tyytyväisenä, kylän toivomuslähteellä olevia toivomuksia pääsee lunastamaan omaksi ja niillä saadaan tehtyä saaresta monipuolisempi. Yksi ilmeinen tapa saada miit pysymään tyyväisenä on parittaa ne keskenään. Se on aika hidasta puuhaa vaikka hahmoilla on koko päivä aikaa seurustella. Ovat kovia flirttailemaan keskenään, mutta rakkauden tunnustuksiin kova kynnys, johon pelaaja voi auttaa minipelissä, jossa torjutaan epäolennaiset ajatukset.
Mii hahmoja ei saa päivässä menemään naimisiin. Peli pyörii vaikka se ei olisi käynnissä ja yöllä ihmissuhteet nytkähtävät aina johonkin suuntaan, joko parempaan tai huonompaan. Peliä on tarkoitus pelata pienissä erissä, sillä kylältä loppuu nopeasti tekeminen, jos sinne jää pitemmäksi putkeksi. Yleensä tunnin pelaamisen jälkeen on aika laittaa peli muhimaan yön yli, jolloin asukkaat keksivät taas jotain kieroa.
Uusia mii hahmoja saa kylään joko valikosta, tai sitten naimisissa olevat hetero miit voivat tehdä uusia hahmoja keskenään. Raskaus kestää pari päivää siitä kun pelaaja on kannustanut lasten tekoon. Pelaaja voi päättää lapsen ominaisuuksista ja lapsi kasvaa heti hetkessä isoksi, jotta pääsee hengaamaan kylillä. Asuu sentään vanhempien luona jos haluaa pitää sen kylillä.
Pelissä on avoin loppu, mutta lopputeksit saa kyllä ruutuun kun hakee toivomuslähteeltä tietyn toivomuksen. Minulla oli pelikellossa 50 tuntia kun otin vastaan tämän tietyn toivomuksen. Lopputekstien yhteydessä saa top listan, kenen kyläläisten kanssa on koheltanut eniten. Minulla eniten huomiota oli saanut Bodari, joka antoi minulle eritys lempinimen saamansa huomion johdosta.
Kyllä tämä minulla vuoden top listalle pääsee, mutta kilpailu ykköspaikasta on kovaa! Arvosana: 5/5.
Lopputekstien jälkeen tulee top lista kenenkä mii hahmojen kanssa on koheltanut eniten.
Muita omia kuvakaappauksia: