Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tony Hawk's Proving Grounds

Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

THPS2 ja 3 on totaalisen antiikkisia pelattavuudeltaan THPS4:ään ja siitä eteenpäin verrattuna. THUG otti vielä ison harppauksen nelosesta, sen jälkeen on tullut vain hiomista, joka tosin ainakin minulle riittää. THUG oli kuitenkin sen verran lähellä täydellisyyttä kontrollien monipuolisuudeltaan, ei siihen enää paljon pysty lisäämään. Hiominen ja uudet (hyvin suunnitellut) kentät riittävät minulle, jotta TH-sarjan ostamista voi jatkaa. On se kuitenkin sen verran mahtava sarja. Project 8 oli tosin harha askel todella liioitellun animointinsa vuoksi, mutta Proving Grounds on tässä suhteessa onneksi huomattavasti parempi. Ainoa mikä huolestuttaa on se, ovatko kaupungit yhtä kiinnostavia kuin yksittäiset kentät..
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Cyrus1 sanoi:
Ainoa mikä huolestuttaa on se, ovatko kaupungit yhtä kiinnostavia kuin yksittäiset kentät..
Yksi kaupunki on mielestäni huonompi kuin monta eri kenttää, koska kun kyllästyy siihen kaupunkiin, niin ei jaksa enää pelata. Jos olisi monta eri kenttää niin voisi aina kyllästyttyä vaihtaa toiseen kenttään...
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

player_fin sanoi:
Yksi kaupunki on mielestäni huonompi kuin monta eri kenttää, koska kun kyllästyy siihen kaupunkiin, niin ei jaksa enää pelata. Jos olisi monta eri kenttää niin voisi aina kyllästyttyä vaihtaa toiseen kenttään...

Niin ja muutenkin pelottaa se, että Tony Hawkin yksi mahtavimpia puolia eli se miten eri ihmiset pystyvät käyttämään samaa tilaa niin eri tavoin luovasti häviää, koska yksi iso kaupunki levittää skeittauksen todella laajalle alalle.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Ensin luulin Piben vitsailevan, mutta hämmästyin kun huomasin hänen olevan tosissaan. Mielestäni monipuolisuus ja nopeita refleksejä vaativat nappienpainelusarjat eivät tarkoita että pelissä on syvyyttä. Ja aina sanotaan että "miks kaiken tarvitsee olla realistista plaaplaa" mutta kun skate on ensimmäinen hyvin tehty realistinen skeittauspeli. on autopeleilläkin realistiset ja arcade-pelinsä. Yleensä juuri simulaattoreiden yhteydessä puhutaan että pelissä on syvyyttä.

Skatessa skeittaus näyttää siltä itseltään ja jo hieman perustemppua vaativammat trickit vaativat hieman harjoittelua. minusta tämä on syvyyttä.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Fool_ sanoi:
Ensin luulin Piben vitsailevan, mutta hämmästyin kun huomasin hänen olevan tosissaan. Mielestäni monipuolisuus ja nopeita refleksejä vaativat nappienpainelusarjat eivät tarkoita että pelissä on syvyyttä.
Pelissä on syvyyttä silloin, kun nuo mainitsemasi ominaisuudet on pakollisia pelatessa ja sen lisäksi ihmiset voi keksiä yhdessä pienessä kentässä uusia ja uudestaan uusia tapoja toteuttaa asioita vuosi toisensa jälkeen. Sen lisäksi jengi keksii omaperäisiä no manualeja, transfereita ja yleistä kikkailua pelimekaniikalla.

Mikäs on pelin syyvydelle kriteeri, jos siihen ei sisälly nämä seikat: uskomaton monipuolisuus, loputtomat erilaiset pelaamistavat, loputon pelaajana kehittyminen niin että rajaa ei yksinkertaisesti voi tulla vastaan, reflexejä ja kenttätuntemusta vaativa pelimekaniikka, oman ukon temppuskaalan tunteminen ja omaksuminen läpikotaisin sekä mahdollisesti temppuskaalan vaihtaminen ja uuden tyylin opetteleminen, ym. ym.

Pelissä on loputtomasti asioita tehtäväksi jos vaan löytyy halua kehittyä pelaajana. Mielestäni Tony hawk on yksinkertaisesti maailman syvällisin ja monipuolisin peli kontrolleiltaan sekä rajattomien mahdollisuuksien pelikenttänä.

EDIT: Ja nyt vasta huomasin tajusin että kirjoitit näin:
Fool_ sanoi:
Skatessa skeittaus näyttää siltä itseltään ja jo hieman perustemppua vaativammat trickit vaativat hieman harjoittelua. minusta tämä on syvyyttä.
Siis tony hawkissa kaikki tekeminen vaatii uskomattoman paljon opettelua. Jos haluat edes osata spinnata ukkoa jokaisessa välissä 180 astetta ja aina kuin mahdollista 360 tai enemmän, tarvitsee harjoitella pitkän aikaa. Siihen päälle kun opettelee kaikki muut lukemattoman monet asiat mitä pelissä pitää harjoitella, niin aikaa onkin mennyt vuosia ja vuosia eikä silti osaa kylläkään kaikkea. En usko että skatessa löytyy asiaa mitä ei osaisi tehdä kun on harjoitellut yli 5 vuotta. Tony hawkissa löytyy ja menee kevyesti enemmänkin aikaa, jos haluaa kaiken onnistuvan sulavasti ja haluaa vielä hyödyntää opittuja taitoja normaalissa pelaamisessa.

EDIT: Tässä taas yksi video cyruksen sivulta kun maailman paras haukkaaja omalla osa-alueellaan vähän mättää
http://cyrusq.1g.fi/videot/gonz_scoo1.avi

Tuollaiseen ei pysty moni ihminen maailmassa ja tämäkin jannu on harjoitellut vuosia ja taas vuosia että pystyy toteuttamaan asioita mitä videossa tapahtuu.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Pibe sanoi:
Pelissä on syvyyttä silloin, kun nuo mainitsemasi ominaisuudet on pakollisia pelatessa ja sen lisäksi ihmiset voi keksiä yhdessä pienessä kentässä uusia ja uudestaan uusia tapoja toteuttaa asioita vuosi toisensa jälkeen. Sen lisäksi jengi keksii omaperäisiä no manualeja, transfereita ja yleistä kikkailua pelimekaniikalla.

Mikäs on pelin syyvydelle kriteeri, jos siihen ei sisälly nämä seikat: uskomaton monipuolisuus, loputtomat erilaiset pelaamistavat, loputon pelaajana kehittyminen niin että rajaa ei yksinkertaisesti voi tulla vastaan, reflexejä ja kenttätuntemusta vaativa pelimekaniikka, oman ukon temppuskaalan tunteminen ja omaksuminen läpikotaisin sekä mahdollisesti temppuskaalan vaihtaminen ja uuden tyylin opetteleminen, ym. ym.

Pelissä on loputtomasti asioita tehtäväksi jos vaan löytyy halua kehittyä pelaajana. Mielestäni Tony hawk on yksinkertaisesti maailman syvällisin ja monipuolisin peli kontrolleiltaan sekä rajattomien mahdollisuuksien pelikenttänä.

EDIT: Ja nyt vasta huomasin tajusin että kirjoitit näin:

Siis tony hawkissa kaikki tekeminen vaatii uskomattoman paljon opettelua. Jos haluat edes osata spinnata ukkoa jokaisessa välissä 180 astetta ja aina kuin mahdollista 360 tai enemmän, tarvitsee harjoitella pitkän aikaa. Siihen päälle kun opettelee kaikki muut lukemattoman monet asiat mitä pelissä pitää harjoitella, niin aikaa onkin mennyt vuosia ja vuosia eikä silti osaa kylläkään kaikkea. En usko että skatessa löytyy asiaa mitä ei osaisi tehdä kun on harjoitellut yli 5 vuotta. Tony hawkissa löytyy ja menee kevyesti enemmänkin aikaa, jos haluaa kaiken onnistuvan sulavasti ja haluaa vielä hyödyntää opittuja taitoja normaalissa pelaamisessa.

EDIT: Tässä taas yksi video cyruksen sivulta kun maailman paras haukkaaja omalla osa-alueellaan vähän mättää
http://cyrusq.1g.fi/videot/gonz_scoo1.avi

Tuollaiseen ei pysty moni ihminen maailmassa ja tämäkin jannu on harjoitellut vuosia ja taas vuosia että pystyy toteuttamaan asioita mitä videossa tapahtuu.


Hmm varmaa puhut eripelistä nimittäin ne haukat mitä oon pelannu (thp,thp2,thp:ug,project8 ja tän demo) ja thp2:sen jälkeen sarja on ollut kauheeta paskaa lähinnä sen takia, et tuntuu niin loppuun kuluneelta peliltä. Kyllähän sitä jos tarpeeks fanittais ni noita juttuja vois väittää pelistä ku pelistä. Noh kaippa jollai on sit iskostunut pelisarjan fanitus niin syvälle selkärankaa et se ei lähe pois oli julkasujen taso mitä tahansa.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Sarjan fanitus...? Siis voin kyllä sanoa jos joku osa on täyttä kuraa: THP8 oli täysi susipaska surkea kömötekele. Kyllä se Tony Hawk noin yleensä vaan oikeasti on monipuolinen legendapeli, vaikka sitä ei kaikki pakosti tajua. Vaikka itse en pidä esim. Virtua Fighteristä, tajuan kyllä että se on monipuolinen ja haastava tappelupeli. Tony hawk saa nykyään sellaista vihaa osakseen, ettei jengi voi myöntää sen hyvyyttä. Ja nyt tuli tämä "skedekansan" uusi muoti-ilmiö - "Skate."

Aika liitti peli tuo skate. kyllä... Se ei silti tarkoita sitä, että tony hawk olisi kuraa. Tony hawk on omalla osa-alueellaan maailman paras peli. Sille ei edes ole haastajia, koska toista samanlaista peliä ei ole olemassa.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Kauheata skeidaa demon perusteella. Harmi. THPS 3-4 ja THUG olivat kyllä loistavia pelejä. P8 on itellä lainassa, joka on ihan ok peli, mutta ei enään jaksa niin paljon kun nuo edelliset pelit. Toivotaan että sarja matkii skaten realistista linjaa.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Kyllähän noita 200mil komboja tuli joskus mätettyä ja vieläpä ihan innolla monta tuntia päivässä. (en mä mikään hyvä ollu kyllä koskaan), mutta jotenkin kun oli skaten pelimekaniikkaan päässy sisään, ni ei pystynyt palaamaan takaisin. T.Haukka oli vaan LAME.

Ymmärrän toki täysin piben kannan.

Vituttaa muuten vieläkin, ku Thug tuli JUST ku olin kehittänyt täydellisen kasinmuotoisen robolinjan thps4:n lontoo-mapissa, jota KAIKKI olis alkanut mitä todennäköisimmin käyttää (se oli sillon sitä aikaa ku pelattiin TA:ta ja tehtiin piste-enkkoja) :D

Sain sillon paremmin pisteitä siitä ku cyrus ja se joku 008 samaisessa mapissa, vaikka olin huomattavasti kehnompi pelaaja.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

minä pidän haukkoja helvetin hyvinä vaikken edes ole mikään combo friikki.
pelaan tarinan läpi ja siinä se.
välillä useampaan kertaan eri ukolla mutta mitään comboiluja en jaksa ollenkaan.
silti pidän tätä paljon parempana kuin skatea koska tätä on hauska pelata.
skatessa ei ole mitään hauskaa.
ehkä skedeejät tykkää siitä että joutuu samaa kohtaa koittamaan miljoona kertaa mutta minä en.
onhan se tosielämässä varmaan hienoa kun sadannen yrityksen jälkeen oppii tekemään kickflipin mutta peleissä tuo ei vaan toimi.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

pelle sanoi:
onhan se tosielämässä varmaan hienoa kun sadannen yrityksen jälkeen oppii tekemään kickflipin mutta peleissä tuo ei vaan toimi.

Tai sit voi olla, ettei se toimis sulla tosielämässäkään. Toiset tykkää äidistä jne...
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

sinappipipo sanoi:
Tai sit voi olla, ettei se toimis sulla tosielämässäkään. Toiset tykkää äidistä jne...

tuo on virheellistä informaatiota.
KAIKKI tykkää tyttärestä ja tämä johtuu siitä että kaikki naiset on jonkun tyttäriä mutta ne kaikki ei ole äitejä.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Offtopiccia jatketaan.. Meinaan sitten on niitä, joille se tytär pitää olla myös äiti.. Ja sitten on vielä ne, joille se pitää olla se tytär.. Tai siis, annetaan olla, ennenkuin tää menee ihan pelleilyksi.

Eniveis, demon perusteella THPG vaikutti paremmalta kuin Project 8 (ei mitenkään vaikeata).. Tulee kyllä hommattua kummatkin pelit. Mulle nuo Haukat ovat aina olleet fiilistelyä. :)
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Eipä ollut Proving Ground kovinkaan kummosen oloinen. Piben kannan kyllä ymmärrän täysin ja itselleni paras haukka varmaankin on ollut THUG, vaikka THPS2:sta löytyykin lämpimät muistot. American Wasteland meni vähän jo överiksi, ja sen jälkeen en olekaan koskenut sarjaan. Hyvä niin.

"THPG" on selkeästi mennyt takapakkia. Animaatiot ovat huonontuneet yhä enemmän jollekin aivan oudon luonnottomalle tasolle. Muutenkin pelimekaniikka ja demokentän arkkitehtuuri oli varsin ankeaa.
Kyllähän Skate itseäni enemmän innostaa ja sen pelimekaniikan oppiminen on aikaa vievää, mutta myös mielenkiintoista. Varmaan olen pelannut haukkoja yhtä kauan kuin olen IRL rullannut, eli sen 8 vuotta. Rullalautailu kehittyy ja niin tekee myös pelit. Tosin Haukan kohdalla en enää käyttäisi mitään kehittymiseen viittaavaa. Skate on huomattavasti mielenkiintoisempi vaihtoehto, ja kun tajuaa kontrollit niin temput luonnistuvat yhtä tietoisella tavalla kuin Haukoissakin. Totutteluahan tuo vaatii, mutta itse olen myyty. Syy miksi hankin Msoft-lootan oli juuripa hyvinkin Skate.

Saapa nähdä miten tämä Haukka pärjää arvosteluissa. Hankintalistalle tämä ei missään nimessä päädy.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

sinappipipo sanoi:
Kyllähän noita 200mil komboja tuli joskus mätettyä ja vieläpä ihan innolla monta tuntia päivässä. (en mä mikään hyvä ollu kyllä koskaan), mutta jotenkin kun oli skaten pelimekaniikkaan päässy sisään, ni ei pystynyt palaamaan takaisin. T.Haukka oli vaan LAME.
Niin, eli et päässyt tony hawkissa vielä edes alkuun ja sen takia skate tuntuu niin hienolta. Itsekin luulin TA-mätöissä, että onkos se tony hawk nyt sitten tässä? En jaksanut enää pelata ja tyydyin kattomaan kun kiirus pelasi. Sitten alkoi kehittyä improvisointipelaaminen ja pääsi näkemään videoita miten jengi vetää, niin innostus alkoi taas ja pelaaminen ja ymmärtäminen kasvoi. TA:ta ei jaksanut enää edes ajatella.

Haukka ei ole LAME, muuta kuin TA-pelinä.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Pibe sanoi:
Niin, eli et päässyt tony hawkissa vielä edes alkuun ja sen takia skate tuntuu niin hienolta. Itsekin luulin TA-mätöissä, että onkos se tony hawk nyt sitten tässä? En jaksanut enää pelata ja tyydyin kattomaan kun kiirus pelasi. Sitten alkoi kehittyä improvisointipelaaminen ja pääsi näkemään videoita miten jengi vetää, niin innostus alkoi taas ja pelaaminen ja ymmärtäminen kasvoi. TA:ta ei jaksanut enää edes ajatella.

Haukka ei ole LAME, muuta kuin TA-pelinä.
vitut, mä olin messissä thugin ja thawinkin aikaan. Thug2 jäi suosiolla väliin. Mut koko th-suomiskenehän vähän kuivui kasaan thugin alussa. Mulle alkoi mennä aivan liian pimeeks koko peli ja mielummin lausuin itselleni juustoiset "let's get out and go skate", kuin aloin pähkäilemään, onko hahmoni stylish??++ eikai sillä oo wnb vaatteet!11 Mulle se oli lähinnä ajanvietettä ja kun löytyi suomalaisia joiden kanssa jauhaa paskaa, niin mikäs sen parempaa. Mutta kuten sanoin, ei jaksanut kiinnostaa enää sitten kun ei "saanut" enää ottaa trick attackia tai vaikka läpällä firefightia.

Ja yksinpelinä nuo nyt on aivan turhaa sheissea, kun skaten makuun on päässyt.
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

sinappipipo sanoi:
vitut, mä olin messissä thugin ja thawinkin aikaan. Thug2 jäi suosiolla väliin.
Siis meinasin ettet päässyt tony hawkissa pelinä alkua pidemmälle, jos jäit sinne fire fight / TA -tasolle, joten en voi ottaa sinunkaan LAME-juttuja hirveän tosissani. Jos ei tiedä mistä pelissä on kysymys, saattaa se tuntuakin aika lamelta. Tämä tukee hyvin mielipidettäni:

sinappipipo sanoi:
mielummin lausuin itselleni juustoiset "let's get out and go skate", kuin aloin pähkäilemään, onko hahmoni stylish??++ eikai sillä oo wnb vaatteet!11
Jepjep.

sinappipipo sanoi:
Ja yksinpelinä nuo nyt on aivan turhaa sheissea, kun skaten makuun on päässyt.
Jotain asiaakin sentään seassa, jos tarkoitat uramoodia.

EDIT: Missä kentässä ja missä tony hawkissa muuten teit yli 200mil komboja? Ei sillä etten uskoisi, mutta itse en nähnyt sinua tekemässä niin paljoa pisteitä jos olet yksi niistä veljeksistä (aleksi ja walmari muistaakseni nimet?)
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Pibe sanoi:
Siis meinasin ettet päässyt tony hawkissa pelinä alkua pidemmälle, jos jäit sinne fire fight / TA -tasolle, joten en voi ottaa sinunkaan LAME-juttuja hirveän tosissani. Jos ei tiedä mistä pelissä on kysymys, saattaa se tuntuakin aika lamelta. Tämä tukee hyvin mielipidettäni:

Jotain asiaakin sentään seassa, jos tarkoitat uramoodia.

EDIT: Missä kentässä ja missä tony hawkissa muuten teit yli 200mil komboja? Ei sillä etten uskoisi, mutta itse en nähnyt sinua tekemässä niin paljoa pisteitä jos olet yksi niistä veljeksistä (aleksi ja walmari muistaakseni nimet?)

Siis täähän oli vasta thawin east L.A:ssa(en oo varma, mutta kuitenkin se, missä oli ne metroraiteet/monorail), kun niistä spineistä vedettiin jotain älyttömiä triplafrontflipysisatasia. Ja sit Kyoto tais kans olla aika kova sana.

Thp4:ssä tais tosiaan olla ta:t jotain 10milj luokkaa paitsi jossain SF:ssä :D

Sanoin jo ekassa viestissä, että ymmärrän sun kannan. Ihan turhaan aloit tästä väittelemään. Mua ei vaan huvittanut alkaa opettelemaan mappeja ulkoa ja hiomaan luovaa näpyttelytekniikkaa huippuunsa. => thaukat ei tarjoa enää juuri mitään. Kyllähän niitä parhaita katsoessa sai aina ihailla sitä skilliä mikä niillä oli, mutta aika harva näiden haukkojen pelaajista osaa pelata niitä silleen, kun ne on "tarkoitettu" pelattavaksi. Monet pelaa niitä skeittauksen takia. OMG!1 (nyt on parempaa tarjolla.)

Olin se toinen niistä veljeksistä Aleksi (tää nimimerkki walmari itseasiassa pelas thugiakin aika pitkään)
 
Vastaus: Tony Hawk's Proving Grounds

Pitää olla kyllä aikamoinen nakkisormi jos TH:ta pelatessa pitää oikein opetella perusflipit. Tuolla aiemmin Pibe mainitsi nimittäin että Haukoissa KAIKKI temput vaativat opettelua. Minusta tämä on juuri Skaten ominaisuus. Ja skatessa tuntuu vielä monipuolisemmalta tämä ympäristön käyttäminen. Ei siihen tarvita metrien korkuisia ollieita ja muuta epärealismia. Skaten monipuolisuus ja syvyys tulee realismista, realististen temppujen haastavuudesta ja juuri siitä ympäristön monipuolisesta ja mielikuvituksellisesta hyödyntämisestä.

Pähkinän kuoressa Haukkojen ja skaten ero: Haukoissa yksittäisten temppujen tekeminen on kuin lasten leikkiä, vasta miljoonakomboissa haastavuus tulee esiin. Skatessa jo yksittäiset tempput (alussa jopa ollie ja perusflipit) ovat haastavia, komboista puhumattakaan.

Mielipide perustuu omiin kokemuksiin.
 
Ylös Bottom