Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Top 10 pelit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja From Finland
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Top 10 pelit?

1. NHL 94 (Sega Mega Drive)
2. Street Fighter 2
3. Sonic 3 & Knuckles
4. Trials Fusion
5. Streets of Rage 2
6. Mortal Kombat 9
7. Bionic Commando Rearmed
8. The Last of Us
9. Mega Man 3
10. Mortal Kombat

1. NHL 94 (Sega Mega Drive)

Onneksi täällä osataan arvostaa sitä parasta lätkäpeliä!

Ikää on tullut 30 mittariin ja ihan pienestä asti on tullut pelattua. Viimeiset vuodet on ollut aika hiljaista, lähinnä sen takia että oikeasti kiinnostavia pelejä ei vain ole. Nykyään pelit tuntuvat siltä että niihin on uhrattava liian paljon aikaa että oppisi pelin, tai että pelin pelaisi läpi.

Mutta tässäpä ne, fiilispohjalta ja osittain rankattu niin kuin itse muistelen niitä ensimmäisen kerran pelanneeni.

1. Metal Gear Solid 1 -> Muistan edelleen ensimmäisen läpipeluukerran, kaikkine juonikoukeroineen.
2. NHL 94 -> Tämä on PSP-vanhuksella emulaattorina, edelleen se paras käsikonsolipeli esim. lentomatkoille! Täydellisen yksinkertainen lätkäpeli.
3. Uncharted 2 -> Parhaat maisemat mitä olen nähnyt. Shangri-La sekä pelin rytmitys täyttä timanttia.
4. Rock n' roll racing -> Viihdyttävin "micro machines" -autopeli, ehkä kovimmilla midimusiikeilla! Tämän pelin pariin jaksaa aina palata.
5. Super Mario Galaxy -> Upea maailma ja tasoloikka. Varsin viihdyttävä
6. Grand Theft Auto V -> Ison pelilafkan kirkkain helmi. Hahmot ja huumori.
7. God of War -> Helppo tarttua ja lähteä kohti päämäärää, Pandoran lipasta.
8. Final Fantasy VII -> Vanhoilla päivillä on muutaman kerran yritetty pelata uudestaan, mutta ei vaan tahdo jaksaa. Silti aikoinaan ehdotonta parhaimmistoa.
9. Soulblade -> Namcon paras tappelupeli, johon Soul Caliburit eivät koskaan yltäneet.
10. International Track & Field -> Kokiskorkki ja 100m uinti.

Nopea listaus peleistä, jotka ovat tarjonneet mieleenpainuvia kokemuksia. Pelisarjoista otin mukaan vain yhden (mielestäni parhaan) edustajan, ja nykygenin jätin kokonaan pois, koska siihen ei vielä ole riittävää etäisyyttä. Jotain olennaista saattoi unohtua, mutta tällä mennään nyt:

1. Final Fantasy VII
(PS). Tätä en ole vuosiin pelannut, mutta teki aikanaan lähtemättömän vaikutuksen.

2. The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES). 90-luvun alkupuolella ei ollut nettiä vielä kenelläkään, joten löydettyjä salaisuuksia (niitähän riitti!) kuiskuteltiin pihaleikkien yhteydessä.

3. The Last of Us (PS3). Nykypeleistä moni unohtuu hyvinkin nopeasti, tämä ei. Kyllä te tiedätte.

4. Super Mario Bros. 3 (NES) / Super Mario World (SNES). Niin loistavia tasoloikkia molemmat, että en kyennyt arvottamaan toista toisen edelle.

5. Metroid Prime (GameCube). Retro Studios yllätti kaikki siirtämällä klassisen pelisarjan täydellisesti kolmanteen ulottuvuuteen. Uskomaton tutkimusmatka Tallon IV -planeetalla. Prime ei ole FPS, vaikka siltä näyttääkin, vaan painopiste on seikkailussa.

6. Resident Evil (PS, 1996). Uuden Pleikkarin ostajille tämä oli ensimmäinen "isojen poikien" peli. Olihan se jännä, jopa pelottava. Nykypäivänä auttamattomasti vanhentunut, mutta aina muistoissa.

7. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (PS2). Ei välttämättä sarjan paras peli sittenkään, mutta muistan vieläkin massiivisen hypen, jonka tämä nostatti. Hypetyin muiden mukana, ja lopulta kun MGS2 julkaistiin ja sitä pääsi omin pikku kätösin testaamaan, oli monella nuorella miehellä bokserit kermassa.

8. Silent Hill 2 & 3 (PS2). En taas osannut päättää, kumpi kuuluu listalle, eli molemmat mukaan. Psykologista kauhua, joka hiipii ihon alle. Aiheuttivat joskus niin epämukavan olon, että oli pakko keskeyttää pelituokio.

9. Journey (PS3) Joillekin "taidepaskaa", toisille kokemus isolla K:lla. Peli ei selitä mitään, joten itse kukin tulkitsee sen omalla tavallaan. Jäänyt vähälle huomiolle, koska ei sisällä eeppisiä räjähdyksiä.

10. Portal 1 + 2
(PC, konsolit). Modernia, juonikasta pulmanratkontaa, joka vaatii ajattelua "portaaleissa". Huumoria mukana. GLaDOS ja Companion Cube <3. Tietäjät tietää.

1. Dragon age origins
2. Last of us
3. Witcher 3
4. Destiny (1700h takana niin kyllä se minun top 5 peleihin kuuluu :D)
5. GTA V
6. Walking dead
7. GTA San Andreas
8. Mario 64
9. Pokemon Gold
10. Golden eye 64.

Top 4 ihan selkeä, Dragon age löytyi joskus cittarin alelaarista 15e hintaan ja voi vitsi että oli huikea kokemus!
Last of us oli kanssa uskomattoman upea ja kaunis tarina. Witcher 3:n maailma on niin älyttömän upea ja kaunis, lisäksi tarina loistava. Destiny on taas ollut minulle se peli mikä vei minun pelaamisen monipuolisemmaksi, enkä enää pelaa vain yksinpelejä. Olen saanut tutustua Destinyn kautta moniin hyviin tyyppeihin joiden kanssa pelaillaan nyt kaikkea muutakin esim. Overwatchia, Divisionia, rocket leaguee jne. Meillä on semmoinen 10h porukka mikä on ihan täysin lähtenyt liikkeelle Destinystä.

1) Witcher 3 lisäosineen
2) Half-Life 2 lisäosineen
3) Dragon Age Origins
4) Eye Of The Beholder 2
5) Skyrim
6) Fallout New Vegas
7) Mass Effect 2
8) The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
9) Leisure Suit Larry 2
10) Shogun Total War

Ninja Gaiden, Hitman, GTA Vice city, Test Drive 3, Jade Empire, Halo, Elvira ym. ym.

Ylös Bottom