Top-5 Suosikkihahmonne VF4 Evossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tetsuken-jin1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tetsuken-jin1

New Member
Tuli nyt mieleen pistää tällainenkin keskustelu tänne: Mitkä 5 hahmoa on suosikkihahmojanne Virtua Fighter 4 Evolutionissa. Omat suosikkihahmoni ovat:

1. Lei Fei
2. Kage-Maru
3. Jacky Bryant
4. Akira Yuki
5. Vanessa Lewis

Vastaus: Top-5 Suosikkihahmonne VF4 Evossa

Shun on ainoa jolla todella pelaan. Muut suosikit on Jeffry, Goh, Lei Fei ja Brad.

Vastaanpa tähän nyt iltani ratoksi. Eli:

1. Pai
Muistaakseni ensimmäinen hahmo, jolla oli käytössään reversalit (VF/VF2). Itse vain jotenkin pidin mahdollisuudesta kääntää vastustajan hyökkäykset eduksi. Nopea liikkeissään ja helppo hallita. Ehdoton suosikki ollut aina, osasyynä se, että tämän hahmon kanssa minulla on mahdollisuus voittaa vs.-matseja.

2. Akira
Teoriassa pelin tehokkain hahmo (ja mielestäni hyvinkin selvästi). Nopea ja vahva. Pelin tasapainon tietenkin pelastaa se, että Akira on aivan tajuttoman vaikea oppia hallitsemaan hyvin. En minä tällä oikeasti ketään ihmistä vastaan saa mitään aikaan mutta pieni DLC-harjoittelu pelisession aluksi lämmittää sormet (ja hiostaa kainalot) mukavasti. Ikuisuusprojektina tätä hahmoa silloin tällöin harjoittelen.

3. Lei-Fei
VF4:ssa mukaan tullut hahmo. Tiesin jo ennen pelin hankkimista, että tulen pitämään tästä hahmosta. Pelin stance-kuningas. Pelin sabaki-kuningas. Yksi visuaalisimpia hahmoja koko pelissä, liikkeet ovat lennokkaita ja näyttäviä. Minusta suhteellisen helppo oppia vaikka lukuisat stancet saattavat aluksi hämätäkin (ja "pro-pelaajat" eivät suosittele Leitä aloittelijoille juuri sen takia, että hahmo toimii hieman eri tavoin kuin muut. Sama koskee Shun Ditä).

4. Goh
Evon uusista naamoista minusta se "coolimpi". Vahva heittopeli ja vahva...öh heittopeli. Vaatii hirvittävän määrän kokemusta, sekä pelistä että mieluiten myös vastustajasta, jotta voittamisesta olisi toiveita. Tyylikäs hahmo kuitenkin, liikelista vain kaipaisi hieman kohennusta. Sopii parhaiten meedioille ja japanilaisille refleksihirviöille.

5. Jacky/Sarah/Lau
Siinä oikeastaan loput hahmot, joita tulee käytettyä silloin tällöin. Kaikki melko simppeleitä pelata, stancesta riippuvat combot toki sotkevat hieman aloittelijaa (kuten minua). Jackylla on monen stringin lopuksi hauska backstep, joka luo mukavaa illuusiota hirvittävän liikkuvasta hahmosta (noh, voihan sillä oikeasti jotain väistääkin). Sarahilla on flamingo, josta saa aikaiseksi kaikkea kivaa ja siitä voi lähes täysin turvallisesti hypätä pois (mikä näyttää hienolta mutta toisaalta guard-nappi on myös keksitty). Lau vaan on ihmeen nopea ja vahva vanhaksi, sairaaksi mieheksi. Nämä ovat ne hahmot, joilla peliin tutustuminen Pain ohella kannattaa aloittaa.

Shinta sanoi:
ja "pro-pelaajat" eivät suosittele Leitä aloittelijoille juuri sen takia, että hahmo toimii hieman eri tavoin kuin muut. Sama koskee Shun Ditä.
Itse aloitin Virtua Fighterien pelaamisen 2002 VF4:llä. Pelasin viikon satunnaisesti valituilla hahmoilla, mutta ensimmäinen hahmo johon todella keskityin oli Shun Di, jolla pelaan nykyisinkin. Omasta mielestäni Shun Di on todella helppo hahmo oppia ja käyttää. Kiskotaan vaan huikkaa niin maan penteleesti ja rangaistaan kybällä sitten kun on tarpeeksi pää täynnä!

Siis Shun Dilla otetaan huikkaa! Jos otat itse liikaa huikkaa pelaaminen saattaa vaikeutua merkittävästi.

Neonomide sanoi:
Tai helpottua. Riippuu juomasta. :cool:
ED pitää hereillä ja jaksaa pelata yön yli jne.

Shun Di on muuten syntynyt vuonna 1912 eli kaveri on nyt 92 tai 93 vuotta vanha ja se vetää huikkaa niin maan penteleesti! Millä pirulla se on edelleen hengissä ja toimii vielä yrtti lääkärinä!?

Niin, sitä olen miettinyt kyllä vähän. Kuinka yli 90-vuotias voi niin hyvin tapella. :eek: No, peleissä on kaikki mahdollista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Neonomide sanoi:
Pojat ei ole tainneet nähdä jackie Chan leffaa Drunken Master? :rolleyes:
Kyllä olen! Olen nähnyt myös Legend of the Drunken Masterin, mutta aito Drunken Master on paljon parempi! Pelasin toki Shunilla jo ennen tuota leffaa, mutta se vain innosti lisää, kuten 2. sija Rautanyrkki 5 turnauksessa. Pakko ruveta taas pelaamaan VF:ää.

ZappaHDRA sanoi:
Kyllä olen! Olen nähnyt myös Legend of the Drunken Masterin, mutta aito Drunken Master on paljon parempi! Pelasin toki Shunilla jo ennen tuota leffaa, mutta se vain innosti lisää, kuten 2. sija Rautanyrkki 5 turnauksessa. Pakko ruveta taas pelaamaan VF:ää.

Jep, näin pääsi käymään. Me "luovutettiin" VF4Evon hopeatila pesunkestävälle 2D-miehelle. Pitäisi varmaankin itsekin treenata vähän (äh, lahjattomat harjoittelee...) Shun kyllä jyrää valon nopeudella kunhan on vetänyt tarpeeksi pohjia, THR sanoikin että "ei se auta vaikka tietää mitä sieltä tulee, se tulee niin nopeasti". Hassua, minuun alkoholilla on yleensä liikkeitä hidastava vaikutus. Onnea vaan vielä kerran.

Shinta sanoi:
Jep, näin pääsi käymään. Me "luovutettiin" VF4Evon hopeatila pesunkestävälle 2D-miehelle.
On se vaan ihmeellistä että meitsi istuu ja takoo GG:tä ja Capcomin pelejä päivät pitkät ja sitten voittaa jossain pelissä jota harvemmin tulee treenattua ja vielä harvemmin pelattua! Tuosta 'luovuttamisesta' en osaa sanoa mitään. Pexi rupesi kyllä pelleilemään, mutta Manji oli ainakin 110% tosissaan ja reaktio oli aika voimakas kun menin voittamaan. Yllätys se oli mullekin...

Älä ota kavereiden reaktioita niin tosissaan! Kasuaaleissa yleensä päästään jyvälle toisen taktiikoista ja sitten alkaa armoton mieltenlukukisa, mikä on koko VF:n idea! :D

Manjikin alkoi toukokuun kasuaaleissa pelleilemään kanssani, kun voitin yhden erän Sarahilla seinähyppypotkusta linkattuna liikkeeseen X. Kun sille ei annettu enää lupaa käyttää Akiraa, motivaatio tippui selvästi! :rolleyes:

Pexi oli sellainen mutantti, että mietin jo mitä tajunnanlaajentajia kaverin Jackyn voittamiseen tarvitaan. Hänkin pelaa näköjään(?) Wolfilla tai Aoilla mieluummin turnauksissa.

Jotkut haluavat niin kovasti ehkä pelata tietyllä tavalla, että menettävät motivaatioteränsä ennen apexia. Toimii se toisinkin päin, yllättävät liikesarjat ja ryyppytaktiikat voivat yllättää pahasti, etenkin jos on tottunut pelaamaan porukoissaan ihan oppikirjan mukaan. Hyökkäävä abare-tyyli oikeilla liikkeillä voi hämätä ETEG-miehiä pahastikin, vähintään muutaman erän ajan. Sain hyvin punaista kavereilta mittariin jo tekemällä P/d+P:tä perättäin hiton monta kertaa. Puhumattakaan patentoidusta P -> heitto-yhdistelmästä ;)

Rantingit sikseen, onnea joka tapauksessa hopeasta! Toivottavasti pääsemme vielä ottamaan tämän vuoden puolella matseja myös VF:ssä! Jo kolmannen(?) kerran mestaruuden napannut Izha/Aoi Mei on myös päänahka, jota en ole vielä päässyt testaamaan. :o

EDIT: Se jäi kiinnostamaan, miten Zappa sait niin hyvin P+G:n osumaan jengiin. Onhan se pelin ainut P+G-heitto joka on aina vaarallinen, mutta silti jengi usein "unohtaa" murtautua siitä... ;)

Kage on omia suosikkeja. Hahmo on mukava tribuutti Sho Kosugin ninjaleffoille. Hepulla on todella ulottuvat jalat, vaikka onkin aavistuksen voimaton ja hitaanpuoleinen.

Shun Di oli todella loistava jo Saturnin Fighters Megamixissä, vaikkei toki hahmolla ollutkaan saumaa Mahleria ja muita Fighting Vipers-pelin niittokoneita vastaan.

Pai Pai(!) on hieman varautunut ja mitäänsanomaton hahmo, jonka persoonasta ei jää oikein mitään mieleen, mutta on oikein käytettynä tehokas. Vastustajan aliarvioiminen lienee fataalisuuden pohjana.

Akira tuli itse aliarvioitua. Missä hiivatin välissä Akirasta on hyvä tullut? Ekan karvaan matsin jälkeen sain kerätä hampaita lattialta.

Lion ei ole paljon uusia maneereita kehitellyt, mutta lapsellisuus ja ylimielisyys on tallella. Suhteellisen helppo hahmo aloittelijallekin.

Itse olen aina pitänyt VF peleistä paljon enemmän, kuin Tekkeneistä. Nämä on monta piirua realistisempia ja hard-tasolla yksinpeliäkin voi juuttua pelaamaan tuntikausiksi.

Neonomide sanoi:
EDIT: Se jäi kiinnostamaan, miten Zappa sait niin hyvin P+G:n osumaan jengiin. Onhan se pelin ainut P+G-heitto joka on aina vaarallinen, mutta silti jengi usein "unohtaa" murtautua siitä... ;)
Jaahas... Sitä olisi parempi kysyä niiltä joita vastaan mä pelasin. Sen muistan, että kun oikein oli putki päällä saatoin reaktiolla kyykätä kaksikin vastuksen heittoa ja tehdä perään P+G heiton. Toinen syy on se etten turnauksessa muistanut jatkoja DF+P+G ja B,DF+P+G heittoihin enkä muistanut koko pyöräytys ylhäältä taakse heittoa ollenkaan...

Chouwan (QCF+P) oli unohtunut kokonaan. Ainoat kombot jotka muistin olin (noustessa) DF+P, D+P DB+P,K ja Yhdelläjalalla seisonta F+P+K+G,P K,KD+P+K. Noiden lisäksi huorasin kylkiasennosta K,P,D+K,K DB+K,K ja F,F+P+K. Hyvinhän ne toimi, kun ei oikeasti muistanut muita Shunin iskuja...

ZappaHDRA sanoi:
Jaahas... Sitä olisi parempi kysyä niiltä joita vastaan mä pelasin. Sen muistan, että kun oikein oli putki päällä saatoin reaktiolla kyykätä kaksikin vastuksen heittoa ja tehdä perään P+G heiton. Toinen syy on se etten turnauksessa muistanut jatkoja DF+P+G ja B,DF+P+G heittoihin enkä muistanut koko pyöräytys ylhäältä taakse heittoa ollenkaan...

Joo muistan käytit koko ajan P+G, taisin paeta siitä 90%. Muut olisi menneet läpi koska keskityin niin jalkojen asennon katsomiseen(väistääkseni KK:n) että painoin vain yhden heittopaon :p Noo parempaa onnea ensi kerralla ;)
Vihaan Shunia :(

(äh, lahjattomat harjoittelee...)

Sanopa muuta :p

Ei ole mitään intoa harjoitella, motivaatio ihan nollassa :(

OmigauMee sanoi:
Minä vihaan Kagea, kun sen iskut on niin turvallisia ja mä en koskaan muista milloin pitää odottaa heittoa. Joskus tuntuu ettei voi tehdä yhtään mitään kun aina se ehtii heittää jotain väliin ja sitten tulee turpiin...

Blokatusta D_df+P:stä sai rankaistua heitolla(taisi olla) ja yleensäkin df+p:tä lukuunottamatta Kagella on vaikeuksia rankaista kyyryssä toipujia. Onhan äijä ärsyttävä pokehuora, muttei silti mikään Aoi, jolla voi siivota pöydän melkein vain kikkailemalla kyynärpää-canceleitä ja heittoja. Noin yksinkertaistetusti.

Aika yksimielisiä ollaan, että Kagelle teki kummasti gutaa se K+G,P,P-sarja. Tai sarjan eka potku. Ninjin heittopeli on myös hurjaa; tft, b,d+P+G ja f+P+G kannattaa murtautua aina. Normiheitto on erien loppuihin ja trippi+DA on muita epäkäytännöllisempi. Kage-epaaljia vastaan on tullut otettua vähän matsia, mutta jumanjin käyttäjät ovat pahoja nilkkejä. Kuten minä. :D

Ylös Bottom