Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tracks 'n Wheels -autopeli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shield
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

shield

Member
Olemme työkaverin kanssa työstäneet vapaa-ajalla Tracks 'n Wheels -autopeliä Facebookiin. Pelissä voi luoda omia ratoja ja julkaista niitä muille pelattavaksi. Mukana on myös leaderboardit joiden avulla voi helposti seurata omaa sijoitusta muihin pelaajiin nähden.

Lisätietoa löytyy tällä viikolla julkaistulta pelisaitilta osoitteesta www.tracksnwheels.com .

Itse pelin avoin betaversio julkaistaan tämän viikon sunnuntaina, joten heittäkääpä kommentteja vaikka tuonne meidän blogiin ja/tai foorumeille kun käytte peliä testailemassa.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Saako uteliaisuuttaan tiedustella, että onko esikuvana ehkä legendaarinen Slicks 'n Slide? Tuota tuli aikanaan aika monta välituntia tintattua ja hauskaa oli. Pitänee varmaan tuo teidän beta käydä myös testaamassa.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Saako uteliaisuuttaan tiedustella, että onko esikuvana ehkä legendaarinen Slicks 'n Slide? Tuota tuli aikanaan aika monta välituntia tintattua ja hauskaa oli. Pitänee varmaan tuo teidän beta käydä myös testaamassa.

Kyllä yhtenä esikuvana on tosiaan toiminut Slicks 'n Slide. Pelin nimikin on eräänlainen tribuutti kyseiselle autopelien klassikolle. Tracks 'n Wheelsin kehitys lähti yksinkertaisesti ideasta toteuttaa Facebookiin autopeli, jossa olisi mahdollisuus oikeasti ajaa sitä autoa. Mukaan lisättiin sitten myös mahdollisuus omien ratojen tekoon.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

No niin, Tracks 'n Wheels on nyt julkaistu!
Peli löytyy osoitteesta Tracks 'n Wheels Facebookissa . Kaikki palaute on erittäin tervetullutta.

Tässä nyt vähän omia ajatuksia, pääasiassa rataeditorista. Rakennuspalikoiden kokoa olisi mukava muokata. Rajoittaa luomismahdollisuuksia, kun ei saa täsmäämään palikoita niinkuin itse haluaisi. Esim. siis suorapalojen pituuteen voisi lisätä lyhentämismahdollisuuden, jolloin allaolevan kuvan kaltaisia tilanteita ei pääsisi muodostumaan. Palikkavalikoima on myös vähän liian suppea (mm. pienestä-suureen mutka olisi tarpeellinen, ja shikaani voisi olla myös kätevä).

Toinen murhe on palikoiden asettelu. Esim. muunnospalan jälkeen on mahdotonta tehdä u-käännöstä pikkupalikoilla, koska siitä seuraava pala ei sovi paikoilleen päällekkäisyyksien vuoksi. Ehkäpä tuon päällekäisyyseston voisi poistaa, jolloin tuo probleema poistuisi kokonaan?

Ajelemista en ehtinyt paljoa edes kokeilemaan, joten siitä ei pahemmin sanottavaa ole. Näin alussa tuo hidas vauhti tekee ajamisesta hiukan tylsää, mutta tuo varmaan korjaantuu sitten kun saa parempia autoja alle. Ainut mikä nyt pisti silmään oli, että pakille vaihdettaessa auto säntää vauhtiin niinkuin raketti :D

Saattaa vähän kuulostaa kovin tylyltä tämä minun viesti, joten pahoittelut siitä. Ymmärrän kuitenkin kotikoodailun hankaluudet, ja eihän koodailu muutenkaan helppoa hommaa ole, joten rispektit sinnepäin :o

5eti7r.jpg
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Tässä nyt vähän omia ajatuksia, pääasiassa rataeditorista. Rakennuspalikoiden kokoa olisi mukava muokata. Rajoittaa luomismahdollisuuksia, kun ei saa täsmäämään palikoita niinkuin itse haluaisi. Esim. siis suorapalojen pituuteen voisi lisätä lyhentämismahdollisuuden, jolloin allaolevan kuvan kaltaisia tilanteita ei pääsisi muodostumaan. Palikkavalikoima on myös vähän liian suppea (mm. pienestä-suureen mutka olisi tarpeellinen, ja shikaani voisi olla myös kätevä).

Toinen murhe on palikoiden asettelu. Esim. muunnospalan jälkeen on mahdotonta tehdä u-käännöstä pikkupalikoilla, koska siitä seuraava pala ei sovi paikoilleen päällekkäisyyksien vuoksi. Ehkäpä tuon päällekäisyyseston voisi poistaa, jolloin tuo probleema poistuisi kokonaan?

Kiitos rakentavasta palautteesta!
Olemme tietoisia tuosta palikkaongelmasta. Julkaisemme ratapalikkakauppaan pian uusia, lyhyempiä teitä joilla voit täyttää nuo välit. Tarkoituksenamme on myös julkaista uusia palikoita sekä tavaroita tasaiseen tahtiin.

Ajelemista en ehtinyt paljoa edes kokeilemaan, joten siitä ei pahemmin sanottavaa ole. Näin alussa tuo hidas vauhti tekee ajamisesta hiukan tylsää, mutta tuo varmaan korjaantuu sitten kun saa parempia autoja alle. Ainut mikä nyt pisti silmään oli, että pakille vaihdettaessa auto säntää vauhtiin niinkuin raketti :D

Olet oikeassa, jarrua/pakkia täytyy vielä hienosäätää.

Saattaa vähän kuulostaa kovin tylyltä tämä minun viesti, joten pahoittelut siitä. Ymmärrän kuitenkin kotikoodailun hankaluudet, ja eihän koodailu muutenkaan helppoa hommaa ole, joten rispektit sinnepäin :o

Ei tarvitse pahoitella. Rakentavaa palautetta saa, ja pitääkin, antaa. Pyrimme korjaamaan em. asiat mahdollisimman pikaisesti.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Tässä hieman kokeiltuani vois laittaa hieman palautetta:

Ehkä isoin asia mikä häiritsi oli tuo ratojen checkpointit, käytännössä voi oikaista suoraa niihin ja ajaa takas maalipisteeseen. Huijaaminen on tavallaan helppoa, tietty riippuu miten radan on rakentanut, mut ainakin muutamis radois tais tuollaista olla havaittavissa. Oisko kenties sakkosekunteja siitä jos oikaisee? heh Harmi ku radan tekeminen "maksaa" Sais tehdä oikein siistin radan vain jos ois paljon rahaa tienannu ekaks ja siihen kuitenki menöö aikaa. Ja jos noita oikaisu ratoje ajaa nii niil saa huijattua sitä expaa nopiaa jne.

Ja pakki todellaki kiihdyttää auton tuplaten nopeampaa mitä eteenpäin ajaessa :D

Mutta hienoa jälkeä ootta saanu jo aikaiseks! Propsit siitä ja jatkossaki käyn testailees tuota ku slicks ollu lähel sydäntä aina :)
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Tässä hieman kokeiltuani vois laittaa hieman palautetta:

Kiitos palautteestasi!

Ehkä isoin asia mikä häiritsi oli tuo ratojen checkpointit, käytännössä voi oikaista suoraa niihin ja ajaa takas maalipisteeseen. Huijaaminen on tavallaan helppoa, tietty riippuu miten radan on rakentanut, mut ainakin muutamis radois tais tuollaista olla havaittavissa. Oisko kenties sakkosekunteja siitä jos oikaisee? heh Harmi ku radan tekeminen "maksaa" Sais tehdä oikein siistin radan vain jos ois paljon rahaa tienannu ekaks ja siihen kuitenki menöö aikaa. Ja jos noita oikaisu ratoje ajaa nii niil saa huijattua sitä expaa nopiaa jne.

Tuo tosiaan riippuu ihan siitä miten radantekijä on ratansa suunnitellut. Päädyimme tuohon checkpoint-ratkaisuun jottei jää epäselväksi se, tuliko ehjä kierros vai ei.

Jos unelmaradan tekeminen jämähtää siihen että rahavarat eivät riitä, niin voithan aina ostaa lisää TnW Ca$hia ihan oikealla rahalla ;)

Ja pakki todellaki kiihdyttää auton tuplaten nopeampaa mitä eteenpäin ajaessa :D

Tätä tullaan vielä tarkistamaan.

Mutta hienoa jälkeä ootta saanu jo aikaiseks! Propsit siitä ja jatkossaki käyn testailees tuota ku slicks ollu lähel sydäntä aina :)

Kiitos paljon palautteesta ja mukava kuulla että peli on herättänyt mielenkiintosi. :)
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Hmm, idea. Mietin että ehkäpä myös parhaan kierros-ajalle omistajalle voisi antaa jonkun jatkuvan bonuksen, samaan tyyliin kuin omista radoista saa bonusta kun joku ajaa niitä? Sitten joka kerta kun joku feilaa parantamaan sun tulostas, siitä tulis vaikka 50-100 TnW cashia.

Tämä innoistaisi yrittämään mahdollisimman monia ratoja, ja track recordista tulisi vielä enemmän tavoittelemisen arvoinen.

EDIT:
Ja jos noita oikaisu ratoje ajaa nii niil saa huijattua sitä expaa nopiaa jne.

Jaahas, ihmettelinkin kuka oli vetänyt mun radan supernopeasti, nyt tais löytyä syyllinen :D
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Teimme peliin muutamia päivityksiä, kuten tuon jarrun/pakin hienosäätö sekä muutama bugikorjaus. Samalla lisäsimme Car Shopiin kaksi uutta autoa: Whirlis ja Stallion.
Seuraavassa päivityksessä luvassa uusia ratapalikoita...
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Ei pysty uutta rataa luomaan. "Server was unresponsive" valittaapi hän. Uutta rataa luodessa se nimeää minun vanhan radan sen uuden radan nimellä ja samalla radan revenue romahtaa..

E: Ja nyt se minun tekemäni rata on muuttunut hiekkamontuksi. Sinne meni puoltuntia tehokkaasti käytettyä työaikaa ja reilu 21 donaa TnW mania..
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Ei pysty uutta rataa luomaan. "Server was unresponsive" valittaapi hän. Uutta rataa luodessa se nimeää minun vanhan radan sen uuden radan nimellä ja samalla radan revenue romahtaa..

E: Ja nyt se minun tekemäni rata on muuttunut hiekkamontuksi. Sinne meni puoltuntia tehokkaasti käytettyä työaikaa ja reilu 21 donaa TnW mania..

Selvittelen just tätä ongelmaa. Rata on palautettu mutta yritän selvittää ongelman todellista syytä.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Mää oon kyl ihan parsa tässä pelissä! Karkeesti arvioiden 96% kaikista nopeimmista ajoista on miun nimissä. Moon niin kolee. Tällä lähetään kehuskelemaan Tapsan tansseihin ja nimittäin lohkee..

Ihan hauska pikkupeli, mitä tulee töissä tylsien hetkien täytteeksi pelattua. Ajotuntuma on vähä hassun olonen aluski, mutta siihen tottuu. Jatkakee vaan kehittämistä niin paranoo entisestään :peukku:.
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Mää oon kyl ihan parsa tässä pelissä! Karkeesti arvioiden 96% kaikista nopeimmista ajoista on miun nimissä. Moon niin kolee. Tällä lähetään kehuskelemaan Tapsan tansseihin ja nimittäin lohkee..

Ihan hauska pikkupeli, mitä tulee töissä tylsien hetkien täytteeksi pelattua. Ajotuntuma on vähä hassun olonen aluski, mutta siihen tottuu. Jatkakee vaan kehittämistä niin paranoo entisestään :peukku:.

Kiitos palautteesta! :-)
 
Vastaus: Tracks 'n Wheels -autopeli

Track Shopista on nyt saatavilla jääratapalikat sekä lumi-pohjamateriaali.
 
Ylös Bottom