Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Travian - Selainpohjainen MMOG

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinnie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

quotean itseäni travian.fi:n foorumilta ikävän asian tiimoilta. Täällä sitä ei ole tarkoitettu kysymykseksi, vaan vain tiedonannoksi.

makedin sanoi:
Väittelin kaverini kanssa siitä, ovatko teutonit parempi joukkio kuin muut. Itse olin sitä mieltä, että samantasoisia ne ovat, mutta jouduin alistumaan tilastojen edessä: travian.fi:ssä 10/10 parasta pelaajaa pelaa teutoneilla, ja kärkijoukko aika pitkälti muutenkin. Sattumaa? Tuskin. Travian.hu:ssa 8/10 parasta pelaajaa ynnä suuri(n?) osa kärkijoukosta pelaa teutoneilla.

Miten lie, onko tähän joku järkevä, lohdullinen selitys, vai onko tasapaino tosiaaan järkkynyt? Ehkä ongelman ydin on siinä, että taistelemalla pääsee pidemmälle, ja senhän teutonit taitavat. Niin tahi näin, tilastot eivät oikein houkuttele muiden kuin teutoneiden pariin (itse k.o. heimon valitessani olin autuaan tietämätön moisesta).
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Koko pelissähän ideana on taistelu. Kaikki mitä pelissä rakennetaan on joukkojen valtaamista varten. Teutonit ovat parhaita hyökkäämään eli paras valinta aggressiiviselle pelaajalle. Luonnollisesti kärkipelaajat ovat aggressiivisia, koska näissä peleissä (esim. Civilization mukaanlukien) aggressiiviset pelaajat päihittävät puolustukseen panostavat, koska aggressiivisuus palkataan resursseilla ja he pystyvät näin ollen laajentumaan nopeammin.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Joo, mutta ei tuo ole oikein kelpaava selitys, IMO. Jos lajityyppinä on taistelu, olisi kiva mikäli kaikki olisivat siinä jokseenkin yhtä hyviä - vaikkakin erilaisia - tahi sitten voisi olla selkeästi mahdollisuus pärjätä muilla konstein yhtä hyvin kuin taistelemalla.

Ylipäänsä peleissä tuntuu olevan tyypillistä, että se jolla ilmoitetaan olevan hankala pelata on toisinsanoen paras tahi muuten vain ertyisen kova.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

iloisia uutisia ilmestyi postilootaani:

Cart hyökkäsi kylään Rähjä.

eipä heebo arvaakkaan kuinka mukavaa tulee olemaan kunhan kasarmini valmistuu :D
tästä hetkestä alkaen tuo allianssiton paskiainen on viholliseni numero 1.
ja asuupahan hän vieläpä naapurinani :D

ai niin, lähetystöni päivittyy juurikin näillä hetkillä tasolle 3. ;)
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

makedin kyllä olet ensimmäsiten joukossa, sitten ajattelin linkkiä ja ??.

kertokaapa kuka ja miksi? :D

mietin että joku jolla on resursseja vaikka "vaihtoon" asti, XShava? Foliomies? Paavi? Pziuz?

Pako sanoi:
Miten tuo ilman kasarmia hyökkäys onnistuu??

??!

ja kun lähetystöni on tasolla 8, kaikki mahtuvat joukkoon, voi mennä tovi,
mutta älkää kaikotko, meillä on kuitenkin sitten kasassa 26 jäsenen allianssi.

ja kun noita titteleitä voi antaa, niin katsellaan sitten porukalle arvokkaan kuuloisia titteleitä :D
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Pako sanoi:
Miten tuo ilman kasarmia hyökkäys onnistuu??

Vinnei ei hyökännyt, kun sen kimppuun hyökättiin. Ja meinasi, että hyökkää takasin kun saa kasarmin.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Vinnie sanoi:
mietin että joku jolla on resursseja vaikka "vaihtoon" asti, XShava? Foliomies? Paavi? Pziuz?

Mulla resurssit vielä niukilla ja lähetystö ei vielä ole ollenkaan pystyssä. En siis vielä voi allianssiin liittyä. Ilmoitan kyllä heti sitten.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Savi tuntuu olevan aina loppu :(

Njoo saapa nähdä miten pitkään tätä jaksaa pelata, mutta eipä tämä paljon aikaa vaadikkaan.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Vinnie sanoi:
mietin että joku jolla on resursseja vaikka "vaihtoon" asti,
Minulla on ainakin edellisen sivun postausten mukaan kovin resurssientuotanto kfinin porukasta ja kaikesta muusta paitsi heinästä on lähes koko ajan yli sadan yksikön varastot (tällä hetkellä vähän enemmänkin). Minulta kyllä tosin puuttuu marketti kokonaan ja en sitä ainakaan vielä huomenna ole tekemässäkään että etpä resursseistani ainakaan heti ole valitettavasti pääsemässä osille :p.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Teen lähetystön sitten, kunhan olen saanut ensimmäisen rosvojoukkioni valmiiksi. Eli torstai-iltana pitäisi olla lähetystö pystyssä, ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin resursseja alkaisi olemaan ryöstöretkien myötä vaihdettavaksikin. :cool:
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Itseltäni löytyy kyllä aina jotakin vaihdettavaksi, tuotantoluvut ovat mukavat ja kasvavat jatkuvasti.

E: Sen huomaa: olen koukussa. Pahasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

makedin ja foliomies katsookaapas travianin postiluukku :)

yksi paikka vielä auki tällä tasolla.
päivitän mahdollisimman pian tasolle 4.

rauhansopimuksen tarjosin yhdelle isoimmista alliansseista,
P*rkele-allianssin porukka ei hyökkäile kimppuumme, virallista sopimusta ei vielä julkisteta,
mutta tulevaisuudessa resurssien vaihto on jouhevaa ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Tuotanto:
Puu: 18 tunnissa
Savi: 20 tunnissa
Rauta: 18 tunnissa
Vilja: 6 tunnissa

Pirulaisia kylässäni on 29. Että sillein. Ei ole oikein tuotanto kohdillaan. Eli tulen teitä muita hitaammin perässä. Viljaa tosin on minulla jaettavaksi asti...


Kattelin tossa yksikkölistoja ja vertailin: kyllä roomalaisten kaverit ovat parempia kuin teutoonien. Esim. teutoonien keihäsmiehet ovat heikompitasoisia kuin pretoriaani (puolustus ja puolustus ratsuväkeä vastaan on päittäin lähes samat mutta pretoriaanillä on parempi hyökkäys) Näyttäisi vähän siltä että teutoonien jalkaväki on yleensä hyvin puolustautuvaa sorttia juurikin ratsuväkeä vastaan. Roomalaisilla ongelma saattaa olla se että yksiköt on kalliita mutta ne on hyviäkin toisaalta.
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

arvio-laskelma 31.01.2007 kello 13.00 asti:

yhteensä:

Puuta 318 yksikköä
Savea 474 yksikköä
Rautaa 263 yksikköä
Viljaa 92 yksikköä

tuotanto:

Puu: 25 tunnissa (28)
Savi: 30 tunnissa (26)
Rauta: 18 tunnissa (22)
Vilja: 2 tunnissa (18)

allianssin perustaminen hieman söi resursseja.
suluissa edelliset arvot.

jotta kylästäni tulisi tuottava ja puolustus riittävä, tarvitsisin:

puuta: 3105 yks.
(sisältää tason 2 kaikkiin resursseihin, muurin tasolle 1, marketin tasolle 2, kasarmi tasolle 1,
lähetystö tasolle 4, varasto tasolle2)

savea: 3210 yks.
(sisältää tason 2 kaikkiin resursseihin, muurin tasolle 1, marketin tasolle 2, kasarmi tasolle 1,
lähetystö tasolle 4, varasto tasolle2)

rautaa: 2660 yks. (sisältää tason 2 kaikkiin resursseihin, muurin tasolle 1, marketin tasolle 2, kasarmi tasolle 1,
lähetystö tasolle 4, varasto tasolle2)

viljaa: 1870 yks.(sisältää tason 2 kaikkiin resursseihin, muurin tasolle 1, marketin tasolle 2, kasarmi tasolle 1,
lähetystö tasolle 4, varasto tasolle2)


raa'asti arvioiden tähän koko urakkaan kuluisi siis aikaa / resurssi:

puu: 124 tuntia
savi: 107 tuntia
rauta: 147 tuntia
vilja: 935 tuntia

teoriassa resursseja kuitenkin tuotetaan seuraavasti tasojen noston myötä:

puu: 36 yks. / tunti
savi: 36 yks. / tunti
rauta: 36 yks. / tunti
vilja: 54 yks. / tunti

josta pystytään laskemaan todellinen ajan kulutus teoriassa:

puu: 86 tuntia
savi: 89 tuntia
rauta: 73 tuntia
vilja: 34 tuntia


eli pidän 4 vuorokauden travian-tauon, jonka jälkeen päivitän kaikki em. artikkelit.
4 vuorokautta siksi että todellinen tauko kestäisi 3,5 vuorokautta ja nyt laskuun on otettu mukaan
mahdolliset ryöstöt.

edit: joo, oli tylsää :D
 
Vastaus: Travian - Selainpohjainen MMOG

Laskin, että resurssirakennuksissa kestää tasolta 1 tasolle 2 päivittämisen myötä 5-6 vuorokautta itsensä takaisinmaksamiseen, olettaen että kaikki resurssit lasketaan samanarvoisiksi.

Nyt omana projektina on saada kymmenen hengen ryöstöpartio, jotta jopa kahden soturin kuolema ei vielä tuottaisi tappiota, jos ryöstösaalis on tasan niin paljon kun yksiköt pystyvät kantamaan.

Arvioitu valmistumisaika: 1.2. klo 22:00. :rolleyes:
 
Ylös Bottom