Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Trine 2 [PSN/XBLA]

Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Jäi ihmetyttämään Pontiuksen (soturin) kilpi. Trailerissa se torjui hyppääviä örkkejä, mutta pelatessani ei tapahtuneet tälläistä.
Kuten tässä videossa (0:41). Onko koko ominaisuus poistettu?
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Jäi ihmetyttämään Pontiuksen (soturin) kilpi. Trailerissa se torjui hyppääviä örkkejä, mutta pelatessani ei tapahtuneet tälläistä.
Kuten tässä videossa (0:41). Onko koko ominaisuus poistettu?
On kuin onkin poistettu. Hienolta näytti, mutta ei koskaan oikein toiminut sujuvasti (tai siis käytimme ajan mieluummin muiden asioiden hinkkaamiseen).

Onko muilla pelissä 5.1 äänet? Testasin jenkkistoresta ladattua demoa taannoin ja muistelen, että siinä oli, mutta nyt kun latasin koko pelin suomi-storesta, niin siinä ei ole. Onko kyseessä siis bugi, vai muistanko yksinkertaisesti väärin?:confused: Muutoinhan tämä on loistava peli!:cool:
Niin, mutta subbari jymisee selvästi enemmän. Siitä minä asian itseasiassa huomasinkin. Jenkkipainoksessa kun lyö moukarilla seinän päreiksi se myös kuulostaa siltä. Nyt vastaava moukarointi kuulostaa selvästi vaisummalta. Vaikkei asialla nyt ole tällaisessa pelissä etenkään niin väliä, ajattelin kuitenkin tiedustella.
Euroversio käyttää "oikeaa" ääniasetusta (2.0/2.1), eli surroundit on poistettu vaihtoehdoista (pelin ei _pitäisi_ niitä käyttää muutenkaan, yhtä ainuttakaan surround-ääntä peliin ei ole suunniteltu/tehty, ainoa missä surroundia on voinut "oikeasti" kuulla on aivan introvideoiden jälkeen pelattavan menun alkufaden aikana, kun kameran takaa sujahtaa jokin ääni). Tässä on voinut kuitenkin käydä niin että tuolla vanhalla asetuksella (jenkkiversio) vahvistimet upmixaavat äänet kaikille kaiuttimille ja jotenkin myös vahvistavat subbaria, kun taas euroversio ei salli tätä. Täytyy tutkia itsekin että miten tuo menee...
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Saako 'Flying Solo' trophyn vaan jos pelaa tason läpi kuolematta? Olen 2 kertaa nyt pelannut toisen tehtävän pelkästään velholla mutta trophyä ei ole tullut.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Euroversio käyttää "oikeaa" ääniasetusta (2.0/2.1), eli surroundit on poistettu vaihtoehdoista (pelin ei _pitäisi_ niitä käyttää muutenkaan, yhtä ainuttakaan surround-ääntä peliin ei ole suunniteltu/tehty, ainoa missä surroundia on voinut "oikeasti" kuulla on aivan introvideoiden jälkeen pelattavan menun alkufaden aikana, kun kameran takaa sujahtaa jokin ääni). Tässä on voinut kuitenkin käydä niin että tuolla vanhalla asetuksella (jenkkiversio) vahvistimet upmixaavat äänet kaikille kaiuttimille ja jotenkin myös vahvistavat subbaria, kun taas euroversio ei salli tätä. Täytyy tutkia itsekin että miten tuo menee...

Asia selvä, näin varmasti on. Surroundeja en itsekään tosiaan havainnut tuossa jenkkipainoksessa, subbari vaan jymähteli siinä selvästi enemmän. Mutta ei asialla tosiaan niin väliä, sivulta kuvatut pelit kun eivät hirveästi noista 5.1 äänistä hyödy. Laadukas teos kaikin puolin kyseessä ja pakko mainita, että graafisesti jälki on todella näyttävää!
 
Saako 'Flying Solo' trophyn vaan jos pelaa tason läpi kuolematta?
Kyllä, kuolemia ei sallita. Ite hankin tuon velholla heti pelin ekassa varsinaisessa kentässä.

Hox! Jos hahmosi kuolee, on edelliseen checkpointiin palaaminen silti sallittua. Eli Start-napin takaa löytyy Restart from previous checkpoint (tms). Sen käytöstä ei rangaista tuota Trophya tavoitellessa.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Olihan tuo hieno seikkailu. Co-opina peli läpi. Ehkä vähän liian helppo, mutta toimi. Uskomattoman upea graafisesti, yksi hienoimpia pelejä. Musiikki loistaa tietysti, kun Pulkkinen asialla, mutta muutenkin äänimaailma näyttelyä myöten nappi. Tuttu pelattavuus ykkösestä yhdistettynä paljon parempaan ja bugittomampaan tekniseen toteutukseen, tekee tästä hyvän, joskin melko turvallisen jatko-osan.
Erittäin suositeltava teos kaikin puolin, vaikka ihan sellainen mestariteos tästä ei kuitenkaan kehkeytynyt, jota ykkösen pohjilta odotin. Vahvaa laatua.

Trophyt oli kyllä todella laiskasti suunniteltu. Ja ei ikinä mitään tuollaisia tasoloikkakohtauksia peliin, mitä vikassa kentässä oli vähän aikaa siinä laavan yläpuolella. Yksinkertaisesti paskaa odottaa jotain puoli metriä vuodessa liikkuvaa tasoa, jotta pääsee yrittämään hyppyä uudelleen. Ainoat selkeät viat pelissä nämä kaksi seikkaa mielestäni.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Ketään innokasta pelailemaan kyseinen peli PS3:lla co-oppina läpi? Tarkoituksena olis myös läpivedon aikana keräillä kaikki trophyt.

Mikrofoni löytyy ja suotavaa olisi, että kanssapelaajalta moinen härpäke löytyisi myöskin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Tavoittelin tota "Flying solo" trophya ekassa luvussa, vedin koko luvun läpi siihen snake bossiin ja sitten vikalla sekuntilla ku se juttu romahti niin tottakai se purasi ja kuolin..eipä siinä enää mitää voinut tehä ku alko jo vaihtaa lukua, ottaa päähän tommonen, miks muuten kaikki trophyt ovat kultasia?
 
Make93: Saavutukset ovat samoja PSN- ja XBLA-versioissa. Erona on se, että boksilla pelistä saa XBLA-tittelille tyypilliset 200 pistettä Gamerscorea, mutta PSN-versioon on saatu mukaan platina-Trophy. Platinan sisältävissä peleissä muiden Trophyjen yhteenlaskettu "pistemäärä" pitää olla tietty, ja tällaisessa erikoistapauksessa se onnistuu vain tekemällä kaikista Trophyista kultaisia.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Olihan tuo hieno seikkailu. Co-opina peli läpi. Ehkä vähän liian helppo, mutta toimi.

Ollaan vihdoin kaverin kanssa veivattu peliä online co-oppina (vieläkin harmittaa ettei ykkösessä ollut kuin local) ja täytyy sanoa että komea on ja erittäin viihdyttävä pläjäys. Mutta pakko myös sanoa (varmasti vaikeutuu vielä) että co-oppina peli vaikuttaa kyllä jopa liiankin helpolta. Meinaan kun toinen tekee velholla boksin tahi vielä parempi - surffilaudan - niin sillähän pääsee melkein minne vain. Yksinpelinä joutuu väkisin käyttämään muita kikkoja, otaksun.

Mutta jos siis sellaista letkeää co-oppia hakee, niin Trine 2 on hyvä valinta.

Platinan sisältävissä peleissä muiden Trophyjen yhteenlaskettu "pistemäärä" pitää olla tietty, ja tällaisessa erikoistapauksessa se onnistuu vain tekemällä kaikista Trophyista kultaisia.

Tämä on myös pelin pieni eriskummallisuus. Meinaan yhtään trophya ei saa kenttien tai edes koko pelin läpäisystä - saati aseiden kustomoinnista tai "piilotettujen" arkkujen löytämisestä. Mutta sitten on kohtuu pieni määrä hopeisia ja kultaisia trophyja joiden saaminen vaatii lopulta aika vähän ja niiden hankkiminen tuntuu lopulta vähän tylsältä. Ei tule sellaista fiilistä että trophyt olisivat palkintoja vaan lähinnä sellaista "tehdään nyt ne alta pois että saa keskittyä itse peliin". Mutta platinahorojen unelma tietysti. :D

Joel on aikoinaan ketjuun kommentoinut, mutta devaajilta olisi hauska kuulla perusteluja Trine 2:n trophy-listasta? Vaikuttiko XBLA-versio niin paljon siihen ettei mukaan laitettu mitään keräilytrophyja? Perhanan gamescore jos tulee sotkemaan hyvän pelin listan.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Itsellä Xbox versio jäi aikanaan kesken ja vielä aika lailla alkuun, mutta nyt PS-plussana kun tuli ilmaiseksi niin tuli aloitettua uudestaan. Täytyy sanoa että ps4 versiossa kyllä silmäkarkki on maksimissaan. Vertailin huvin vuoksi vielä molempia versioita, ja ps4 versio vie graafisessa loistossa kouluarvosanoin 10-8. Mikä on toisaalta ihmeellistä, koska ei kai valaistusefektit ym. tarvitse niin paljoa tehoa.

Tv:n 3D lasitkin on nyt löytänyt oivallista käyttöä, kerrankin! Hidastempoinen 3D-kuva sopii tähän kuin nyrkki silmään.
Nyt menossa neljäs kappale ja 16 näyttäisi olevan jäljellä.
Harvoin tulee sellaisia peli-wow-fiiliksiä, mutta tässä pelissä sellaiset sai.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Vertailin huvin vuoksi vielä molempia versioita, ja ps4 versio vie graafisessa loistossa kouluarvosanoin 10-8. Mikä on toisaalta ihmeellistä, koska ei kai valaistusefektit ym. tarvitse niin paljoa tehoa.
On siinä enemmänkin eroa kuin pelkästään paremmat valaistusefektit. Resoluutio on korkeampi (PS4 1080p, PS3/X360 720p dynaamisella framebufferilla, eli resoluutiota hetkittäin pudotetaan jopa alle tuon 1280x720:n) ja ruudunpäivitysnopeus kaksinkertainen (PS4 60 fps, PS3/X360 30 fps). Ja sitten vielä tuo 3D kaupan päälle...

Itekin aloittelin tämän PS4-version uudestaan tuossa jokunen päivä sitten, ja kyllä tuota silmäkarkkia on pakko edelleen ihailla. Tuli samalla todettua, että EU- ja US-versiot ovat Trophy-listalla erillisiä pelejä.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Eikös tässä Trine 2:ssa ollutkin universumin typerin ja samalla helpoin platinapytty jaossa? Senkin ilmeisesti pystyy halutessaan kerätä kahdesti (PS3 + PS4). Muutenkin pokaalien jakauma on idioottimainen: 10+ trophya, niistä lähes kaikki kultaisia ja siihen päälle platinum tyrkylle. Ei näin, ei todellakaan näin.

Itse pelihän on kuitenkin varsin mukava, pidin myös Ari Pulkkisen säveltämästä musiikista.
 
Vastaus: Trine 2 [PSN/XBLA]

Eikös tässä Trine 2:ssa ollutkin universumin typerin ja samalla helpoin platinapytty jaossa? Senkin ilmeisesti pystyy halutessaan kerätä kahdesti (PS3 + PS4). Muutenkin pokaalien jakauma on idioottimainen: 10+ trophya, niistä lähes kaikki kultaisia ja siihen päälle platinum tyrkylle. Ei näin, ei todellakaan näin.
PS3-versiossa oli todellakin erittäin helppo platina-Trophy saavutettavissa. Syy tuohon löytyy kuitenkin Microsoftin "tasavertaisuusvaatimuksista" (ns. parity clause), eli jotta pelin XBLA-versio ylipäätään oli mahdollinen, oli pelin oltava samanlainen kummallakin alustalla. XBLA-peleissä saavutuksien määrä on rajoitettu ja siihen aikaan latauspeli sai jakaa vain 200 pistettä Gamerscorea. Jotta tasavertaisuus toteutui, täytyi PSN-version jakaa samat saavutukset, mutta jollain kierolla tavalla Frozenbyte sai sitten ujutettua mukaan tuon platinapokaalin. Muussa tapauksessahan PS3-versiossakin olisi ollut PSN-latauspelin rajoitettu Trophy-saldo.

Trine 2: Complete Storyssa eli tuossa PS4-versiossa sen sijaan on täysin uudet Trophyt ja niitä on nyt yhteensä 51 kpl (50 + platina).
 
Ylös Bottom