Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tuleeko GC:lle Vga-box?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jimi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jostain luin, että Dreamcast on ainoa laite, jossa vga-box ratkaisu toimii hyvin. Muiden laitteiden kuvanlaatu saattaa jopa huonontua noilla virityksillä. Taisi Segan kone olla aikaansa edelle suunnittelussa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Jostain luin, että Dreamcast on ainoa laite, jossa vga-box ratkaisu toimii hyvin. Muiden laitteiden kuvanlaatu saattaa jopa huonontua noilla virityksillä. Taisi Segan kone olla aikaansa edelle suunnittelussa.
Kyllä äks-poksikin tukee VGA:ta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Kyllä varmaan tukee, mutta onkin täysin eri asia miten hyvin se toimii.
Niin joo, totta. Kyllähän ne kaikki konsolit saa monitoriin kiinni, kun vain käyttää sopivaa adapteria. Tosin tällöin kuvanlaatu huononee, eikä VGA:sta ole silloin mitään hyötyä. Mutta kuulemma Xbox pärjäisisi jostakin syystä paremmin VGA tilassa.... Noh, en sitten tiedä.

Löysin tällaisen saitin (http://www.gamesx.com), jossa on paljon keskustelua eri konsoleiden rgb/vga -virityksistä. Eipä näytä vielä löytyneen edes helppoa tapaa saada GameCubesta RGB/SCART-kuvaa ulos. Ilmoittautukoon se ken keksii, mulla on koneen osto siitä kiinni.

"mulla on koneen osto siitä kiinni"

:confused: :confused:

Kyllä se minulla on ainakin aina ollut peleistä kiinni, ja ne ovat aina olleet Nintendon koneilla parhaat.

Monetkaan telkkarit ei näytä NTSC-kuvaa muuten kuin RGB:n avulla. Siinä ei hyvätkään pelit paljon lämmitä, jos ruutu on pimeä.

Aivan kuten Prisoner tuossa sanoi, se RGB-kaapeli kannattaa olla. Vaikka televisio tukisikin NTSC-signaalia, värit voivat jäädä peleistä kokonaan pois ilman RGB-kaapeliä, mikä ei ole kovinkaan mukavaa.

VGA-boksi on toinen ratkaisu.

- Esa

Ylös Bottom