Vastaus: Tulevat multiplatformit: Xbox 360 vs. PS3
Rimaa hipoen tämä mahtuu aihepiiriin mukaan, mutta RE5:n bonuslevyn materiaali on PS3-versiossa Blu-ray-levyn ansiosta HD:ta, kun puolestaan X360-version lisä-DVD:n matskut ovat perinteisellä SD-resolla.
Lähde:
http://playstationlifestyle.net/2009/02/18/re5-bonus-disc-in-hd-on-ps3-sd-on-360/
Jep, tätä olin tänne itsekin juuri tulossa mainostamaan.
Olisiko ollut ironista, jos molemmille konsoleille bonus-levy olisi tullut blu-ray -muodossa?
Itse ei tosin tämän pelin kanssa tarvitse paljon miettiä kummalle alustalle sen ostaisin (siis jos boxin edes omistaisin). Jos ei kehttijät saa tohon retail-versioon ympättyä run-and-gun -ominaisuutta, niin en suostu koskemaan enää tuohon tuotokseen. Demo oli yksinkertaisesti niin kehno pelattavuudeltaan. Turha tulla sanomaan, että se on olellinen osa RE-sarjaa. Minä en pidä siitä, että pitää olla paikallaan, kun haluaa ampua, piste!
Mitäs noi muut pelit mitkä oli ketjun aiheena. Taisi olla FarCry 2 ja Fallout 3. Noh, FC2 ei tietääkseni eroa mitenkään merkittävästi (jos juuri mitenkään) eri alustoilla. Ainoana erona saattaa olla jonkinlainen playstation home -tuki. Jos tätä arvostaa, niin PS3 versio on parempi. Itse en tähän peliin kuitenkaan edes tuhlaisi rahojani (edes platinum -hintaan sitten myöhemmin), kun nyt on niin paljon muitenkin laatupelejä ostoslistalla, joita ei voi ostaa rahan ja/tai ajan puutteen takia.
Fallout 3 on parempi 360:llä. Ensinnäkin grafiikka on pleikalla bugisempaa (varsinkin kaukana olevat objektit ovat rumempia, eli piirtoetäisyydessä on häikkää) ja boxillehan tuli se joku dlc (tosin maksullinen) joka lisää muutaman tunnin pelikokemusta.
Muista tämän hetken multiplatformeista voi sanoa, että ainakin Mirror's Edge on pleikalla parempi. Siihen saa ilmaisen ladattavan timetrial kartan. Dead Space on minun kokemusteni mukaan aikalailla identtinen molemmilla konsoleilla. Bioshock on aika paha pähkinä. 360 versiossa on kai paremmat tekstuurit (tosin onhan sitä Ps3 versiotakin kai nyt patchattu, eli en tiedä mikä tilanne on nykyään), mutta ps3 versiossa on mukana tietääkseni jotain lisämatskua, jonka saa kai ladattua maksua vastaan boxillekin. Eli aika tasoissa mennään bioshockin kanssa.
Multiplatformit:
RE5: PS3 parempi, jos tuo lisämatskulevy kiinnostaa
Far Cry 2: Tasan menee (paitsi sille marginaaliryhmälle, joka arvostaa home -tukea)
Fallout 3: XBOX360 voittaa selvästi
Mirror's Edge: PS3 voittaa tuon ilmaisen ladattavan sisällön turvin
Dead Space: Tasapeli
Bioshock: Riippuu arvostatko tekstuureita vai sisältöä. Yleinen mielipide taitaa olla se että 360 versio on karvan verran parempi.
Joo, kyseessä oli tulevat multiplatform pelit, mutta listasin nyt mielipiteeni jostain suht. tuoreistakin peleistä.