Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ongelma ei mielestäni ole se, että tykkää jostain...

Vaan se, ettei anna muiden tykätä jostain muusta kuin mistä itse pitää. Tässä kontekstissa vielä nimenomaan tietyn alustan sokea fanitus tuntuu tuollaiseen ajavan.

Positiivinen fanitushan on ihan ok, eikä siinä mitään pahaa ole, kunhan antaa kaikkien kukkien kukkia rauhassa.
 
Test Drive Unlimited: Solar Crownin uusi traileri. Pelkkää esirenderöityä materiaalia, mutta saa tuosta vähän tunnelmasta kiinni. High-end autoja, rahaa, uhkapelejä ja Hong Kongin(?) saari ja rantakaupunki temmellyskentäksi. En usko, että tästä on Forza Horizonin haastajaksi avoimen maailman autopelien saralla, mutta miksei pelaisi molempia. :)

Saisi tulla ihan aitoa pelikuvaa piakkoin.




Jatketaan nyt vielä toisella uudella pelillä. Tällä kertaa jopa ihan pelikuvan kera.

Steelrising. Ranskan vallankumous, mutta tällä kertaa Kuningas Ludvigilla on käytössään armeija robotteja. En muista historiankirjoista tällaista. :)

Aika perinteiseltä kolmannen persoonan toimintapeliltä näyttää. Miljöö on tosin varsin kiehtova. Julkaisu: kesäkuu 2022. Alustat: Xbox Series X|S, PS5 ja PC. Ei siis enää edellisen sukupolven konsoleita jarruttamassa menoa.

 
Viimeksi muokattu:
Jos tämän avulla saisi pienempiä (lyhyempiä) tarinakokonaisuuksia kuin AC Valhallan +70 tuntia, niin olen ihan messissä.
Näkisin, että tällä suuntauksella on täysin päinvastainen tavoite kuin tehdä seuraavista peleistä tiiviimpiä paketteja. Määrä ennen laatua kumminkin aina kulkenut käsi kädessä live service-peleissä. Tähän lisättynä Ubisoftin viime peleissä kasvanut hinku tuoda mikromaksuja yksinpeli-kampanjoihinkin, niin voin vain kuvitella minkälainen projekti tästäkin lopulta tulee.
 
Näkisin, että tällä suuntauksella on täysin päinvastainen tavoite kuin tehdä seuraavista peleistä tiiviimpiä paketteja. Määrä ennen laatua kumminkin aina kulkenut käsi kädessä live service-peleissä. Tähän lisättynä Ubisoftin viime peleissä kasvanut hinku tuoda mikromaksuja yksinpeli-kampanjoihinkin, niin voin vain kuvitella minkälainen projekti tästäkin lopulta tulee.
Ymmärsin, että tässä olisi yksi peli, jonka sisällä on sisältöä eri aikakausiin liittyen. Ja nämä sitten voisivat olla isompia ja pienempiä. Ehkä ymmärsin väärin.

Mikromaksut yksinpelissä ovat tottakai huono juttu nyt ja tulevaisuudessa.
 
Eikös Ubisoft muutenkin ole vähentämässä ison luokan yksinpelejä ja, siirtymässä Live service peleihin, jossain muistaakseni näin ilmoitti..
On kyllä surullinen suunta alalla jälleen, kun jokaiseen peliin pitää änkeä mikromaksuja ja moninpeliä sen eri muodoissa jotta saadaan peliin tunteja lisää ja pelaajat mahdollisesti lukittua peliin mahdollisimman pitkäksi ajaksi. Olenko vanhanaikainen jos haluan, että vanhat yksinpeli-sarjat pysyisivät myös yksinpeleinä joka takaisi mahdollinen pienen fillerin pelissä? Joku co-op nyt menee, mutta tälläiset live service-räpellykset mikromaksuineen on kyllä valtava turn off mitä tulee mielenkiintoon uusien pelien kanssa.
 
Eikös Ubisoft muutenkin ole vähentämässä ison luokan yksinpelejä ja, siirtymässä Live service peleihin, jossain muistaakseni näin ilmoitti..
Kyllä, Ubisoft sanoi juurikin näin. Tämä Assassins Creedien uusi suuntaus on ensimmäinen käytännön esimerkki.

Ubisoftillahan on mikromaksut kulkeneet mukana yksinpelienkin puolella jo ainakin hetken. Onneksi vielä tilanne ei ole ollut se, että jotakin olisi niin sanotusti pakko ostaa, jotta peli etenee. Mitä live service Assassins Creed sitten tarkoittaakaan, niin tavallaan olen huojentunut, etteivät jatka sitä tietä mitä ovat nyt sarjan kanssa kulkeneet. Joka osa on pidentänyt peliä. Paisuttanut sitä aivan turhaan. Nyt pitäisi palata ominaisuuksien ja paremmin mietityn sisällön ääreen, eikä vaan kasvattaa pelialuetta ja käytännössä tuoda copy-pastella lisää pituutta pelille.

Jos uudessa live service versiossa on useita aikakausia ja niiden sisällä omia pienempiä tarinakokonaisuuksiaan, niin annan sille kyllä mahdollisuuden. Jotain sarjan nykysuunnalle oli mielestäni joka tapauksessa tehtävä.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä surullinen suunta alalla jälleen, kun jokaiseen peliin pitää änkeä mikromaksuja ja moninpeliä sen eri muodoissa jotta saadaan peliin tunteja lisää ja pelaajat mahdollisesti lukittua peliin mahdollisimman pitkäksi ajaksi. Olenko vanhanaikainen jos haluan, että vanhat yksinpeli-sarjat pysyisivät myös yksinpeleinä joka takaisi mahdollinen pienen fillerin pelissä? Joku co-op nyt menee, mutta tälläiset live service-räpellykset mikromaksuineen on kyllä valtava turn off mitä tulee mielenkiintoon uusien pelien kanssa.
Ihan kuin minä olisin kirjoittanut tuon. Pelit menee aivan väärään suuntaan kun nykyään panostetaan vain moninpeliin ja verkkopelleilyyn. Kiinnostus putoaa nollaan heti kun uuden pelin ilmoitetaan keskittyvän verkkopeliin ja sysätään yksinpeli sivuun. GTA V on loistava esimerkki tästä kun unohdetaan tarina/yksinpeli kokonaan. Vuosi tolkulla kyllä päivitetään onlinea mutta mitään ei jakseta tuoda lisää yksinpeliin...
 
Ihan kuin minä olisin kirjoittanut tuon. Pelit menee aivan väärään suuntaan kun nykyään panostetaan vain moninpeliin ja verkkopelleilyyn. Kiinnostus putoaa nollaan heti kun uuden pelin ilmoitetaan keskittyvän verkkopeliin ja sysätään yksinpeli sivuun. GTA V on loistava esimerkki tästä kun unohdetaan tarina/yksinpeli kokonaan. Vuosi tolkulla kyllä päivitetään onlinea mutta mitään ei jakseta tuoda lisää yksinpeliin...
Muuten samaa mieltä, mutta olihan gtaV:ssa sentään varsin loistava yksinpeli. Sitä ei unohdettu, sitä vain ei laajennettu julkaisun jälkeen. Sinänsä ei ole kyllä loistava esimerkki.

Tuo onlinehan nyt on ihan silkkaa pelleilyä, jossa mitään päämäärää ei ole ollut vuodesta 2013. "Menenkö perseilemään tällä vai tuolla toisella uudella autolla/lentokoneella/mopolla/milläliehilavitkuttimella?"

Mielummin ottaisin takaisin GTA4 -tyylisen moninpelin, jossa valitaan, mennäänkö deathmatchiin vai raceen yms yms.. (tosin onhan tämä osittain mahdollista V:ssäkin, mutta varsin paskasti toteutettuna.)

Kamalaa tämä nykyaika. Tulis jo kutonen. :D
 
Voi vain kuvitella kuinka pelaava maailma pysähtyy kun aika koittaa ja Rockstar julkaisee ensimmäisen viittauksen tähän peliin sosiaalisessa mediassa. Muutamaan päivään ei kyllä pelifoorumeilla muusta puhuta. :D

Jännä nähdä kuinka kaikki next gen-tehot SSD:eitä myöten saadaan käännettyä tähän peliin. Jokaisella pelillään on Rockstar nostanut open world-pelien rimaa ylöspäin enkä usko, että tässäkään tapauksessa toisin käy.


Tähän on pakko kommentoida että kun joskus ihmettellään sitä että joistaki pelisarjoista tulee lähes vuoden välein uusi osa. Kysyisinki vaan noilta ihmettelijöiltä sellaista, että onko tää sitten parempi että vasta 10 vuoden välein uusi osa? Taitaa mennä ylikin ja reippaasti. Toisaalta miksi tehdä uutta peliä kun GTA online ja RDR online myy. Ihmisten pitäisi lopettaa niiden pelaaminen jotta Rockstar alkaisi oikeasti panostamaan. Vähän menee maku. Kyllä mä ymmärrän että peleihin pitää panostaa mutta joku raja silläki :D
 
Ihmisten pitäisi lopettaa niiden pelaaminen jotta Rockstar alkaisi oikeasti panostamaan.
Päinvastoin. Sen takia niitä pelataan niin paljon kuin pelataan, että niihin on oikeasti panostettu. Rockstar on aika pitkälti ainoa pelistudio, joka on osannut tehdä mukaansa tempaavan avoimen maailman. Siellähän on käsityönä jokainen puukin laitettu siihen missä sen pitää olla, herranjestas sentään. Todellakin tässä tapauksessa otan mielummin ~10 vuotta työstössä olleen pelin, kuin vuosipäivityksen johonkin geneeriseen Ubisoft -pökäleeseen.

Ehkäpä pelaajien pitäisi hieman katsella ympärilleen, että missäs nyt mennään, kun tällaisia kommentteja aletaan heittelemään.

E: Sori Juhis, luin viestisi hieman nopeahkosti, nyt jälkeenpäin totesin olevamme kenties pääpiirteittäin samaa mieltä. :D
 
Ylös Bottom