Voinhan minä olla täysin väärässäkin, mutta jotenkin tuntuu, että ihmiset nyt hieman turhaan pelkäävät etteikö tämä peli osaa myös hauska olla vaikka tietyt läpät jäävätkin.
Näytä liitetiedosto 9261
Olikos näissä GTA-peleissä aikaisemminkaan mitään missioneita joissa oli sitten vaikkapa trans-hahmoja? Minun muistikuvani on, että ainoastaan kaduilla näitä karikatyyreja näki. Ei siis minun mielestäni hirveä menetys jos ylläolevan kuvan karikatyyrit nyt poistuvat ja tilalle tulee vaikkapa Cyberpunkin kaltainen automekaanikko joka myös oli trans-hahmo, mutta muuten ei eronnut ihmisenä yhtään enempää muistakaan pelin hahmoista. Kuva alla.
Näytä liitetiedosto 9262
Kyllähän mielestäni GTA-pelien hauskuus ja läpät koostuivat muista kuin vähemmistöjen ilkkumisista. Esimerkiksi GTA V:ssa taisi hauskimmat läpät muodostua Trevorin pähkähulluista dialogeista ja ideoista sekä Michaelin perhekriisistä. Näistä pystyy edelleen heittämään samanlaista läppää ilman, että ketään loukataan.
Palataan sitten asiaan onko homma mennyt överiksi jos tässä vaikkapa pullukat poistetaan kadulta ja kaikki ovatkin yhtäkkiä sixpackilla varustettuja fitness-intoilijoita pelissä joka parodioi yhtä maailman lihavimpaa kansaa. Tuo menisi jo sitten minunkin mielestäni liian varovaiseksi ja läpinäkyväksi touhuksi, mutta uskon, että Rockstar myös tiedostaa tämän ja osaa vetää rajan siihen mikä on ihmisryhmiä vahingoittavaa ja loukkaavaa huumoria ja mikä ei.