Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
bafkreihduhdzvsggch6ftwxtmv3rr7kjkmpdvthzgkyqtoumuphq6inm2a@jpeg

bafkreidg77v5i2nk2lzlz2kzf2lwya5jj42nevvrmibpahizntrbmz5thu@jpeg
Viikolla 4 kerrottuja pelijulkaisuja.
Knoebel Bluesky

Yksi odotetumpia pelejä itselleni ja Rune Factory tosiaan kun palaa kovempana kun koskaan, sä voit jopa luoda pelissä oman kylän ja Colonyn graafisesti peli on ottanut vahvasti vaikutteita Genshin Impactista ja BOTW:sta, harmillisen kauan vaan joutuu peliä odottamaan.

Mä olen ihan varma, että aina kun joku sanoo "monien mielestä paras Tales of peli", niin kyseessä on eri peli.

Tällä kertaa linkin takana oli Tales of Abyss, vaikka oikeasti paras Tales of on tietenkin Symphonia. Kaveri tosin väittää, että Vesperia olisi paras ja se on minulla vielä pelaamatta...

Tein aika kattavaa tutkimusta tässä viimeaikoina kun pelaillut eri tales pelejä mikä on se yleinen mielipide kokonaisuutena parhaasta Tales of pelistä ja Abyss tuntui olevan usein kärjessä. Oli siellä sina tietysti ne Symphonia ja Vesperia, sekä Berseria varsinkin jos puhutaan tarinasta. Mutta Abyss oli usein se joka mielletään parhaaksi kokonaisuutena.

En toki osaa itse tähän vastata koska en ole peliä pelannut mutta Symphoniaa kokeilleena voin sanoa että se on niin pahasti vanhentunut peli ettei pystynyt pelaamaan, toki ei auta asiaa että se remaster on surkea. Vesperia on ollut paljon parempi omaan makuun.

Mä olen ihan varma, että aina kun joku sanoo "monien mielestä paras Tales of peli", niin kyseessä on eri peli.
Jep. Mutta toisaalta kun noita Tales-pelejä on jo ihan hitokseen paljon, niin aika vaikeaa sieltä on löytää sitä oikeasti parasta. Tai miltä kantilta määritellään se paras? Itselleni tuo Vesperia on ollut ikuisuusprojekti jo muutaman vuoden. Vaikka sitä on niin kehuttu, niin ei se kyllä itselle kolahtanut. Toisin kuin Xillia 1 ja 2, jotka ei kuitenkaan ole ikinä olleet sarjan fanien ykkösvaihtoehtoja. Symphonia jäi myös kesken samoista syistä kuin @HideoMiyamoto lla.

Näistä uusioversioista on ollut jo aika kauan puhetta, että Bandai Namco olisi tuomassa niitä ihan reilulla kädellä. Toivoisin, että saadaan molemmat Xilliat nykykoneille. Tuskin on ihan mahdottomuus, kun Graces f julkaistiin juuri.

Jep. Mutta toisaalta kun noita Tales-pelejä on jo ihan hitokseen paljon, niin aika vaikeaa sieltä on löytää sitä oikeasti parasta. Tai miltä kantilta määritellään se paras? Itselleni tuo Vesperia on ollut ikuisuusprojekti jo muutaman vuoden. Vaikka sitä on niin kehuttu, niin ei se kyllä itselle kolahtanut. Toisin kuin Xillia 1 ja 2, jotka ei kuitenkaan ole ikinä olleet sarjan fanien ykkösvaihtoehtoja. Symphonia jäi myös kesken samoista syistä kuin @HideoMiyamoto lla.

Näistä uusioversioista on ollut jo aika kauan puhetta, että Bandai Namco olisi tuomassa niitä ihan reilulla kädellä. Toivoisin, että saadaan molemmat Xilliat nykykoneille. Tuskin on ihan mahdottomuus, kun Graces f julkaistiin juuri.
Berseria on ollut minulle varmaankin paras pelaamani Tales-peli, mutta enpä minä läheskään kaikkia noista ole vielä pelannut. Olen samaa mieltä kyllä siitä, ettei noista objektiivisesti parasta voi määritellä. Makuasia tässäkin kyseessä. Toki joku suosituimmuusjärjestys parhaasta on jotenkin ehkä todettavissa. Ilmeisesti viimeisin, eli Tales of Arise on ollut myös varsin pidetty. Sitä en kuitenkaan ole vielä ehtinyt pelaamaan. Sitä ennen pitäisi nuo tässä ketjussa mainitut Symphonia, Vesperia ja Grace f (tämä vielä ostamatta, muut löytyvät jo pelikirjastostani) myöskin pelata.

Mutta makuja on niin monia kuin pelaajia ja pelejäkin. Itse taas olen pitänyt Tales of Graces F remasterista todella paljon. Sen tarinaa on haukuttu mutta itselle se ollut tähän asti mielenkiintoisin. Sen hahmot on ylivoimaisesti olleet sarjan mielenkiintoisimmat kun heidän välinen suhde tuntuu oikealta perheeltä ja sitä pohjustetaan kattavalla prologilla.

Myös taistelumekaniikka on valovuosia edellä sarjan aikaisempia osia ja jokaista vihua joka tulee vastaan haluaa taistella koska se vaan on niin hauskaa.

Ymmärrän jos Graces f poliittinen tarina ja hahmot ei nappaa mutta itselle on kolahtanut paremmin kuin Symphonia tai Vesper.

Vesper remasterin ongelma oli se että he eivät saaneet kaikkia ääninäyttelijöitä takaisin kun halusivat joka cutsceneen äänet ja Troy Baker kun korvataan jollain random nobodylla niin se on aika korviin sattuvaa. Muissakin oli eroja mutta ei niin paljon.

Mutta makuja on niin monia kuin pelaajia ja pelejäkin. Itse taas olen pitänyt Tales of Graces F remasterista todella paljon. Sen tarinaa on haukuttu mutta itselle se ollut tähän asti mielenkiintoisin. Sen hahmot on ylivoimaisesti olleet sarjan mielenkiintoisimmat kun heidän välinen suhde tuntuu oikealta perheeltä ja sitä pohjustetaan kattavalla prologilla.

Myös taistelumekaniikka on valovuosia edellä sarjan aikaisempia osia ja jokaista vihua joka tulee vastaan haluaa taistella koska se vaan on niin hauskaa.

Ymmärrän jos Graces f poliittinen tarina ja hahmot ei nappaa mutta itselle on kolahtanut paremmin kuin Symphonia tai Vesper.

Vesper remasterin ongelma oli se että he eivät saaneet kaikkia ääninäyttelijöitä takaisin kun halusivat joka cutsceneen äänet ja Troy Baker kun korvataan jollain random nobodylla niin se on aika korviin sattuvaa. Muissakin oli eroja mutta ei niin paljon.
Tuo Tales of Graces f kyllä kiinnostaa itseänikin, ja on kyllä hankintalistallani. Tosin oli itselleni noin vanhan pelin remasteriksi vähän suolainen hinta, kun katsoin PSN storessa olleen hintana 40 euroa. Hieman halvemmalla pitää kyllä tuon kaltaiset remasterit saada ennen kuin laitan hankintaan. Sellainen 20-30 euroa, niin tulee minunkin sitten jo varmaan tuo ostettua.

No mä ihmettelinkin et mite hemmetis ääni yhtäkkiä kuulosti toiselta :D Vesperia remasteria tossa yks päivä aloittelin.

Itelle parhaat ollu Vesperia ja Berseria. Berseria tais olla joku spinoffi tai esiosa Zestirialle. Zestiria tais jäädä kesken tosin, en muista.

Ylös Bottom