Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulevat pelit/huhut/uutiset (PlayStation, Xbox, Nintendo)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimeksi muokattu:
Ensiviikolla se ES Oblivion Remaster vihdoin tulee. Ensimmäiset kuvat.

Näytä liitetiedosto 18900
Heh, meni sekaisin Morrowindin kanssa ja ihmettelin että miten se näytti noin hyvältä muka alunperin. Tosin eipä ihme että sekoitin kun en ole pelannut kuin Skyrimiä. Ei voi sanoa että "pelannut Skyrimin", koska se jäi kesken. Tarinan kai päättelin mutta en koskaan oikeasti lopettanut kun oli vaikka ja mitä kesken. Sitten se vain jäi. Ilmeisesti yleistä näissä: tehdään kaikkea ja välttämättä ei edes päätarinaa.

Näyttää kyllä hienolta Oblivion, siis remake. Onko tuossa vain kuinka alkuperäiset systeemi muuten alla, että tuntuuko tönköltä? Voiko se olla tuntumatta tönköltä kun kyse on Bethesdan pelistä? :D
 
Itse ei viitsi vielä hypettyä Oblivionista. Jos sitä surkeaa level skaalausta ei ole poistettu sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon grafiikoita tai gameplaytä on paranneltu.

Viholliset ei pelkästään skaalaudu sinun levelillesi ne myös voimistuu paljon enemmän kuin sinä per leveli jos et min/max omaa hahmon kehitystä olemalla käyttämättä pää kykyjäsi.

Aina kun saat 10 leveliä joihinkin pää kykyihisi hahmosi nousee tason nukkuessasi, mutta se paljonko saat parannella pääkykyjäsi riippuu siitä miten paljon levelitit toisarvoisia kykyjä siinä levelien välissä.

Eli koska suurinosa pelaajista käyttää vain pääkykyjä kuten velho käyttää spellejä niin hahmosi ei kehity tarpeeksi hyväksi että sillä pärjäisi pidemmällä pelissä ja vihuista tulee tankkeja.

Sitten on myös armorit jotka on pakko pitää päivitettynä kokoajan koska skaalautuvat vihut tekee muuten ihan tajutonta lämää ihan sama missä olet joten saat kuljettaa potion varastoa mukana.
 
Itse ei viitsi vielä hypettyä Oblivionista. Jos sitä surkeaa level skaalausta ei ole poistettu sillä ei ole mitään väliä kuinka paljon grafiikoita tai gameplaytä on paranneltu.

Viholliset ei pelkästään skaalaudu sinun levelillesi ne myös voimistuu paljon enemmän kuin sinä per leveli jos et min/max omaa hahmon kehitystä olemalla käyttämättä pää kykyjäsi.

Aina kun saat 10 leveliä joihinkin pää kykyihisi hahmosi nousee tason nukkuessasi, mutta se paljonko saat parannella pääkykyjäsi riippuu siitä miten paljon levelitit toisarvoisia kykyjä siinä levelien välissä.

Eli koska suurinosa pelaajista käyttää vain pääkykyjä kuten velho käyttää spellejä niin hahmosi ei kehity tarpeeksi hyväksi että sillä pärjäisi pidemmällä pelissä ja vihuista tulee tankkeja.

Sitten on myös armorit jotka on pakko pitää päivitettynä kokoajan koska skaalautuvat vihut tekee muuten ihan tajutonta lämää ihan sama missä olet joten saat kuljettaa potion varastoa mukana.
Pelasin Oblivionin läpi silloin joskus sen julkaisun aikoihin Xbox 360:llä. Muistan etäisesti skaalautuvat viholliset, mutta en muista että peli olisi siltikään ollut mitenkään erityisen vaikea. Jos olisi ollut, niin tuskin olisin sitä läpi pelannut. Toki voihan aika silti kullata muistoja.

Joka tapauksessa sen muistan, että Oblivion oli aivan mainio peli. Sen avoin maailma oli silloin aikoinaan jotain aivan lumoavan ihmeellistä. Tuskin säväyttää nykypäivänä samalla tavalla vaikka kuinka olisi kuorrutettu nätimmällä ulkokuorella, mutta nostalgiaryöppy voi olla melkoinen.
 
Täytyy tosiaan kattoo viel ton kanssa että miten ovat tuoneet systeemit nykyaikaan. Liian moni vanhan pelin remake on ihan perseelleen tehty, UI skaalattu pisin peppua jne. Mä en kyllä edelleenkään usko että olis tulossa PS5:lle koska Bethesda ja Microsoft.
 
Täytyy tosiaan kattoo viel ton kanssa että miten ovat tuoneet systeemit nykyaikaan. Liian moni vanhan pelin remake on ihan perseelleen tehty, UI skaalattu pisin peppua jne. Mä en kyllä edelleenkään usko että olis tulossa PS5:lle koska Bethesda ja Microsoft.

Ennakkotietojen mukaan UI olisi kokonaan uusittu nykypäivään. Samoin taistelut, sniikkailu, jousiammunta ja jotain muita on saanut ehostuksia nykypäivään. Mutta vaikka tämä peli pyörii Unreal 5 grafiikoilla, ilmeisesti siellä alla on edelleen se gamebryo pyörittämässä kaikkea muuta joten kannatta varautua sen mukaan.
 
Täytyy tosiaan kattoo viel ton kanssa että miten ovat tuoneet systeemit nykyaikaan. Liian moni vanhan pelin remake on ihan perseelleen tehty, UI skaalattu pisin peppua jne. Mä en kyllä edelleenkään usko että olis tulossa PS5:lle koska Bethesda ja Microsoft.
On myös hyviä esimerkkejä remakeista, kuten vaikka Dead Space Remake, joten toivoa on. Toki Elder Scrollsit ovat aina olleet vähän vähemmän viimeisteltyjä, joka on tavallaan osa niiden viehätystä. Mutta yleensä se myös tarkoittaa jotain bugeja. Täytyy katsoa kuinka iso remake tässä on tehty. Tähän mennessä tihkuneiden tietojen perusteella ihan kohtuu iso.

En tiedä miksi et uskoisi PS5 versioon. Indiana Jones tuli PS5:lle. Doom the Dark Ages on tulossa PS5:lle. Sanoisin että isompi mahdollisuus on siinä että peli tulee PS5:lle kuin että ei tule.
 
On myös hyviä esimerkkejä remakeista, kuten vaikka Dead Space Remake, joten toivoa on. Toki Elder Scrollsit ovat aina olleet vähän vähemmän viimeisteltyjä, joka on tavallaan osa niiden viehätystä. Mutta yleensä se myös tarkoittaa jotain bugeja. Täytyy katsoa kuinka iso remake tässä on tehty. Tähän mennessä tihkuneiden tietojen perusteella ihan kohtuu iso.

En tiedä miksi et uskoisi PS5 versioon. Indiana Jones tuli PS5:lle. Doom the Dark Ages on tulossa PS5:lle. Sanoisin että isompi mahdollisuus on siinä että peli tulee PS5:lle kuin että ei tule.
Ei heidän sitä pakko ole julkaista muille alustoille, ei ole mitään vaatimuksia sille. Miksi eivät sitten julkaisseet Starfieldiä PS5:lle? Päinvastoin voisivat ajatella että kyseessä on monien rakastama peli ja voisi tuoda asiakkaita vaikka Game passiin. No mut turha siit sen enempää, tulee jos tulee.
 
Ei heidän sitä pakko ole julkaista muille alustoille, ei ole mitään vaatimuksia sille. Miksi eivät sitten julkaisseet Starfieldiä PS5:lle? Päinvastoin voisivat ajatella että kyseessä on monien rakastama peli ja voisi tuoda asiakkaita vaikka Game passiin. No mut turha siit sen enempää, tulee jos tulee.
Alkuperäinen on julkaistu PS-konsoleilla joten ihmettelisin suuresti jos tätä ei julkaistaisi kaikilla mahdollisilla alustoilla. Starfield on myös ollut aika paljon huhuissa joten nyt kun siihen kesällä julkistetaan todennäköisesti lisää DLC:tä niin on mahdollista että muille konsoleille tulee siitä joku paketti ratkaisu missä on kaikki nidottu yhteen.
 
Ei heidän sitä pakko ole julkaista muille alustoille, ei ole mitään vaatimuksia sille. Miksi eivät sitten julkaisseet Starfieldiä PS5:lle? Päinvastoin voisivat ajatella että kyseessä on monien rakastama peli ja voisi tuoda asiakkaita vaikka Game passiin. No mut turha siit sen enempää, tulee jos tulee.
Viimeaikaiset pelit, joita Microsoft on julkaisut/julkaisee ovat menneet suurin piirtein näin.

Konsoliyksinoikeuksia:
Starfield - Uusi IP
Avowed - Uusi IP
South of Midnight - Uusi IP

Multiplatformjulkaisuja:
Call of Duty - sarja joka on aikaisemminkin ollut monialustajulkaisu
Doom the Dark Ages - sarja joka on aikaisemminkin ollut monialustajulkaisu
Outer Worlds 2 - sarja joka on aikaisemminkin ollut monialustajulkaisu
Tony Hawk Pro Skater 3+4 - sarja joka on aikaisemminkin ollut monialustajulkaisu
Ninja Gaiden 4 - sarja joka on aikaisemminkin ollut monialustajulkaisu

Sitten on vielä entiset yksinoikeudet, mutta nykyiset monialustajulkaisut. Tämä tavallaan tukee entistä vahvemmin sitä, että jopa uudet IP:t tulee jatkossa kaikille mahdollisille alustoille:
Pentiment - Uusi IP
Sea of Thieves - Uusi IP
Grounded - Uusi IP
Hi-Fi Rush - Uusi IP
Forza Horizon 5 - perinteikäs yksinoikeussarja

Näiden tietojen valossa olisi tosi epätodennäköistä, jos Oblivion Remakea ei julkaistaisi PS5:llä ja jopa Switch 2:lla.

edit. Unohdin listata Indiana Jonesin, mikä on ehkä erikoisin tapaus. Kai se periaatteessa voitaisiin laskea sarjaksi joka on ollut aikaisemmin monialustajulkaisu, mutta toisaalta se on oma pelinsä, eikä varsinaisesti minkään sarjan osa. Toisaalta lisenssiin liittyvät sopimukset saattavat velvoittaa monialustajulkaisuun.
 
Viimeksi muokattu:
Oblivion remasteri kyllä maistuis. Ps3:lla ja pc:llä monta kertaa yrittänyt aloittaa (ehkä max 5 tuntia per kerta) mutta on jäänyt kesken joka kerta. Skyrim on ainoa TES mitä on satoja tunteja pelattu, ehkä se vähän pilasi Oblivionin, oli vaikea mennä ns. "taaksepäin". Skyrimin PS5 versiota fiilistelin tuossa vuoden vaihteessa 20 tuntia ja on se vain Bethesdan avoimessa maailmassa oma magiansa mitä muissa peleissä ei ole. Morrowindia on tullut katseltua vierestä (varmaan satoja tunteja) kun isoveli pelasi, siitäkin toivoisi jotain hiukan ehostettua versiota nykypäivään (tai miksei myös vaan konsoliportti, ei kaikkea vanhaa tarvi silotella nykypäivään).
 
Morrowindia on tullut katseltua vierestä (varmaan satoja tunteja) kun isoveli pelasi, siitäkin toivoisi jotain hiukan ehostettua versiota nykypäivään (tai miksei myös vaan konsoliportti, ei kaikkea vanhaa tarvi silotella nykypäivään).
Siitä on xbox versio joka nykylaitteilla on myös 4k.
 
Ei heidän sitä pakko ole julkaista muille alustoille, ei ole mitään vaatimuksia sille. Miksi eivät sitten julkaisseet Starfieldiä PS5:lle? Päinvastoin voisivat ajatella että kyseessä on monien rakastama peli ja voisi tuoda asiakkaita vaikka Game passiin. No mut turha siit sen enempää, tulee jos tulee.
Starfieldin viimeisin huhu on, että tulisi tämän vuoden aikana samalla, kun toinen lisäri julkaistaan.
 
Ylös Bottom