Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tulli ulkomailta tilattaessa

zexel

Member
Tilasin tässä pari peliä dvdboxofficesta ja eilen taisivat lähteä. Laskujeni mukaan ne kumminkin voivat jäädä tulliin.. jos näin käy, miten menetellään? Saan ilmeisesti verolapun joka pitää maksaa, mutta mitäs maksamisen jälkeen.. Tuleeko paketti postilaatikkoon vai pitääkö se käydä itse hakemassa jostain..?
 
Pelit menevät tullipostiin, josta ne lähettää sulle kirjeen jossa lukee: "pakettisi on tullut meille" . Sitten vain haet pelisi tullista ja maksat heille "tullin" .
 
Tässä tapauksessa tulleista ei taida olla pelkoa koska DVDBO lähettää pelit ruotsin kautta tänne
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Tässä tapauksessa tulleista ei taida olla pelkoa koska DVDBO lähettää pelit ruotsin kautta tänne
Häh? Siis Kanadalainen saitti, mutta toimitukset Ruotsista? Onko tämä faktaa vai lauantai-illan fiktiota?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zexel
Tuleeko paketti postilaatikkoon vai pitääkö se käydä itse hakemassa jostain..?
Tullista haetaan. Oulussa on omansa, Helsingissä ainakin, veikkauksia uskaltaisin heitellä myös muiden rannikkokaupunkien suuntaan. Lisäksi ainakin Kouvolassa on tulli, mutta joissakin sisämaan kaupungeissa/paikkakunnilla tilanne voi olla melko vaikea (=pitkä hakureissu tai kovat kulut)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Häh? Siis Kanadalainen saitti, mutta toimitukset Ruotsista? Onko tämä faktaa vai lauantai-illan fiktiota?
Kyllä tämä on faktaa joidenkin pelilähetysten kohdalla. Esim. Viewtiful Joe tuli Ruotsista, mutta ainakin GBA-pelit ovat tulleet kaikki Richmond Hillistä, Kanadasta. Pari vuotta sitten pelejä tuli myös Ranskan suunnalta.
 
Kerran olen tilannut GBA pelin DVDBO:sta ja se tuli Ruotsista. Olen kuullut että tämä on aivan normaalia kun tilaa sieltä Suomeen
 
Minulle tuli GBA-peli Ruotsin kautta, jonka paketin paikallinen tulli oli avannut ja merkinnyt tullivapaaksi. Itse pelin pakettia ei oltu avattu, mutta pahvilaatikko oli täynnä Ruotsin tullin tarroja ja leimoja. Mietityttää, olisiko lasku tullut minulle asti, jos tullimaksuihin olisi ollut tarvetta.
 
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html#3

"Tuonti EU:n ulkopuolelta"

"Muusta kuin EU-maasta tuotava tavara on tullattava, vaikka tuoja olisikin yksityishenkilö. Kun rahdinkuljettajalta (esimerkiksi Posti) on saatu ilmoitus tavaran saapumisesta ja noutopaikasta (esimerkiksi postipaketteja luovuttava tullitoimipaikka), tavarasta on annettava Tullille tulli-ilmoitus. Tarvittavat lomakkeet ja täyttöopastuksen saa Tullista. "

"Tulli-ilmoitukseen on liitettävä kauppalasku. Kauppalaskun saaminen tullausta varten on yksi niistä asioista, joita on painotettava myyjälle Internet-tilausta tehtäessä. Myös Internet-huutokaupoista ostetuista tavaroista pitää olla kauppalasku. "
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Tullista haetaan. Oulussa on omansa, Helsingissä ainakin, veikkauksia uskaltaisin heitellä myös muiden rannikkokaupunkien suuntaan. Lisäksi ainakin Kouvolassa on tulli, mutta joissakin sisämaan kaupungeissa/paikkakunnilla tilanne voi olla melko vaikea (=pitkä hakureissu tai kovat kulut)

Tampereellakin on tulli...
 
Itse olen tilannut dvdboxofficesta yli 10 peliä ja yksikään ei ole jäänyt tulliin, ainoastaan Ps2 jäi tulliin, mutta se tulikin kuriiripalvelun kautta. Tuo on hyvä kauppa, mutta hyvin usein tavaran lähettämissä kestää helvetin kauan, ne kun eivät ilmoita onko tavaraa varastossa.
 
Ylös Bottom