Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TV-kuva väreilee hieman...?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Killi

New Member
Kun katselen elokuvia televisiosta S-videon välityksellä kannettavasta tietokoneesta, tv-kuvassa esiintyy vaa´assa väreilyä. Mistä johtunee ja miten sen saisi loppumaan? Ei se sinänsä ole elokuvien katselua haitannut, mutta pimeissä kohtauksissa sen huomaa erittäin helposti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Kun katselen elokuvia televisiosta S-videon välityksellä kannettavasta tietokoneesta, tv-kuvassa esiintyy vaa´assa väreilyä. Mistä johtunee ja miten sen saisi loppumaan? Ei se sinänsä ole elokuvien katselua haitannut, mutta pimeissä kohtauksissa sen huomaa erittäin helposti.

tuota minkämerkkinen tv? jos philips niin se on ominaisuus. ja onko s-video johto halpis mallia vai laadukkaampi tekele? mulla oli väreilyä kans näytönohjaimen mukana tulleella s-video piuhalla sony tv:ssä. ostin paremman niin väreily loppui. ja philipsiin ei vaikuta vaikka laittaisit parhaimman s-video kaapelin. samsungilla ei mitään probleemia s-video toistossa(sonyn kuvaputki) eikä myöskään vga liitännän kautta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Kun katselen elokuvia televisiosta S-videon välityksellä kannettavasta tietokoneesta, tv-kuvassa esiintyy vaa´assa väreilyä. Mistä johtunee ja miten sen saisi loppumaan? Ei se sinänsä ole elokuvien katselua haitannut, mutta pimeissä kohtauksissa sen huomaa erittäin helposti.

jos on ATIn näyttis kannettavassa niin se on tv-ulostulon ominaisuus. Jos on nvidia niin ongelma poistuu tvtoolilla, jos on jokin muu niin en osaa sanoa :/
 
Ok. Mulla on siis Philips 32-tuumanen ja kannettavassa on Ati. Johto ei ole kalleimpia, mutta ei halvinkaan. Mä en siis mitenkään saa väreilyä pois? Onpas huono tv...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Ok. Mulla on siis Philips 32-tuumanen ja kannettavassa on Ati. Johto ei ole kalleimpia, mutta ei halvinkaan. Mä en siis mitenkään saa väreilyä pois? Onpas huono tv...

Voit siis syyttää molempia. Voin kuvitella että tuo kuva on aika penteleen huono :/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Voit siis syyttää molempia. Voin kuvitella että tuo kuva on aika penteleen huono :/

No ei se huono ole vaikkakin uskoisi, mutta pientä väreilyä näkyy. Jos kerran millään netistä ladattavalla ohjelmalla tai muulla vippaskonstilla ei ole merkitystä niin sitten jatketaan näin.

Kiitokset vastauksista!
 
Kokeile poistuuko väreily kun irroitat television antennijohdon. Jos häviää, kyse on maaloopista josta pääsee eroon antennipistokkeeseen liitettävällä galvaanisella eroittimella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Kokeile poistuuko väreily kun irroitat television antennijohdon. Jos häviää, kyse on maaloopista josta pääsee eroon antennipistokkeeseen liitettävällä galvaanisella eroittimella.

Kokeilin eikä toiminut tai ainakaan eroa en huomannut itse. Kiitos vinkistä kuitenkin.
 
Vähän off-topiccii mutta sanonpa nyt kuitenkin. Itselläni on Philipsin 100Hz laajakuva, mallia 32PW8807,ja siinä näkyy leffoja katsoessa kaksi, usean sentin levyistä raitaa. Lainasivat markantalosta sellaisen 30 scartin ja kokeilimpa vielä s-video piuhallakin joten vika tuskin on johdoissa. Olen jopa kokeillut kahdella eri DVD-laitteella ja sama vika. No, menin kysymään Markantalosta mikähän mahtaa olla vikana ja myyjä sanoi että suurissa telkuissa on sama vika lähes jokaisessa. Heittipä vielä myyjän sloganin: "Mulla on sama kotona".

Haistan kusetusta. Isoveljellä täysin sama telkku ilman mitään ongelmia. Vieläkin omituisemman asiasta tekee se, että Xboxia pelatessa raidat eivät näy. Onko jotain kikkakolmosta vai lähteekö takuuseen?

edit: Asiaan ei myöskään vaikuta scartin paikka, olen kokeillut jokaisessa kolmessa ja sama vika.
 
xclonen tv historiaa:

itsellä ollut philips 32 100 hrz jossa kaksi raitaa yhteensä, vasemmalla sekä oikealla ja juuri muutaman sentin levyisiä. ja se oli ominaisuus eikä sille voi mitään.


nykyään on samsungin ws48ds-vga malli jossa myös philipsin kuvaputki 100 hrz double scan tekniikalla. ja edelleen on samat raidat vasemmalla ja oikealla, häiritsee varsinkin elokuvan pimeimmissä kohdissa. mutta raidat näkyvät vain dvd, video,konsoli käytössä ei itse tv kanavien katselussa.
lisäksi löytyy vielä samsungin 1018 malli jossa sonyn joku vanhempi trinitron putki sisällä. siinä on on kans raidat mutta ei niin leveät kuin edellä olevissa.

50hrz 32 tuuman televisioissa en ole huomannut samaa raita ongelmaa.

joten taitaa olla ominaisuus philipsin 100hrz putkissa.
eli kannattee sijoittaa rahat ennemmin sonyyn tai panasonicciin.
tosin sonyssäkin näkyy trintron putken tuki langat läpi kuvaputken(hämärässä) mutta ei niin pahasti kuin philipsin raita ongelma.

seuraavaksi ostankin joko plasma tai lcd töllön ja jätän kuvaputket historiaan omalta osaltani. on nimittäin sen verran aina ollut ongelmia noitten putkien kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom