Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työn iloa EA Sportsilla

Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Joo. Jotain tällaista osasinkin jo kuvitella EA:sta. Muutenkin tuon tyypin kuvailemat epäkohdat näkyvät EA:n peleissä aika vahvasti: paljon pieniä bugeja, huono design jne. En tiedä pitääkö tuo juttu paikkaansa tai että oliko (onko) kyseinen tyyppi EA:lla töissä, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka tuo olisikin totta. "EA - challenge your humanity and its limits!" Hah, "EA - emotionally challenged" olisi parempi :D
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Orin sanoi:
Joo. Jotain tällaista osasinkin jo kuvitella EA:sta. Muutenkin tuon tyypin kuvailemat epäkohdat näkyvät EA:n peleissä aika vahvasti: paljon pieniä bugeja, huono design jne. En tiedä pitääkö tuo juttu paikkaansa tai että oliko (onko) kyseinen tyyppi EA:lla töissä, mutta en yhtään ihmettelisi vaikka tuo olisikin totta. "EA - challenge your humanity and its limits!" Hah, "EA - emotionally challenged" olisi parempi :D

Silti on aika jännää ajatella että EA dominoi pelimaailmaa aivan suvereenisti. Kun Yhdysvaltojen pelikakkua mitattiin pari kuukautta sitten, EA oli suurin pelitalo 42 prosentin osuudella kaikista markkinoista. Seuraavana tuli Nintendo kymmenellä prosentilla (eli erotus ykkösen ja kakkosen välillä oli 32 prossaa). Mistäköhän tämä huima menestys sitten johtuu? :)
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Toisaalta kannattaa myös muistaa, että esimerkiksi useimmat EA BIG:in peleistä ovat hyvin viimeisteltyjä ja tyylikkäitä paketteja. Urheilupelit taasen jakautuvat aika jyrkästi kahteen ryhmään, mitä laatuun tulee.

- Esa
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Esa Mäkijärvi sanoi:
Toisaalta kannattaa myös muistaa, että esimerkiksi useimmat EA BIG:in peleistä ovat hyvin viimeisteltyjä ja tyylikkäitä paketteja. Urheilupelit taasen jakautuvat aika jyrkästi kahteen ryhmään, mitä laatuun tulee.

Toisaalta EA:n suhteen pitää muistaa se, että on helppoa tehdä kohtuullisen onnistunut peli joka vuosi, kun on valmiiksi vahva pohja mihin rakentaa. Muutenhan EA:n tuotanto on aika sielutonta burgerikamaa, joka pelaa slickin polishin ja lisenssien varassa, ei varsinaisten innovaatioiden tai luovuuden.
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Sairasta. En ole kuvitellut pelibisneksessä työskentelyn olevan helppoa, mutta tuollainen henkinen kidutus vetää jo yli ymmärrykseni. Tuossa kirjoituksessa silmiini pisti tosin enempi kyseisen henkilön pohdiskelu peli-teollisuuden kulkusuunnasta kohti muutaman suur-yrityksen täydellistä diktatuuria. Innovatiivisuus ja yllätyksellisyys on pikkuhiljaa häipymässä - vai haluaako joku nähdä VIELÄ yhden Sims-pelin?
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

EA:n taso on noussut huikeasti parin viimeisimmän vuoden aikana. Esan mainitsemat EA BIG -pelisarjan julkaisut ovat olleet todellisia yllättäjiä ja myös Burnout 3:n kaltaiset ennakkoon hypetetyt teokset ovat onnistuneet lunastamaan lupauksensa. Ainakaan toistaiseksi tuo väitetty työntekijöiden tyytymättömyys ei siis paista peleistä läpi.
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

feldon sanoi:
Ainakaan toistaiseksi tuo väitetty työntekijöiden tyytymättömyys ei siis paista peleistä läpi.
Toisaalta jos prosentit työvoiman vaihtuvuudesta pitävät paikkaansa (20-50%) niin ei tuo välttämättä tuloksissa näykään. Hankitaan pari kuutiota uusia orjia projektin alussa kaleeria soutamaan jo valmiiksi turhan tiukalla deadlinella. Kun tuote on valmis ja kaupattavassa kunnossa, pistetään pihalle väsyneet ja tuottamattomat koodineekerit ja palkataan uudet innokkaat soutajat seuraavalle projektille. Ja näitä uusia innokkaita tulokkaita kyllä riittää, kiitos EA:n toistaiseksi puhtoisen maineen.
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

feldon sanoi:
Esan mainitsemat EA BIG -pelisarjan julkaisut ovat olleet todellisia yllättäjiä ja myös Burnout 3:n kaltaiset ennakkoon hypetetyt teokset ovat onnistuneet lunastamaan lupauksensa.
Criterionhan ehti tehdä Burnout 3:n lähes valmiiksi ennenkuin EA osti firman. Eihän siihen lisätty muuta kuin mainoksia EA:n alaisuudessa.

Ainakaan toistaiseksi tuo väitetty työntekijöiden tyytymättömyys ei siis paista peleistä läpi.
Jos ihmeitä ei ole tapahtunut, saattaa GoldeEye: Rogue Agent olla ensimmäinen esimerkki... :rolleyes:
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

Sarine sanoi:
Minkä takia työntekijät eivät tee asian eteen mitään?
Taisivathan ne jotain joukkokannetta ainakin harkita. EA:kin on kuulema sisäisissä tiedotteissaan ilmoittanut työntekijöille muutoksista työaikapolitiikassa.
Kysehän oli vain joidenkin osastojen/tiimien ongelmasta.
 
Vastaus: Työn iloa EA Sportsilla

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3137378
After its first appearance on November 10, the EA Spouse essay published on the web has had a remarkable effect. The anonymous complaint about working conditions at the world's largest games publisher drew significant interest from inside and outside the games industry, as well as at least a token response from Electronic Arts itself, which may be looking into reclassifying some of its employees as overtime-eligible.

The proprietor of the now-famous weblog today announced plans to open a volunteer-run organization, Gamewatch.org, to provide a platform for discussions of working conditions and quality of life issues in game development.

"Our goal is to hold up and reward those companies that operate ethically, the better to ensure that top talent can seek out employment where they will be respected and best provided with the resources to do their jobs, namely family time, sleep, and sanity," the announcement reads. "Employees will be able to post anonymously or publically, as they so choose, and will also be offered an in-between option to register with the site but have only their testimonial posted, not their name or contact information. Registered testimonials will be given a greater weight than anonymous ones, but both options will be available. We will also provide forums for advice and discussion for all game industry affiliates, including existing employees, veterans, and aspiring students."

The announcement also requests submissions of a potential logo for the organization, if any amateur artists are interested.

In the meantime, the class-action lawsuit filed by EA artist Jamie Kirschenbaum -- which received substantial press coverage as a consequence of the attention drawn by the EA Spouse essay -- continues apace. At least two more employees have joined the suit, which alleges that EA violated California state law by failing to pay overtime to many employees during "crunch" periods mandating work-weeks of 65 hours or more.

On November 30, EA circulated an internal memo indicating that it's considering reclassifying some employees as overtime-eligible. It's not clear how many employees would be affected or when the changes would take effect, although the memo looked ahead to EA's next fiscal year, which begins in April.
 
Ylös Bottom