Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Työpöydät

Vastaus: Työpöydät

Aika synkän näköinen työpöytä...

Rakas Näkkileipä

Huomasin että kirjoitit työpöydästäni. Otan ilolla aina vastaan negatiivisesti tulkittavissa olevia, elämääni liittyviä kommentteja täysin ventovierailta. Niinhän me kaikki teemme, eikö vain? Kommentin nasevuutta alleviivaa kolme asiaa, jotka varmasti tiedostat itsekin, mutta kirjoitan ne tähän: 1) kuva työpöydästäsi puuttuu - sehän olisi antanut minulle mahdollisuuden kommentoida takaisin, joten sen pois jättäminen on yksinkertaisen toimivaa, 2) perusteluiden pois jättäminen - hyvää tämäkin, lauman johtajat, alfa-urokset eivät selittele tai kommentoi, he johtavat ja muut seuraavat, kolmantena tietenkin on tuo monitulkintaisuutta ja salaperäisyyttä ilmaiseva kolmen pisteen yhdistelmä, sopii yhteen kahden edellisen kera.

Palataksemme alkuperäiseen aiheeseen; Kirjeestäsi en saanut selvää mitä tarkalleen ottaen pidit synkkänä työpöydässäni ja oliko tämä hyvä, neutraali vai huono asia. Oletan nyt, kuten huonojen uutisten on tapana kulkea hyviä nopeammin, että pidit asiaa negatiivisena. Nyt jää enää jäljelle selvitettäväksi syyt tähän kommenttiin. Luulen aavistavani, että kyse ei ole suinkaan kuvakkeiden värikylläisyydestä vaan itse taustakuvasta. Nyt kun itse sitä katselen yrittäen asettua täysin ulkopuolisen asemaan voin hyvin ymmärtää reaktiosi.

Tässä tosin mieleen sanonta "Toisen roska on toisen aarre". Oletko mahdollisesti kuullut? No, mikäli et vielä ole uskon sinun ymmärtävän mistä on kysymys. Voisin tietenkin selittää kuvan ottohetkestä, paikasta, sitä edeltävistä tapahtumista ja syystä miksi tuota maisemaa katselen mielelläni, mutta kaikki tämä olisi aika turhaa. Lukemattomat taitelijat, runoilijat, kirjailijat ja säveltäjät ovat pyrkineet koko elämänsä ajan mestariteostensa kautta siirtämään oman sisäisen maailmansa muiden nähtäväksi siinä harvojen vain todella onnistuen. Tiedäthän teorian viestinnästä - sen, jonka mukaan viestintä onnistuu joskus, ja jonka mukaan yleensä se ei onnistu. Siispä en edes yritä. Toki pidän itseäni sen verran erinomaisena ihmisenä että tiedän tulkitsevani minulle osoitetut viestit täydellisesti, tismalleen kuten ne lähettäjän mielessä alunperin tuhansien neuronien singahdellessa alunperin hakivat oikeaa muotoaan.

Tämä ei vielä yksin ratkaise tätä perimmäistä syytä mikä sai sinut, hollolalainen nuorimies, kommentoimaan. Ehkä se on halu sitoutua yhteisöön, osallistua edes hiukan siinä missä mitään muuta tuon rakentavampaa yhteisölle ei ole annettavaksi. Tai hetkinen - yliarvioinko sinut. Voisiko kyseessä sittenkin olla vain tavallinen henkilö, jolla ei ole yhteisöä koskevia kontribuutiohaluja, joka tekee asioita, kuten tätä aikaa ja paikkaa erinomaisesti kuvaava termi kuuluu, "I did it for the lulz".

Oletan sinun tietenkin lainaavan tämän koko vastauksen ja lisäämään alle pari sanaa, ei tietenkään mitään tämän ylläolevan veroista toki, mutta silti pari tyhjää ja yksinäistä sanaa. Voin toki toisena väistöliikkeenä vedota viestiketjun otsikkoon, mutta se saattaisi eksyttää keskustelun takaisin aiheeseen ja yllättää tämän foorumin otsikoiden mukaiseen keskusteluun tottuneet kävijät.

:D
 
Vastaus: Työpöydät

Pitipä laittaa itsekin. Eli, tässä aluksi työpöytä sellaisena kun se konetta käynnistäessä on, eli tyhjä työpöytä.

Ja sitten kun sovelluksia on auki.

Aiemmin käytin asteen pelkistetympää työpöytää, mutta vaihdoin ikkunamanagerini evilwm:stä -> awesome:een, jolloin laitoin nuo ylälaidan silmäkarkit mukaan. Evilwm käynnistyksessä oli siis kuin tuo ensimmäinen kaapaus sillä erotuksella että ylälaidan statuspalkki puuttui.
Evilwm:ää olen käytellyt aiemmin pitkään, mutta vaihdoin tuommoiseen "tiling" ikkunamanageriin (miten muuten "tiling" suomennetaan?). Se jos mikä on fiksu noin idealtaan.
 
Vastaus: Työpöydät

Tässä nykyisen läpsyttimen työpöytä. Askeettisempaan suuntaan menty.
Käytän tehtäväpalkin automaattista piilottamista josta johtuen kuvassa Media Playerin teksti jää sen alle piiloon.
 
Ylös Bottom