Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

UEFA Champions League 2006 - 2007

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pm83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

pm83

New Member
FIFA 07 ei ollut kummoinen tekele ja jäi puolivalmiin PES6:n jalkoihin. EA Sports marssitaa kuitenkin viheriölle vielä toisen tekeleen samana vuonna ja ainakin allekirjoittaneen mielestä edistystä on tapahtunut demon perusteella ( joka löytyy marketplacesta).

Tässä teamboxin ennakkokatsaus peliin.
http://previews.teamxbox.com/xbox-360/1548/UEFA-Champions-League-20062007/p1/

Vaikka olen itse PES-mies henkeen ja vereen, on demo jossain suhteessa vakuuttanut. Vaikka esimerkiksi vetoanimaatioita ei ole lähellekään yhtä paljon kuin PES -sarjassa, on EA tehnyt kuitenkin jotain oikein. Eniten leuantiputusta aiheuttaa presentaatio, jossa EA on käyttänyt hienosti mestarien liiga -lisenssiä, musiikkeineen ja kamera-ajoineen. Lisäksi suurta kiinnostusta pelistä herättää moninpelipuolella mahdollisuus kasata oma joukkue kavereiden riesaksi.

Menee varmaan hankintaan, kun PES6 oli pienoinen pettymys.

Vastaus: UEFA Champions League 2006 - 2007

Katos Hyypiäkin päässy kuviin :) Pitääpä laittaa imuun.

You'll never walk alone

Kyseinen peli on itsellä odotuslistan kärjessä. PES ei kiinnosta, ja Fifa 07 pelasin vanhalla boxilla joten en viitsinyt sitä tähän uuteen lootaan hankkia.

Ei tuosta demosta saa tarpeekseen. Ensin vien tietokonetta 2-0 ja seuraavaksi otan lukua 0-2. Ilmeisesti peli arpoo pelitason matseihin ja se kyllä sopii minulle. Tullut tykitettyä Henryllä muutama komea maali ja äskeisessä tietokone tulitti Ronaldinholla upean 16-rajalta.

Osaisiko joku ohjeistaa, onko EA Sportsin jalkapallossa, esim. FIFA 07:ssa slidereita? Olisi mukava nähdä tässä pelissä sliderit, joilla voisi vaikuttaa esimerkiksi kaukovetojen mahdollisuuksiin ja pääpelin tehokkuuteen ym.

APX sanoi:
Ei ole. Mutta ostan silti :)
No, ei slidereilla niin väliä. Tulee todennäköisesti pelattua ihmistä vastaan tätä peliä suuremmaksi osaksi, jolloin tietokonetta ei niin tarvitse säätää.

Yksi asia harmittaa aika paljon, nimittäin se että joutuu kokoajan käynnistämään uudelleen tämän Demon.

paulus sanoi:
Saas nähdä tuleeko sittenkään kyseistä peliä hommattua. IGN oli antanut arvosteluissa pelille kuutosen. Demo oli kuitenkin ihan viihdyttävä, mutta myönnettäköön, että PES:in jalkoihin jää edelleen.

http://xbox360.ign.com/articles/773/773268p1.html

IGN on kuitenkin jenkki sivusto ja It's European Game!

Tekoäly on liian helppo demossa, mutta ehkä koko versiossa se on haastavampi. Huonointa pelissä on varmaan sisällön vähyys, mutta kyllähän tää UCL fiilistelyyn käy.

Z-Dogg sanoi:
IGN on kuitenkin jenkki sivusto ja It's European Game!

Tekoäly on liian helppo demossa, mutta ehkä koko versiossa se on haastavampi. Huonointa pelissä on varmaan sisällön vähyys, mutta kyllähän tää UCL fiilistelyyn käy.

Huomaa kuitenkin, että arvostelija on Alex Simmons, IGN UK- sivustolta. Eli ilmeisesti ihan eurooppalaisen ja lajin tuntevan arvostelijan mielipide tuossa kuitenkin saatiin. Eihän tämä nyt tietenkään lopullista tuomiota pelistä anna, mutta ainakin omia hankintahaluja laski rankasti. Ei nimittäin ole kovin mairitteleva arvosana toi kutonen. Noh, katellaan, että mitä tuleman pitää ja miten arvosanat lähtevät pelin kohdalla jakaantumaan.

Fifa 07:n demo oli demoksi aika maittava (monta joukkuetta valittavana, pystyi säätämään kuvakulmia ja muuta) ja onkin varmaan eniten pelattu demoni. UEFA:n demo tuntui sen jälkeen aika kämäiseltä. En pystynyt vaihtamaan kuvakulmaa päätysuuntaiseksi, joka auttaisi tähtäämistä huomattavasti. Pelin (1. puoliajan) loppumisen animaatiot olivat täysin samat kuin fifa 07:ssa. Esim. voittaessa oman joukkueen pelaajat kävelevät pois kentältä lähikuvassa samalla tavalla ja tekevät täysin samat jutut kuin fifassa. Kumma.

Muuten kyllä vähemmän v*ttumainen kuin fifa. Fifassa tapahtui kaikkea käsittämätöntä kuten pallon läpi juoksemista, oman joukkueen pelaaja saa pallon, mutta pelaaja ei saa siitä kontrollia, ja välillä puolustaminen on mahdotonta. Nämä tuntuvat olevan UEFAssa demon perusteella jollain tavalla kunnossa. Tuntuu kyllä paljon helpommalta kuin Fifa. Varmaan laitettu jokin helpoin vaikeusaste. Fifan demossa senkin pystyi itse säätämään :rolleyes:

OK, tuli hommattua kyseinen peli.

En voi käsittää muutamaa seikkaa. Kuvakulmia on kuusi - kaikki aivan liian läheltä kuvattuja. Kuvakulmaa ei voi kääntää vapaasti, ei edes ylös-alas akselilla (mikä oli vanhoissakin fifoissa), eikä sitä tietenkään voi zoomata. Kuvakulmaa ei voi myöskään lukita esim niin että pelaa koko ajan ylöspäin - tämähän olisi varmasti aiheuttanut EA:lle suunnattomasti ylimääräistä työtä??

Myöskin pelaajien kontrolli on mielestäni surkeaa, varsinkin verrattuna Fifa 06:seen, jossa pelaajia pystyi oikeasti kontrolloimaan. Tässä tekeleessä kaikki liikkeet tapahtuvat noin puolen sekunnin viiveellä.

Myöskin painikkeiden ketjuttaminen on todella perseestä. Painat vahingossa kaksi kertaa syöttönappia - et voi peruttaa tätä, vaan mahdollisesti onnistunut ensimmäinen syöttö ei lohduta kun ukko vetää sen jälkeen pallon mihin sattuu.

Pelissä tulee myös käsittämätön määrä tolppia ja maalivahti torjuu aivan liian hyvin.

Täytyy myöntää, että ensimmäistä kertaa EA-historiassa peli tuntuu myös todella vaikealta. Helpoimmalla vaikeustasolla tietokoneen ukko pujottelee omalta alueelta helposti läpi yksinkertaisilla liikkeillä, omat ukot eivät vain saa palloa pois. Sitten kun itse yrittää vastaavaa, ei se tietenkään onnistu.

Olen hyvin pettynyt, käytin tähän rahaa 69,90, enkä saanut kauheasti vastinetta. Varsinkaan kuvakulmaratkaisuja en voi ymmärtää lainkaan. Luulisi, että 420 markalla saisin valita, mihin suuntaan pelaan?

5/10

Ps. Erityismaininta MIKROBITTI-lehdelle, joka sai minut tämän tekeleen hankkimaan. "Parasta futista koskaan" MY ASS!!

Terveisin Groove, hieman humalassa :cool:

No joo.. eipä ole PESsin seuraajaa tästäkään... harmi...
UCL kuitenkin tekee asioita aika paljon paremmin kuin mitä FIFA 07.
Naurettavaa kuitenkin on että EA poistaa tai muokkaa huonoon suuntaan ainoita vahvoja, hyviä puolia. Esim olisko ollut FIFA 05 jossa oli aivan käsittämättömän hyvä vapari moodi. Nyt on silkkaa tuuria jos pallon saa maaliin... sama pätee myös pessiin jossa vaparipelaaminen on suoraa per*eestä. Ja missä on Erotuomarit ja Avustavat??? eipä näy tuomaria muuta kuin laputustilanteessa...

Kuitenkin. UCL 06-07 on viihdyttävä peli, mutta kun parin tunnin pelin jälkeen vaihtaa pesään PESsin ihan vaan vertailu mielessä, ei UCL:ää tee mieli enää vaihtaa takaisin. Parempaan suuntaan EA on menossa, mutta "valitettavaa" on että niin myös Konami :)
Ne jotka aikoo ostaa futispelin, niin odottakaa hetki että PES tulee Classickina. Säästätte siinä rahaa ja hermoja :)

6/10

xlt sanoi:
Naurettavaa kuitenkin on että EA poistaa tai muokkaa huonoon suuntaan ainoita vahvoja, hyviä puolia. Esim olisko ollut FIFA 05 jossa oli aivan käsittämättömän hyvä vapari moodi. Nyt on silkkaa tuuria jos pallon saa maaliin...

Tämä itseänikin ihmetyttää - miten voi olla että uusimmissa versioissa jotkut osa-alueet ovat selkeästi huonontuneet vanhaan? Juurikin mainitsemassasi FIFA 05:ssä oli loistava vapari-moodi, jos tarkoitat tätä missä pystyi säätämään kierteitä ym. Tällöin oli mahdollisuus oikeasti taidolla saada maaleja erikoistilanteista. Tuntuu, että myös pelaajien kontrolloiminen on huonontunut näihin vanhoihin versioihin verrattuna.

xlt sanoi:
Kuitenkin. UCL 06-07 on viihdyttävä peli, mutta kun parin tunnin pelin jälkeen vaihtaa pesään PESsin ihan vaan vertailu mielessä, ei UCL:ää tee mieli enää vaihtaa takaisin. Parempaan suuntaan EA on menossa, mutta "valitettavaa" on että niin myös Konami :)
Ne jotka aikoo ostaa futispelin, niin odottakaa hetki että PES tulee Classickina. Säästätte siinä rahaa ja hermoja :)

6/10

Jos ajattellaan erojan tämän Uefan ja PESin välillä, niin mitkä ovat ne tärkeimmät? Siis pelattavuudessa? Itse nimittäin olen vanha fifa-konkari ja olen jostain syystä kiertänyt PESit kaukaa. Joskus olen niitä hetken vilkaissut koneella, mutta poistanut sitten lähes samantien. Pitäisi varmaan testata tuota PESiäkin :)

Jos jostain pitää plussaa antaa EA:n porukalle, on se luonnollisesti nämä ulkoiset seikat. Eli esim tämä UEFA on ensinnäkin aivan helvetin nätti, ja äänet ovat suorastaan loistavat, samoin tunnelma ja kaikki muukin silmäkarkki.

groove sanoi:
Tämä itseänikin ihmetyttää - miten voi olla että uusimmissa versioissa jotkut osa-alueet ovat selkeästi huonontuneet vanhaan? Juurikin mainitsemassasi FIFA 05:ssä oli loistava vapari-moodi, jos tarkoitat tätä missä pystyi säätämään kierteitä ym. Tällöin oli mahdollisuus oikeasti taidolla saada maaleja erikoistilanteista. Tuntuu, että myös pelaajien kontrolloiminen on huonontunut näihin vanhoihin versioihin verrattuna.
Joo juuri tuo kierteiden säätäminen. Miten jalka osuu palloon jne.

Jos ajattellaan erojan tämän Uefan ja PESin välillä, niin mitkä ovat ne tärkeimmät? Siis pelattavuudessa? Itse nimittäin olen vanha fifa-konkari ja olen jostain syystä kiertänyt PESit kaukaa. Joskus olen niitä hetken vilkaissut koneella, mutta poistanut sitten lähes samantien. Pitäisi varmaan testata tuota PESiäkin :)

Jos jostain pitää plussaa antaa EA:n porukalle, on se luonnollisesti nämä ulkoiset seikat. Eli esim tämä UEFA on ensinnäkin aivan helvetin nätti, ja äänet ovat suorastaan loistavat, samoin tunnelma ja kaikki muukin silmäkarkki.

No PES:sä oikeastaan EA:n hyvät puolet on tehty paremmin :) Pelattavuus tuntuu sulavemmalta ja pallo pysyy paremmin hyppysissä. Keskityksistä volley vedot on aluksi aika hankalia kun vetonappulaa pitää niin näppärästi ja nopeesti näpäyttää. Ainakin pallo menee lujempaa PES:sä mikä tekee siitä paljon näyttävempää kun 16 rajalta paukuttaa taka yläpesään. PES6 tunnelma saatiin ihan kattoon. Varsinkin 5.1 äänillä pelattaessa tuntuu kun pelaisi välillä oikeasti katsomosta. Suosittelen koittamaan kyllä PES sarjaa. Uusin versio ei kylläkään ole paras mitä on ollut mutta päihittää kyllä Fifat. Grafiikkaan saisi tietty parannusta tehdä ja viedä se tuohon UEFAN tasoon.

Kyllä Uefa Champions League 2006 - 2007 voittaa mennentullen Pro Evolution soccer 6:n ja FIFA 07:n.

Selvä hankinta...

Vielä on matkaa PES2008:aan ja ajattelin jonkun futispelin hommata siksi aikaa. Kysynkin nyt:

- Voiko tässä pelissä vaihtaa pelaajia joukkueesta toiseen?
- Entä voiko pelaajia luoda tai editoida?

Kiitos.

Ylös Bottom