Vastaus: Uefa Euro 2008
Kyllähän noita maalivahtejakin voisi vähän parannella. Luotaisiin erilaiset tyylit maalivahdeille, niinkuin oikeastikin. Toiset pelaavat rohkeammin ja syöksyvät kulmatilanteisiin paremmin. Toiset taas ovat passiivisempia. Tulisi todella eroja eri maalivahtien välille. Voisi tietysti olla ihan siistiä, että itse saisi ohjata maalivahtia kulmapotkuissa ja vaikuttaa heidän ulostuloon. Sitten tuli vielä yksi todella tärkeä parannusehdotus ainakin minulle! Pääpeli pitäisi olla helpompaa puolustavalla joukkueella. Fifa 08:ssa hyökkäävälle joukkueelle pääpallot menevät lähes useammin kuin puolustavalle. Tämähän ei ole millään tavoin realistista. Pitäisi saada enemmän sille keskityksen tarkkuulle ja paremmuudelle osaa ja näin pääpallot voitettaisiin hyvien keskityksien ansiosta. Nyt on vähän fifty-fifty tilanne. Kone jopa välillä arpoo noita. Enemmän pelaajalle mahdollisuuksia tarvittaisiin.
Joo samaa mieltä. Vaparien annossa tarvittaisiin erilaisia kuvioita. Pessissä keskityttiin näköjään tänä vuonna noihin tollasiin pikkujuttuihin ja pelattavuus jäi ihan toisisijaiseksi. Fifassa taas on ihan päinvastoin. Itse pelattavuutta kehiteltiin kuntoon ja näin luotiin hyvä pohja. Toivottavasti he nyt osaisivat rakentaa tuon 08:n pohjalle 09:n tekemällä pieniä muutoksia, juurikin noihin pelaajien reagoimiseen ja vaparien antoon yms. Fifa 08:iin olisi nyt hyvä lähteä kehittelemään tulevaan Fifaa. Mutta tämä Euro 2008 laitto asian vähän toisinpäin. Jotenkin vaan tuntuu, että tuon pohjalle sitä kehiteltäisiin. Toivotaan nyt, että porukka laittaisi palautetta pelintekijöille ja homma saataisiin oikeaan suuntaan.Kyllä vain. FIFA 09:ssa toivoisin 08:n vain pientä korjausta pelaajien reagoimiseen ja rytminvaihtoihin. Pallon kontrolloiminen voisi olla vähän "paremmalla tuntumalla" samalla kun se ei kuitenkaan helpottaisi vastutajien ohittamista liikaa.
Tämän lisäksi oikeastaan en kaipaisi itse peliin kuin muutamia muutoksia, 1)erikoistilanteiden luominen. Eli jos pelaat kautta, niin voisit valita mitkä pelaajat/pelipaikat menevät mihinkin eri tilanteisiin. Voisi vaikka 2-3 eri "kuviota" siis kehittää ja niitä sitten eri napeilla "juoksuttaa läpi" kulmissa&vapareissa riippuen mitä tahtoo. Peli on muuten jo todella hyvä ja realistinen, mutta on naurettavaa että PES08 oli ensimmäinen varsinainen jalkapallopeli missä sai edes vähän vaikuttaa esim. kulmiin(eli käskeä 2-3 pelaajaa ylös). 2)Maalivahteja pitäisi vielä parantaa. Varsinkin keskityksiin maalivahdit lähtevät liian vähän. Näillä merkittävimmillä ja ylläolevilla pienillä muutoksilla saisi FIFA 08:sta FIFA 09:n huippupelin.
Kyllähän noita maalivahtejakin voisi vähän parannella. Luotaisiin erilaiset tyylit maalivahdeille, niinkuin oikeastikin. Toiset pelaavat rohkeammin ja syöksyvät kulmatilanteisiin paremmin. Toiset taas ovat passiivisempia. Tulisi todella eroja eri maalivahtien välille. Voisi tietysti olla ihan siistiä, että itse saisi ohjata maalivahtia kulmapotkuissa ja vaikuttaa heidän ulostuloon. Sitten tuli vielä yksi todella tärkeä parannusehdotus ainakin minulle! Pääpeli pitäisi olla helpompaa puolustavalla joukkueella. Fifa 08:ssa hyökkäävälle joukkueelle pääpallot menevät lähes useammin kuin puolustavalle. Tämähän ei ole millään tavoin realistista. Pitäisi saada enemmän sille keskityksen tarkkuulle ja paremmuudelle osaa ja näin pääpallot voitettaisiin hyvien keskityksien ansiosta. Nyt on vähän fifty-fifty tilanne. Kone jopa välillä arpoo noita. Enemmän pelaajalle mahdollisuuksia tarvittaisiin.