Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ufoja, mysteereitä ja muuta outoilua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kriswel
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
YouTubessa fintop5 kanavalla on paljon tämmösiä jänniä/yliluonnollisia/ salaliitto juttuja mitkä varmasti kiinnostaa tähän ketjuun kirjoittelijoita, kannattaa vilkasta.
Kiitos vinkistä. Vilkaisin kanavaa ja vaikutti ensisilmäyksellä sisältävän Q-anon tavaraa joten taidan jättää väliin. Olihan siellä myös näitä ihan tunnettuja mysteeriklassikoitakin seassa mutta mä oon aika varovainen mysteerieni suhteen. :)
Ei tarvitse katsoa kuin pari mysteerivideota niin youtube alkaa suosittelemaan Alex Jonesia ym. kummallista...Sattumaako?:cool:

Kiitos vinkistä. Vilkaisin kanavaa ja vaikutti ensisilmäyksellä sisältävän Q-anon tavaraa joten taidan jättää väliin. Olihan siellä myös näitä ihan tunnettuja mysteeriklassikoitakin seassa mutta mä oon aika varovainen mysteerieni suhteen. :)
Ei tarvitse katsoa kuin pari mysteerivideota niin youtube alkaa suosittelemaan Alex Jonesia ym. kummallista...Sattumaako?:cool:
Aivan, tuli vaan toi kanava mieleen tosta sommertonin miehestä mistä puhuit alotuksesta mistä myös löytyy sieltä videota että että vois kiinnostaa.

Damn, tullut kuunneltua tyttöystävän kanssa tuolta kanavalta noita kummitusjuttuja, missannut kokonaan Q-anon-jutut. Siis hyvä niin, en siedä sitä paskaa, mutta tuli vaan tuo yllätyksenä.

Kaikki ns. yliluonnollinen on täyttä paskaa.
Ihmisillä on vain pakon omainen tarve keksiä selitys kaikella ja mitä ei ymmärretä.

Ette usko mitä höpö juttuja kuulee esim. Filippiineillä, mitkä meillä on ollut itsestään selviä tieteellisiä asioita jo vuosikymmeniä.

Aivan, tuli vaan toi kanava mieleen tosta sommertonin miehestä mistä puhuit alotuksesta mistä myös löytyy sieltä videota että että vois kiinnostaa.
Juuh, eihän sitä aina tiedä kaikkien taustoja/motiiveja. Valitettavasti monet youtuben mysteerivideot tulee sellaisilta ihmisiltä joiden ajatusmaailma on vähintäänkin kyseenalainen.
Anyway, Somertonin mies on yksi kiehtovimpia mysteereitä mitä tiedän. Siinä ei ole yliluonnollista elementtiä mutta hämmentävä tapaus se silti on. Tunnistamattomaksi jäänyt ruumis ei itsessään ole kummoinen tapaus mutta kaikki muu mitä tutkimuksissa paljastui herättää vain lisää kysymyksiä. Tällaisista mysteereistä mä erityisesti tykkään. Tapaukset ovat tiukasti kiinni todellisuudessa ja siitä on paljon faktatietoa mutta se tieto on hämmentävää. Esim. tapukset joissa retkeilijäporukka on löytynyt kuolleena metsästä ja tukimuksissa paljastuu että retkeilijät ovat ennen kuolemaansa käyttäytyneet järjettömästi. Tehneet asioita joille ei tunnu olevan mitään loogista selitystä.
Damn, tullut kuunneltua tyttöystävän kanssa tuolta kanavalta noita kummitusjuttuja, missannut kokonaan Q-anon-jutut. Siis hyvä niin, en siedä sitä paskaa, mutta tuli vaan tuo yllätyksenä.
No mä katsoin vain nopeasti soittolistaa ja osa videoista näytti vähän epäilyttävältä(=maanalaiset kaupungit, Bill Gates jne). Siitä voi jo päätellä jotain.
Ehkä pitää vielä tarkistaa ettei tule aiheetta syytettyä Q-anonismista ketään.

Mä olen itse seurannut youtubesta tuollaista Bedtimes Stories-kanavaa joka vaikuttaa melko harmittomalta. Siinä ei pyritä sensaatiomaisuuteen vaan jutut kerrotaan vähän kuin tarinana. Tekijä/tekijät eivät itse spekuloi mahdollisilla teorioilla yms. vaan kertovat mitä aiheesta ylipäätään tiedetään. Jutut ovat yleensä sellaisia että niistä löytyy tietoa ihan wikipediastakin.
Kaikki ns. yliluonnollinen on täyttä paskaa.
Ihmisillä on vain pakon omainen tarve keksiä selitys kaikella ja mitä ei ymmärretä.

Ette usko mitä höpö juttuja kuulee esim. Filippiineillä, mitkä meillä on ollut itsestään selviä tieteellisiä asioita jo vuosikymmeniä.
Tuskimpa täällä kukaan niin vakavissaan näitä asioita ottaa. Kuten aiemmin sanoin, tämä on vähän sellaista "leikkimielellä vakavissaan"-keskustelua.

Viimeksi muokattu:
Tuskimpa täällä kukaan niin vakavissaan näitä asioita ottaa. Kuten aiemmin sanoin, tämä on vähän sellaista "leikkimielellä vakavissaan"-keskustelua.
Tuskinpa kukaan on muuta odottanutkaan:)

Mutta ainahan on nää uskon hihhulit, esim persut mitkä oikeesti uskoo.

Tuskinpa kukaan on muuta odottanutkaan:)

Mutta ainahan on nää uskon hihhulit, esim persut mitkä oikeesti uskoo.
Provo? mee ylilaudalle niin saat juttuseuraa. Kommarit mun mielestä enemmän noita uskoo kun imuttelee taikatatteja. Ei en ole persus enkä vassari :) Eiköhän se ole aivan sama ketä uskoo ja ketä ei.

Juuh, eihän sitä aina tiedä kaikkien taustoja/motiiveja. Valitettavasti monet youtuben mysteerivideot tulee sellaisilta ihmisiltä joiden ajatusmaailma on vähintäänkin kyseenalainen.
Joo ton kanavan pitäjä tonkii netistä kaikenlaista ja sitten tekee mielenkiintoista aiheista videoita, sen kummemmin tuomatta esiin omaa kantaansa tai ajatusmaailmaasa että siinä mielessä ole mikään "hörhö" kanava.

Mä en tiedä noista retkeilijäjutuista, mutta hypotermiassa ihmiset käyttäytyvät usein hyvin järjenvastaisesti. He voivat esimerkiksi tuntea kuumuutta ja siksi riisua vaatteet pois.
Joo olenhan mä lukenut tuosta hypotermiasta ja muista selityksistä näiden retkeilymysteerien yhteydessä. Ja ihan järkeenkäypiäthän ne on mutta kuka nyt haluaisi hyvää mysteeriä pilata? True mystery freak ei halua tietää onko outo valoilmiö kotoisin siriukselta vai onko se sääpallo. Mysteeri pysyköön mysteerinä. :cool:
Joo ton kanavan pitäjä tonkii netistä kaikenlaista ja sitten tekee mielenkiintoista aiheista videoita, sen kummemmin tuomatta esiin omaa kantaansa tai ajatusmaailmaasa että siinä mielessä ole mikään "hörhö" kanava.
Pitää muuten kertoa että sen jälkeen kun katsoin tuota kanavaa niin youtube alkoi suosittelemaan mulle Ano Turtiaisen videoita...Kannattaa siis suhtautua varauksella.:)

Viimeksi muokattu:
Laitetaas itsekin pari kappaletta:

Pöllin videon tuolta musiikkipuolelta. Kiitos @Dark3
Muutamankin kerran tainnut mainita että läheinen korahti tossa parisen vuotta sitten joka teki elantonsa soittamalla kitaraa. Anyway, muutama kuukausi hänen poismenonsa jälkeen yöllä heräsin tommosseen ns. kitaran naputteluun mitä videossakin on. Semmoista random näppäilyä. No ei siinä, takasin nukkumaan.

Outous ehkä tulee tässä kohtaa kun oltiin seuraavana päivänä lenkillä vaimon kanssa niin mainitsin tuosta 'unesta' niin hän oli myös kuullut tuon näppäilyn! Oltiin vähän että .. ok.. Samana yönä samankaltainen uni tms. Ja voin varmuudella sanoa ettei lähistöllä (+-200m) ole ketään näppäilemässä :D

Nää on näitä outouksia, itse en usko mihinkään afterlife/ufo tai mihinkään muuhunkaan mitä tiede ei ole vielä todistanut faktoiksi. Tuli vaan mieleen tommonenkin sattuma

Edit:// semmoinen vielä että tuotiin 9 hänen kitaroistaan meille samalla viikolla, ehkä jotain relaatiota? Kitarat mennyt päähän ja sattumalta sitten samankaltainen uni samana yönä? I dont know man

Viimeksi muokattu:
Joo olenhan mä lukenut tuosta hypotermiasta ja muista selityksistä näiden retkeilymysteerien yhteydessä. Ja ihan järkeenkäypiäthän ne on mutta kuka nyt haluaisi hyvää mysteeriä pilata? True mystery freak ei halua tietää onko outo valoilmiö kotoisin siriukselta vai onko se sääpallo. Mysteeri pysyköön mysteerinä. :cool:
En tiedä miten tarkasti tuota "true mystery freak"-hommaa pitää noudattaa mutta jos lähtee vähänkin tuolle linjalle niin kohtahan kaikki on mysteeriä kun ei halua ottaa selvää mikä valo metsässä liikkuu. Luultavasti se on vain naapuri mutta hei, true mystery freak ei kysy koska haluaa pitää sen mysteerinä. Tai jos vaimo ei yöllä ole vieressä kun herää ja sitten aamulla taas on niin täysi mysteeri missä oli, ei kannata edes kysyä että kävikö siinä kohtaa vessassa - mutta mysteeriksi jää myös valot vessassa, joten kaksi mysteeriä yhden hinnalla :D

Eli yhä minusta mysteereihin kuuluu penkoa niitä ainakin sen verran että mitään varmaa vastausta ei löydy. Joten jopa "true mystery freakin" kannattaisi tarkistaa että oliko se valoilmiö kuitenkin sääpallo ja jos ei, niin sitten se vasta on oikea mysteeri. Muuten se on vain laiskuutta ja pakotettua "mysteerin" mysterisointia tms.

Mutta ymmärtänen mitä pohjimmiltaan haluat sanoa, eli että ne epävarmat vaihtoehdot ja jossittelut haluaa "true mystery freak" sivuuttaa ja pitää mysteerin. Kai.

Ylös Bottom