Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Like telkusta, mutta dislike sähköpostiosoitteen ruikuttamisesta ennen asennuksia.... Tähän on tultu ja dislike. Onneksi oma LG ei pyytänyt moisia. Vaikka olisinkin sinne jotain höpöhöpöä antanut...
 
Pari tuntia riitti totutteluun ja jo hiipi ajatus vielä suuremmasta paneelista. :D

Seikka, joka ruudun koon lisäksi arvelutti, oli mahdollinen valovuoto tekstityksessä. Turha pelko sekin. Pleikalle sai säätää HDR:n liittyen kirkkauden, siellä Tsushiman täysikuu onnistui häikäisemään. Äänet ovat selkeästi paremmat kuin vuoden 2013 Braviassa.

Android televisio haluaa sähköpostiosoitteesi ennen kuin päästää hakemaan sovelluksia kuten YLE Areena. Tähän on tultu.
Aja Nisu kaikki "screen uniformity" testit heti kun ehdit. Oma FALDINI oli upea niin pitkään ennenkuin katsastin fudista. Banding oli melkoisen kauheaa ja sainkin vaihdettua ruudun uuteen. Grey uniformity ei ole edelleenkään ihan niin hyvä kuin sitä haluaisi, mutta valitettavasti jokaisella valmistajalla taitaa olla edelleen ongelmia ruutujen tasalaatuisessa valmistuksessa. Eritoten kokoluokissa >65"
 
Aja Nisu kaikki "screen uniformity" testit heti kun ehdit. Oma FALDINI oli upea niin pitkään ennenkuin katsastin fudista. Banding oli melkoisen kauheaa ja sainkin vaihdettua ruudun uuteen. Grey uniformity ei ole edelleenkään ihan niin hyvä kuin sitä haluaisi, mutta valitettavasti jokaisella valmistajalla taitaa olla edelleen ongelmia ruutujen tasalaatuisessa valmistuksessa. Eritoten kokoluokissa >65"

Täytyy sanoa, että oma aikaisempi fald kärsi pienestä DSE:stä ja hieman tummemmista reunoista. Kyllä niihin vuodessa tottui eikä häirinneet kun tietyssä sisällössä.

Älä vaan syynää kuvaa liian tarkkaan :) pakkohan se toki on aina tehdä mutta eipä siitä yleensä tule kun harmaita hiuksia. Itse yrittänyt vaan ajatella niin että jos ei sisällössä näy niin olkoon. Itsellä oledissa valkoisessa testiruudussa pientä vihertävää tinttiä vasemmalla puolella mutta ei näy juuri sisällössä niin ei haittaa.
 
Täytyy sanoa, että oma aikaisempi fald kärsi pienestä DSE:stä ja hieman tummemmista reunoista. Kyllä niihin vuodessa tottui eikä häirinneet kun tietyssä sisällössä.

Älä vaan syynää kuvaa liian tarkkaan :) pakkohan se toki on aina tehdä mutta eipä siitä yleensä tule kun harmaita hiuksia. Itse yrittänyt vaan ajatella niin että jos ei sisällössä näy niin olkoon. Itsellä oledissa valkoisessa testiruudussa pientä vihertävää tinttiä vasemmalla puolella mutta ei näy juuri sisällössä niin ei haittaa.

Täällä Sony XH90 65" paneeli on tasaisen valkoinen, en havainnut "kaltereita". Kulmissa näkyy tummenevan. Normaali katselussa tuohon ei kiinnitä huomiota, mutta tällä ne sai näkyviin.

 
Täytyy sanoa, että oma aikaisempi fald kärsi pienestä DSE:stä ja hieman tummemmista reunoista. Kyllä niihin vuodessa tottui eikä häirinneet kun tietyssä sisällössä.

Älä vaan syynää kuvaa liian tarkkaan :) pakkohan se toki on aina tehdä mutta eipä siitä yleensä tule kun harmaita hiuksia. Itse yrittänyt vaan ajatella niin että jos ei sisällössä näy niin olkoon. Itsellä oledissa valkoisessa testiruudussa pientä vihertävää tinttiä vasemmalla puolella mutta ei näy juuri sisällössä niin ei haittaa.
Totta. Erot paneelien välillä vain voivat olla huomattavia. Avforumin ketjut avasivat tätä aikoinaan itselle erityisesti.
 
Tässä kuva testitilanteesta, jossa haetaan alueellisia vaihteluja. En havaitse muualla kuin aavistuksen nurkissa?

Sony XH90, 65”, ”valkoinen ruutu”
6796F3BA-E054-4AB5-B931-193BB9001CF7.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Sony XH90, 65".

Etsinyt kuvasta horisontaalisia ja vertikaalisia viivoja, eli sitä mistä on kyse kun puhutaan bandingista. Ei löydy. Joku sanoi ettei kannata testiohjelmia edes ajaa jos ei normaali tv-katselulla niitä havaitse. Sen jälkeen loistavat normaali kuvastakin. :D

Mitä seuraavaksi? Likainen ruutu DSE ja banding tsekattu, joko tässä voi olla levollisin mielin?
 
Sony XH90, 65".

Etsinyt kuvasta horisontaalisia ja vertikaalisia viivoja, eli sitä mistä on kyse kun puhutaan bandingista. Ei löydy. Joku sanoi ettei kannata testiohjelmia edes ajaa jos ei normaali tv-katselulla niitä havaitse. Sen jälkeen loistavat normaali kuvastakin. :D

Mitä seuraavaksi? Likainen ruutu DSE ja banding tsekattu, joko tässä voi olla levollisin mielin?

Niinhän se on että " once you see it, you cant unsee it". Siksi tosiaan olen itse yrittänyt luopua suurennuslasin kanssa kuvan tirkistelystä vaikka se vaikeaa onkin:)

Tuossa varmaan taustavalaistujen lcd:n perisynnit ja jos ne ok, niin voiton puolella ollaan. Syy miksi itse Q9FN vaihdoin oli ajoittain epäsäännöllinen taustavalaisu ja blooming. Ärsyttävimpänä peli moodin huonompi mustan hallinta. Toinen oli tekstityksissä silminnähtävä kokoruudun kirkkauden pumppaus joissain tilanteissa HDR:ää katsoessa.

Eli itse pidän tärkeänä mustaa mustaa ja hyvää taustavalaisun hallintaa jonka itse varmaan testaisin.
 
Eli itse pidän tärkeänä mustaa mustaa ja hyvää taustavalaisun hallintaa jonka itse varmaan testaisin.

Pimeässä huoneessa pelatessa huomaan tuota valovuotoa tapahtuvan ympäröivälle mustalle alueelle. Sitä täytyy tarkistella lisää.

Joo ei käy omaan järkeen miksi pitää tutkia jokainen sentti ruudusta ja etsiä sieltä virheitä, jos se kuva näyttää hyvältä normi katselulla niin se riittää.

Kuukauden palautusaika. Ne kuvavirheet kannattaa huomata nyt.
 
Nimenomaan. Erot voivat olla suuria eri paneelien välillä valitettavasti. Omasi näyttää hyvältä tuon kuvan perusteella! Jos asetusten säätö ei auta, niin valovuodosta ei pääse eroon kuin vaihtamalla olediin. Tuossa Sonyssa noita control zoneja on vissiin joku 50? Omassa panasonicissa niitä on noin 500 ja silti vuotoa tapahtuu joissain tilanteissa. Faldien valitettava akilleen kantapää.
 


Itsellä tosiaan LG OLED 65C9 ... ja pohdin miltä kyperpunkki saattaisi näyttää ... mutta peli ei ole natiivi PS5 peli joten hieman mietityttää... Paras pelaamiseen on joka tapauksessa OLED.
 
Nyt on taas sika halvalla tosi laadukas oled 899e

 
@Nisupulla

Viitsitkö laittaa linkkiä taikka infoa jos olet hyväksi havaittuja asetuksia löytänyt XH90:lle, tismalleen sama paneeli tulossa tänne kuin sinulla niin voisi ottaa jotkut universaalit säädöt aluksi käyttöön.
 
@Nisupulla

Viitsitkö laittaa linkkiä taikka infoa jos olet hyväksi havaittuja asetuksia löytänyt XH90:lle, tismalleen sama paneeli tulossa tänne kuin sinulla niin voisi ottaa jotkut universaalit säädöt aluksi käyttöön.

Tässä XH90 on arvostelujen pohjalta valmiiksi "hyvät säädöt", eikä välttämättä ole tarvetta lähteä asiassa heti liikkeelle tällaisen tavan puusilmän.

Tätä videota ovat maailmalla suositelleet kun lähtee kuvasäätöjä tälle tekemään:

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom