Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Jaa missä on palanut kiinni? Ja kellä? Eikös se ole nyt tuhatviisisataa kertaa jo tässä säikeessä kerrattu, että näissä nykyajan OLED telkoissa "normaali käytöllä" tai vaikka vähän pelipainotteisemmallakin EI_VOI palaa kiinni.

Olen antanut itseni ymmärtää, että ainoastaan erittäin suuri tietokoneen käyttäminen on uhka OLED paneelille. Itsehän käytän jatkuvasti konetta telkalla, kuten esim. nyt, sekä teen joskus pitkän duunipäivänkin telkan kautta joten tämän takia valitettavasti oli nämä huipputelevisiot sivuutettava. Mutta mitään muuta järkevää syytä ei ole parhaita mahdollisia OLED telkkareita sivuuttaa, jos vain lompakon paksuus sallii.
Juuri näin. Jos katsoo arvosteluja ja itseasiassa vaikka vain Twitter tai YouTube viestintää aiheen tiimoilta, niin siellä pelaajat kantaa sankoin joukoin LG OLED CX:ää kotiin. Jos tuossa olisi yhtään suurempi riski kiinnipalamiseen, niin eivät kaikki näitä telkkareita ostaisi. Lisäksi saisimme kokoajan lukea ja kuulla juttua kiinnipalamisesta. Nyt ainoita tällaisia tapauksia taitaa olla se jonkun video&audio sivuston testi, jossa samaa kuvaa on myllytetty ruudulla putkeen tuhansia tunteja. Vai mennäänkö peräti kymmenissä tuhansissa jo. Joka tapauksessa normikäytöllä (tähän lasketaan aika rankka jokapäiväinen pelaaminenkin) palamisen riski on minimaalisen pieni.
 
Jokainen yhtään itseään arvostava hardcore pelaaja ostaa OLEDin. Nykyisten paneelien kiinnipalamisriski on aika pieni. Ja TV:ssä on toiminto jolla voi vielä riskiä pienentää. (kohinan poisto)
Monet tubettajat ovat ostaneet nimenomaan joko LG:n CX:n tai GX:n. Jos haluaa parasta, ei kannata muita edes ajatella.
 
OK. Pitää sitten ostaa loppuvuonna LG OLED CX ja palataan asiaan vuoden päästä, palaako valikko tuohon vai ei :)
 
Itse olen ollut brändiuskollinen televisioiden suhteen Samsungille ja sama meno tulee jatkumaan seuraavassa konsolisukupolvessakin. Oled on varmasti upea, mutta minulle Qled on riittävä ja saan sen mitä tiedänkin saavani, koska olen ollut niin pitkään Samsungin käyttäjä. Tizen on oikein näppärä TV-käyttöjärjestelmä ja Samsungin televisioista ei ole tähänkään päivään mennessä löytynyt mitään suurta kritisoitavaa.
 
OK. Pitää sitten ostaa loppuvuonna LG OLED CX ja palataan asiaan vuoden päästä, palaako valikko tuohon vai ei :)
Täällä on taktiikkana katella mustan perjantain tarjoukset CX. Jos sieltä ei löydy hyvää tarjousta noista telkkareista, niin sit pitää suuntaa katse tammikuun CES messuille ja katsoa mitä eroa on CX ja C11.
 
Noissa tännekin linkatuissa TV arvostelusivuillahan oli ja on OLED kiinnipalamistesti, missä eri kuvamateriaaleja pidetään päällä 5h päivässä. Testissä vanha C7, jossa ei vielä ole ihan yhtä hyvät kiinnipalamisenestot kuin nykyisissä. Testissä oli fifa ja joku muu peli (en muista). Näissä ei kyl nähtävää kiinnipalamista ole. NBCn uutisten logo ja palkki oli kyl aika pahasti palanut kiinni, että semmoiseen käyttöön ei voi suositella.
 
Itselläkin on käynyt tuo tv:n vaihto mielessä ja mietinkin, että jos jättäisi tämän 4K:n sittenkin välistä ja ostaisi lokakuun lopussa tuon LG:n 8K töllön?!? Tuo ei toki ole OLED vaan nanocell. https://www.gigantti.fi/product/tv-...22/lg-65-nano95-8k-nanocell-tv-65nano956-2020
No ehkäpä käyn lokakuun lopussa vertailemassa noita liikkeessä. Toki täytyy seurata miten noita LG:n 8K oledeja tulee myyntiin.
Tuosta löytyisi itselle ainakin tärkeä 2.1 HDMI.
Olisi siinä sitten pitkäksi aikaa töllöä uusille konsoleille.
 
Itse olen ollut brändiuskollinen televisioiden suhteen Samsungille ja sama meno tulee jatkumaan seuraavassa konsolisukupolvessakin. Oled on varmasti upea, mutta minulle Qled on riittävä ja saan sen mitä tiedänkin saavani, koska olen ollut niin pitkään Samsungin käyttäjä. Tizen on oikein näppärä TV-käyttöjärjestelmä ja Samsungin televisioista ei ole tähänkään päivään mennessä löytynyt mitään suurta kritisoitavaa.

Joo kyllähän nuo Samsungin QLEDit on myös perhanan hyvää tavaraa, se on tullut henkilökohtaisestikin todettua kun ostanut jo peräti 2 samanlaista Q60R televisiota. (55" & 65") Ei se kuva mikään OLED tasoa ole varsinkaan tummasta päästä, mutta kirpas pää on kyllä luokkaa loistava kun suhteuttaa hintalappuun. Myöskin tietokoneen näyttönä toimii niin hyvin kuin olla ja saattaa. Ilo koodailla menemään, selailla nettiä jne. Eli varsinkin siinä tapauksessa, että käyttää enempi koneen näyttöä suosittelen QLED malleja erittäin paljon. Mutta mielellään sellainen, jossa 120 Hz paneeli niin on Freesyncit ja pelit sekä pensselit mukana. Parantaa pelikokemusta Xboxilla huomattavasti ja tietty sitten koneen näyttönäkin 120 Hz ihan nättiä.
 
Oma mielipiteeni on minkä takia hommata vielä 8K, kun vielä 4K aikaan ei ole juuri edes siirrytty. Voi olla tuo 8K materiaali aika tiukassa.
Niin.....hyvä pointti tuokin kyllä:) No pitää pähkäillä, googlailla, mietiskellä, vertailla jne.
Mutta uusille konsoleille joku mukava näyttökaveri kuitenkin pitää hankkia.
 
Jaa missä on palanut kiinni? Ja kellä? Eikös se ole nyt tuhatviisisataa kertaa jo tässä säikeessä kerrattu, että näissä nykyajan OLED telkoissa "normaali käytöllä" tai vaikka vähän pelipainotteisemmallakin EI_VOI palaa kiinni.

Olen antanut itseni ymmärtää, että ainoastaan erittäin suuri tietokoneen käyttäminen on uhka OLED paneelille. Itsehän käytän jatkuvasti konetta telkalla, kuten esim. nyt, sekä teen joskus pitkän duunipäivänkin telkan kautta joten tämän takia valitettavasti oli nämä huipputelevisiot sivuutettava. Mutta mitään muuta järkevää syytä ei ole parhaita mahdollisia OLED telkkareita sivuuttaa, jos vain lompakon paksuus sallii.
Kyllä se palamisen mahdollisuus on, lukaise tuolta https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled.
 
OK. Pitää sitten ostaa loppuvuonna LG OLED CX ja palataan asiaan vuoden päästä, palaako valikko tuohon vai ei :)
Tässä on vielä linkki testiin joka täälläkin on mainittu. Voi tehdä omat tulkinnat.


Toisin kuin Veeksi muisti testissä myllytetään päivästä toiseen yli 20h samaa lähdettä. Sykli 5h ruutu päällä ja 1h lepoa. Testissä on saatu selkeitä palovammoja aikaan, mutta omissa kirjoissa tämäkin testi on jo melkoista TV:n pahoinpitelyä, enkä olisi normikäytössä lainkaan huolissani. Kyseessä tosiaan myös jo 3 vuotta vanha ruutu.
 
Tätä pelkäänkin, kun viikolla sama peli saattaa pyöriä 6-8h. (Eka viikkoa mennään viikollakin 12-18h) Ja viikonloppuna 12-18h. Kun oikein ruvetaan grindaamaan uutta seasonia :). Ei viitsisi ihan tonnin testiä tehdä. Toisaalta jos 80% ajasta pelaa samaa peliä, niin eipä se palaminen toisaalta haittaa, kun aina samassa kohtaa valikot.
Mä oon tullu siihen käsitykseen jos pelkää kiinni palamista niin laittaa session jälkeen 10h session jälkeen Jonkun "screen fix" YouTubesta pyörii missä välkkyy kaikki ,mutta sen mitä oon ymmärtänyt niin ei sen pitäis kesken session kyllä palaa kiinni vaan että jos se sama kuva on oikeesti monta tuntia päällä yhtä toistoa.
Viisaammat korjatkoon.
E:siellä olikin jo vastaus.
 
Luulen kyllä, että se joka haluaa OLED tv:n ostaa pelaamiseen, niin tiedostaa myös tuon hyvin pienen kiinnipalamis mahdollisuuden. Riskejähän elämässä on välillä otettava muuten voi jäädä jostain hyvästä paitsi;)
Jep jep, mutta kyse olikin siitä, että se riski on olemassa, joten ei sitä kannata kieltää. Itsekin ostan Lg CX:n siitä huolimatta, mutta tiedostan valintani. Toisaalta niille, jotka haluavat ostaa edullisen TV:n niin ne sopii ihan hyvin pelaamiseen. Budjetin mukaan kannattaa edetä. Eikä ne paskoja ole, kuin täällä on väitetty, musta on harmaata jne, on ihan höpö höpö juttuja.
 
Tulipa eilen painettua "osta"-nappia piiiiitkän pähkäilyn jälkeen ja valinta osui tähän:
https://www.gigantti.fi/product/tv-...msung-75-q80t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe75q80tat

Katseluetäisyyttä kun on noin kolmisen metriä, priorisoin ruudun koon OLED-tekniikan edelle, ja onhan tässä ihan huikea parannut edelliseen +3v Sonyyn (65XE7096). Musta näyttää omaan silmään vallan mustalta ja komeimmat HDR-kohtaukset vetävät leuan lattiaan.
Käyttiksen kanssa meni hieman aikaa totutellessa, kun tottunut näppäimillä kuorrutettuihin kaukosäätimiin. Vaan kyllä niksit alkoivat hiljalleen iskostumaan selkärankaan, ja kaikki toimii kiitettävällä nopeudella.
Eli olen äärimmäisen tyytyväinen ostokseeni. Vielä kun diilissä saa ruputti-imurin kaupanpäällisenä, niin jää enemmän aikaa pelaamiselle. :D
Sopivasti 75" samppa istuu töllötasolle, enää odotetaan marraskuuta ja uusia konsolikavereita. Vaikka en viimeisimpien viestien perusteella enää HC-pelaajan titteliä ansaitsekaan. ;)
tv.jpg
 
Itsekkin tekisi mieli uusi samppa hommata mutta vain yksi HDMI 2.1 portti on automaattinen eiei. Joten se on joko LG tai tai sitten odottelen ensi vuoden malleja, katsotaan miten homma etenee ja tuleeko noille uusien konsolien ominaisuuksille heti tarvetta.
 
Ylös Bottom