Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ultimate Fighter (JIM)

feldon

KonsoliFIN Alumni
JIM-kanava näyttää Ultimate Fighterin ensimmäistä kautta. Seuraako kukaan? Minä olen ihan mielenkiinnolla ihmetellyt mistä on kyse, kun vapaaottelua ei juuri muilla kotimaan kanavilla näe. Aika vähän löytyy netistäkään juttua. Jotain supervanhoja ketjua Pakkotoistosta ja satunnaisia blogiartikkeleita vaan.

Niin joo, ja tietääkö kukaan onko tälle tulossa jatkoa Jimillä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Onhan tuota tullut seurattua ja on noilla välillä ihme painia toi tappeleminen, mutta viimeks näytettiin niitten valmentajien ottelua niin hemmetti ne äijät kyllä mätkii toisiaan ihan kunnolla.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

ykköskausi on katottu ja kakkoskausi waretettu ja katottu:D kolmonenki olis koneella muttei oo kerinny kattomaan. huippu sarja!!
niin ja oma ykköskauden suosikki oli Diego Sanchez!!
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Juu, eli kyllä on kyseistä sarjaa tullut seurattua. Mielenkiintoinen ja ihan kelpo sarja kyllä kyseessä. Tosin viime aikona jäänyt seuraaminen hieman vähemmälle.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Tullu ykköskausi seurattua tosiaan JIM:iltä.
Hyvä sarja todellakin on ja toivotavasti näyttävät 2. tuotantokautta mahdollisimman nopeesti perään.
Tuntuu kyllä siltä, että menee ainakin syksyyn ennen kun alottavat näyttämään.

En jaksa kertoa voittajia, mutta kyllä ihan kummastakin sarjasta oikeat kaverit voittavat. ;)
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Ekaan kauteen tutustuin sattumalta ja siitä lähtien tullut seurattua sarjaa joka kerta kun uusi kausi on alkanut. Tämä uusin (7 kausi) on ainakin omasta mielestäni paras, koska Forrest on siinä.

Itsekin taistelulajeja harrastavana tiedän kuinka paljon energiaa kuluu tappeluissa etenkin sellaista vastaan joka osaa mattopainin ihan pirun hyvin. Tappelut on joskus ikävän tylsiä, mutta ainakin 7 kaudella nuo tappeluiden taso on parantunut. Esim. Titon kaudella on joku kuuro olympiatason painija (jos muistan oikein) ja helppoa hänen oli viedä muita mattoon. Eli jos osaat painia niin saat siitä ihan liian suuren edun, koska myöhemmin sitä painia ei sitten opi ihan hetkessä.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Ääk, ei spoilereita! Täällä katsotaan Suomen tahtiin.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Kyllähän tuota on tullut seurattua. Ja uskoisin että Diego voittaa...
Iha seko jätkä muutenki :)
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

1. kausi oli kyllä kelpoviihdettä.
Sen jälkeen onkin suunta ollut huonompaan päin. Tai no tuorein kausi ihan jees taas vaihteeksi.
Siitäkin tosiaan yli 3. vuotta kun pakkiksen ketju tuli avattua :p

Mutta tosiaan jos Suomen telkkarin ehdoilla mennään, niin eipä tuota vaparia paljoa täällä näytetä.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Ultimate Fighteria olen katsellut innolla, kamppailulajit kun ovat lähellä sydäntä ja itsekin tulee hojoiltua suht aktiivisesti. UFC-skaboja olen jonniin verran seuraillut, ja sitä kautta eri kausien voittajat ovat enemmän tai vähemmän selvillä, mikä tietysti hiukkasen spoilaa sarjan katsomista - varsinkin kun sitä tosiaan tulee katsottua kotimaan tahtiin. Lebenin kaksi tappiota jäivät korpeamaan, mies kun oli (ja on) loistava sprawl & brawl -tyylin ottelija. Mutta onneksi Forrest sentään jatkaa tappiottomana. :)

Tsekkailin JIMin webbisivuilta infoa Ultimate Fighterin tulevista kausista, ja ainakin 2. season näytetään muistaakseni syksystä alkaen. Kesällä päästään sentään nauttimaan samantyylisestä, tosin pelkästään nyrkkeilyyn keskittyvästä Contender-sarjasta, jossa juontajina ovat niinkin nimekkäät veikot kuin Sugar Ray Leonard ja Sylvester Stallone. :cool:
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Cris Leben oli suosikki, mutta ei ollut vielä henkisesti kypsä. Mahtava asenne otteluihin mentäessä. Sais jokainen suomalainen urheilija ottaa mallia. Loppuu se anteeksi, että olen olemassa asenne.

Häviöiden kestäminen ei taas ollut kovinkaan vakuuttavaa :) Mut ei se ainoa ollut jolla jäi otteluiden jälkeen levy paikalleen soimaan. Toisaalta olihan Leben parempi Kennyä vastaan. Harmillinen vekki päähän ja peli selvä. Maltti alkoi loppua ja Kenny pääsi sivaltamaan kyynärpäällä veki naamaan.

Itse tilasin melkein kaikki tulevat jaksot Piraattipuistosta. Ku Anttilasta ei löytynyt :p
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Boring... Eipä tuossa sarjassa mitään muuta olekkaan :p. Isot miehet hakkaamassa toisiaan ja potkimassa. Menis oikeisiin töihin.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Syltyn Contender on parempi.. :)

Se Contender on ihan uskomatonta kuraa. Katoin sen pilottijakson ja se oli aivan holtittoman huono. Ne matsit on leikattu siten, että sen ottelun tapahtumista ei tajua yhtään mitään ja puolet ajasta kuvataan yleisöä.

Ajanhukkaa.

Ultimate Fighteristä olen kyllä tykännyt ainakin ykkös ja kakkoskauden perusteella. Siinä ne matsit sentään näytetään kunnolla ja kameroitakin on paljon. Vapaaottelu on lajinakin paljon mielenkiintoisempi kuin nyrkkeily koska keinotekoisia rajoittavia sääntöjä on vähemmän.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Nyrkkeilysääntöjä ei voi sanoa keinotekoisiksi niin millään. Nyrkkeilyssähän on tarkoitus katsoa kumpi nyrkkeilee paremmin, vapaaottelussa kumpi vapaaottelee. Vähän sama kuin vertaisi Painonnostoa ja Formulaa.

Mutta asiaan:

Jos vapaaottelufoorumeja kaipailette, kannattaa katsastaa säännöllisesti Fightermagin ja Nhbfinlandin foorumit. Molemmat raportoivat kotimaisista ja kansainvälisistä vapaaottelutapahtumista ja -harjoituksista ym säännöllisesti. Tosin molemmilla foorumeilla keskustellaan reaaliaikaisesti TUF:ista, eli nyt jo tulevasta 8:sta tuotantokaudesta.

Ykköskausi kyllä tuotti hyvin hyvin paljon huippuottelijoita maailman tietoon ja suurin osa ykköskauden ottelijoista ovatkin nykyään UFC:n palkkalistoilla.

EDIT: JIM on tehnyt TUF:sta 3 tuotantokauden sopimuksen
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Nyrkkeilysääntöjä ei voi sanoa keinotekoisiksi niin millään. Nyrkkeilyssähän on tarkoitus katsoa kumpi nyrkkeilee paremmin, vapaaottelussa kumpi vapaaottelee. Vähän sama kuin vertaisi Painonnostoa ja Formulaa.

Luulen kyllä, että ymmärsit mitä tarkoitin. Sanotaan nyt vielä, eli itse pidän siitä jos kamppailu-urheilu on mahdollisimman lähellä tosielämän lähitaistelutilanteita. UFC-meininkejä vapaammaksi tuskin voidaan enää turvallisesti mennä, sillä on kuitenkin mukavaa jos niitä otteluita voi ottaa enemmän kuin yhden. Tältä pohjalta katsottuna nyrkkeily on säännöiltään huomattavasti rajoitetumpi vapaaotteluun verrattuna.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Juu kyllä mä veikkailin, että tuota tarkoitat, mutta kirjotin ny kuitenki noin mma vs Nyrkkeily, bjj, karate, muay thai jne -keskusteluja välttääkseni.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Hyvä ohjelma, Tullut seurattua, kuten UFC:tä muutenkin. Onkos kellään tietoa, koska alkaa neljäs kausi Suomen telkkarissa? sitä odotellessa.
 
Vastaus: Ultimate Fighter (JIM)

Hyvä sarja! Tämä kausi mikä nyt alkoi lauantaisin tulla jimiltä (USA vs UK) on mielestäni ehkä paras kausi tähän mennessä. Toi USA vs UK tuo siihen mukavasti lisäkiinnostusta!
 
Ylös Bottom