Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves [Hype, beta- ja ostohehkutus]

Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Edelleen ne kuolee yhdestä pääosumasta. :D Ja kontrollit oli loistavat.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Edelleen ne kuolee yhdestä pääosumasta. :D
Mutta eivät kuole yhdestä täsmä sydänosumasta, eivätkä jää vatsaosumasta kitumaan tuntikausia tuskasta ulvoen. Jalkaosuman pitäisi vähintäänkin rampauttaa vihulainen. Täysin tajutonta, ettei osumapisteistä vieläkään saada mitään muuta iloa kuin uusia animaatioita. Absurdia, että vihut porskuttavat puoli lippaallista ysimillisen luoteja reidessään täysin samalla riemulla koko ajan, ennen sitä viimeistä, kymmenettä ja tappavaa luotia.

Ja kontrollit oli loistavat.
Just joo. Varsinkin tappeluissa pelihahmo on kankea kuin nakkeli aamutuimaan :D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Ja miten tämä Tötterö-Larapelistä keskusteleminen enää liittyy Unchartediin? ;)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Ja miten tämä Tötterö-Larapelistä keskusteleminen enää liittyy Unchartediin? ;)
Olen tämän mielipiteen tuonut esille ja tuon edelleen. Uncharted toi niin mieleen TR:Legendsin, ettei tosi. Ei se ole paha asia. Se vaan tulee ensimmäisenä mieleen kun pelin(demon) aloittaa.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Olen tämän mielipiteen tuonut esille ja tuon edelleen. Uncharted toi niin mieleen TR:Legendsin, ettei tosi. Ei se ole paha asia. Se vaan tulee ensimmäisenä mieleen kun pelin(demon) aloittaa.
Uskon kyllä. Pointti oli, että pidetään keskustelu Uncharted 2:ssa, ei pelisarjojen mahdollisissa yhtäläisyyksissä. Etenkin kun Uncharted 2:sta ei vielä tiedetä juuri mitään, joten sen vertaaminen yhtään mihinkään on toistaiseksi lähes mahdotonta. :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Upealta kyllä näyttää tuon kakkososan teaseri.Ykkönen oli täyttä rautaa ja ainut asia mikä siinä oli vikana oli se että siinä oli liikaa räiskintää ja liian vähän ongelmanratkontaa,mutta onneksi jonkinlainen hiiviskelymekanismi on tulossa kakkososaan,itselläni on odotukset aivan katossa!
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

En odota peliltä yhtään mitään, niin ehkä yllätyn iloisesti.

Drake's fortune on pirun näyttävä, mutta umpitylsä ja geneerinen räiskintä. Samoja vihuja eri vaatteissa, jotka kestävät osumaa kuin kallio. Tiukasti rajattu putki ja käsittämättömän kömpelöt kontrollit eivät paljon auttaneet viihtymään. Päähenkilön karismakin on kuin keskiverto betoniporsaalla. Noh, kansa saa sitä mistä maksaa. Mitäs sitä pelinkehittäjät turhia innovoimaan: kun peli on nätti kuin sika pienenä, ei yli kymmenen vuoden takainen pelimekaniikka haittaa massoja ja peli myy kuin häkä.

No missä pelissä nämä jutut on korjattu?
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

En odota peliltä yhtään mitään, niin ehkä yllätyn iloisesti.

Drake's fortune on pirun näyttävä, mutta umpitylsä ja geneerinen räiskintä. Samoja vihuja eri vaatteissa, jotka kestävät osumaa kuin kallio. Tiukasti rajattu putki ja käsittämättömän kömpelöt kontrollit eivät paljon auttaneet viihtymään. Päähenkilön karismakin on kuin keskiverto betoniporsaalla. Noh, kansa saa sitä mistä maksaa. Mitäs sitä pelinkehittäjät turhia innovoimaan: kun peli on nätti kuin sika pienenä, ei yli kymmenen vuoden takainen pelimekaniikka haittaa massoja ja peli myy kuin häkä.

Räiskintää ja putkijuoksua pelissä oli yllin kyllin, mutta tarina sekä loistava kenttä- ja grafiikkasuunnittelu (ja tietysti myös sukupolven paras grafiikka ja mahtavat musiikit) loivat semmoisen elokuvamaisen tunnelman, että Madventuresin Rikua lainaten "oksat helv***iin". Kontrollit olivat mielestäni hyvinkin toimivat. Totta on, että viholliset ottavat aika paljon osumaa vastaan (missä muussa konsolipelissä näin ei olisi?), mutta aseiden tehoon vaikuttaa myös ampujan osumatarkkuus :rolleyes: .
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

No olisiko sitä sitten enää edes hauska pelata jos yhdestäkin osumasta kaikki vain kuolisivat/eivät pystyisi jatkamaan taistelua? Ja sitten jos vihujen pitäisi kuolla yhdestä, niin kai niin pitäisi sitten käydä Nathanillekin.
No eipä siitä sen enempää. Kakkonen ehkäpä yksi ensi vuoden odotetuimpia pelejä, sillä ykkösestä tykkäsin erittäin paljon. Kunhan vain tulisi enemmän ja vaikeampia puzzleja ja ehkä hieman vähemmän räiskimistä niin peli olisi perfecto...jälleen yksi peli jota voi kuvailla vain kahdella sanalla: "Can´t wait!"
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

No missä pelissä nämä jutut on korjattu?
Ei juuri missään, siksi ei nämä räiskinnät enää nappaakaan juuri yhtään.

LeZe sanoi:
No olisiko sitä sitten enää edes hauska pelata jos yhdestäkin osumasta kaikki vain kuolisivat/eivät pystyisi jatkamaan taistelua?
Kuoleehan ne nytkin, jos päähän osuu :D

Itse asiassa voisi olla hitosti hauskempi pelata, jos vihollisia olisi vähemmän, niiden tekoäly olisi rutkasti parempi ja etenemiseen voisi käyttää muitakin keinoja kuin vain kyykkiä putken ehdoilla jemmassa ja rätviä idioottimaisesti kohti juoksevia maalitauluja, joiden hihattomat paidat ovat tehty ilmeisesti titaanista. Eli vaihtoehtoisia etenemisreittejä, ansoja, vihollisten yllättämistä.

Kyllä ensimmäinen Uncharted on oikein komea ja viihtyisä alkuun, mutta itseäni alkoi tympiä puolivälissä pahasti, eikä sitä edes nätti grafiikka pelasta. Siksi toivonkin, että seikkailuhenkisyys ja hoksottimien käyttö nousisi jatko-osassa suurempaan arvoon.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Mutta eivät kuole yhdestä täsmä sydänosumasta, eivätkä jää vatsaosumasta kitumaan tuntikausia tuskasta ulvoen. Jalkaosuman pitäisi vähintäänkin rampauttaa vihulainen. Täysin tajutonta, ettei osumapisteistä vieläkään saada mitään muuta iloa kuin uusia animaatioita. Absurdia, että vihut porskuttavat puoli lippaallista ysimillisen luoteja reidessään täysin samalla riemulla koko ajan, ennen sitä viimeistä, kymmenettä ja tappavaa luotia.

Ei siinä ole mitään absurdia, kun puhutaan videopeleistä eikä oikeasta maailmasta. Ja nytkinhän noita muita kuin pääsosumia hyödynnetään nimenomaan siihen, että hidastetaan vihua, jos on liian hektinen tilanne ampumaan sitä tarvittavaa hedaria. Ne ei vaan rampaudu, eikä sillä kyllä ole paskan väliä, kun kyseessä on videopeli.

Just joo. Varsinkin tappeluissa pelihahmo on kankea kuin nakkeli aamutuimaan :D

Ehkä et vaan sitten osaa. Mielestäni Uncharted on nimenomaan kontrolleiltaan yksi hiotuimpia pelejä tässä genissä.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

käsittämättömän kömpelöt kontrollit eivät paljon auttaneet viihtymään.

Kyllä omasta mielestä Unchartedin kontrollit oli loistavat. Kuten koko pelikin. Omasta mielestä yksi parhaista ellei paras pleikkari kolmosen peleistä. Ja peli oli parhaimmillaan tuolla murskaava vaikeustasolla kun piti vähän miettiä missä sitä päätä työntää esiin. Kakkoselta kyllä odotan enemmän ja vaikeampia puzzleja. Ja lumimaisemat on iso plussa. Pitkä odotus edessä...
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Itse asiassa voisi olla hitosti hauskempi pelata, jos vihollisia olisi vähemmän, niiden tekoäly olisi rutkasti parempi
Jos tekoälyä kaipaat, niin testaapa piruuttasi Unchartedia murskaavalla vaikeustasolla. Peli ei muuten muutu, mutta vihollisista tulee aggressiivisempia ja ne käyttäytyvät fiksummin.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Jos tekoälyä kaipaat, niin testaapa piruuttasi Unchartedia murskaavalla vaikeustasolla. Peli ei muuten muutu, mutta vihollisista tulee aggressiivisempia ja ne käyttäytyvät fiksummin.

Totta esim se kohta missä ollaan siellä jossain ihmeen vesiluolassa vihollisia tulee joka reiästä suunnilleen on aivan perkeleen vaikee, kun ne hiukan tuhdit haulikko/revolveri miehet tulee, suunnilleen kuolet 2 panoksesta ja ne osaa piiloutua. Tiedän tämän tunteen läpäistyäni Uncharted 1sen murskaavalla + sitten kaikki trophyt :D
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Toivottavasti lisäisivät enemmän puzzleja ja vähentäisivät räiskintää.Ei malttaisi odottaa, että pääsee pelaamaan tätä!Vuosi on välillä pitkä aika, etenkin odottavalle...
Uutinen pelin tulemisesta sai itsessäni aikaan hieman ristiriitaisia tunteita, sillä pieni osa minusta oli toivonut ND:n seuraavan pelin olevan uusi Jak & Daxter-peli, mutta ehkä sekin toive vielä joskus toteutuu...En kyllä keksi seuraavan Unchartedin tulemisestakaan mitään valitettavaa :)
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Totta esim se kohta missä ollaan siellä jossain ihmeen vesiluolassa vihollisia tulee joka reiästä suunnilleen on aivan perkeleen vaikee, kun ne hiukan tuhdit haulikko/revolveri miehet tulee, suunnilleen kuolet 2 panoksesta ja ne osaa piiloutua. Tiedän tämän tunteen läpäistyäni Uncharted 1sen murskaavalla + sitten kaikki trophyt :D
Jos totta puhutaan, ei niistä vihulaisista sen älykkäämpiä / älykkäämmin käyttäytyviä tule. Pelkästään aggressiivisempia. Kiireellä kun kaikki koittaa saada äkkiä nurin ennen kuin henki menee voi tietysti tulla sellainen olo että jotenkin fiksumpaa se mosujen käytös olisi.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Jos totta puhutaan, ei niistä vihulaisista sen älykkäämpiä / älykkäämmin käyttäytyviä tule. Pelkästään aggressiivisempia. Kiireellä kun kaikki koittaa saada äkkiä nurin ennen kuin henki menee voi tietysti tulla sellainen olo että jotenkin fiksumpaa se mosujen käytös olisi.

Fiksuudesta en tiedä mutta murskaavalla niiden ei paljon liipaisin sormi säästy rakoilta
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

Jos tekoälyä kaipaat, niin testaapa piruuttasi Unchartedia murskaavalla vaikeustasolla. Peli ei muuten muutu, mutta vihollisista tulee aggressiivisempia ja ne käyttäytyvät fiksummin.

Eli pelintekijät ovat koodanneet vihulaisille hemmetin pätevät tekoälyrutiinit, joita käytetään ainoastaan kovimmalla vaikeustasolla, helpommilla sen sijaan ei? Kyllä juu, varmasti.

Kuulostaapa kivalta: vaikeimmalla kuolet itse parista osumasta, mutta vihuja tulee enemmän, ne ovat aggressiivisempia ja oletan, että kestävät vielä osumaakin enemmän. Menikö oikein? Ei pätkääkään meitsin teekupponen.

Kyllä te saatte ihan rauhassa tykätä Drake's Fortunesta jos haluatte. Omasta mielestäni se on tasan nätisti kuorrutettu putkimainen perusräiskintä. En innolla, mutta mielenkiinnolla odotan, mitä seuraajalla on tarjota.
 
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves [HYPE]

vaikeimmalla kuolet itse parista osumasta, mutta vihuja tulee enemmän, ne ovat aggressiivisempia ja oletan, että kestävät vielä osumaakin enemmän. Menikö oikein?
Ei mennyt. Itse kestät osumaa ihan saman verran, vihollisia on yhtä paljon ja ne kuolevat yhtä helposti kuin helpoimmalla tasolla. Viholliset kyllä käyttävät suojaa enemmän ja pysyvät vähemmän aikaa ammuttavissa, joten oman tulen täytyy olla nopeampaa ja tarkempaa. Lisäksi osan vihollisista ampuessa suojatulta osa yrittää kiertää sivustalle.

Nämä olivat ainakin omia havaintojani eroista Hardin ja Crushingin väliltä.

Kiinnostaa muuten kuulla, missä pelissä on hyvä tekoäly, jos Unchartedissa sellaista ei ole?
 
Ylös Bottom