Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 2: Among Thieves - keskustelu pelistä

Ai ai... taitaa loppu häämöttää. Pitää huomiselle jättää loput. :rolleyes:

Itse pelistä...

Yksinpeli on ihan uskomattoman hyvä, ei sitä voi kiistää. Pelin aloitus on ihan tajuttoman hieno, ja ekat kentät on loistavia flashback-välinäyttöineen. Ehdottomasti yksi parhaista aluista pelille koskaan. Hiipimiskenttä on vieläkin ehdoton suosikkini, vaikka joissakin arvosteluissa sitä haukuttiinkin (wtf?). Hiippailusta pitää muutenkin antaa erityisplussaa, koska: 1. se on helppoa 2. se on helvetin hauskaa. Niskoja on siis tullut jo aika moneen kertaan taiteltua.

Graafisesti hienoimpia kenttiä taitavat olla jääkentät, ja niissä on muutenkin vähän omanlaatuinen fiilis verrattuna muihin. Vähemmän taistelua ja enemmän sitä itse seikkailua (+). Heikoimmat kentät taitavat toistaiseksi olla viidakkokentät. Niissä tulee jotenkin liikaa ykkönen mieleen, eikä ne nyt graafisestikaan mitenkään kovin kummoisia ole. Taisi ND vähän jättää viidakko-osuudet taka-alalle, ja keskittyä näihin uusiin maisemiin. Fiksu päätös...

Joitakin peruskliseitä löytyy siellä täällä, mutta osashan niitä jo ykkösen perusteella odottaakkin. Tarina on kuitenkin ihan ykkösluokkaa, ja pelissä on kokoajan semmonen fiilis että katsoo A-luokan toimintaleffaa, mutta sillä erotuksella että kesto on yli 10h.

10/10+GOTY ja muut schaibat. ;)

...mitenkäs muuten sen ykkösosan tallennukset saa sitten kakkoseen "aktivoitua"?

Aijjai, metallikoteloinen collector's editioni kolahti tänään postiin ja oon nyt kerenny illalla vasta alotteleen pelaamista. Muutama chapteri takana ja aivan älyttömän helmeltä tuntuu. Sama seikkailufiilis mukana, kun ykkösosassakin. Räiskintä on nannaa ja kiipeily jne osuus on vielä parempaa. Parasta on varmaan kuitenkin se, että maisemat vaihtuu vähän enemmän ja useammin kuin Drake's Fortunessa. Grafiikka on lähes täydellistä, varsinkin vesi, tuli ja varjot.

Ah, matka jatkuu. :p ->

Täälä kanssa pari tuntia takana ja kieltämättä tullut lähinnä nautiskeltua ja edettyä rauhassa, ei tällästä klassikkoa viitsi juoksemalla mennä läpi. Kuten joku jo mainitsikin, on kyllä todella elokuvamainen peli, ainut ero on siinä että saa pelata sitä "elokuvaa" eikä tyytyä katsomaan sivusta. Ehdottomasti todella vahva ehdokas kun aletaan miettiä tämän vuoden GOTY:a :)

...mitenkäs muuten sen ykkösosan tallennukset saa sitten kakkoseen "aktivoitua"?

Pysäytysvalikossa menet bonukset, ja kauppa valikkoon (vai oliko toisinpäin) ja siellä lukee, että kun painaa neliöä, niin se tarkastaa uncharted 1 tiedot. Mulla on sellainen ongelma, että se kyllä tarkastaa ne, mutta väittää ettei trophyja löydy, vaikka mulla on platina uncharted 1:stä. :confused: Eli en saa sitä 100 000 rahaa. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa, tai voiko joku ihan lonkalta heittää, että miten tuon asian saisi korjattua? :eek:

Itse ihmettelin samaa kuin Execta tuossa toisessa spoilerissaan.

Vitos chapterissa mennään ja kylläpä on hyvät tunnelmat heti alusta lähtien! Tässä on sitä samaa hohtoa kuin niissä alun Indiana Jonesiksissa; vuoroin pulmaa ja äksöniä. Maisemat vaihtuvat tiuhaan ja juonessa riittää käänteitä jopa sen vilkkaimman pelaajan tarpeisiin. Ei tylsistymään ehdi.

Graffahoron silmiin ovat jääneet ensiluokkaiset kuvat lumessa tarpomisesta, samalla kunnianhimolla tehty kuin ensimmäisen osan vedessä kulkeminen. Myös siellä viidakossa nähty valojen ja varjojen tanssi oli jälleen upea näky vaikka sitä tulee jo toisen kerran. Monta kertaa on tullut vain pysähdyttyä katsomaan ympäristöä, sen verran upeaa maisemaa on tarjottu.

Koko tarinan kehys on ollut hyvin kiehtova, koottu parhaimmat ainekset leffaklassikoista tai jotain sinnepäin. Kuitenkin alku vasta nähty.

Tänään kävin heti gamestopista hakee kun sinne pääsin. Pääsin kotio siinä 11:10 ja alotin heti pelaamisen. Lopetin sen vasta tuossa vartti sitten:lol: Kertoo varmaan paljon meitsin kiinnostuksesta peliä kohtaan! Pelin mukaan pelasin 9h52min putkeen, menny vähän aikaa kun oon ettiny aarteita mahd. paljon ja tällä hetkellä niitä on 53 chapterissa 24. Peluu ajasta noin43min oli pelkkää seisoskelua:D mm. maisemia katselin ja lähettelin viestejä kavereille + kävin syömässä. Huomenna 3viimestä chapteria pitäs vetää ja sit alottaa crushingilla. Limited edition on kyl ihan huippu, ne ladattavat skinit oli hienoja, teema oli komee, Kultaset aseet on makeita ja steelbox on törkeen siisti. Erittäin hyvä peli. Harmitti kun piti, lopettaa olisin halunnu mennä yhellä istunnolla läpi, mut rupes vähä väsyttää:o

Nettipeli on... Jumalainen! Ootin vain yksinpeliä, mutta nyt en oo kerinny koskeakkaa siihen :p
No ens viikol sit sen kimppuun.

Huhhuh mikä peli!
Olin välttynyt ennakkohypetykseltä etukäteen ja hyvä niin. Ensimmäinen kohtaus veti kyllä niin hienosti mukaansa, että paluuta ei ole. Pääsee omissa kirjoissa top 3 pelinavauksiin. Grafiikoita on hehkutettu maailman tappiin asti, mutta tämä on peli joka pitää kokea itse. Youtube videot ja pelkät kuvat eivät todellakaan tee oikeutta pelille. Lisäksi korkeamilla paikoilla maisemat ovat kertakaikkiaan upeita. Yleensä tällaisissa peleissä horisonttiin piirtyvät rakennukset/maisemat ovat lähinnä halpoja 2D malleja, mutta tässä on tunne että "tuonnehan voisi oikeasti jopa päästä tutkimaan" ja maisemaa riittää silmänkantamattomiin. Vasta 5 chapteria takana, mutta himottaisi päästä pelaamaan saman tien lisää! Sääli, että työt haittaavat taas harrastustoimintaa. :D

Nettipelistä ei oikein vielä voi sanoa mitään, pari matsia eliminationia takana ja ihan ok:lta tuntui. Peliseuran taso ei ainakaan päätä huimannut, ensimmäisessä matsissa 8 tappoa ja 0 kuolemaa. Noh, eiköhän siihenkin vielä muutos tule! Teknisesti toimi moitteeta, ei lagia eikä muitakaan peli-iloa tappavia ongelmia näkyvissä.

Tekstityksille saa kyllä välillä repeillä, mutta sehän on vain mukava lisä pelikokemukseen.
"I'm sweatier than a hooker in church"
"Hikoilen kuin sika saunassa"

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jos vertaa ykkösosaan, niin tulitaistelut tuntuvat selvästi helpommalta, mikä on kyllä pettymys. Toivottasti crushing tarjoaisi selvästi enemmän haastetta, vai onkohan sekin nerfattu kaikki-mulle-heti konsolipelaajien tasolle?

Häiritsee pahasti kun on jo muutaman kerran käynyt niin että olet piilossa tukin takana(tai jonkun muun suht kapean esteen) heti sen toisella puolella on selin sinuun oleva vihulainen, painat neliötä tarkoituksena sneak kill lopputulemana ukko lyö nyrkillä sitä tukkia(tai jonkun semmosen oudon liikkeen) niin että vihu huomaa minut ja tulee hälytys:mad: Olisi myös kiva jos olisi joku indikaattori että vihu on huomaamassa minut eikä niin vaan että yhtäkkiä tulee häläri.

Häiritsee pahasti kun on jo muutaman kerran käynyt niin että olet piilossa tukin takana(tai jonkun muun suht kapean esteen) heti sen toisella puolella on selin sinuun oleva vihulainen, painat neliötä tarkoituksena sneak kill lopputulemana ukko lyö nyrkillä sitä tukkia(tai jonkun semmosen oudon liikkeen) niin että vihu huomaa minut ja tulee hälytys:mad: Olisi myös kiva jos olisi joku indikaattori että vihu on huomaamassa minut eikä niin vaan että yhtäkkiä tulee häläri.
Nathanin asento hieman muuttuu jos vihulainen on sopivan etäisyyden päässä sneak killiin. Asennon muutos on vaan hyvin pieni, joka jää usein huomaamatta. Parhaiten huomaa nurkan takaa tulevasta vihulaisesta, jossa Nathan "valmistautuu" tempaamaan kaverin seinään.

(Ihmettelen kyllä sitä yhtä kohtaa, kun Nate veti vartijan alas 20-30m pudotuksella kivikkoiseen veteen, vaikka puhe oli että ketään ei tapeta. Aika hankala sellasesta selvitä...)
Jos olisit katsonut sinne alas johon se tyyppi tippui, olisit nähnyt sen uimassa. Eli hengissä sekin säilyi.

No nyt loppu alkaa valitettavasti häämöttämään... Jatkuvasti kun olen pelannut yksi suurimmista huolenaiheista on ollut "kuinka paljon tätä herkkua on vielä jäljellä".

Nyt melkein loppuun asti pelanneena pitää sanoa että jos DF oli elokuvamainen, niin tämä on sitten Oscarin arvoinen elokuva tms. Peliin on lisätty agressiivisuutta, joka tekee koko "elokuvasta" vielä mukaansa tempaavamman ja nopeamman. Minä myöskin pidän uudesta taistelusysteemistä, joka taas minun mielestäni on haastavampi kuin DF:ssä oli. DF:ssä kun käytännössä riitti että tähtäili rauhassa niihin suojien takaa vilkkuviin päälakiin ja tipautteli niitä. Tässä osa taisteluista on niin agressiivisia, että ei ole vaan aikaa alkaa vetämään suojaan ja hakemaan pääosumia. Sieltä tulee kaverit syliin jos kuppaat liikaa tai sivusta alkaa paukkumaan lyijyä, joka sekin pakottaa liikkumaan.

Jännänä huomiona vielä pitää kertoa että en yleensä pahoinpitele ohjainta, mutta nyt olen havahtunut muutaman kerran siihen että eläytyessä L1 saa kyytiä vähän enemmän kuin olis tarve, ihan siis vahingossa.

Naughty Dog voisi pistää pojat töihin, kolmonen tulille, kyllä minä ostan.

Jos olisit katsonut sinne alas johon se tyyppi tippui, olisit nähnyt sen uimassa. Eli hengissä sekin säilyi.
Vitosessa tai kutosessa se yksi sinkomies sitten kuolee kun se repäistään alas sieltä rekan lavalta:D

Parin tunnin intesiivinen ensisukellus Uncharted 2:n mitä ihmeellisimpään maailmaan tuli tehtyä aamuyön tunneillla. Aloittelin vasta puolen yön maissa pelailun, joten yöunet jäivät todella lyhyiksi. Harvoin tekee mikään peli niin suuren vaikutuksen, että seuraavaana päivänäkin, kun käyttää silmiä kiinni, näkökentässä vilisee viidakoita, vuoristoja ja museoita.

Graafisesti peli on odotetusti ihan omaa luokkaansa. Moneen otteeseen tuli vain jähmetyttyä ihmettelemään maisemien kauneutta. Valojen, varjojen ja veden leikki on hienoa katsottavaa, eikä peli ei hidastele tai nyi juuri ollenkaan. (Pelin alussa ensimmäinen loikka kielekkeeltä toiselta tosin hieman bugasi ja Nate jäi ilmaan leijuskelemaan hetkeksi.)

Naten ohjastaminen on mukavaa ja kontrollit iskostuivat takaraivoon nopeasti. Vihut ottavat ronskinlaisesti osumaa ennen kuolemaa, mutta luodeillahan siitäkin onneksi selviää. Lähitaistelu on mukavaa puuhaa ja erityisesti hiiviskelyn jälkeen toteutetut tyrmäykset ovat tyydyttäviä. Vihollisten tekoäly on vaihtelevaa, välillä tuntuu, että tekoäly on aivan sokea, mutta toisaalta taas intensiivisimmissä taisteluista joutuu välillä jopa pakittelemaan edellisten esteiden taakse jotta selviää.

Dialogi on nasevaa kaikkien hahmojen osalta (Hikoilen kuin huora kirkossa), juonenkuljetus ja ohjaus pieksee vähintään yhdeksän kymmenestä hollywood-leffasta. Kaiken kaikkiaan jokainen osa-alue toimii vähintään loistavasti. Vuoden peli?

Dialogi on nasevaa kaikkien hahmojen osalta (Hikoilen kuin huora kirkossa), juonenkuljetus ja ohjaus pieksee vähintään yhdeksän kymmenestä hollywood-leffasta. Kaiken kaikkiaan jokainen osa-alue toimii vähintään loistavasti. Vuoden peli?
Nuo kommentit ovat kyllä loistavia, lisäksi viljellään aika paljon viittauksia DF:ään. Siksi tartuin tähän viestiisi, että piti vähän kritisoida yhtä pientä asiaa. En ymmärrä tuota Chloen ääntä, tai siis sitä miksi se on valittu peliin jonka ääninäyttely on huippuluokkaa. Ainakin minun mielestäni tuo brittiaksentti ei sovi pelin maailmaan ja henkeen sitten yhtään. Itse olisin ottanut Chloen ääneksi sellaisen tupakan ja viskin karhoittaman äänen:D

Nuo kommentit ovat kyllä loistavia, lisäksi viljellään aika paljon viittauksia DF:ään. Siksi tartuin tähän viestiisi, että piti vähän kritisoida yhtä pientä asiaa. En ymmärrä tuota Chloen ääntä, tai siis sitä miksi se on valittu peliin jonka ääninäyttely on huippuluokkaa. Ainakin minun mielestäni tuo brittiaksentti ei sovi pelin maailmaan ja henkeen sitten yhtään. Itse olisin ottanut Chloen ääneksi sellaisen tupakan ja viskin karhoittaman äänen:D
Aussiaksentti taitaa Chloella kuitenkin olla eikä suinkaan brittiaksentti. Ja ainakin meikäläisen korvaan Chloen ääni nimenomaan on (naiseksi) suhteellisen matala ja karhea.

Aussiaksentti taitaa Chloella kuitenkin olla eikä suinkaan brittiaksentti. Ja ainakin meikäläisen korvaan Chloen ääni nimenomaan on (naiseksi) suhteellisen matala ja karhea.

Niinpä. Ei sen ääntä ainakaan enää yhtään "karheammaksi" pitäisi laittaa. Ihan hyvä tuo Chloen ääni on.

Näin taitaa olla:D Ilmansuunta väärä. Tälle moninpelille voisi kyllä jotain tehdä jotta pääsisi pelaamaan vähän nopeammin.

Ylös Bottom