Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

Kyllä tässä on omaan makuun aivan liikaa sitä turhaa ammuskelua, en saa mitään kiksejä siitä enää nyt kun yritin pelata tätä uudestaan läpi.
Tekisivät kunnon seikkailupelin tyyliin Tomb Raider 1, missä ois loistava kenttäsuunnittelu ja jättäisivät ne turhanpäiväiset räiskintäkohtaukset pois.
Olihan tässä paljon vähemmän räiskintää, kuin aikaisemmissa osissa.. Tässä niitä on mielestäni sopivasti..
 
Vaikka hyviä pelejä onkin koko setti niin olihan ne ammuskelut ehdottomasti se heikoin lenkki.
 
Taistelu meni kyllä vähän vaikeimmilla asteilla välillä siihen että joutu melkein opettelemaan ulkoa mitä tietyissä taisteluissa teki tai muuten kuolo korjasi. Mutta tarina kyllä piti otteessaan. Johtuen hemmetin hyvästä grafiikasta ja ääninäyttelystä.
 
Kannattaa siis pelata suosiolla helpoimmalla vaikeustasolla, jos ei ole erityisen kiinnostunut huonohkosta räiskintäpelistä? Missaako vaikeustasoa alentamalla muuta?
 
Kannattaa siis pelata suosiolla helpoimmalla vaikeustasolla, jos ei ole erityisen kiinnostunut huonohkosta räiskintäpelistä? Missaako vaikeustasoa alentamalla muuta?
Eiks tää kannata mediumilla pelata, jos ei halua extrahaastetta? Vaikeustason alentaminen vain, jos pelikonsoli on uusi tuttavuus.
 
Viimeksi muokattu:
Jos näitä Uncharted pelejä vertaa vanhoihin Tomb Raidereihin niin ainut haaste näissä Unchartedeissa on oikeastaan räiskinnässä, kiipeily on lähes täysin automatisoitu ja melkeinpä aina tietää mihin pitää mennä.

En tiedä sitten että millä sen haasteen sais takas tähän genreen ilman että iso osa pelaajista turhautuu.
Tomb Raiderissa sai olla koko ajan todella tarkkana kiipeilyssä ja siinä oli oikeasti koko ajan virheen riski olemassa ja siitä virheestä joutui maksamaan kun talletus oli yleensä kohtuu kaukana.
 
Kannattaa siis pelata suosiolla helpoimmalla vaikeustasolla, jos ei ole erityisen kiinnostunut huonohkosta räiskintäpelistä? Missaako vaikeustasoa alentamalla muuta?
Itse olen pelannut nämä helpoimmalla.. Ainoastaan taistelut sitten sikahelppoja ja mukava edetä tarinaa.. Puzzlet pysyy käsittääkseni samoina..
 
13 chapteri tais olla nyt menossa kun Nathanilla hyppäsin kiveltä alas 3m pudotukselta ja henki lähti... Tämä oli viimeinen pisara tätä pelisarjaa jonka viimeinen osa on oli nyt aivan täyttä pakkopullaa, lähti peli hus vittuun pleikkarista niiku voikukka pistolapiolla pihalta.
 
Muutama päivä sitten meni tää peli läpi. Mun mielestä tää on ensimmäisen osan kanssa parhaat osat, kakkonen tulee vähän perässä ja sitten heikoin kolmonen. Peli taisi olla sarjan helpoin, koska eteneminen oli nopeaa eikä mihinkään kohtaan jääny pidemmäksi aikaa jumiin, melkein aina tiesi minne pitää mennä. Arvoitukset oli helppoja tässä, mutta tyyliltään sellaisia jos joskus uudestaan pelaa niin saa silti niitä miettiä.

En tiiä saako asetuksista pois sen merkin mikä näkyy kun tulee kohta missä tarvitsee käyttää köyttä. Hiipimis kohdat oli kivaa vaihtelua pelisarjaan, mutta kyllä ne mulla lopulta meni räiskimiseksi. Heikomman kolmos osan jälkeen Draken loistava tarina sai arvoisensa lopun. Kyllä kannatti tähän mahtavaan pelisarjaan tutustua.
 
Itselleni tämä oli näyttävyydestä huolimatta selvästi huonoin Uncharted. Jotenkin tarinasta puuttui kaikki todellinen mielenkiintoisuus, eikä peli päässyt missään vaiheessa itseäni aidosti koukuttamaan. Minulla tulikin jossain puolen välin paikkeilla yli vuoden tauko peliin, kun oli niin paljon mielenkiintoisempaakin pelattavaa. Toki tämä moneen muuhun peliin nähden on ihan hyvä peli. Silti itselleni aivan liian geneerinen putkijuoksu näyttävyydestään huolimatta.

Oma järjestykseni:

1. Uncharted 2 (selkeästi paras itselleni)
2. Uncharted 1 (eniten pelillisiä puutteita, mutta tarinan ja tunnelman puolesta näin korkealla)
3. Uncharted 3 (tarina alkoi tässä vaiheessa menemään jo hieman hutun puolelle)
4. Uncharted: The Lost Legacy (pelillisesti suhteellisen hyvä, erittäin näyttävä, mutta hieman lyhyt, eivätkä päähenkilöt oikein kanna koko tarinan ajan, tarina muutenkin suhteellisen mitäänsanomaton)
5. Uncharted: Golden Abyss (teknisesti toki ylivoimaisesti heikoin, koska Vita-peli, silti tässäkin tarina iski paremmin kuin nelosessa)
6. Uncharted 4 (näyttävä, mutta niin hajuton ja mauton, todellinen näyttävän geneerisyyden perikuva, tarina meni puolen välin jälkeen täydeksi hutuksi ja puuroksi ja ykkösessä sekä kakkosessa vielä ollut tiivis tunnelma jotenkin onnistuttiin pilaamaan lähes täysin)
 
Viimeksi muokattu:
Olisi tarkoituksena pelata PS Plus Collectionista Uncharted 4. Pitäisikö ensin pelata tuo Nathan Drake Collection, vai voiko kylmiltä aloittaa Uncharted 4:sesta?
 
Olisi tarkoituksena pelata PS Plus Collectionista Uncharted 4. Pitäisikö ensin pelata tuo Nathan Drake Collection, vai voiko kylmiltä aloittaa Uncharted 4:sesta?
Itse pelaisin vanhemmat osat ensin, niin paljon nelosessa on viittauksia niihin.. Toki tuo toimii itsenäisenäkin pelin ihan hyvin, mutta kuten sanoin, niin pelistä saa enemmän irti, jos tuntee taustarinaa..
 

Viiden vuoden aikana 37 miljoonaa pelaajaa on tämän mestariteoksen ladannut. Nuo ovat todella isoja lukuja, joten lienee turha odottaa Uncharted 4:n tai The Lost Legacyn jäävän sarjan viimeisiksi osiksi. Kenties Nathan Draken tarina on saatu päätökseen, mutta eiköhän tavalla tai toisella hahmo nähdä vielä seuraavassakin pelissä, etenkin jos tämän pelin loppuratkaisu antaa mitään viitteitä siitä kenellä pelataan jatkossa.
 
Mainitaas nyt täälläkin, koska olen huomannut, että elokuvaketjuun ei tunnu moni eksyvän: ensimmäinen traileri Uncharted-elokuvasta julki.


Ihan henkilökohtaisesti pitää todeta, että ne vähätkin odotukset, jotka olivat ilmoilla, menivät jonnekin pönttöön tämän ansiosta.
 
Mainitaas nyt täälläkin, koska olen huomannut, että elokuvaketjuun ei tunnu moni eksyvän: ensimmäinen traileri Uncharted-elokuvasta julki.


Ihan henkilökohtaisesti pitää todeta, että ne vähätkin odotukset, jotka olivat ilmoilla, menivät jonnekin pönttöön tämän ansiosta.

En tiedä, että odottiko tätä elokuvaa oikeasti joku? Trailerin perusteella hypitään taas vihreän kankaan edessä ja fysiikat ovat kuin pelistä. Ei nyt tietty peleissäkään mikään maailman syvällisin juoni ollut, mutta on niissä sentään interaktiivisuutta. Mikäli haluaa katsoa Uncharted-elokuvaa, kannattaa mieluummin palata niiden hyvien Indy-leffojen pariin tai vaikka sitten Alan Quatermainin pariin.

Tietty toiveissa on, että leffa yllättäisi positiivisesti. Traileri ei kuitenkaan anna syytä innostua.
 
Mark Wahlberg on ihan OK Nathan Drakena, mutta Tom Holland Draken lapsena on vähän outo valinta.

Myönnettäköön, että tuli hymähdettyä tuolle skotti-aksentti läpälle trailerissa. :D Muuten ei voi käsittää miksi tämä elokuva on todellista.
 
joo ei oikein vakuuttanut en tiedä, Tom Holland taitaa olla vaan liian nuori tuohon Naten rooliin, tuli enemmän mieleen että, Holland voisi voisi olla lookin ja olemuksen puolesta enemmin "Nathan Draken poika" kun itse Nathan Drake. Nathan Fillion olisi sen sijaan ollut täydellinen valinta Nathan Drakeksi.
 
Ylös Bottom