Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Minua ärsytti jo U3:ssa nuo jatkuvat checkpointit kesken taisteluiden, kun siinä pelissä oli niin mahtavia taisteluareenoita. Mutta, tässäpä pelissä tuo on korjattu tuolla "restart encounter"-ominaisuudella. Kannattaa käyttää, jos checkpointit ärsyttävät ja haluaa vähän haastetta! Pomppimisosioissahan nuo nopeat checkpointit ovat vain hyvä asia.

Mukavan aggressiivinen tekoäly tässä. Toivottavasti vaan loppupeli on enemmän räiskintää ja vähemmän tätä muuta, mitä ekat 8 chapteria ovat olleet.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Vähän mietteitä pelistä kun noin 10h takana, spoileriin varmuuden vuoksi.

Skotlanti oli hiukan tylsä paikka eikä kovin näyttävä, mutta safarilla oli todella kiva tuolla Jeepillä ajella ja kikkailla. Enemmänkin olisi voinut noita ajomaasto haasteita olla, kellotornin jälkeinen takaa-ajo oli kyllä huikea. Nyt olen tuonne merelle päässyt ja onpas hienoa ajella tuolla veneellä upein puittein, nämä kyllä mukavia lisiä tähän peliin. Kovasti vain kaipailisin Chloea mukaan tähän peliin, mutta tuskin tulee näkyilemään, mutta sen näkee.

Pistää vaan mietityttään kummoinen se tuleva Last of Us on, tullaanko siinä hyödyntää tämmöistä avoimuutta ja ehkä jopa ajoneuvoja? Siinä on vain vielä mielekkäämpää koluta paikkoja kun rojua tarvii kerätä selviytymistä varten.

Hyvät tunnelmat on ja paranee kokoajan, mutta en mä tätä ihan kympin peliksi viellä ole valmis ylistään.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Saitin etusivulla käyneet ovat ehkä jo huomanneetkin, että KonsoliFINin revikka ilmestyi tänään.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Öh, paikalleen jämähtäneet viholliset? Pelattu easyllä?

Hardilla läpäisin. Isot mörssärit olivat ainoat, joiden takia tarvitsi tehdä mitään todellista toimintaa. Muutoin riitti kun piti tähtäimen siinä kohdassa, josta vihollinen edellisellä kerralla nosti päänsä. Toimi alusta loppuun.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Voiko olla noin iso ero crushingilla ja hardilla.. Crushingilla tulee ainakin vastustajat päälle joka puolelta todella agressiivisesti ja jos jää yhteen paikkaan kykkimään, on kuolema varma.

Geneeristä räiskintää oli nimenomaan ainakin eka TR ja uskallan epäillä, ettei Rise ole siitä iso hyppäys. Pitää kuitenkin testata, kun tulee PS4:lle.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Murskaavalla vihut ampuu välillä seinien läpi, mahdottomista kulmista ja tulevat kyllä porukalla päälle. :D
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Saitin etusivulla käyneet ovat ehkä jo huomanneetkin, että KonsoliFINin revikka ilmestyi tänään.

Olipas siellä kovaa kipua joillekin aiheutunut arvostelusta - vaiko sittenkin Halojen ylivoimaisuudesta maailman parhaina peleinä (ks. avatarini). :cool:

Itse en peliä ole pelannut (vielä), mutta täytyy sanoa että arvostelu(ide)n perusteella 4 tähteä on tuolla asteikolla ihan reilulta kuulostava arvosana.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Voiko olla noin iso ero crushingilla ja hardilla.. Crushingilla tulee ainakin vastustajat päälle joka puolelta todella agressiivisesti ja jos jää yhteen paikkaan kykkimään, on kuolema varma.

Itse aloitin ensimmäisen peluun sillä keskimmäisellä vaikeustasolla, koska on jo vuosia, kun edellisen kerran tätä pelisarjaa viimeksi pelasin. Kyllä silläkin vastustajat tulee päälle, osa ainakin, ja koukkaa sivustaan tai taakse, jos liiaksi itse jää paikalleen. Samaten räjähteitä lentelee oman suojan läheisyyteen ihan riittävästi.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

19.30h meni tämän pelin läpäsyyn. Tässä nyt jotain asioita mitä huomasin kun vedin tämän tällä chrussing modella läpi. Peli on ihan hyvä ja viihdyttävä mutta tämä ei tarjoa yhtään mitään uutta jos olet kokenut uc pelaaja. Käytännössä näissä on ihan samat jutut hieman eri tarinalla. Pelin parasta antia on dialogit.

Cyrykselle että lopussa nimenomaan tulee vaan räiskintää ja noihin nämä checkpointit ovat aivan järjettömän paskoja! Moneen otteeseen synnyn luutisateeseen missä ei juurikaan voi tehdä mitään mutta kun tällä crushing modella pelaa niin ei se kauheen kannattavaa ole aloittaa koko sontaa uudestaan kun vihut ottaa luotia ja itse kuolet muutamasta. Hermot meni juurikin näissä räiskintä kohtauksissa.

Tässä pelissä oli kaikista helpoimmat reitit ja puzzlet ja kaikista ärsyttävimmät räiskintä kohtaukset! En oikein nähnyt järkeä siinä että tehdään pelistä kaikki mikä on hauskaa super helpoksi ja sitte tämä räiskiminen aivan älyttömämmän hankalaksi. Loppu taistelukin oli aivan hirveetä kuraa omasta mielestä.

Muutamia bugejakin tuli vastaaan mutta ei mitään hirveen suurta.

aarteita tuli kerättyä 65/109 ja noteseja ja skripteja 17/25 kummassakin. vapaaehtosia keskusteluja tais jäädä joku 4 saamatta.

Peli oli siis ihan hyvä jokseenkin turhauttava ainakin kun tuolla vaikeimmalla pelas. Enemmän hiipailua olisin kaivannut mutta kun vihut on melkein joka mapissa tehty niin että joku aina huomaa niin se oli aika mahdotonta vaikka kuinka yritin.

Niin ja viellä vihuista että aivan järjetöntä kun ne amppuu pisloilla niin tarkasti ja haulikoilla ja kaikkella niin että kuolet melkein heti. Vihujen aseet yyber tehkkaita mutta omat aivan tussareita. esim yhessä kohdassa tulee kolme minigun äijjää plus armoriäijjiä plus ärsyttäviä hakkaaja heeboja. yhteen armori äijjään menee kolme kranaatin heittimellä ammuttua laukaustaja ja kraanaatteja noin 4-6.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End


Kuulostaa Crushingilta. Miksi pelasit vaikeimmalla tasolla, jos koit räiskintäosuudet liian hankalaksi? Oletus vaikeustasolla viholliset kuolevat muutamasta luodista eikä Nathan kaadu maihin heti ensimmäisten osumien jälkeen. Mitä todennäköisemmin hiiviskely on myös helpompaa. Chapter 10 meneillään ja olen välttänyt useamman tulitaistelun melko vaivatta.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Kuulostaa Crushingilta. Miksi pelasit vaikeimmalla tasolla, jos koit räiskintäosuudet liian hankalaksi? Oletus vaikeustasolla viholliset kuolevat muutamasta luodista eikä Nathan kaadu maihin heti ensimmäisten osumien jälkeen. Mitä todennäköisemmin hiiviskely on myös helpompaa. Chapter 10 meneillään ja olen välttänyt useamman tulitaistelun melko vaivatta.

Koska muuten peli olisi ollut liian helppo, Hardi olisi ollut just tuota mitä kuvailit ja aivan pyllystä mutta tuo hyppy sitten tuohon crussii oli hurja. Tykkään haasteesta mutta piptäähän se jotenkin suhteuttaa myös. Eikä räiskintäkohtaukset olisi ollut "liian" hankaloita jos checkpointit olisi toimineet oikein.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Voi kunpa tämän tyyppisissä peleissä palattais sellaiseen tallennusmuotoon kuin esim. RE4:ssa oli eli tietyn väliajoin pelissä on tallennuspisteitä ja niillä mennään. Sit pidemmissä kentissä esim. puolivälissä on joku checkpoint ettei tarvi ihan alusta aloittaa. Mun mielestä tuollainen systeemi on tuhat kertaa toimivampi kuin nykyinen autosave meininki.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Ensimmäinen huomio pelistä oli että Nate's Theme loistaa poissaolollaan [emoji20]
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Onko tuolla Moninpelin puolella tässä sitä neljän pelaajan yhteistyötilaa tarjolla? Itse en pääse kurkkaan tuonne Moninpelin puolelle kun plussa tällä hetkellä ei käytössä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Onko tuolla Moninpelin puolella tässä sitä neljän pelaajan yhteistyötilaa tarjolla? Itse en pääse kurkkaan tuonne Moninpelin puolelle kun plussa tällä hetkellä ei käytössä.
Ei tällä hetkellä, mutta jonkinlainen co-op on kyllä tulossa.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Voi kunpa tämän tyyppisissä peleissä palattais sellaiseen tallennusmuotoon kuin esim. RE4:ssa oli eli tietyn väliajoin pelissä on tallennuspisteitä ja niillä mennään. Sit pidemmissä kentissä esim. puolivälissä on joku checkpoint ettei tarvi ihan alusta aloittaa. Mun mielestä tuollainen systeemi on tuhat kertaa toimivampi kuin nykyinen autosave meininki.
Olisi kyllä huvittavaa jos Nathan keräisi musteita kirjoituskoneeseen vuonna 2016. Mut ymmärrän kyllä pointin, vähemmälläkin tallentamisella pärjäisi.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Kyllä se talletustyyli on nykyaikaa eikä siitä ole paluuta vanhoihin kankeisiin sen ajan teknisistä syistä johtuviin "aloita kenttä alusta jos kuolet" talletustyyleihin. Voihan sitä retro puristit alottaa vaikka chapterin tai koko pelin alusta jos kuoleevat. Tosin veikkaan että nykyinen talletustyyli on myös osin tämän ajan teknisten rajotteiden luoma, jos pelin jatkaisi kauempaa niin tulisi helposti pakollinen lataustauko kauempana olevien re-striimaamisen takia joka ei sekään hyvä ole.

Minusta muutenkin tämän pelin elokuvamainen tyyli ansaitsee sujuvan ja leppoisan pelityylin. Kuolo on korjannut jo useasti vaikka pelaan oletus vaikeudella.
Hyvin tässä on mielestäni osattu tuo tarinan kerronta tehdä "välivideoilla", se vaatii tyylitajua ja hyvää otetta tekijöiltä saada näin luonteva välivideo systeemi kaiken sen pelaamisen oheen.

Graafisesti huikea, ei voisi 30fps peliin parempaa laatua toivoa, tarkka, elokuvamainen, ei aliasointia, tunnelmallinen, upea valaistus jne. Ei toki ole sitä miljoonaa kipinää tai muuta sci-fi erikoistehostetta ja siten näyttää ehkä liian normaalilta monen mieleen. Mutta se "normaalius" on vaan tehty niin oikein.

Toki 60fps olis kivempi mutta näin kävi tällä kertaa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Todettakoon että ne ole mikään retropuristi jonka mielestä ennen oli kaikki paremmin. Mun mielestä vaan manuaalinen tallentaminen on paljon toimivampi systeemi eikä yhtään kankea. Enkä tarkoittanut että millään kirjoituskoneella pitäis tallentaa vaan joku pelin tyyliin sopiva idea.

Nimittäin en oo vielä yhteenkään peliin törmännyt missä olis ollut täysin toimiva auto-save systeemi. Nuo checkpointit kun tuppaa olemaan välillä ihan ihmeellisissä paikoissa erityisesti avoimen maailman peleissä mitä nykyään suurin osa peleistä on. Ja kun ihmiset pelaa erilailla niin joillekin checkpointit toimii, joillekin taas ei. Manuaalinen save taas toimii kaikille yhtä kaikki.

Toinen juttu mikä itseä häiritsee on se että jos vaikka haluaiskin palata pelissä vähän taaksepäin ja aloittaa vaikka joku chapteri alusta ja pelata erilailla niin se ei yleensä onnistu koska monissä peleissä on nykyään vain ja ainoastaan yksi autosave. Voisivat edes laittaa manual saven optioksi sellaisille jotka sitä haluaa. Ei varmaan olis iso duuni.

Mut joo se tästä tällä kertaa, palataan vaan itse aiheeseen.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End

Mun mielestä vaan manuaalinen tallentaminen on paljon toimivampi systeemi eikä yhtään kankea.

Manuaalinen tallentaminen (ja jopa tallennusten lataaminen) ovat edelleen tässäkin pelissä tuettu optio. Niitähän voi käyttää vapaasti, ellei automaattitallennus miellytä.
 
Ylös Bottom