Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

Lost Legacyn pelasin läpi, mutta Thief's End jäi aikoinaan kesken ja sitten rahapulassa myin pois, muistaakseni. Tuleekin juuri sopivaan saumaan nämä remasterit, kun ei ole vähään aikaan ollut mitään mielenkiintoista pelattavaa. Toivottavasti tuolla kympillä saa päivitettyä, Lost Legacy minulta löytyy digitaalisena.

Voisi kuvitella että maisemat näyttävät upeilta sulavalla ruudunpäivityksellä. Unchartedit ovat aina olleet graffojen puolesta sieltä parhaimmasta päästä pleikkarin puolella.
 
Hienoa kun löytyy 120Hz mahdollisuus. 60Hz paremmalla resolla on yksinpeleissä yleensä oma valintani, mutta vaihtoehdot on hyvästä. Tulevaisuudessa varmaan hankin tämän, ellei satu olemaan tilauspalvelussa tarjolla.
 
Minäpä nyt ostin tämän rahastuksen ja tyytyväinen olen. Mukava palata mahtaviin peleihin ja vielä teknisesti sulavempiin kokemuksiin. Alkua vähän olen ehtinyt pelata ja olen kyllä tyytyväinen. Jos yrittäisi näistä vaikka ensimmäiset platinat saada, kun nämä ovat kuitenkin lempipelejäni Last of Usien lisäksi. Pitää kyllä niistäkin pelata sitten PS5:n versiot :)
 
Minusta tuo keskustelu kyllä päättyi ihan yhteisymmärryksessä, kun asioista keskusteltiin. Mikä keskustelussa on niin vaarallista? Kiitos kuitenkin positiivisista kommenteistasi.
Jep, täällä ihan sama fiilis. Keskustelufoorumihan tämä on, että kai täällä saa tuoda esiin myös negatiivisia asioita. Mutta siinä mielessä samaa mieltä myös Hideon kanssa, että kyllähän täällä välistä on aika negatiivistä settiä ja kovia vääntöjä ketjussa, kun ketjussa. Eli siinä mielessä tämä nyt ei ole niin iso asia, että olisi kannattanut alkaa edes avautumaan, joten pahoittelut siitä. Katsotaaan jatkossa tarkemmin millasista asioista lähtee napisemaan. :)

Mites muuten, onko näissä omat trophyt eli napsahtaako platina tilille jos tuon päivityksen hankkii ja on saanut platinan noista molemmista peleistä aiemmin?
 
Melkoisen siivun haukkasi levyltä (~90gb) kun molemmat täytyi ladata samalla kertaa.
Mulla tuo vei molempien pelien kanssa "vain" n. 67 gigatavua. Enemmänkin tilaa olisi saanut palamaan, jos olisi asentanut tusinan verran erilaisia kielipaketteja, mutta mitäpä noita suotta laittamaan, kun englannilla pärjää.

Ite pelejä en vielä sen kummemmin aloittanut, mutta latasin kumpaisenkin PS4-version tallennukset, ja katselin, kuinka kymmenittäin Trophyja aukesi.

PS. Tuon väännön 10 euron päivitysmaksusta siirrän jonnekin toisaalla, kunhan jaksan. Joten älkää siitä enää tässä ketjussa keskustelko, ettei verenpaineeni enempää nouse.
 
Mulla tuo vei molempien pelien kanssa "vain" n. 67 gigatavua. Enemmänkin tilaa olisi saanut palamaan, jos olisi asentanut tusinan verran erilaisia kielipaketteja, mutta mitäpä noita suotta laittamaan, kun englannilla pärjää.

Ite pelejä en vielä sen kummemmin aloittanut, mutta latasin kumpaisenkin PS4-version tallennukset, ja katselin, kuinka kymmenittäin Trophyja aukesi.

PS. Tuon väännön 10 euron päivitysmaksusta siirrän jonnekin toisaalla, kunhan jaksan. Joten älkää siitä enää tässä ketjussa keskustelko, ettei verenpaineeni enempää nouse.
Olikohan se sitten tila minkä tarvitsi asentuakseen ja tuo 67gb on se lopullinen.
 
Olikohan se sitten tila minkä tarvitsi asentuakseen ja tuo 67gb on se lopullinen.
Luulen, että Store näytti koon sen mukaan, jos olisi halunnut asentaa kaikki ne kielipaketit.

Mites muuten, onko näissä omat trophyt eli napsahtaako platina tilille jos tuon päivityksen hankkii ja on saanut platinan noista molemmista peleistä aiemmin?
Jos vaan tallennukset ovat tallessa, niin periaatteessa kyllä. Tosin tämä kokoelma on tehty siinä mielessä erikoisesti, että The Lost Legacyllä ei ole enää erillistä platinaansa, vaan sen Trophyt ovat ikään kuin Uncharted 4:n DLC-pyttyjä.
 
Viimeksi muokattu:
Rupesin varsin katsomaan niin jostain syystä mulla ei näytä edes tuota upgrade mahollisuutta. Ainoastaan tuo 49,95€ maksava bundle on tarjolla. The Lost Legacy on ostettu diginä aikanaan ja U4 on levyllä (digiedition PS5:sta). Tuo Legacy of Thieves PS4 versio näkyy kyllä omassa kokoelmassa mutta sitäkään kautta ei select versiolla näytä, ku nelosen plussa version. Mistähän lie johtuu? Eikös tuossa riittänyt, että omistaa jomman kumman noista peleistä diginä?
 
Rupesin varsin katsomaan niin jostain syystä mulla ei näytä edes tuota upgrade mahollisuutta. Ainoastaan tuo 49,95€ maksava bundle on tarjolla. The Lost Legacy on ostettu diginä aikanaan ja U4 on levyllä (digiedition PS5:sta). Tuo Legacy of Thieves PS4 versio näkyy kyllä omassa kokoelmassa mutta sitäkään kautta ei select versiolla näytä, ku nelosen plussa version. Mistähän lie johtuu? Eikös tuossa riittänyt, että omistaa jomman kumman noista peleistä diginä?

Olisko tästä apua? https://www.tomsguide.com/how-to/ho...of-thieves-on-ps5-all-your-questions-answered
 
Mistähän lie johtuu? Eikös tuossa riittänyt, että omistaa jomman kumman noista peleistä diginä?
Periaatteessa vain toisen pelin diginä ostamisen olisi pitänyt riittää. Mutta olisikohan tässä nyt perinteinen lisenssilimbo, eli koska olet Plus-version Uncharted 4:stä lunastanut, tulkitsee järjestelmä, ettet ole muka PS5-version alennushintaan oikeutettu. Jos kyse on tuosta, niin ei varmaan auta kuin odotella, että PSN:n puolella huomioivat tuollaisen yhdistelmän.
 
Periaatteessa vain toisen pelin diginä ostamisen olisi pitänyt riittää. Mutta olisikohan tässä nyt perinteinen lisenssilimbo, eli koska olet Plus-version Uncharted 4:stä lunastanut, tulkitsee järjestelmä, ettet ole muka PS5-version alennushintaan oikeutettu. Jos kyse on tuosta, niin ei varmaan auta kuin odotella, että PSN:n puolella huomioivat tuollaisen yhdistelmän.
Joo, tuostahan tuo voisi johtua. Ainakin kuulostaisi aika loogiselta ja noin minulla tosiaan on. Levyllä U4 sekä plussa versiona ladattuna. Lost Legacy on sitten diginä kirjastossa.
 
Periaatteessa vain toisen pelin diginä ostamisen olisi pitänyt riittää. Mutta olisikohan tässä nyt perinteinen lisenssilimbo, eli koska olet Plus-version Uncharted 4:stä lunastanut, tulkitsee järjestelmä, ettet ole muka PS5-version alennushintaan oikeutettu. Jos kyse on tuosta, niin ei varmaan auta kuin odotella, että PSN:n puolella huomioivat tuollaisen yhdistelmän.

Minulla sama tilanne; Legacy of Thieves collection ladattu Plussasta ja Uncharted 4 löytyy levyllä. Mietin tätä jo, kun nuo tiedot päivityksestä julkaistiin. Lisätiedoissahan sanotaan että: ”PlayStation Plus-jäsenet, jotka lunastivat UNCHARTED 4: A Thief’s Endin PlayStation Plus -tilauksensa kautta, eivät voi käyttää EUR 10 digitaalista PS5-päivitystä.” Eihän tämä nyt oikeasti voi näin mennä, mutta näyttää vaan menevän.
 
Minulla sama tilanne; Legacy of Thieves collection ladattu Plussasta ja Uncharted 4 löytyy levyllä. Mietin tätä jo, kun nuo tiedot päivityksestä julkaistiin. Lisätiedoissahan sanotaan että: ”PlayStation Plus-jäsenet, jotka lunastivat UNCHARTED 4: A Thief’s Endin PlayStation Plus -tilauksensa kautta, eivät voi käyttää EUR 10 digitaalista PS5-päivitystä.” Eihän tämä nyt oikeasti voi näin mennä, mutta näyttää vaan menevän.
Joo, itseä nyt ei kauheasti haittaa, kun en tosiaan olisi todennäköisesti tuota edes ostanut mutta toivotaan, että korjaisivat tuon vielä. :)
 
Itsellä on vielä Uncharted 3 kesken, joten saa nähdä hommaanko tämän uuden paketin joskus tarjouksesta vai tyydynkö vain Uncharted 4 PS4-versioon. Siinä on kuitenkin se hyvä puoli, että se ei vie tilaa PS5 SSD:ltä.

Semmoisen asian olen kyllä huomannut, että Naughty Dogin pelit ei itselle oikein kunnolla kolahda. Todella laadukkaita pelejä ne tekee ja niiden pelien tarinapuolesta pidän, mutta pelaaminen usein tuntuu vähän pakkopullalta.

Hyvä puoli on, että Legacy of Thieves Collection vaikuttaa jälleen laadukkaalta. Varsinkin 120fps voisi olla kiva nähdä tällaisessa näyttävässä toiminta/tarinapelissä, se olisi uusi kokemus itselle.
 
Kävin itsekin kokeilemassa, kun tuossa päivityksessä kuulostaisi olevan ongelmia. Minulla on lunastettuna Plussa-versio Uncharted 4-pelistä, fyysisenä löytyy molemmat kokoelman pelit. Uncharted 4-levy sisään ja konsoli tarjoaa oikeassa yläkulmassa kympin päivitystä kokoelmaan. Eli täällä toimii ihan kuin pitääkin.
 
Kävin itsekin kokeilemassa, kun tuossa päivityksessä kuulostaisi olevan ongelmia. Minulla on lunastettuna Plussa-versio Uncharted 4-pelistä, fyysisenä löytyy molemmat kokoelman pelit. Uncharted 4-levy sisään ja konsoli tarjoaa oikeassa yläkulmassa kympin päivitystä kokoelmaan. Eli täällä toimii ihan kuin pitääkin.
Joo tuolleen varmaan toimisi täälläkin mutta on tosiaan digitaalinen versio PS5:sta niin ei voi survasta tuota U4 levyä tuonne koneeseen. :) Mutta omistan taas tuon Lost Legacyn digitaalisena ja olen erehtynyt lunastamaan tuon U4:n plussaversion myös niin tuosta varmaan tulee nyt konflikti niinkuin TT-2k tuossa ylempänä mainitsi.
 
Joo tuolleen varmaan toimisi täälläkin mutta on tosiaan digitaalinen versio PS5:sta niin ei voi survasta tuota U4 levyä tuonne koneeseen. :) Mutta omistan taas tuon Lost Legacyn digitaalisena ja olen erehtynyt lunastamaan tuon U4:n plussaversion myös niin tuosta varmaan tulee nyt konflikti niinkuin TT-2k tuossa ylempänä mainitsi.

Löytyykö suoraan Storesta kaivamalla päivityspakettia oikeaan hintaan?
 
Ylös Bottom