Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

En ole vielä edes pelannut peliä, vaan pelkästään katsonut. En haluaisi edes nähdä enempää vaan pelata itse, mutta katsomista ei voi lopettaa. Peli on maailman upein, täydellisin ja kaunein kokonaisuus. Äänimaailma ja musiikit kruunaa kaiken. Peli on uskomatonta taidetta.

En voi käsittää miten noin kaunista grafiikkaa voi puskea näytölle. Siis tekstuurit on uskomattoman sharppeja, jopa kaukaa, kaikki pinnat näyttää todella omaperäisiltä ja vihuja sekä tapahtumaa on vielä samaan aikaan ruudulla todella paljon.

Supermegalatiiveja ei voi löytyä tarpeeksi kuvaamaan tätä peliä. Uskomattoman mahtavaa, haluan tämän jo itsellenikin!!! Ei voi edes odottaa ensi viikkoa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

on muutes hienot musiikit tässä pelissä.varsinki tossa alussa valikossa..mahtava musiikki:)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

C'mon karpaasi, tiesithän että sieltä on putki tulossa? :) Ainakin se on kaunis ja hiukan leveämpi putki jos vertaa vaikka Gearsiin tai Bioon, joista jälkimmäinen varsinkin on kirjaimellisesti "putki" suurimman osan pelistä.

Ei haittaa että pulmanratkonta on kevyttä, pelaaminen on hauskaa ja ei liian helpot tehtävät ole ikinä niin suuresti mua häirinnyt. Tai jos häiritsisi, ei GTAta voisi edes pelata. Pelisarja jossa jokainen tehtävä menee heittämällä läpi. Ei se onneksi peli-iloa vähennä.

Kahdeksan tuntia tuli eilen pelattua, kai se on pakko vetää loppuun ja heti perään uudestaan. PS3n vuoden peli tähän mennessä aivan selkeästi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Nyt kun on molempia, Drakesia ja Creediä pelannut, niin yllättäen Drakessa on paljon sulavemat liikkeet..
Kun eikös Altairilla pitänyt olla jotain 10 000 eri animaatiota ja Drakella vain 3000 ? Näin ainakin muistan lukeneeni, mutta silti Drake liikkuu sulavemmin, vaikkei Altairikaan miltään robotilta kiipeillessään näytä :rolleyes:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

En ole vielä läpi päässyt, mutta aika pitkällä varmaan ollaan. Edelleen maistuu peli.
Ei haittaa tosiaan pulmien helppous. Tässä haluaa päästä kokoajan eteenpäin, joten sopii minulle ettei tarvitse jäädä paikoilleen jatkuvasti. Kyllä tämä muutamaan kertaa tulee läpäistyä, sen verran hauskaa ainakin itselläni on ollut.:)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Kuinkas monta tuntia tähän peliin saa uppoamaan yhdellä läpäisy kerralla? Ei ihan viitsisi mitään alle 30 tunnin peliaikaista peliä ostaa kun tuntuu jäävän laihaksi kokemus, poislukien tietysti fantastinen Heavenly Sword.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Drake meni läpi noin 10h Normal vaikeustasolla. Uudelleen tämän pariin ei montaa kertaa jaksa palata, mutta pakko se on vielä kerran Hardilla läpi pelata.

Kyllä jokaisen HD telkkarin ja PS3n omistavan täytyy tämä peli kokea.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

simma sanoi:
Kuinkas monta tuntia tähän peliin saa uppoamaan yhdellä läpäisy kerralla? Ei ihan viitsisi mitään alle 30 tunnin peliaikaista peliä ostaa kun tuntuu jäävän laihaksi kokemus,
itellä meni noin 10 tuntia.just pääsin läpi."tuntuu jäävän laihaksi kokemus"? mitä meinaat tolla? ootko pelannut unchartedia jotta pystyt sanomaan laihaksi kokemukseksi? jos arvosana pelistä pitäis antaa niin antaisin 9,5/10.tykkäsin todella paljon.seuraavaks vois pelata läpi murskaava vaikeustasolla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

ps3-player sanoi:
itellä meni noin 10 tuntia.just pääsin läpi."tuntuu jäävän laihaksi kokemus"? mitä meinaat tolla? ootko pelannut unchartedia jotta pystyt sanomaan laihaksi kokemukseksi?

Laihalla tarkoitan sitä että hintaan nähden peliin kulutettu aika on pienehkö ja ehkäpä sisältökin, vaikka ulkokuori olisi kuinka herkku. Siksi juuri kysyinkin että kuinka monta tuntia meni läpäisyyn. En sanonut että itse peli olisi "laiha" :)

Demoa en ole vielä kokeillut ja laitankin sen jossain vaiheessa latautumaan. Ehkäpä se riittää minulle tästä pelistä :p
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

simma sanoi:
Laihalla tarkoitan sitä että hintaan nähden peliin kulutettu aika on pienehkö ja ehkäpä sisältökin, vaikka ulkokuori olisi kuinka herkku. Siksi juuri kysyinkin että kuinka monta tuntia meni läpäisyyn. En sanonut että itse peli olisi "laiha" :)

Demoa en ole vielä kokeillut ja laitankin sen jossain vaiheessa latautumaan. Ehkäpä se riittää minulle tästä pelistä :p
näistä peleistä mitä tällä hetkellä omistan niin onnistunein ostos on tämä:) CoD4 tiukkana kakkosena.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jep jep todella nätti peli on ollut, ympäristöt hämmästyttävän yksityiskohtaisia. Harmittaa vain että peli todellakin käyttää putkimaista etenemistapaa vaikka jaksot eivät periaatteessa aivan putkia olekkaan. Jaksot ovat itsessään laajoja mutta niissä liikkuminen on rajoitettu liian vahvasti.

Ampumista olisin tähän peliin toivonut huomattavasti vähemmän, ja esimerkiksi viimeinen jakso oli mielestäni todella laihaa menoa. Puzlet olivat aivan liian helppoja ja kiipeily samoin, vaikka tämä osin johtuu Draken mahtavaista kontrolleista sekä yleensä täydellisistä kamerakulmista. Lopun juonen kääntee hieman varisuttivat juonen tasoa mutta mitenkään vakavasti ei tätäkään tapahtunut.

Mutta peli on näistä pienistä puutteista huolimatta mahtava kokemus, parasta grafiikkaa mitä olen nähnyt missään. Ja avattavan määrä hämmästyttää ainakin aluksi. Noita aarteitakaan saa varmasti ekalla kerralla kaikkia ellei sitten metsästä hullun lailla. itsellä löytyy joku 30 nyt.

XShava sanoi:
Ihan oikein, minä laitan välittömästi Sonylle mailin jos nään että joku saanut pelin jostakin ennen julkasupäivää :D

Vakavasti otettuna kyse ei ole maahantuojan ilkeydestä, vaan että kaikki kauppiaat ovat samalla viivalla. Ja kauppiaat itse noita seurailevat ja kitisevät miksi tuo myy jo tänään kun huomenna vasta julkaisupäivä (Todennäköisesti aina tällöin kyseinen kauppias ei ole saanut omaa tilaustaan siihen menessä, että itsekkin pääsisi myymään)

.
Toivottavasti nyt et sentään, nimeltä pienten putiikkien kiusaaminen ei tee hyvää.
Ja juorukellon mainekkaan ole mikään häikäilevä :P

Tämä peli tosin on nähtävästi ennättänyt aika moneenkin kauppaan ennen julkaisua.
ja hyvä näin saadaanpahan hampaat kiinni tähän laatu tekeleeseen mahdollisimman nopeasti oli tästä hyötyä tai haittaa yritysten väliselle kilpailulle se ei minulle niin kuulu.

Mutta joo mahtava peli, tuli eilen väännettyä puoli neljään näin itsenäisyyspäivän kunniaksi

nothing sanoi:
Arvosana...

8: Lähes virheetön. Tästä muut pelit saisivat ottaa mallia.

Ovatko Assasins creed ja Need for speed prostreet myös lähes virheettömiä?
ACR = täynnä bugeja/virheitä, saman toistoa alusta loppuun
NFSPS = Ea liukuhihna peli.
Pelaajan suurin ongelma on arvosanojen suhteutus. Uncharted on laatutekele ja painii aivan eritasolla kuin nuo kaksi peliä.

Tosin noista arvosanoista en välitä juuri enää paskan vertaa, ne kun näytetään tänäpäivänä lähinnä hatusta revityiltä. LIIAN MONI peli on saanut Pelaajassakin 10/10.
Kriittisyys on kadonnut ja ainot asiat mikä nykypäivänä vallitsee on se että peli kestää vähintään 20h tai siinä on moninpeli jota voi pelata tuon 20h, vaikka ne ovat sitä samaa uudessa kuoressa ja yksinpelin juoni saa haukottamaan clisheisyydellään ja menolla muutenkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

simma sanoi:
Laihalla tarkoitan sitä että hintaan nähden peliin kulutettu aika on pienehkö ja ehkäpä sisältökin, vaikka ulkokuori olisi kuinka herkku. Siksi juuri kysyinkin että kuinka monta tuntia meni läpäisyyn. En sanonut että itse peli olisi "laiha" :)

Demoa en ole vielä kokeillut ja laitankin sen jossain vaiheessa latautumaan. Ehkäpä se riittää minulle tästä pelistä :p

no sanotaan näin : kerää kaikki "saavutukset" niin menee varmaan 2-3 pelikertaa jo siinä. Ja lyhyen erittäin hyvin tehdyn tarinan pelaa mieluummin läpi uudestaan kuin 30tuntisen tarinan joka on venytetty aivan turhan takia (terve Bioshock). Gearsin ja God of Warin olen tahkonnut läpi yli kymmenen kertaa molemmat, Bioshock jäi yhteen eikä toista kertaa tod.näk. tule. Tietty jos pelin pituus on sulle tärkeää, hanki Assassin's creed ja kerää kaikki liput sun muut sivutehtävät, menee varmasti helpostikin 30 tuntia. Peli vaan on keskinkertainen kokonaisuus ja Unchartedin jälkeen tuntuu vielä heikommalta. Mieluummin maksan edelleen sen 70euroa 10 tunnista laatua, kuin 30 tunnista jossa puolet ajasta on yhtä tyhjän kanssa. Quality over quantity, mikä peliarvostelijoilta on viime aikoina tuntunut unohtuvan.

Ja nyt kun peli on pelattu läpi, arvosanaksi vahva 9. Erittäin viihdyttävä ja hyvä tarina, hyvät hahmot ja pelattavuus on erinomainen. Grafiikka on vaan plussaa hyvän pelin päällä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Lopun juonen käännettähän oikeastaan vihjailtiin trailereissakin, mutta kukaan ei kiinnittänyt niihin huomiota..
Esim. " This island is cursed " kerrotaan parissakin trailerissa muistaakseni.
Imo, olisi ehkä toiminut paremmin ilman sitä twistiä, mutta ei juonta voi siltikään huonoksi sanoa missään nimessä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

paljokos ootte keräillyt noita aarteita? ite pelasin ekan kerran hardilla läpi ja nyt alotin murskaava vaikeustasolla ja aarteita on vasta 25.ekalla pelikerralla en edes ettiny aarteita.poimin vaan matkanvarrelta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

30 on löytynyt ja normaalilla pelasin eka läpi, katsoo nyt jos hardilla yrittäisi mahdollisten home trophyjen perässä. Toivottavasti näistä ennen homeakin julkaistuista peleistä noita awardeja saa. Jokin heavenly sword tai drake patsas huoneen perällä viimeistee kodin kuin kodin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pieni pettymys tähän mennessä, puuduttavan paljon ammuntaa. Viidenteen lukuun asti pelailin.

Vähän olisin toivonut enemmän tarinapainotteista menoa, mysteerejä ja puzzleja. Mutta hyvä pelihän tuo on.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ja nyt se on sitten läpi. Ei ollut kyllä pituudella tätä peliä pilattu, mutta kyllähän tuo pitää vielä vetää uudestaan aarteiden ja muiden bonusten perässä. Kyllä tämä Assassin's Creedin peittosi.

Se lopun käänne on kyllä ihan kohtuu looginen kun miettii mistä elokuvista Uncharted yleisilmeensä ammentaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Spoileri poistettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Linkitys sanoi:
Kiitti spolerista. :(
Mielestäni kyllä ilmaisin asian sen verran ympäripyöreästi, että spoilerista ei oikein voi puhua. Kyllähän jo pelkistä pelin trailereista jutun arvaa. Lisäsin nyt kuitenkin spoileriboksin, ja pyydän vilpittömästi anteeksi jos oikeasti nyt pilasin peli-ilosi.
 
Ylös Bottom